Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 30, 2017 12:40 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланеризъма
МнениеПубликувано на: Вто Дек 06, 2016 12:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юли 04, 2016 8:41 am
Мнения: 12
Име: Ivo Bozhinov
Здравейте,
Пиша темата след първи успешен и сравнително лек откъм контузии първи сезон като парапланерист. Идеята е да споделя наученото с други начинаещи, а също така и да провокирам позитивна дискусия относно относително безопасни упражнения във въздуха, които биха подобрили летаталните ни способности. Относно летенето ми до сега: 2 курса в Сопот, 90 летателни часа, от които около 60 самостоятелно, 30-40 часа кайтване.
Хронологията:
1. 1-ви курс - за начинаещи
2. 2-ри курс - pitch-roll control, асиметрични и фронтални колапси, влизане и излизане от спирала.

* Започнах да правя самостоятелни упражнения след втория ми курс с инструктор, при салби условия и абсолютно перфектна физичска и психическа кондиция, голяма височина, визуализация на движението и упражнение на същото в закачна на лост сбруя в гаража.

Упражнения, които се стремя да правя по време на полет:

1. Pitch&roll контрол - https://www.youtube.com/watch?v=jykyGtBH4zg&t=187s
2. Симулация на асиметрични колапси, придържане с лакът и пренасяне на тежеста на другата страна,управление и завои с колапсирало крило - https://www.youtube.com/watch?v=8G1joXde73c&t=334s
3. Фронтален колапс - относително скучно упражнение, но мисля че е добре да се свикне с рязкото пропадане и изтупване при издуването на крилото. Поне при мен намали стреса и изненадата при първия ми истински колапс
4. Влизане и излизане от спирала, контрол на спиралата с външно управление, обиране на енергията при излизане - пак с пример от същия филм https://www.youtube.com/watch?v=XEwUFluVE30 . Относно опасностите при спирала - има достатъчно описано в нета.
5. Забавяне на крилото, предсривна точка (само при кайтване и къси полетчета на 2-3 метра от земята)
6. Wingovers - заклащане с тяло и прогресивно добавяне на упрявлене - изядох 2-3 сериозни колапса докато усетя правилния тайминг. https://www.youtube.com/watch?v=4swQvPacxWU&t=3009s 43:00
https://www.youtube.com/watch?v=Y6nrf8s ... -P2WFC4OrR
7. Assymetric 360 - не хващам тайминга все още https://www.youtube.com/watch?v=4swQvPacxWU&t=3009s 47:34
8. Немците го наричат бързи осморки - не съм го правил, но според мен има опасност от влизане във спин https://www.youtube.com/watch?v=woSV1S- ... F152BxOFTl

Това е от мен за момента. Ако на някой му се пише, бих се радвал да провбам и други неописани от мен упражнения. Сривовете ги оставям настрана за момента, поне докато направя първия си СИВ :mrgreen: .

_________________
Novа Ion 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланери
МнениеПубликувано на: Вто Дек 06, 2016 3:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 333
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Помисли и за времето, в което се излита, мястото на излитане/кацане, линии на полета(свързани с релефа и въздуха)

_________________
Element Water 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланери
МнениеПубликувано на: Вто Дек 06, 2016 3:40 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 20, 2010 10:10 pm
Мнения: 115
Местоположение: Rousse - Varna - Sofia
Здравей отново,

Може ли да споделиш разбирането ти за "голяма височина". И условията, в които си си напарвил въпросните 90 часа. Това ще ни даде някакъв контекст и да сложим нещата в преспектива :) Разбирай го като продължение на коментара на Жорката.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланери
МнениеПубликувано на: Сря Дек 07, 2016 10:08 am 
Offline

Регистриран на: Пон Юли 04, 2016 8:41 am
Мнения: 12
Име: Ivo Bozhinov
Здрасти,

Около 30-40 съм направил с инструктор, останалите сам, около 10-13 в силни турболентни условия (бягам далеч от терена и експериментирам с термики, активно летене и тн.) Нямам прелети - правя триъгълничета по 5-10 км, като не навлизам навътре в планините по разбираеми причини :mrgreen:

Височина - максимална набрана около 2600 метра. Спирали не опитвам под 400 метра от терена, уинговъри под 300 (тъпо е, имайки предвид че уинговътите би трябвало да са по-опасни, но психиката си казва думата).

Линии на полета, релеф, излитане - добро попадение. Не отделям достатъчно време да наблюдавам циклите на старта. Трудно ми е да планирам глайд и също така да преценявам релеф летейки по-близо до терена. В книгите е лесно - ако летиш към точка Б и точка А по средата се покачва спрямо Б - няма да прелетиш. На практика обаче е малко по- различно - покачва ли се А , вече си прецакан . Предполагам всеки си спомня първия път и чуството, когато осъзнаваш , че няма да прелетиш поредното хълмче, но спасителното балонче отървава придървяването.

Като цяло в момента съм по-ориентиран към опознаване на крилото и неговото поведение в различни ситуации, а и времето в момента позволява само това - парашутки и експерименти с поведението на крилото.

_________________
Novа Ion 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланери
МнениеПубликувано на: Чет Дек 08, 2016 7:38 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1895
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Бързите 360 градусови завои са част от изпита в Швейцария и са показателни за това колко добър е усета за въздушната скорост и маневреността на крилото. Има риск да го изнегативиш или да гмурнеш в спирала, чието овладяване ти разтройва чистотата и минималното време на изпълнение.
...
При кайтване на крилото, добър показател за владеенето му е да успееш да обиколиш близко колата си, докато го държиш над главата си.
...
"опипване" на сривната точка от високо (над гора или вода) е сравнително безопасно. Ако тръгне да срива, го пускаш и спираш последвалото гмуркане. Важно е да се прави симетрично. Наскоро научих защо някои крила предупреждават за срива с леко тръгване напред. Любопитно ми е дали и други са наблюдавали този ефект и на какви крила?

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов