Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Апр 23, 2018 7:28 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: питане за правилен монтаж на двигател
МнениеПубликувано на: Сря Май 31, 2017 1:12 pm 
Online

Регистриран на: Сря Апр 14, 2004 9:57 am
Мнения: 73
Местоположение: НОВИ ПАЗАР
Здравейте на всички имам един въпрос към по-разбиращите каква е идеята да се монтира двигателя на мотоделти и паратрайкове с цилиндрите надолу???/ според мен така е по лошо защото маслото което е по цилиндрите се отича долу и умокря свещите и това прави двигателя да не пали и се налага да се свалят свещите и да се чистят
някой от вас ще кажат че така се сваля центъра на тежеста по надолу но според мен тежката част на двигателя е коляновия вал а той е в картера а да се слага с картера нагоре не го разбирам
предварително благодаря на всички който ще се опитат да ми обеснят това а и предполагам и на много други

_________________
които търси намира, който пита разбира


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: питане за правилен монтаж на двигател
МнениеПубликувано на: Пон Юни 12, 2017 9:47 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 124
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
Ще се опитам да ти отговоря.Моите всички трайкове 6 на брой съм направил с главите надолу.Всички са с Ротакс двигатели .Дори последния,който е с Rotax 582 нов двигател е с главата надолу ,въпреки че е с водно охлаждане и мазане .Производителя е предвидил двигателя да може да се монтира с главата надолу ,като се обръщат кръга на мазане и водното охлаждане .Това за цапането на свещите е глупост на търкалета .Досега никога не съм свалял свещи .Двигателите палят от раз.А центъра на тежеста се сваля много надолу м,защото специално ротаксите се прикрепят към моторамата с 4 болта ,които се намират най отдолу на картера .Представи си моторама и двигател изцяло над нея и моторама с двигател изцяло под нея.Ако двигателя ти е без редуктор го сложи с главите нагоре ,за да имаш разстояние от витлото до земята .Ако имаш въпроси ще ти помогна с удоволствие.Ето ти и картинка .
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: питане за правилен монтаж на двигател
МнениеПубликувано на: Съб Юни 17, 2017 12:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 297
bogisan написа:
Здравейте на всички имам един въпрос към по-разбиращите каква е идеята да се монтира двигателя на мотоделти и паратрайкове с цилиндрите надолу???/ според мен така е по лошо защото маслото което е по цилиндрите се отича долу и умокря свещите и това прави двигателя да не пали и се налага да се свалят свещите и да се чистят
някой от вас ще кажат че така се сваля центъра на тежеста по надолу но според мен тежката част на двигателя е коляновия вал а той е в картера а да се слага с картера нагоре не го разбирам
предварително благодаря на всички който ще се опитат да ми обеснят това а и предполагам и на много други


Здравей колега. Повечето конструктори се стремят да свалят центъра на тежестта на трайка ниско за да е по стабилен на земята
в моментите на излитане и кацане. При обърнат двигател, първо коляновия вал слиза с около 16 см надолу а отделно и цилиндри и бутала висят отдолу, което съществено смъква надолу и центъра на тежестта.

Има и друг момент ,който се гони при конструирането. Това е вектора на тягата на винта да е максимално близо или да минава през центъра на тежестта на трайка. А центъра на тежестта най лесно може да го намериш ако вкараш цялата конструкция в някаква кад програма, например solidworks.

Относно паленето с главите надолу,ако ротакса е с нормална компресия няма абсолютно никакви проблеми.
При първото дръпване на стартера компресията издухва маслото от свещите и при второто пали.

Симо от flyair може да ти даде доста съвети за обърнатия монтаж на ротакс.
Аз лично предпочитам да е с главите нагоре.

Успех в конструирането.

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: питане за правилен монтаж на двигател
МнениеПубликувано на: Съб Юни 17, 2017 5:59 pm 
Online

Регистриран на: Сря Апр 14, 2004 9:57 am
Мнения: 73
Местоположение: НОВИ ПАЗАР
благодаря ви за мнението ви при моя случай на мойта мотоделта двигателя е с цилиндрите надолу и като не съм я палил няколко дена остатъка от бензина в картера се стича и облива свещите и ако не ги смъкна и промия и подсуша се размазвам от дърпане за да запали и досега не съм успявал с това което Пастора казва че компресията издухва това което се е стекло върху свещите
а това че се сваля тежеста надолу ме съмнява мисля че конструкторите го правят за да им е по лесно за окачването защото захвата на картера отдолу има отвори и там хващат редуктора
ако се обърне двигателя коляновия вал ще слезе с повече от 16см. и центъра на тежеста ще е по ниска

_________________
които търси намира, който пита разбира


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: питане за правилен монтаж на двигател
МнениеПубликувано на: Съб Юни 17, 2017 6:28 pm 
Online

Регистриран на: Сря Апр 14, 2004 9:57 am
Мнения: 73
Местоположение: НОВИ ПАЗАР
според вас при кой от случаите центъра на тежеста е по надолу??двата двигателя са едни и същи монтажа е различен
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... stVGtEYkh3

_________________
които търси намира, който пита разбира


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: питане за правилен монтаж на двигател
МнениеПубликувано на: Пет Фев 16, 2018 7:50 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 124
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
Естественно ,че е по -ниско в левият случай.Редуктора е над коляновия вал ,а целият колянов вал и главите на двигателя са по -надолу.Но всичко зависи от това на каква височина е поставен двигателя.Трябва да се целиш във вектора на статичния натиск (тяга) да е насочен към общият център на тежеста на цялата машина .Този център може да се изчисли и без cad програма .Машината се слага на три кантара .Данните на всеки кантар се вкарват във формулата
Fv+Fhl+Fhr
S=------------------------
Lh(Fhl+Fhr)-Lv.F
И Цецо ,не ми е ясно защо го препращаш момчето към Симо ,след като по-горе четеш ,че моите 6 паратрайка са с обърнати Rotax двигатели и също мога да му дам професионален съвет,както го и направих.Аз мисля ,че проблема на момчето не е ,че двигателя е обърнат , а че може би резервоара е отгоре на самотек и когато иглите на карбураторите не са плътни и ако нямаш кранче за спиране на безина се пълнят цилиндрите след дълъг престой.Скоро имахме случай сьс самолет Щорх,резервоара е отгоре ,двигателя не е обърнат ,но поради забравено кранче за бензин картера се беше напълнил с бензин.При палене се форсира на мръсна газ от само себе си .Ужас .


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: питане за правилен монтаж на двигател
МнениеПубликувано на: Съб Фев 17, 2018 7:07 pm 
Online

Регистриран на: Сря Апр 14, 2004 9:57 am
Мнения: 73
Местоположение: НОВИ ПАЗАР
благодаря ви за поясненията

_________________
които търси намира, който пита разбира


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: питане за правилен монтаж на двигател
МнениеПубликувано на: Нед Фев 18, 2018 10:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 297
ivanbankov написа:
формулата
Fv+Fhl+Fhr
S=------------------------
Lh(Fhl+Fhr)-Lv.F




Иване дай малко схематични разяснения по формулата.
Аз тичам да купя още два кантара :) .

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: питане за правилен монтаж на двигател
МнениеПубликувано на: Пон Фев 19, 2018 11:07 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 124
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
Цецо ,формулата съм я взаимствал от X Zitora от ръководството за експлоатация .Ето ти адреса ,отиди на стр 48 и 49 ,там е показано и схематично всичко. http://www.fresh-breeze.de/fileadmin/us ... eutsch.pdf .Не знам как си с немския,но мога малко да ти помогна.
Fv е теглото ,което показва предния кантар (v означава vorne отпред.Тук при мен формулата е модифицирана ,тъй като имам две предни колела и имам вече Fvl i Fvr) Fhr е теглото на задния десен кантар,Fhl e теглото на левия заден кантар.Lh e разстоянието от центъра на тежеста до задните кантари ,а Lv е разстоянието от центара на тежеста s до предния кантар .Другото е мерене и смятане Препоръчвам ти да си купиш механични кантари ,а не електронни ,защото е трудно да измериш и трите тегла едновременно ,докато качиш трайка отзад на кантарите и те покажат теглото и после качиш отпред да мериш ,задните кантари вече са изгаснали.Голямо вдигане и слагане върху кантарите пада .Измерването на теглото ,трябва да стане едновременно. При механичните този проблем отпада.Точката на окачване на коланите е винаги по-напред (положително) от реалния център на тежеста,но не трябва да е повече от 50 мм .Измерването се извършва без пилот ,с бензин в резервоара,а окачването с пилот седнал на седалката .Надявам се да съм ти помогнал.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: питане за правилен монтаж на двигател
МнениеПубликувано на: Вто Фев 20, 2018 9:41 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 297
Мерси Иване
Много полезен и лесен практически метод за определяне на центъра на тежестта. Аз също съм привърженик на лист хартия и молив.
+10

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: питане за правилен монтаж на двигател
МнениеПубликувано на: Вто Фев 20, 2018 7:47 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 124
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
Радвам се ,ако съм ти помогнал Цецо.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов