Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:01 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Вто Май 28, 2013 9:34 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Привет,
Интересува ме каква тяга създават двигателите за парапланер, делтапланер?
В кг, в нютони, няма значение. Примерно казвате 30 к.с. мотор. Хубаво, ама ако го закачим за един хоризонтален кантар и дадем газ, с колко кг ще опънем кантара?

Колко нютона (кг) тяга са нужни за да лети 120 кг парапланер? А 220 кг?
А за делтапланери колко тяга?
На безмоторниците (дето не са съвсем безмоторници - с прибиращото се витло ) - има май няколко в България, каква е тягата на двигателите?

Извинете ме, ако изразните ми средства са неправилни! :)

Поздрави!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Вто Май 28, 2013 11:18 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Не съм специалист, но мога да ти кажа каква мощност и тяга имат двата мотора с който аз разполагам.
Единия е Walkerjet F200 25 коня и около 65 кг тяга. Другия е Simonini Mini3 33 коня и около 100 кг тяга.
Разбира се тягата зависи както от мощността на мотора така и от размера, оборотите и стъпката на витлото.
Със Walkerjet-а съм летял тандемно с крило до 40,8 кв.м до 210кг с пилот около 100 и пасажер 95. Мотора тежи около 28кг със запасния и без горивото. Това обаче е на предела на възможностите на мотора и имам само един такъв полет с качване 0,5 м/с при максимални оброти, което ще скапе мотора много бързо ако се прави често. Летял съм и с по леки пасажери около 55 кг, качването тогава е около 1 м/с, но пак при максимални обороти.
Сега летя мотора с моя Swing Astral 5 до 105 кг, като аз съм 98 и екипировката е към 32 с 4 литра гориво за около 40 минути полет.
Понеже тандемното летене с мотора се оказа по-голямо мъчение от колкото си мислех, минах на варианта с трайк.
Трайка ми тежи 75 кг и с тази мощност от 33 коня с крило 43,4 квм сам катеря с 3-3,5 м/с а с пасажер от 95 кила 1,2-1,5 м/с. Излитането и кацането са в пъти по-безопасни за пилота и пасажера от колкото с парамотора и се спестяват доста усилия при един прост фалстарт, а те не липсват.
парамотора направо ми късаше гърба и едвам правех по 3 полета а с трайка само време да е хубаво и спирка няма.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Сря Май 29, 2013 10:25 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
За да лети хоризонтално един самолет му е необходима приблизително тяга равна на теглото му разделено на качеството на планиране. За да катери - трябва повече. По този начин може приблизително да се сметне долната граница на тягата под която практически не може да се излети от равна площадка. За да се лети и катери нормално ще трябват поне 2 - 3 пъти по-голяма тяга. Ако е повече - още по-добре!

Например:
Парапланер с пилот и мотор тежащ 140 кг и качество 7 ще има долна граница на тягата 20 кг, а за да лети нормално - 60 кг

Безмоторник с мотор :lol: :lol: тежащ 400 кг и качество 40 ще му трябват 30 кг тяга за да лети нормално

Boeing 747 с тегло 100 тона и качество 15 ще му трябват 6'666 кг тяга за да поддържа хоризонтален полет и примерно 20'000 кг тяга за нормално летене (в дествителност двигателите му могат да дадат максимум 28'000 кг)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Сря Май 29, 2013 1:03 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Благодаря! Проясняват ми се вече нещата. :)
Чудех се дали е възможно използването на различен тип двигателна с-ма...
ще си ровя по нета като имам време и ентусиазъм

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Сря Май 29, 2013 5:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 4:41 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Име: Петър Трупчев
Xaoc написа:
Благодаря! Проясняват ми се вече нещата. :)
Чудех се дали е възможно използването на различен тип двигателна с-ма...
ще си ровя по нета като имам време и ентусиазъм


Абе усещам аз накъде биеш, горивата скъпи, къде къде по-елегантно се .... взема назем ток... :)

Шегата настрана, изкушението е доста голямо по много причини. Ама пустите му батерии, все още малко събират за тежестта си.

_________________
Петър Трупчев


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Сря Май 29, 2013 8:17 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 165
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
Искам и аз да споделя мнението си .Петьо Кюркчийски има право в споделеното от него .Никога не са излишни няколко килограма повече тяга .И не винаги измерената статична тяга отговаря на действителната тяга в полет.Значи вторият ми паратрайк има статична тяга над 130 килограма с мотор Rotax 503 DCDI с трилопатно витло Pipistrel.Това осигурява катерене над 4.5 м /сек. сам и около 2,5 м/сек. при пълно полетно тегло от 350 кг.Тягата зависи не само от мощността на двигателя,редукцията , диаметър на витлото,стъпката му , но и от плътността на въздуха .Между другото , за да бъде сертифициран един моторен тандемен паратрайк в DULV се изисква да има минимално катерене ,при пълно тегловно натоварване поне 1,5 м/сек.По тези теми сме писали много в другия форум за моторно летене www.flying-forum.com. Там има много мнения по въпроса за измерване на статична тяга , а и много писано за електрически паратрайк.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Сря Май 29, 2013 11:06 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Далеч по-фантастични идеи имам аз :)
Електрото също е идея, някъде ми бяха попаднали доста леки и малки електродвигатели от по 25кс, но там акумулаторите са проблем, не ел. моторите.

Знам, че има подводници с йонен двигател - малка тяга, но безшумен. Та се чудя как може да се увеличи тягата на йонните двигатели... или ще чакам някой друг да се начуди :)

За момента е само фантастика...тягата на йонен двг е по-малко от 1-2 кг :)
М/у другото и за него си трябва пак ток де... Ама не пречи човек да си мечтае, нали? :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Чет Май 30, 2013 12:18 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Това отговаря на всичките ти изисквания: http://www.flytec.ch/en/e-drive/e-drive-products/hpd-135/overview.html


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Чет Май 30, 2013 8:41 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Според тази статия, която не е ясно от коя дата е, цялата машинария от флайтек е около 7000 евро, акукулаторите се зареждат около час и половина и се изтощават за около 20 минути

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Чет Май 30, 2013 9:20 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 4:41 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Име: Петър Трупчев
И Skywalk имат такова супер олекотено нещо:

http://www.skywalk.info/en/products/e-walk/

И още:

http://www.e-glider.com/

_________________
Петър Трупчев


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Чет Май 30, 2013 8:34 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 165
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
На интересуващите се от електрохвърчилките препоръчвам да прочетат тук, където сме умували много по болният въпрос http://www.flying-forum.com/viewtopic.p ... d996105cc4
Доста мнения има на Венко, Емо и други разбиращи.Има и много линкове и снимки .Лично аз си изработих таблици с всички електромотори ,батерии и контролери с цени , производители и характеристики. Бих ги изпратил на всеки интересуващ се ( в PDF формат са )


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Чет Юни 13, 2013 1:44 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Xaoc написа:
Далеч по-фантастични идеи имам аз :)
Електрото също е идея, някъде ми бяха попаднали доста леки и малки електродвигатели от по 25кс, но там акумулаторите са проблем, не ел. моторите.

Знам, че има подводници с йонен двигател - малка тяга, но безшумен. Та се чудя как може да се увеличи тягата на йонните двигатели... или ще чакам някой друг да се начуди :)

За момента е само фантастика...тягата на йонен двг е по-малко от 1-2 кг :)
М/у другото и за него си трябва пак ток де... Ама не пречи човек да си мечтае, нали? :)

Един колега от Франс ми бе показал сайт с подобни разработки, но не помня кой беше. Или йонен двигател или някаква електростатика беше - не помня добре. Аз малко несериозно погледнах, но некои другари явно работят по въпроса. Беше преди 10-ина години.

Тяга/излетна маса = поне 1/3 Убедих се лично :) Резултатите от моите тестове са в темата, която и Иван Банков е дал http://flying-forum.com/viewtopic.php?f ... 7&start=20

160кг с 50кг статична тяга(около 18коня мотор) летят, но тегаво ;)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Чет Юни 13, 2013 2:47 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
Значи горе долу 2 такива ще са достатъчни на един FLM пилот


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Чет Юни 13, 2013 3:55 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Преди няколко дни пробвах възможностите на трайка и новото крило Powerplay Tusker.
Без проблем вдигна 120 кг. пасажер и 98 кг. пилот с 80кг трайк и 8 литра гориво. Катерихме с 0,5-0,8 м/с при 6300 оборота.
мотора би трябвало да развърта до 7000, но нещо настройките на са ми добре а и новата перка не е съвсем баш.
ето и видео https://www.facebook.com/photo.php?v=4838745852938&set=o.11873016230&type=2&theater

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тяга на двигател
МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2013 3:40 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Skyhiker написа:
Преди няколко дни пробвах възможностите на трайка и новото крило Powerplay Tusker.
Без проблем вдигна 120 кг. пасажер и 98 кг. пилот с 80кг трайк и 8 литра гориво. Катерихме с 0,5-0,8 м/с при 6300 оборота.
мотора би трябвало да развърта до 7000, но нещо настройките на са ми добре а и новата перка не е съвсем баш.
ето и видео https://www.facebook.com/photo.php?v=4838745852938&set=o.11873016230&type=2&theater

почти 300кг с колко кг тяга?(колко коня мотор)? И още нещо - 0.5-0.8 м/с не е ли страшничко при низходящи течения? ;) аз под 1.5м/с ми е некомфортно, 2м/с ми е добре, 4м/с пак ми става некомфортно, ама от другата страна ;)
ПС: А, сега видях - 33коня - може би си някъде под 100кг тяга - на границата, и емпиричната формула тяга = поне 1/3 от масата май работи за мотоделти и мотопари.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов