SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Избор на сбруя и запасен парашут http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=1183 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | dachy [ Чет Ное 16, 2006 12:00 am ] |
Заглавие: | Избор на сбруя и запасен парашут |
С каква сбруя летите? Каква марка и модел бихте препоръчали и защо? Какви са предимствата и какви недостатъците на вашата сбруя? Колко см да е дебел бекпротекторът? Запасният парашут в сбруята ли да е или в отделен контейнер отпред - предимства и недостатъци на различните варианти. |
Автор: | Хаджията [ Чет Ное 16, 2006 11:02 am ] |
Заглавие: | |
Сбруята трябва да ти е удобна и да се чувстваш комфортно в нея. Няма значение на коя фирма е. Моят парашут е отзад, но предпочитам да ми е отпред! По комфортно е когато парашута е отзад, но при нужда...изхвърлянето му е амаааааан..... Позициониран отпред създава някои неудобства, но пък при нужда изхвърлянето е по-бързо и замаха е по-добър, но само настрани (това го отчитам за недостатък). Ама то няма идеален вариант. Т.с. има никога да не ти се налага да го ползваш. |
Автор: | dachy [ Чет Ное 16, 2006 12:37 pm ] |
Заглавие: | |
мда, и аз предпочитам да ми е отпред /запасния/, защото няма да имам сила да го изхвърля, ако е отзад. В този случай: колко см да е дебел бекпротектора? има ли варианти? предимства и недостатъци, моля |
Автор: | Доктора [ Чет Ное 16, 2006 2:14 pm ] |
Заглавие: | |
За начинаещия най-добрия избор е седяща сбруя с поне 17 см бек-протектор, ако има и странични още по-добре и наличието на айр-протектор. Последният представлява "голям джоб" на сбруята, който се изпълва с въздух през клапа при полета и при нужда (например твърдо кацане или не дай боже - падане - омекотява удара с пъти повече от други сбруи. В Шумен Цецо лети с такава сбруя и съм го виждал да прави зверски падания, които, ако беше с нормална сбруя - досега нямаше да се е разминал без травма. Позицията на запасния - твърдо съм за фронтален, защото може да се хвърли и с лява и с дясна ръка, може да се извади и с ръка, ако нещо се оплетат нещата и защото е под носа на пилота и се вижда Т.е. вероятността при критична ситуация пилота да се сети, че има запасен е много по-голяма. |
Автор: | dachy [ Чет Ное 16, 2006 8:01 pm ] |
Заглавие: | |
Доктора написа: За начинаещия най-добрия избор е седяща сбруя с поне 17 см бек-протектор, ако има и странични още по-добре и наличието на айр-протектор. Последният представлява "голям джоб" на сбруята, който се изпълва с въздух през клапа при полета и при нужда (например твърдо кацане или не дай боже - падане - омекотява удара с пъти повече от други сбруи.
Явор, би ли ме насочил към марка такива сбруи? |
Автор: | Доктора [ Пет Ное 17, 2006 9:11 pm ] |
Заглавие: | |
SUPAIR Виждал съм и други марки, но в момента не се сещам точно. |
Автор: | pesheva [ Пет Ное 17, 2006 9:30 pm ] |
Заглавие: | |
Woody Valley http://www.woodyvalley.com |
Автор: | Хаджията [ Съб Ное 18, 2006 12:10 am ] |
Заглавие: | |
Подкрепям Пешева! |
Автор: | jifree [ Вто Ное 21, 2006 12:35 am ] |
Заглавие: | Диагоналите |
Има старички сбруи със диагонални колани, които дават стабилност сигурно е добре за съвсем начинаещите но пречат на weight shift-а и ми е чудно дали са им възложили и друга функция в смисъл дали е проблем да се отстранят. |
Автор: | dachy [ Съб Дек 02, 2006 3:34 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагоналите |
jifree написа: Има старички сбруи със диагонални колани, които дават стабилност
сигурно е добре за съвсем начинаещите но пречат на weight shift-а и ми е чудно дали са им възложили и друга функция в смисъл дали е проблем да се отстранят. Сбруи с кръстосани колани се произвеждат и сега и аз също бих искала да знам какъв е смисълът и каква и ползата от кръстосаните колани, както и евентуалните им недостатъци. |
Автор: | Viper_Weasel [ Съб Дек 02, 2006 5:53 pm ] |
Заглавие: | диагонали |
ABS системата, по-популярна като диагонали, има за цел да придаде по голяма стабилност на пилота в сбруята, тази стабилност за съжаление е малко "фалшива"(поне според мен). Идеята е че ако единият край на крилото влезе във възходящ поток той се издига рязко и дрърпа коланите от тази страна на сбруята, диагонала свързан към тази страна която е повдигната е свързан и с противоположната част на сбруята(по диагонал) и при едно такова вдигане на една страна той автоматично вдига и другата, в резултат пилота не чувства лашкането толкова силно. Големият недостатък обаче е че ако се опиташ да пренесеш тежеста докато си с диагонали те пречат защото действат по посоченият начин тоест, ако искаш да пренесеш тежеста в дясно диагонала който свързва дясната страна на сбруята и левите колани ще дърпа и тях надолу. Май не го обясних както трябва но дано да е станало ясно поне малко. |
Автор: | ВладиЧ [ Съб Дек 02, 2006 8:39 pm ] |
Заглавие: | |
Цялата серия сбруи "Тангра"на АВА-спорт са предназначени за начинаещи. Това са седящи сбруи с високо окачване, които се различават по мястото на запасният парашут и малки разлики в протекторите. Сбруите модел "Круизър" и "Спринтер" са полулежащи и са за по-напреднали пилоти, а сбруите "Рейсър",и "Самурай" са с ниско окачване, лежащи и са състезателни за много напреднали пилоти. Който го интересува да гледа тук: http://www.avasportcentral.com/ |
Автор: | dachy [ Съб Дек 02, 2006 10:10 pm ] |
Заглавие: | |
Да, съвсем ясно стана, благодаря. Аз, обаче като начинаеща, не бих избрала такава сбруя, защото доколкото схващам, ABS системата пречи доста на управлението с тяло. Аз мисля, че то е нещо интуитивно и с трупането на опит се развива и то. Ако ползвам такава сбруя, тя може да "убие" усещането ми за управление с тяло. А това е лошо, според мен. |
Автор: | Kik [ Вто Дек 05, 2006 3:49 pm ] |
Заглавие: | |
Ne sum letyal s takova ne6to (sbruya s abs ili tdi blabla...) ama tova 4e namalyavat 4uvstvitelnosta na upravlenie s tyalo i priglu6avat tva det ti govori kriloto mi se struva kato idealna predpostavka za dobivane na vredni navici i travmi. da ne govorim 4e puk maj e i po-golyama veroyatnosta da se zaklyu4i6 v spirala Kato cyalo maj to4no ot na4inae6ti ne tryabva da se polzvat, puk opitni silno se sumnyavam da se zaka4at na tva. P.s Pak kazvam 4e nyamam tolkova opit i ne sum letyal s takova ne6to. mnenieto mi e na baza 4etene i komentari ot opitni piloti Peace |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |