SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Мотоделта срещу Паратрайк http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=6595 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | stgr [ Вто Мар 19, 2013 11:27 pm ] |
Заглавие: | Мотоделта срещу Паратрайк |
Здравейте, Реших да споделя впечатленията си по въпроса в няколко реда, така че да предам личния си опит на хора които биха се сблъскали с подобна дилема. Получи се така че от няколко месеца летя с паратрайк, като преди това летях с едноместна мотоделта. Причината за това че потърсих друг вид летене е липсата на време за самото летене. Според мен предимствата и недостатъците са следните: Мотоделта + Много по лесно излитане + При студено време не измръзват ръцете + Много директна връзка с въздушните потоци + По висока скорост + Позволява летене в по-тежки условия -- Необходимост от летище или поне нещо подобно ( Свързано е и с транспорт ) - По-висока скорост на кацане и излитане ( при аварийно кацане въргала е гарантиран ) -- Пъти повече време за сгъване, разгъване, подготовка за полет итн - По неудобна е за транспорт - По трудно и скъпо обучение - Повече място за съхранение ( ако не е на летище ) Паратрайк ++ Излита и каца от къси поляни може и с леки неравности + Каца с много ниска скорост ++ Удивително бърза подготовка за полет - 10мин. ++ Удобно е за транспорт и съхранение + Доста по лесен апарат за управление ( може би субективна оценка ) + По лесен за поддръжка и по-евтин - Ниска скорост при прелети (иначе няма голямо значение) -- По трудно излитане и проблеми при страничен вятър - Измръзват ръцете зимата поради високата позиция и факта че остават без кръв - Повече ограничения от към време Сигурно има още но сега не се сещам. Като извод мога да кажа: Ако има наблизо ( 20-30 км ) летище с хангар където делтата може да седи разпъната, определено избора е мотоделта. Ако разчита да ползва близката поляна и има гараж за съхранение на леталото ,то паратрайка печели с много. Разбира се остава и субективната оценка за усещането от летенето, но според мен огромна разлика там няма |
Автор: | Mitko92 [ Сря Мар 20, 2013 8:05 am ] |
Заглавие: | Re: Мотоделта срещу Паратрайк |
Много хубава тема . Моето мнение от опита който имам ,преди съм летял с парапланер сега летя с мотоделта е ,лети и с двете пък въобще да не те инересуват разликите между двете . Важното е да си във въздуха и да летиш за удоволствие. |
Автор: | million_miracles [ Сря Мар 20, 2013 1:51 pm ] |
Заглавие: | Re: Мотоделта срещу Паратрайк |
Дай боже всекиму и двете! |
Автор: | jespy [ Чет Апр 04, 2013 10:47 am ] |
Заглавие: | Re: Мотоделта срещу Паратрайк |
аз избрах мотоделтата заради по-голямата сигурност(според статистиките). М/у другото възможността да се лети при по-сериозна турбулентност е осезаем "+", когато е кът свободното време. Но транспорт, съхранение, подготовка са си "-", ако не е на летище. |
Автор: | delta [ Пет Апр 05, 2013 8:09 pm ] |
Заглавие: | Re: Мотоделта срещу Паратрайк |
Паратрайка си има и братче-казва се парамотор.И сега моите впечатления и от двете. Парамотор: +++ може да излетиш почти отвсякъде както и да кацнеш ++лесно се наместваш по вятъра с крачка в страни +++много лесен за транспорт и съхранение,винаги може да го караш с теб - носиш 35 кг на гърба докато се нагласиш и вдигнеш крилото -уязвими са краката при кацане-тези които могат да кацат нямат проблеми Паратраик +++Седиш си в количката и няма физическо натоварване при излитане ++ кацането ти може и да не е от най добрите-количката поема известни удари при кацане ++ можеш да се придвижваш с него и по земя - нужно е ремарке или фургон за транспортирането му както и гараж за съхранението му -по трудно наместване под крилото -винаги е нужна хубава поляна за да може да кацнеш Летя на мотоделта,паратраик и парамотор-за мене поне най -лесно и удобно е парамотора-когато се касае за работа мотоделтата е незаменима. |
Автор: | ivanbankov [ Съб Апр 06, 2013 10:52 pm ] |
Заглавие: | Re: Мотоделта срещу Паратрайк |
Реших и аз да взема отношение по въпроса ,като конструктор на двуместни паратрайкове.Ще изкажа само личните си наблюдения.Имам много австрийски приятели с делти.Отначало ги караха разглобени с дълги ремаркета ,че като се почне едно сглобяване 1 час близо ,после едно разглобяване след полета.Повечето се принудиха да плащат за хангари ,за да може машината да стои сглобена там.Не съм много съгласен с Ивайло за минусите на паратрайка.Може би неговите впечатления за поляна за излитане на паратрайк са от паратрайкторите.Те наистина се нуждаят от дълга и хубава поляна.Паратрайк с мощен мотор му трябват 15-20 метра и вече е във въздуха.При добър пилот кацането е почти на место.Минуса за ремаркето отпада ,ако се постави отпред куплунг за автотеглич ,както при Fresch Breeze.Относно гаража-в един гараж нормален в Стара Загора държим два двуместни паратрайка и един едноместен -електрически,който е още в разработка.Ако някой ми каже ,че си държи парамотора в спалнята или на двора няма да му повярвам,пак ти е нужен гараж или сервизно помещение.И като ,че ли говорим само за едноместни машини.Ако питаш един пасажер какво предпочита при излитане ,да тича с теб с парамотора като ненормален,"докато го вдигнеш",или да си стои спокойно седнал и "да си пие кафето"в паратрайка ,ха познайте верния отговор.Делтата наистина има по–голяма сигурност при полет и турболенция,но в заманя на това излита и каца с по-голяма скорост,което е по-рисковано от това да излиташ и кацаш с 24 км/ч(това е минималната разрешена скорост за нашето моторно крило Paramania Taxi.Абе... това е като бирата.Един обича Загорка ,друг Каменица ,а пък трети пие всичко. |
Автор: | Skyhiker [ Нед Апр 07, 2013 10:38 am ] |
Заглавие: | Re: Мотоделта срещу Паратрайк |
Хайде и аз да се включа Първо да кажа, че сравнявайки различните летателни средства, които използваме, нямам за цел да изтъкна кое е по-добро и кое по-лошо. Със сигурност и Мотоделтата и Паратрайка имат своите плюсове и минуси но най-важното е че и с двете се лети Този тип моторизирани летателни апарати имат един много голям плюс и това е че са много по достъпни от който и да е друг вид моторно летателно средство. Поддръжката им не е много скъпа и е сравнително лесно човек да се научи да лети с тях. Не съм пилотирал мотоделта, но съм летял няколко пъти като пасажер и това, което ми харесва най-много е скоростта. Мотоделтата си е един малък самолет и ти позволява да отидеш където си искаш. Има по-голяма пробивност срещу вятъра и е по-стабилна в турбуленция. Позволява излитане и кацане при страничен вятър и лесно се рулира по пистата. Ресурса на крилото е много голям и не се валчи по земята, не се закача по трънките и не трябва да го влачиш по асфалта всеки път като вятъра кривне малко. Единствените недостатъци, ако може да се нарекат така са транспортирането, съхранението и нуждата от по голяма полоса за излитане и кацане. Паратрайка е страхотна летателна машина. Компактен е, лек е и за подготовката за полет ти трябват 5 минути. Ако го сравняваме с парамотора, лично на мен летенето с парамотора ми доставя по-голямо удоволствие. То е по-близко до безмоторното летене, чувствам се по свободен, по маневрен, а кефа да летиш на сантиметри от земята и да се изстрелваш нагоре е неописуем. С трайка нещата са по-мудни, но пък погледнато от гледната точка на пасажера е супер. Повечето хора се притесняват най-много при излитане и кацане. Това са и най опасните и технични моменти за пилота при безмоторно тандемно летене, както и при тандемно летене с парамотор. При трайка, пасажера не е фактор при тези фази от полета и всичко зависи 100% от пилота, което улеснява нещата много. Разбира се, при излитането с трайка има някой доста тънки моменти, който въобще не са за пренебрегване. При асиметрично излизане на крилото, центроването е доста по-трудно, а при прекомерна корекция и неконтролирано подаване на газ, крилото се изстрелва странично и лесно може да обърне трайка. Трайка е много подходящ за въздушна фотография, поради малката си скорост на летене. Ако е двуместен, позицията на пасажера-фотограф е перфектна за разлика от мотоделтата. Общо взето мога да подредя нещата така: За кеф - парамотора За работа - паратрайка За летене - мотоделтата. Ето няколко клипчета с излитаня с тандемен трайк и с парамотор в тандем: http://www.youtube.com/watch?v=mDTzoZWiBuk http://www.youtube.com/watch?v=OpBlNW1RGxM&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=T-PToTJzNZo http://www.youtube.com/watch?v=nglUHU9WVAU П.С. Нещата изглеждат лесни, но падна голям търкал докато се изчистят грешките и си изградя правилна техника |
Автор: | Jokicha [ Нед Апр 07, 2013 12:06 pm ] |
Заглавие: | Re: Мотоделта срещу Паратрайк |
Аз не бих сравнявал двете машини. Различни са, различен кеф... Но единствените недостатъци на мотоделтата са транспорта и разпъване/скатаване, както и необходимостта от място за съхранение. За дългата полоса, зависи! Аз съм със 65 коня и атлас и излитам на 10-тия метър. Някои с 45 коня и бързо крило ще набира 200метра като самолет. Главното съображение на кое от 2-те да се лети според мен са транспорт, трудност на сетъп(аз сам не мога да разпъна атласа), място за машината. Иначе както казаха някой хора, важното е да се лети и да доставя удоволствие, без значение със коя от 2-те машини! |
Автор: | ivanbankov [ Нед Апр 07, 2013 9:57 pm ] |
Заглавие: | Re: Мотоделта срещу Паратрайк |
Петьо,филмчетата са добри.С какво крило летиш с паратрайка? |
Автор: | Skyhiker [ Пон Апр 08, 2013 7:10 am ] |
Заглавие: | Re: Мотоделта срещу Паратрайк |
ivanbankov написа: Петьо,филмчетата са добри.С какво крило летиш с паратрайка? Благодаря! Летя го с безмоторния тандем Wings of change DRUID. Принципно това крило е доста дървно и стабилно и лесно излиза при безветрие. Минималната му въздушна скрост е 24км/ч а трим скоростта е 44. Крилото няма тримери, но с трайка няма тенденция да завива много поради въртяшия момент на винта. |
Автор: | DVD [ Пон Апр 08, 2013 10:34 am ] |
Заглавие: | Re: Мотоделта срещу Паратрайк |
чудя се защо "Много директна връзка с въздушните потоци" е в графата на плюсовете - не ти ли се разбиват ръцете от това "предимство"? |
Автор: | stgr [ Пон Апр 08, 2013 5:54 pm ] |
Заглавие: | Re: Мотоделта срещу Паратрайк |
Само в началото докато се учи човек се опитва да се бори с крилото. След като осъзнае че крилото лети по добре когато не му се пречи всичко си идва на мястото и човек не се изморява. За мен това наистина е предимство. При делтата се усеща на мига откъде и колко те бута. При парапланера това малко ми липсва. Може би защото всичко е на конци и позволява леки усуквания, а може би и защото не съм лятал достатъчно на парапланер..... |
Автор: | iunga [ Нед Юни 09, 2013 11:43 pm ] |
Заглавие: | Re: Мотоделта срещу Паратрайк |
и аз да се включа ,въпреки че сега съм без летало по горе ,много точно са казани плюсовете и минусите,но от делта до делта си има разлика имах едноместна делта,след това двуместна ако ще е за кеф ,по добре едноместна ,крилото е 13 квадрата ,количката е малка и лека ,сглобява се САМ за има няма 30 мин ,разглобяваш за 15 мин,разхода на гориво е по малък а при двуместната си е мъка,трябва ти помагач и аиде минимум 50 мин сглобяваи ,крилото е голямо ,количката също ,влиза и фактор транспорт ,разхода е 10-12л на час имах и парамото но си е капризна работа от всичко с което летях наи съм доволен от едноместната делта за другата година ,че може и тази ще си купя едноместна делта с по мощен двигател,това за мен е наи удачен вариянт |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |