SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Колеги, пазете се!
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=8922
Страница 2 от 2

Автор:  stgr [ Вто Окт 04, 2016 11:05 am ]
Заглавие:  Re: Колеги, пазете се!

Колеги, въпроса не е дали ще угасне мотора, а кога това ще се случи.
Рано или късно това става, и колкото по-рано толкова по-добре, защото винаги след това ще свети червената лампа в главата.
Истината е че летим с двигатели натоварени на до максималната граница, с големи вибрации причинени от витло, редукция, и какво ли още не.
Всички сме виждали и ротакси и хиртове със счупени колянови валове и заклинили зъби в уж ""авиационната"" редукция ,
микроскопични боклучета преминали през филтъра и запушили мембранната помпа, прекъснати кабели на уж двойното ""авиационно"" запалване,
лули с прекъснати резистори, разхлабващи се болтове, скъсани скоби, спукани ауспуси и генерации, изядени ремъци и куп други подобни.
Вибрациите са зверски макар и да не ги усещаме винаги.
Двигателите и витлата ни нямат ама нищо, нищо общо с авиационните сертифицирани където също се случват откази макар и стотици пъти по-рядко.
След няколко отказа, знам че на двигателя не трябва да се разчита много много.

Трябва да си оглеждаме редовно машините !
Късмет на всички !

Автор:  joroair [ Вто Окт 04, 2016 12:27 pm ]
Заглавие:  Re: Колеги, пазете се!

аз лично не разчитам много на двигателят, въпреки моята скромна практика от моторното летене, имам 4 отказа на парамотора от ниско и високо но винаги съм си избирал подходящ терен.
Това е единият, последен отказ който съм имал над гр. Долни чифлик, поради най простото, липса на бензин.
10:10 минута от клипа: https://youtu.be/uTNqRSvYJugurl

Автор:  delta [ Вто Окт 04, 2016 12:55 pm ]
Заглавие:  Re: Колеги, пазете се!

Чудесно клипче Георги -а какъв е мотора? :wink:

Автор:  jespy [ Вто Окт 04, 2016 2:57 pm ]
Заглавие:  Re: Колеги, пазете се!

Искам да го изтрия - само разводнявам.

Автор:  ivanbankov [ Вто Окт 04, 2016 7:54 pm ]
Заглавие:  Re: Колеги, пазете се!

За помпата не съм съгласен .Вакуумната помпа Микуни е отделена от двигателя ,получава само всмукателни вакуумни импулси от подкартерното пространство и няма от какво да загрее.Тя не успява наистина при 7200 об /Мин да захрани двигателя .Квадратните помпи Микуни са с дебит 14 л. но за макс обороти 6500 и то за кратко време от 1 минута .И ние и наш приятел имахме горчивия опит от прекомерни обороти,поради малка стъпка на витлото ,изпразване на карбураторите ,поради недостатък на гориво от помпата .Нашият приятел си монтира ел .бензинова помпа ,паралелно на вакуумната .Между другото ,когато помпата е истинско Микуни ,а не сурогат,не трябва да прави проблеми при нормално обороти на двигателя.И тъй като съм привърженик на Ротакс ,не ми се нравят напразните нападки към двигателя .Производителя на Ротакс не е виновен ,че не се ползват оригинални водни съединения и се вадят и прекъсват . Не е виновен и за мръсният ни бензин .Не е виновен и за прекъснат безинопровод,който пилота е трябвало някога да контролира .Не е виновен и за скъсан колянов вал по средата ,щото си забравил да допълниш масленното резервоарче ,което маже точно този лагер .При правилна експлоатация издържат до 800 часа безпроблемно .Относно редукторите на Ротакс ,ами и те се мажат с масло .Значи доста колеги не знаят ,че производителя продава редукторите празни ,без масло .Скоро закупих редуктор на Ротакс от известен производител на машини ,скапан ,защото го летели без масло и изпушил .Не са знаели ,че редуктора е без масло .Уж" двойното авиационно запалване' работи перфектно ,дори и да извадиш куплунга към арматурното табло ,двигателя ще продължи да работи .Да не се впускаме в подробности защо.Лули с прекъснати резистори имало ,ами купете си свещи с вграден R и тогава ползваш директна лула без резистор .Между другот бях решил да пробвам с Хирт .Когато видях ,че двигателя на един Фреш Брииз беше свален само на 10 часа се отказах .Боклук са голям .Алуминият им не е добър ,измъкват се свещите от резбите ,прегарят бутала ,водните им помпи са външни ,искат допълнителен генератор за ток ,акумулатор за запалването и други глупости .Нали знаете за приказката с магарето ,дето стопанина му го научил само да работи и да не яде и пие и то взело ,че умряло .Грижете се за двигателя си ,правете предполетни прегледи ,поне това ,което може да се види и той ще ви се отблагодари .Лошото е ,че бедния българин купува двигатели втора ,трета ръка .Продавача му казва ,че е само на 180 часа ,а той е вече на 900 часа и купувача очаква много от него .Защо се къса коляновия вал ,защо задират бутала ,ами ето отговора .Искай му Logbuha като купуваш двигателя и виж реалният му живот .Мислиш ,че се жениш за девица ,а то е умираща старица . :)

Автор:  joroair [ Сря Окт 05, 2016 5:34 am ]
Заглавие:  Re: Колеги, пазете се!

delta написа:
Чудесно клипче Георги -а какъв е мотора? :wink:


моторчето е ДБ 150 около 14-16 коня, самоделка със запалване от Валкерджет.
Като за моите кила става, вече му навъртях около 10 часа

Автор:  delta [ Сря Окт 05, 2016 6:42 am ]
Заглавие:  Re: Колеги, пазете се!

много се зарадвах като го видях да лети-прати ми няколко снимки откъм витлото за да видя как е станало на paraglayder@abv.bg -благодаря предварително

Автор:  Vlad [ Пет Окт 07, 2016 7:31 pm ]
Заглавие:  Re: Колеги, пазете се!

Каква е причината за спиране на мотора на делтата.

Автор:  Skyhiker [ Нед Окт 23, 2016 4:56 pm ]
Заглавие:  Re: Колеги, пазете се!

Колеги, причините за двата инцидента, както и за много други не е отказ на двигателя, а летене на височина, която не позволява да се достигне до място за безопасно приземяване.

С какъвто и двигател да се оборудваме, винаги има вероятност той да изгасне или да се наложи да го изгасим, за да каценм безопасно.

Аз лично имам над 10 случая за 2 години с мотоделтата и сума с парамотор или паратрайк.

Налагало ми се е да гася мотора, заради счупване на витлото след излитане, префорсиране на мотора от пасажер, който се беше хванал за жилото за газта, подваждане на сондата за гориво, падане на оборотите и.т.н.

Истинате е, че винаги трябва да се лети на височина, която ни позволява безопасно да се приземим в случай на нужда. Причините могат да бъдат много. От техническа повреда или влошаване на метеорологичната обстановка, до прилошаване на пилота или пасажера.

Трябва да се съобразяваме с масата, глайда и скоростния диапазон на нашето ВС и да познаваме добре както неговите, така и нашите способности, а това става с практика и тренировки на аварийни ситуации в спокойни МТО условия.

Има си правила,, които са написани именно за тази цел в точка от 7.1. от НАРЪЧНИК
ЗА
ПОЛЕТИ ПО ПВП В ОБСЛУЖВАНОТО
ВЪЗДУШНО ПРОСТРАНСТВО НА
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ е написано:
" Над промишлени обекти и гъстонаселени райони, както и над райони с големи
струпвания от хора, на височина, по-малка от 300 m (1000 ft) над най-високото
препятствие, намиращо се в радиус 600 m от ВС."

Ето го и самия документ, нова версия е и има упоменати както моторните така и безмоторните ВС като парапланери и делтапланери.
http://www.caa.bg/upload/docs/VFR_GUIDE_BG.pdf

Пазете се и мислете!

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/