Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:05 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Изгасване на двигател след излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 9:48 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 73
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
За втори път ми се случва точно след излитане да ми изгасне двигателя на мотопарапланера.При първия отказ се получи поради случаино натискане на бутона за гасене.Втория е поради ниско ниво на горивото.
И в двата случая си кацнах нормално но искам да споделя изводите които си направих.
При първия случаи не бях в седалката и нямаше проблем
При втория случаи точно се отделих отземята и бях вече седнал-като заглъхна мотора се опитах да припомпя газта но нямаше ефект и след 2-3 секунди си угасна.
От година вече практикувам така нареченот самолетно излитане-след отделянето от земята изравнявам и оставям крилото да си набере скорост и тогава преминавам към набирането на височина.По този начин избягвам маха които се получава при излитане на пълна газ и изоставането на крилото след пилота.Мисля че този метод на излитане спомогна за нормалното кацане при спирането на двигатела.
Разбира се това се получава когато плвано и нарастващо се подва газ но не и при газ до дупка.Става въпрос за 27 коня мотор и 75 кг.пилот.
И още едно предимство-избягва се крена на дясно при ляво въртящ се винт.
Има не един случай на паднали пилоти поради излитане на принципа пълна газ.
Ще се радвм да чуя и мнението на колегите по въпроса.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изгасване на двигател след излитане
МнениеПубликувано на: Вто Ное 05, 2013 8:50 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Изгасването на мотора след излитане (от крака) определено е една от най-опасните ситуации, защото тогава пилота е най-уязвим. Намира се в позиция, от която следва голям мах на крилото напред и се изискват много премерени команди за да се приземи нормално. Аз също летя с 27 коня мотор WALKERJET, но съм 95 кг и ми се налага да давам максимална газ при излитане, особено при безветрие. Именно тогава е най-кофти ако ти изгасне мотора. Имам 3 случая до сега. Два пъти ми гасне защото след подгряването се замотовам и после излитам а мотора вече е изстинал и горивото се е стекло надолу по горивопровода към резервоара и един път ми се скъса жилото на газта.
Абсолютно съм съгласен с колегата за хоризонтирането след излитане, така е много по-безопасно и дава време за реакция ако се случи нещо. Не знам с каква сбруя си на парамотора, аз съм с АПКО. Много е удобна, но има един голям недостатък според мен и това е, че те загребва като лопата веднага след излитането и искаш или не си в седяща позиция. При приземяването е същата работа. От една страна е по-безопасно за краката, случвало ми се е да кацам по вятъра и рамката посреща земята и се плъзга като шейна, но в случай че мотора изгасне след излитането е кофти, защото не можеш да изтичаш няколко крачки.
Както и да е, аз мисля че ако се случи мотора да изгасне веднага след излитане с пълна газ когато крилото е доста зад пилота, най-добре е да се спре гмуркането с премерено използване на командите и да се изпарашутира (което е неизбежно), като е безмислено да си подлагаме краката, защото освен нашето собствено тегло ще трябва да поемат и това на мотора (поне 30-40 кг.)
Ще има щети по рамата и може би по перката, но поне ще минем без сериозни травми. Ако изтървем крилото да се гмурне и посрещнем земята при последващия мах с тялото напред, ще е много по зле.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изгасване на двигател след излитане
МнениеПубликувано на: Вто Ное 05, 2013 11:40 am 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 73
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
Преди бях със оригиналната сбруя на валкерджет-тя точно по същия начин ме загребваше като лопата и ако трябва да изтичаш вече неможеш.Сега съм със сбруя на АВА спорт и открих нещо интересно при нея.Когато са малко охлабени коланите на краката сбруята седи зад гърба ти и трябва да използвам стъпенката за да я издърпам и седна.Обикновенно немога да я уцеля и затова пускам дясната команда и помагам седалката да се издърпа за да седна.Това упражнение не е много редно защото го правя на малка височина 2-3 м от земята но разчитам на това че крилото няма как да завие на ляво.Ако все пак стане корекцията е с подаване на газ и всичко си идва на мястото.
Когато коланите са стегнати по краката ми самите те издърпват седалката и в момента който те вдигне крилото вече си седнал.Петьо, опитай малко да ги охлабиш и виж дали ще има разлика.тогава след излитането би трябвало да останеш да висиш на тях а не да си в седалката.
При втория отказ ги бях стегнал и след излитането вече бях в седалката-като видях какво става веднага се изплъзнах напред за да увисна на збруята за да мога да тичам.Всичко става много бързо и се радвам че този метод на излитане помага много в подобни ситуации.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изгасване на двигател след излитане
МнениеПубликувано на: Вто Ное 05, 2013 3:05 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Аз това, което съм виждал от пернишката дружина е, че форсират маторите на земята, още преди да са се вързали, не е ли точно за това това упражнение? Газ до ламарината известно време, да видят как се държи...
А относно бутона за гасене, Венко мисля обясняваше, че си е монтирал подобна защита точно поради тази причина:
Изображение
Проблема е, че при нужда от гасене се бавиш допълнително...
А относно степенката, пак там съм се научил да си я премятам пред единия крак, но само когато има вятър и вдигам крилото на гръбен старт, защото ме е страх, че при безветрие ще ми пречи да тичам...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изгасване на двигател след излитане
МнениеПубликувано на: Вто Ное 05, 2013 3:24 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 73
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
Да,задължително е да е се подгрее двигателя защото ако е студен може да се задави при рязкото подаване на пълна газ.Аз това го правя точно преди излитането като леко се навеждам напред за да не си издухам крилото.Бутона за гасене хем трябва да е удобен за намиране хем да неможе случайно да го натиснеш.Е няма идеален вариант.Или е лесен или е труден.Предпочитам лесно да го намирам отколкото трудно.Има ситуации в които бързо трябва да угасиш.Просто трябва повече да внимавам докато си местя пръстите -но това понякога става случайно докато се занимаваш с друго.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов