Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Окт 24, 2017 2:34 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 18, 2016 6:27 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1921
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
За последните 2 дена паднаха 2 мотоделти. Едната в Шумен, а другата в Казанлък, където загинаха двама хубави човека - Тошо от Тъжа и Илиян от Казанлък. Преди мотоделтите и чартърите, Тошо бе един от първите парапланеристи в района, а Илиян изкара курс при нас преди няколко години и летеше с парапланер. Жалко и тъжно!

http://btvnovinite.bg/article/bulgaria/ ... anlak.html

http://btvnovinite.bg/article/bulgaria/ ... humen.html

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 22, 2016 6:22 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юни 05, 2010 6:42 pm
Мнения: 23
Местоположение: Кърджали
Жалко за хората, но нарушението на правилата се наказва тежко (имам личен опит). Дано никога вече да няма такива новини.

http://www.focus-news.net/news/2016/09/ ... obzor.html


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Нед Окт 02, 2016 6:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 19, 2016 10:09 pm
Мнения: 8
Име: Стоян Петков
Всъщност инцидентите са пет. Да не забравяме случая със самолета на Долна Баня, където също загина човек. Има и още два инцидента с неопитни пилоти, които минаха само със щети по машините. И понеже единият съм аз, живо ме вълнува да изкоментираме причините за такива инциденти. И по-специално тези от тях, които са свързани с технически проблем в двигателя. Защото при последния инцидент май се оказа че двигателят е отказал по време на сложна маневра. Как и по каква причина двутактов двигател, разработен вероятно преди 40 години, струващ колкото нова кола, може да откаже. Ще се радвам да прочета мнения и препоръки как това да не се случва.
Благодаря предварително


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Нед Окт 02, 2016 8:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 347
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Не искам да отварям нова тема, въпреки че питането ми може да не е за тук. Самото питане:
Отразяват ли се инцидентите върху летенето ви?

Наскоро станах свидетел на инцидент и оказването на първа помощ на пострадилият пилот.
Днес докато си хвърчах си взех дозата удоволствие, панорамни гледки - абе хареса ми полета слязох доволен, но пък от време на време ми изплуваше образът на пилота пострадъл при инцидента. По време на такива моменти исках да съм на земята, но стисках зъби и удоволствието от полета пак се връщаше. Притеняваме че по време на полет ми идват такива черни мисли и ми изплуват страшните образи.
На вас отразяват ли ви леталните инциденти?

_________________
Element Water 2


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Нед Окт 02, 2016 9:24 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юни 05, 2010 6:42 pm
Мнения: 23
Местоположение: Кърджали
toni11bg написа:
Всъщност инцидентите са пет. Да не забравяме случая със самолета на Долна Баня, където също загина човек. Има и още два инцидента с неопитни пилоти, които минаха само със щети по машините. И понеже единият съм аз, живо ме вълнува да изкоментираме причините за такива инциденти. И по-специално тези от тях, които са свързани с технически проблем в двигателя. Защото при последния инцидент май се оказа че двигателят е отказал по време на сложна маневра. Как и по каква причина двутактов двигател, разработен вероятно преди 40 години, струващ колкото нова кола, може да откаже. Ще се радвам да прочета мнения и препоръки как това да не се случва.
Благодаря предварително


В повечето случаи проблемите не са технически, а чисто пилотски (не се дави онзи който не може да плува, а добрите плувци). Двутактов двигател, разработен вероятно преди 40 години, струващ колкото нова кола, може да откаже когато не спазваш препоръките на производителя на определените часове да подмениш съответните части (компоненти), свещи, бубини на запалването, чукчета, магнитни датчици и други които производителя надлежно е описал в ръководството на двигателя.
Жалко за хората, дано повече не се случват подобни инциденти.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Нед Окт 02, 2016 10:56 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 110
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
Понякога не само двигателя е виновен .Преди време се наложи на да направя сервиз на машината на сина ми ,двигател ,витло ,стартер и му дадох моята машина с чисто нов ,разработен двигател Ротакс 550 ,който беше тестван вече в полети на 6 часа .Двигателя му е заглъхнал на няколко пъти в полет и е кацнал ,за да не рискува .След като неговата машина беше готова ,си получих моята и потърсих причината за заглъхването .Машината ми беше престояла около 2 месеца без да лети .Бензина беше утаил във филтрите (грубия и финния ) черни масленни утайки и ги беше запушил почти .Сега разбирам защо австрийците винаги подменяха бензина в резервоара ,ако е престоял дълго време .А за Тошко съжалявам искренно ,но не можеш да летиш на 20 метра над къщите и да се надяваш да не ти изгасне двигателя.И ние дърпаме постоянно дявола за опашката .Летим над родните си места ниско над къщите и улиците ,да ни видят познати и да се порадват ,а не мислим че като умре мотора и трябва да кацаш на улицата между жиците .Както каза Ники ,пазете се и не рискувайте .


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2016 8:44 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
И в двата случая е липсвало една от основните стойности. Височина и скорост. И в Казанлък и в Шумен е липсвала първата. И двамата пилоти са разчитали безрезервно на техниката. Съжалявам, обаче откъде сте сигурни, че като смените частите с нови, пак ще можете да летите на 50 метра над града. Там просто никой от нас няма работа. Това е. Летете си, но винаги с едното око гледайте надолу какви са възможностите за принудително кацане. Общо взето, техниката никога никога не е виновна. Това е. Ще се радвам, ако в черната статистика не се пише повече.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2016 10:48 am 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 64
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
В началото на кариерата си като пилот на мотоделта спуснах ненадеждно изработен трансперант и счупих витло което премина през крилото.за щастие това се разигра над житна нива извън летището и кацането стана без никакви проблеми.човек трябва да поема разумни рискове и да се съобразява с какво лети.Сега когато летя с парамотор виждам че различното въздухоплавателно средство дава различни възможности на летене.С парамотора може да се кацне почти навсякъде без да е необходима дори и писта.ниската скорост е от съществено значение.Така че летете според възможностите на летателния апарат и то с мисълта, че всеки момент двигателя може да откаже.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2016 11:45 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 19, 2016 10:09 pm
Мнения: 8
Име: Стоян Петков
благодаря на всички за отговорите
Аз чудесно съзнавам че най-безопасно е да се съобразяваш с факта, че двигателя може да спре във всеки момент. Но по тази логика най-безопасно е да не летиш въобще. Съгласете се, колеги, че е тъпо някак да караш за кеф по магистралата, и да очакваш във всеки момент да спукаш предна гума (тази вероятност я има, нали, и обикновено завършва с трагедия). Какъв ще ти е кефа от шофирането. Мисля че тук нещата са подобни - ние не летим по задължение, всеки от нас се е вдигнал за удоволствие. Аз лично не искам мисълта ми постоянно да е в двигателя. Според мен най-лесно е да кажеш - ами летял е ниско, и като е отказал мотора - бум. Ако не беше отказал мотора нямаше да има инцидент. Конкретната идея на моят въпрос е - има ли практика да се анализират причините за отказа и да се прави нещо този отказ да не се повтаря повече. Ето колегата ivanbankov е дал чудесен пример с утайките, и аз мисля че наистина трябват някакви превантивни действия за да не се получават утайки. Някой забелязал ли е друга причина, поради която се случва двигател да откаже.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2016 12:49 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1688
Име: Даниел Димов
Ами като за начало можете да прочетете докладите за авиационни произшествия на МТИТС, които са тук за текущата година: https://www.mtitc.government.bg/page.php?category=184&id=405&page=6

За предишни години отивате на "архив" в менюто от дясно.

Докладите са само за по-сериозните произшествия, но все-пак има много човек какво да научи от тях по темата как се прави и поддържа авиация в България!

Приятно четене!

PS: ако някой ги прочете (поне повечето) и се чувства достатъчно подготвен - може да напише тук едно обобщение...


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2016 2:44 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 64
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
за колегата Стоян Петков-може би не съм се изразил правилно -но мисълта че двигателят всеки момент може да изгасне има друго значение.това не означава да мислим като летим че той ще спре-този израз има предшестваща теоретична подготовка -подсъзнателно ние трябва да сме готови за тази ситуация с действия от наша страна.Първо когато се лети в зона-говоря за полет около летището височината на която летим трябва да е такава че безпроблемно да можем да се преземим по всяко едно време без проблем.Когато сме на прелет-ние не сме пасажери които само да се любуват на гледката-отстрани погледнато изглежда че се кефим но ние имаме доста работа по преценка на местността и височината ни трябва да е съобразена с възможностите за презимяване.Не случайно населените места са забранени зони за летене.Може би човек трябва първо да полети малко безмоторно-там се изграждат тези навици и тогава да започне с моторното летене.Тъпо е да загиват хора само защото не се спазват основни правила в авиацията.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2016 4:50 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 144
Местоположение: София
Макар да съм по-скоро начинаещ, искам да изкоментирам нещо - при бързите крила, кацане без двигател на непознат терен си е близо до катастрофа.
Така че, всеки си знае машината/крилото и се съобразява с него. Не коментирам това, че е ниско над населено място - това трябва да ни е тема табу.

Аз отдавна сравнявам кацания без двигател. Вижте тези примери.
Не можем да виним пилота, ако с такова крило не успее да кацне на ограничен терен.
https://www.youtube.com/watch?v=jp8XKftbD4s
https://www.youtube.com/watch?v=czNZpQ-XnQM

И от друга страна - бавните, които летят почти като учебно безмоторно крило:
https://www.youtube.com/watch?v=CLmRGjLsqvI

Редовно гася двигателя и на трите крила - то е кеф да летиш безмоторно. Добре е начинаещите да го тренират, макар че тези катастрофи не са от начинаещи - аз говоря за начинаещите.

Но не може да се каже нищо повече от това - във всеки момент трябва да има място, до което можеш да долетиш без двигател и да (можеш да) кацнеш безопасно на него.


Последна промяна jespy на Съб Окт 08, 2016 8:29 pm, променена общо 10 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2016 6:34 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 19, 2016 10:09 pm
Мнения: 8
Име: Стоян Петков
Коментарът на колегата jespy е много полезен. Аз засега нямам амбиции към бързите крила, но съм много чувствителен на тема "отказ на ДВГ" защото районът в който обичам да летя е оскъден откъм места за аварийно кацане.
Прави ми впечатление едно нещо. Повечето колеги разсъждават какво да правим, когато ДВГ откаже, много са малко усилията в насока как това да не се случва. Давам пример: бившата ми страст - мотокросът. Там отказ означава отпадане от класирането - много състезатели биха предпочели да умрат :) :) :) Когато се случеше, анализирахме причините, често правехме всякакви подобрения, изобретения, приспособления, за да намалим вероятността от отказ. Всички предложения се приемаха много радушно. На едно авиошоу на Белозем използвах че се заприказвахме на тази тема, и споделих, че част от отказите на Ротакса се дължат на бенз.помпа. Инжинер съм, двигателист, имам достатъчно основания да смятам така. Предложих също елементарен и почти безплатен начин при отказ на помпата, двигателят да продължи да работи, за да можем да кацнем. Никой не обърна внимание, вероятно защото съм нов в шайката :) само един колега ми каза че в авиацията разни нововъведения носят риск и трябва да се залага на изпитани във времето неща. Ето още един пример - колегата jespy споделя че двигателят му е отказал от прегряване. Аз лично смятам че ако двигателят прегрява заради обедняване на сместа, и това че тя се влияе от витлото...много от параметрите на целия агрегат са в някакви гранични режими, което прави работата на системата нестабилна и ненадеждна. Някой замислял ли се е да потърси начин параметрите (температура, качество на сместа, моментен разход, ) да се измерват постоянно и да се показват на таблото


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2016 8:48 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 110
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
Специално за двигателите Ротакс искам да кажа нещо .Не заменяйте жиглорите на карбураторите с цел икономия на гориво .Големината на жиглъорите са определени ,дори и в случаите ,дали си със спортен филтър или имаш въздушен демпфер (заглушител) след филтъра .Ротакс са предвидили охлаждането на двигателя да става от постъпването на количеството бензинова смес .Обедняването води до изгаряне на челата на буталата ,прегряване и др. Стъпката на витлото е отделен проблем .През лятото поради разредения въздух трябва да се увеличи малко стъпката на витлото ,а през зимата да се намали .Намалена стъпка на витлото води до свръхобороти на двигателя до 7200 об /мин.,Помпата не успява да насмогне с захранване на карбураторите с бензин ,двигателя гасне и кацнахме с мъртъв двигател в слънчогледите (Личен горчив опит ).Затова отвреме навреме трябва да се прави тест на витломоторната група -двигателя на макс,гледаш оборотомера ,кантара за тягата и оптичен оборотомер за измерване на оборотите на витлото


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колеги, пазете се!
МнениеПубликувано на: Вто Окт 04, 2016 10:22 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 19, 2016 10:09 pm
Мнения: 8
Име: Стоян Петков
И аз също като колегата ivanbankov смятам че не трябва да се заменят жигльори с цел икономия на гориво. С едан такава забележка - охлаждането става не от по-голямото количество бензин ( в цилиндрите влизат около 2,5 грама на секунда) а от това, че когато сместа е по-богата, част от бензина влиза в цилиндъра в аерозолен вид, кондензира върху челата на буталата, и изпарявайки се осъществява охлаждането ( както ни охлажда дезодорант като се пръскаме). Това предизвиква по-голям разход на гориво, защото част от бензина излиза неизгоярял, но за сметка на това хем охлажда буталата, хем ограничава скоростта на горене, и от там не позволява да качат оборотите прекомерно. Саждите от недоизгорелия бензин, смесени с маслото, което остава след изгарянето, създават много мазна смес, която добре смазва сегментите, и така увеличава ресурса на мотора.
Аз все още нямам почти никакъв опит с летенето, но от двигатели разбирам, и мога да бъда полезен. Това с теста с кантара сигурно е полезна операция, помня че когато настройвахме моята машина, в полет давахме пълна газ и гледахме оборотомера. Ако се качи над 6200 коригираме стъпката на витлото. Смятам че това е правилно - при 6200 ДВГ има най-добър звук и добре се чува звука от изпаряването на бензина върху буталата. Като се качи над тази стойност звукът изчезва, което ще рече че буталата започват да прегряват.
Между другото - още едно мнение
ivanbankov написа:
Помпата не успява да насмогне с захранване на карбураторите с бензин ,двигателя гасне и кацнахме с мъртъв двигател в слънчогледите (Личен горчив опит )

Според мен причината е че при увеличената температура платното се деформира, и дебитът на помпата намалява няколко пъти, така че и тук причината е прегряването. Ето, имаме още един случай на отказ поради причина - бенз. помпа. Май при Ротакс почти няма други причини.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов