Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Дек 14, 2017 10:40 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Вто Окт 04, 2016 11:05 am 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 130
Местоположение: Sofia
Колеги, въпроса не е дали ще угасне мотора, а кога това ще се случи.
Рано или късно това става, и колкото по-рано толкова по-добре, защото винаги след това ще свети червената лампа в главата.
Истината е че летим с двигатели натоварени на до максималната граница, с големи вибрации причинени от витло, редукция, и какво ли още не.
Всички сме виждали и ротакси и хиртове със счупени колянови валове и заклинили зъби в уж ""авиационната"" редукция ,
микроскопични боклучета преминали през филтъра и запушили мембранната помпа, прекъснати кабели на уж двойното ""авиационно"" запалване,
лули с прекъснати резистори, разхлабващи се болтове, скъсани скоби, спукани ауспуси и генерации, изядени ремъци и куп други подобни.
Вибрациите са зверски макар и да не ги усещаме винаги.
Двигателите и витлата ни нямат ама нищо, нищо общо с авиационните сертифицирани където също се случват откази макар и стотици пъти по-рядко.
След няколко отказа, знам че на двигателя не трябва да се разчита много много.

Трябва да си оглеждаме редовно машините !
Късмет на всички !

_________________
Стоян


Последна промяна stgr на Чет Окт 06, 2016 12:50 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Вто Окт 04, 2016 12:27 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Май 01, 2013 8:17 am
Мнения: 17
Местоположение: Долни чифлик
Име: Георги Радев
аз лично не разчитам много на двигателят, въпреки моята скромна практика от моторното летене, имам 4 отказа на парамотора от ниско и високо но винаги съм си избирал подходящ терен.
Това е единият, последен отказ който съм имал над гр. Долни чифлик, поради най простото, липса на бензин.
10:10 минута от клипа: https://youtu.be/uTNqRSvYJugurl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Вто Окт 04, 2016 12:55 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 64
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
Чудесно клипче Георги -а какъв е мотора? :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Вто Окт 04, 2016 2:57 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 144
Местоположение: София
Искам да го изтрия - само разводнявам.


Последна промяна jespy на Съб Окт 08, 2016 8:33 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Вто Окт 04, 2016 7:54 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 110
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
За помпата не съм съгласен .Вакуумната помпа Микуни е отделена от двигателя ,получава само всмукателни вакуумни импулси от подкартерното пространство и няма от какво да загрее.Тя не успява наистина при 7200 об /Мин да захрани двигателя .Квадратните помпи Микуни са с дебит 14 л. но за макс обороти 6500 и то за кратко време от 1 минута .И ние и наш приятел имахме горчивия опит от прекомерни обороти,поради малка стъпка на витлото ,изпразване на карбураторите ,поради недостатък на гориво от помпата .Нашият приятел си монтира ел .бензинова помпа ,паралелно на вакуумната .Между другото ,когато помпата е истинско Микуни ,а не сурогат,не трябва да прави проблеми при нормално обороти на двигателя.И тъй като съм привърженик на Ротакс ,не ми се нравят напразните нападки към двигателя .Производителя на Ротакс не е виновен ,че не се ползват оригинални водни съединения и се вадят и прекъсват . Не е виновен и за мръсният ни бензин .Не е виновен и за прекъснат безинопровод,който пилота е трябвало някога да контролира .Не е виновен и за скъсан колянов вал по средата ,щото си забравил да допълниш масленното резервоарче ,което маже точно този лагер .При правилна експлоатация издържат до 800 часа безпроблемно .Относно редукторите на Ротакс ,ами и те се мажат с масло .Значи доста колеги не знаят ,че производителя продава редукторите празни ,без масло .Скоро закупих редуктор на Ротакс от известен производител на машини ,скапан ,защото го летели без масло и изпушил .Не са знаели ,че редуктора е без масло .Уж" двойното авиационно запалване' работи перфектно ,дори и да извадиш куплунга към арматурното табло ,двигателя ще продължи да работи .Да не се впускаме в подробности защо.Лули с прекъснати резистори имало ,ами купете си свещи с вграден R и тогава ползваш директна лула без резистор .Между другот бях решил да пробвам с Хирт .Когато видях ,че двигателя на един Фреш Брииз беше свален само на 10 часа се отказах .Боклук са голям .Алуминият им не е добър ,измъкват се свещите от резбите ,прегарят бутала ,водните им помпи са външни ,искат допълнителен генератор за ток ,акумулатор за запалването и други глупости .Нали знаете за приказката с магарето ,дето стопанина му го научил само да работи и да не яде и пие и то взело ,че умряло .Грижете се за двигателя си ,правете предполетни прегледи ,поне това ,което може да се види и той ще ви се отблагодари .Лошото е ,че бедния българин купува двигатели втора ,трета ръка .Продавача му казва ,че е само на 180 часа ,а той е вече на 900 часа и купувача очаква много от него .Защо се къса коляновия вал ,защо задират бутала ,ами ето отговора .Искай му Logbuha като купуваш двигателя и виж реалният му живот .Мислиш ,че се жениш за девица ,а то е умираща старица . :)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Сря Окт 05, 2016 5:34 am 
Offline

Регистриран на: Сря Май 01, 2013 8:17 am
Мнения: 17
Местоположение: Долни чифлик
Име: Георги Радев
delta написа:
Чудесно клипче Георги -а какъв е мотора? :wink:


моторчето е ДБ 150 около 14-16 коня, самоделка със запалване от Валкерджет.
Като за моите кила става, вече му навъртях около 10 часа


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Сря Окт 05, 2016 6:42 am 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 64
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
много се зарадвах като го видях да лети-прати ми няколко снимки откъм витлото за да видя как е станало на paraglayder@abv.bg -благодаря предварително


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Пет Окт 07, 2016 7:31 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 7:52 pm
Мнения: 70
Местоположение: В.Търново
Каква е причината за спиране на мотора на делтата.

_________________
Г.Владимиров - AERODYN SHAOLIN - оранж. със сиво и синьо
----------------------------------------------------
ще летя дори и след см****а


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 4:56 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 570
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Колеги, причините за двата инцидента, както и за много други не е отказ на двигателя, а летене на височина, която не позволява да се достигне до място за безопасно приземяване.

С какъвто и двигател да се оборудваме, винаги има вероятност той да изгасне или да се наложи да го изгасим, за да каценм безопасно.

Аз лично имам над 10 случая за 2 години с мотоделтата и сума с парамотор или паратрайк.

Налагало ми се е да гася мотора, заради счупване на витлото след излитане, префорсиране на мотора от пасажер, който се беше хванал за жилото за газта, подваждане на сондата за гориво, падане на оборотите и.т.н.

Истинате е, че винаги трябва да се лети на височина, която ни позволява безопасно да се приземим в случай на нужда. Причините могат да бъдат много. От техническа повреда или влошаване на метеорологичната обстановка, до прилошаване на пилота или пасажера.

Трябва да се съобразяваме с масата, глайда и скоростния диапазон на нашето ВС и да познаваме добре както неговите, така и нашите способности, а това става с практика и тренировки на аварийни ситуации в спокойни МТО условия.

Има си правила,, които са написани именно за тази цел в точка от 7.1. от НАРЪЧНИК
ЗА
ПОЛЕТИ ПО ПВП В ОБСЛУЖВАНОТО
ВЪЗДУШНО ПРОСТРАНСТВО НА
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ е написано:
" Над промишлени обекти и гъстонаселени райони, както и над райони с големи
струпвания от хора, на височина, по-малка от 300 m (1000 ft) над най-високото
препятствие, намиращо се в радиус 600 m от ВС."

Ето го и самия документ, нова версия е и има упоменати както моторните така и безмоторните ВС като парапланери и делтапланери.
http://www.caa.bg/upload/docs/VFR_GUIDE_BG.pdf

Пазете се и мислете!

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов