SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

питане за правилен монтаж на двигател
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=9291
Страница 1 от 1

Автор:  bogisan [ Сря Май 31, 2017 1:12 pm ]
Заглавие:  питане за правилен монтаж на двигател

Здравейте на всички имам един въпрос към по-разбиращите каква е идеята да се монтира двигателя на мотоделти и паратрайкове с цилиндрите надолу???/ според мен така е по лошо защото маслото което е по цилиндрите се отича долу и умокря свещите и това прави двигателя да не пали и се налага да се свалят свещите и да се чистят
някой от вас ще кажат че така се сваля центъра на тежеста по надолу но според мен тежката част на двигателя е коляновия вал а той е в картера а да се слага с картера нагоре не го разбирам
предварително благодаря на всички който ще се опитат да ми обеснят това а и предполагам и на много други

Автор:  ivanbankov [ Пон Юни 12, 2017 9:47 pm ]
Заглавие:  Re: питане за правилен монтаж на двигател

Ще се опитам да ти отговоря.Моите всички трайкове 6 на брой съм направил с главите надолу.Всички са с Ротакс двигатели .Дори последния,който е с Rotax 582 нов двигател е с главата надолу ,въпреки че е с водно охлаждане и мазане .Производителя е предвидил двигателя да може да се монтира с главата надолу ,като се обръщат кръга на мазане и водното охлаждане .Това за цапането на свещите е глупост на търкалета .Досега никога не съм свалял свещи .Двигателите палят от раз.А центъра на тежеста се сваля много надолу м,защото специално ротаксите се прикрепят към моторамата с 4 болта ,които се намират най отдолу на картера .Представи си моторама и двигател изцяло над нея и моторама с двигател изцяло под нея.Ако двигателя ти е без редуктор го сложи с главите нагоре ,за да имаш разстояние от витлото до земята .Ако имаш въпроси ще ти помогна с удоволствие.Ето ти и картинка .
Изображение

Автор:  Pastora [ Съб Юни 17, 2017 12:50 pm ]
Заглавие:  Re: питане за правилен монтаж на двигател

bogisan написа:
Здравейте на всички имам един въпрос към по-разбиращите каква е идеята да се монтира двигателя на мотоделти и паратрайкове с цилиндрите надолу???/ според мен така е по лошо защото маслото което е по цилиндрите се отича долу и умокря свещите и това прави двигателя да не пали и се налага да се свалят свещите и да се чистят
някой от вас ще кажат че така се сваля центъра на тежеста по надолу но според мен тежката част на двигателя е коляновия вал а той е в картера а да се слага с картера нагоре не го разбирам
предварително благодаря на всички който ще се опитат да ми обеснят това а и предполагам и на много други


Здравей колега. Повечето конструктори се стремят да свалят центъра на тежестта на трайка ниско за да е по стабилен на земята
в моментите на излитане и кацане. При обърнат двигател, първо коляновия вал слиза с около 16 см надолу а отделно и цилиндри и бутала висят отдолу, което съществено смъква надолу и центъра на тежестта.

Има и друг момент ,който се гони при конструирането. Това е вектора на тягата на винта да е максимално близо или да минава през центъра на тежестта на трайка. А центъра на тежестта най лесно може да го намериш ако вкараш цялата конструкция в някаква кад програма, например solidworks.

Относно паленето с главите надолу,ако ротакса е с нормална компресия няма абсолютно никакви проблеми.
При първото дръпване на стартера компресията издухва маслото от свещите и при второто пали.

Симо от flyair може да ти даде доста съвети за обърнатия монтаж на ротакс.
Аз лично предпочитам да е с главите нагоре.

Успех в конструирането.

Автор:  bogisan [ Съб Юни 17, 2017 5:59 pm ]
Заглавие:  Re: питане за правилен монтаж на двигател

благодаря ви за мнението ви при моя случай на мойта мотоделта двигателя е с цилиндрите надолу и като не съм я палил няколко дена остатъка от бензина в картера се стича и облива свещите и ако не ги смъкна и промия и подсуша се размазвам от дърпане за да запали и досега не съм успявал с това което Пастора казва че компресията издухва това което се е стекло върху свещите
а това че се сваля тежеста надолу ме съмнява мисля че конструкторите го правят за да им е по лесно за окачването защото захвата на картера отдолу има отвори и там хващат редуктора
ако се обърне двигателя коляновия вал ще слезе с повече от 16см. и центъра на тежеста ще е по ниска

Автор:  bogisan [ Съб Юни 17, 2017 6:28 pm ]
Заглавие:  Re: питане за правилен монтаж на двигател

според вас при кой от случаите центъра на тежеста е по надолу??двата двигателя са едни и същи монтажа е различен
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... stVGtEYkh3

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/