SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
питане за правилен монтаж на двигател http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=9291 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | bogisan [ Сря Май 31, 2017 1:12 pm ] |
Заглавие: | питане за правилен монтаж на двигател |
Здравейте на всички имам един въпрос към по-разбиращите каква е идеята да се монтира двигателя на мотоделти и паратрайкове с цилиндрите надолу???/ според мен така е по лошо защото маслото което е по цилиндрите се отича долу и умокря свещите и това прави двигателя да не пали и се налага да се свалят свещите и да се чистят някой от вас ще кажат че така се сваля центъра на тежеста по надолу но според мен тежката част на двигателя е коляновия вал а той е в картера а да се слага с картера нагоре не го разбирам предварително благодаря на всички който ще се опитат да ми обеснят това а и предполагам и на много други |
Автор: | ivanbankov [ Пон Юни 12, 2017 9:47 pm ] |
Заглавие: | Re: питане за правилен монтаж на двигател |
Ще се опитам да ти отговоря.Моите всички трайкове 6 на брой съм направил с главите надолу.Всички са с Ротакс двигатели .Дори последния,който е с Rotax 582 нов двигател е с главата надолу ,въпреки че е с водно охлаждане и мазане .Производителя е предвидил двигателя да може да се монтира с главата надолу ,като се обръщат кръга на мазане и водното охлаждане .Това за цапането на свещите е глупост на търкалета .Досега никога не съм свалял свещи .Двигателите палят от раз.А центъра на тежеста се сваля много надолу м,защото специално ротаксите се прикрепят към моторамата с 4 болта ,които се намират най отдолу на картера .Представи си моторама и двигател изцяло над нея и моторама с двигател изцяло под нея.Ако двигателя ти е без редуктор го сложи с главите нагоре ,за да имаш разстояние от витлото до земята .Ако имаш въпроси ще ти помогна с удоволствие.Ето ти и картинка . |
Автор: | Pastora [ Съб Юни 17, 2017 12:50 pm ] |
Заглавие: | Re: питане за правилен монтаж на двигател |
bogisan написа: Здравейте на всички имам един въпрос към по-разбиращите каква е идеята да се монтира двигателя на мотоделти и паратрайкове с цилиндрите надолу???/ според мен така е по лошо защото маслото което е по цилиндрите се отича долу и умокря свещите и това прави двигателя да не пали и се налага да се свалят свещите и да се чистят някой от вас ще кажат че така се сваля центъра на тежеста по надолу но според мен тежката част на двигателя е коляновия вал а той е в картера а да се слага с картера нагоре не го разбирам предварително благодаря на всички който ще се опитат да ми обеснят това а и предполагам и на много други Здравей колега. Повечето конструктори се стремят да свалят центъра на тежестта на трайка ниско за да е по стабилен на земята в моментите на излитане и кацане. При обърнат двигател, първо коляновия вал слиза с около 16 см надолу а отделно и цилиндри и бутала висят отдолу, което съществено смъква надолу и центъра на тежестта. Има и друг момент ,който се гони при конструирането. Това е вектора на тягата на винта да е максимално близо или да минава през центъра на тежестта на трайка. А центъра на тежестта най лесно може да го намериш ако вкараш цялата конструкция в някаква кад програма, например solidworks. Относно паленето с главите надолу,ако ротакса е с нормална компресия няма абсолютно никакви проблеми. При първото дръпване на стартера компресията издухва маслото от свещите и при второто пали. Симо от flyair може да ти даде доста съвети за обърнатия монтаж на ротакс. Аз лично предпочитам да е с главите нагоре. Успех в конструирането. |
Автор: | bogisan [ Съб Юни 17, 2017 5:59 pm ] |
Заглавие: | Re: питане за правилен монтаж на двигател |
благодаря ви за мнението ви при моя случай на мойта мотоделта двигателя е с цилиндрите надолу и като не съм я палил няколко дена остатъка от бензина в картера се стича и облива свещите и ако не ги смъкна и промия и подсуша се размазвам от дърпане за да запали и досега не съм успявал с това което Пастора казва че компресията издухва това което се е стекло върху свещите а това че се сваля тежеста надолу ме съмнява мисля че конструкторите го правят за да им е по лесно за окачването защото захвата на картера отдолу има отвори и там хващат редуктора ако се обърне двигателя коляновия вал ще слезе с повече от 16см. и центъра на тежеста ще е по ниска |
Автор: | bogisan [ Съб Юни 17, 2017 6:28 pm ] |
Заглавие: | Re: питане за правилен монтаж на двигател |
според вас при кой от случаите центъра на тежеста е по надолу??двата двигателя са едни и същи монтажа е различен https://photos.google.com/share/AF1QipN ... stVGtEYkh3 |
Автор: | ivanbankov [ Пет Фев 16, 2018 7:50 pm ] |
Заглавие: | Re: питане за правилен монтаж на двигател |
Естественно ,че е по -ниско в левият случай.Редуктора е над коляновия вал ,а целият колянов вал и главите на двигателя са по -надолу.Но всичко зависи от това на каква височина е поставен двигателя.Трябва да се целиш във вектора на статичния натиск (тяга) да е насочен към общият център на тежеста на цялата машина .Този център може да се изчисли и без cad програма .Машината се слага на три кантара .Данните на всеки кантар се вкарват във формулата Fv+Fhl+Fhr S=------------------------ Lh(Fhl+Fhr)-Lv.F И Цецо ,не ми е ясно защо го препращаш момчето към Симо ,след като по-горе четеш ,че моите 6 паратрайка са с обърнати Rotax двигатели и също мога да му дам професионален съвет,както го и направих.Аз мисля ,че проблема на момчето не е ,че двигателя е обърнат , а че може би резервоара е отгоре на самотек и когато иглите на карбураторите не са плътни и ако нямаш кранче за спиране на безина се пълнят цилиндрите след дълъг престой.Скоро имахме случай сьс самолет Щорх,резервоара е отгоре ,двигателя не е обърнат ,но поради забравено кранче за бензин картера се беше напълнил с бензин.При палене се форсира на мръсна газ от само себе си .Ужас . |
Автор: | bogisan [ Съб Фев 17, 2018 7:07 pm ] |
Заглавие: | Re: питане за правилен монтаж на двигател |
благодаря ви за поясненията |
Автор: | Pastora [ Нед Фев 18, 2018 10:24 pm ] |
Заглавие: | Re: питане за правилен монтаж на двигател |
ivanbankov написа: формулата Fv+Fhl+Fhr S=------------------------ Lh(Fhl+Fhr)-Lv.F Иване дай малко схематични разяснения по формулата. Аз тичам да купя още два кантара . |
Автор: | ivanbankov [ Пон Фев 19, 2018 11:07 pm ] |
Заглавие: | Re: питане за правилен монтаж на двигател |
Цецо ,формулата съм я взаимствал от X Zitora от ръководството за експлоатация .Ето ти адреса ,отиди на стр 48 и 49 ,там е показано и схематично всичко. http://www.fresh-breeze.de/fileadmin/us ... eutsch.pdf .Не знам как си с немския,но мога малко да ти помогна. Fv е теглото ,което показва предния кантар (v означава vorne отпред.Тук при мен формулата е модифицирана ,тъй като имам две предни колела и имам вече Fvl i Fvr) Fhr е теглото на задния десен кантар,Fhl e теглото на левия заден кантар.Lh e разстоянието от центъра на тежеста до задните кантари ,а Lv е разстоянието от центара на тежеста s до предния кантар .Другото е мерене и смятане Препоръчвам ти да си купиш механични кантари ,а не електронни ,защото е трудно да измериш и трите тегла едновременно ,докато качиш трайка отзад на кантарите и те покажат теглото и после качиш отпред да мериш ,задните кантари вече са изгаснали.Голямо вдигане и слагане върху кантарите пада .Измерването на теглото ,трябва да стане едновременно. При механичните този проблем отпада.Точката на окачване на коланите е винаги по-напред (положително) от реалния център на тежеста,но не трябва да е повече от 50 мм .Измерването се извършва без пилот ,с бензин в резервоара,а окачването с пилот седнал на седалката .Надявам се да съм ти помогнал. |
Автор: | Pastora [ Вто Фев 20, 2018 9:41 am ] |
Заглавие: | Re: питане за правилен монтаж на двигател |
Мерси Иване Много полезен и лесен практически метод за определяне на центъра на тежестта. Аз също съм привърженик на лист хартия и молив. +10 |
Автор: | ivanbankov [ Вто Фев 20, 2018 7:47 pm ] |
Заглавие: | Re: питане за правилен монтаж на двигател |
Радвам се ,ако съм ти помогнал Цецо. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |