Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Окт 18, 2017 10:04 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторчета?
МнениеПубликувано на: Вто Яну 10, 2017 9:27 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Май 01, 2013 8:17 am
Мнения: 17
Местоположение: Долни чифлик
Име: Георги Радев
Искам да отворя тази тема като не маловажна, споделете опитът си


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Сря Яну 11, 2017 3:55 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 128
Местоположение: Sofia
Castrol TTS
след това смениха името
Castrol power 1 racing 2t

винаги съм разреждал на 3% или 30ml/L
150 часа Hirth F33 съм летял така и мотора си жив и здрав.
Декарбонизация правих на 100 часа и не беше особено задръстен.
Предимство - прави хубав мазен филм и смазва добре. При декарбонизацията мотора отвътре беше като ръчно смазан с масло !
Недостатък 1 - С богата смес и с масло на 3% цапа свещи. Сменял съм ги на 25 часа въпреки че слагам едно число по-топли.
Недостатък 2 - Цена. При 3% излиза грубо 75ст. на литър бензин което си е доста.

Според мен всяка истинска ( да не е менте ) пълна синтетика става в отношение 3%. На всички им дават 2% на някой дори 1%, но аз не съм рискувал . Има и скъпи рейсинг масла които не стават за нашите цели, те за разработени за максимално представяне на сместа при състезания а не толкова за да пазят мотора в течение на много часове. Обикновено ги дават само за ръчно смесване и ги водят естерни, каквото и да значи....

_________________
Стоян


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Сря Яну 11, 2017 8:19 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Май 01, 2013 8:17 am
Мнения: 17
Местоположение: Долни чифлик
Име: Георги Радев
100% синтетика и не по малко от 30 - 40 мл. на литър бензин


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Сря Яну 11, 2017 8:24 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Май 01, 2013 8:17 am
Мнения: 17
Местоположение: Долни чифлик
Име: Георги Радев
а какво ще кажете за термичните проби на различни масла, да кажем върху горещ котлон примерно, все пак нашите двигатели (особено моят) работят в по натоварен режим?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Сря Яну 11, 2017 8:31 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Май 01, 2013 8:17 am
Мнения: 17
Местоположение: Долни чифлик
Име: Георги Радев
stgr написа:
Castrol TTS
след това смениха името
Castrol power 1 racing 2t

винаги съм разреждал на 3% или 30ml/L
150 часа Hirth F33 съм летял така и мотора си жив и здрав.
Декарбонизация правих на 100 часа и не беше особено задръстен.
Предимство - прави хубав мазен филм и смазва добре. При декарбонизацията мотора отвътре беше като ръчно смазан с масло !
Недостатък 1 - С богата смес и с масло на 3% цапа свещи. Сменял съм ги на 25 часа въпреки че слагам едно число по-топли.
Недостатък 2 - Цена. При 3% излиза грубо 75ст. на литър бензин което си е доста.

Според мен всяка истинска ( да не е менте ) пълна синтетика става в отношение 3%. На всички им дават 2% на някой дори 1%, но аз не съм рискувал . Има и скъпи рейсинг масла които не стават за нашите цели, те за разработени за максимално представяне на сместа при състезания а не толкова за да пазят мотора в течение на много часове. Обикновено ги дават само за ръчно смесване и ги водят естерни, каквото и да значи....



твоето масло е на около цена 20 лв за литър и го дават 100% синтетика, https://oilgroupbg.com/castrol-power-1- ... D1%80.html
https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/mot ... cing-2t-1l


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Вто Яну 17, 2017 10:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 19, 2016 10:09 pm
Мнения: 8
Име: Стоян Петков
stgr написа:
Castrol TTS
след това смениха името
Castrol power 1 racing 2t

винаги съм разреждал на 3% или 30ml/L
150 часа Hirth F33 съм летял така и мотора си жив и здрав.
Декарбонизация правих на 100 часа и не беше особено задръстен.
Предимство - прави хубав мазен филм и смазва добре. При декарбонизацията мотора отвътре беше като ръчно смазан с масло !
Недостатък 1 - С богата смес и с масло на 3% цапа свещи. Сменял съм ги на 25 часа въпреки че слагам едно число по-топли.
Недостатък 2 - Цена. При 3% излиза грубо 75ст. на литър бензин което си е доста.

Според мен всяка истинска ( да не е менте ) пълна синтетика става в отношение 3%. На всички им дават 2% на някой дори 1%, но аз не съм рискувал . Има и скъпи рейсинг масла които не стават за нашите цели, те за разработени за максимално представяне на сместа при състезания а не толкова за да пазят мотора в течение на много часове. Обикновено ги дават само за ръчно смесване и ги водят естерни, каквото и да значи....


Аз ползвам Мотул Рейсинг. Доста е скъпо, купувам го в 4л разфасовки, излиза около 35 лв литъра. Не знам какво имаш впредвид като казваш че рейсинговите масла не пазят двигателя. Естерните масла имат свойството да запазват вискозитета си при висока температура. Кондензът, който образуват по цилиндъра се пали по-трудно от този на по-ефтините масла. По тази причина смазващият ефект се запазва по-дълго. Изгарянето им е по-пълно, и затова в по-ниска степен запушват ауспуха. Всички тези фактори увеличават живота на мотора, особено при по-високи натоварвания. За съотношението...масова практика е 20гр/л. СПоред мен това е пределът, тъй като нашите двигатели работят с богата смес. Това се налага за да има добро охлаждане при високи обороти. При богата смес по-голямото количество масло увеличава съпротивлението на буталата спрямо цилиндъра (микроскопични хидравлични удари). При по-бързооборотни машини повече масло може дори да предизвика блокиране - горещото бутало се изкривява от удара и заклинва.Затова аз слагам 15гр/л. Между другото - прословутият Кастрол прави отлагания в карбуратора които са опасни. С течение на времето се втвърдяват и от вибрациите стават на песъчинки, които запушват жигльорите. Това явление при мен не съм го наблюдавал.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Сря Яну 18, 2017 9:36 am 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 128
Местоположение: Sofia
За тази цената наистина трябва да е добро.
Приятели занимаващи се с мотокрос ползват само естерни масла в комбинация със много високооктанови бензини.
Основната цел на тези масла е да се получи пълно изгаряне за максимално представяне на мотора.
В моторните спортове с двутактови мотори сменят сегменти доста често все пак.
Колко часове имаш налетяни с това масло в отношение 15мл/l и на каква моторетка ?

_________________
Стоян


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Пет Яну 20, 2017 4:04 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 19, 2016 10:09 pm
Мнения: 8
Име: Стоян Петков
[quote="stgr"]За тази цената наистина трябва да е добро.
Приятели занимаващи се с мотокрос ползват само естерни масла в комбинация със много високооктанови бензини.
Основната цел на тези масла е да се получи пълно изгаряне за максимално представяне на мотора.
В моторните спортове с двутактови мотори сменят сегменти доста често все пак.
Колко часове имаш налетяни с това масло в отношение 15мл/l и на каква моторетка ?[/quote

Аз съм от скоро в бранша. От както летя въобще, съм налетял 45 часа, но всички на моята си машина. Мотоделта с крило Атлас, двигателят е ротакс бомбардиер, този със сините глави. Двигателят ми е на доста часове. В началото ползвах Кастрол Рейсинг, изгорих две бутилки по литър. Трудно палеше и правеше отлагания в карбуратора. След като смених маслото пали веднага, и като проверявам карбураторите - чисто. Освен това ми се струва че малко се увеличи тягата. Може и да си внушавам, не знам. След още 20-25 часа смятам да сваля колекторите за да видя дали има чернилка.
Аз също съм се занимавал с мотокрос, а и съм двигателист по професия. Имам наблюдения в подкрепа на естерните масла. Действително при тях изгарянето е пълно, това добавя калории на сместа, освен това не се задръства ауспуха. Наскоро ми се беше разхлабил единият колектор, и през гарнитурата изпускаше доста масло и цапаше външно двигателя. Това е признак, че маслото в бензина е достатъчно (очевидно част от него излиза през ауспуха неизгоряло), дори мисля че може да се намали още, но не смея. Смисълът на естерното масло е в това, че молекулата е дълга, и след като маслото кондензира по трещите се детайли, застава напряко на повърхността. Т.е дебелината на масленият филм не може да падне под някакъв минимум (мисля че беше 60 ангстрьома). Последно - След като маслото покрие вътрешните повърхности на двигателя, остатъкът от масло, който е влязъл с бензина не прави смазване, а предизвиква чисто хидравлично (при високи обороти и механично) затруднение на двигателя. Затова е неправилно да се смята че повече масло - по-добре.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов