SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Колко е важно теглото?
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=1584
Страница 1 от 1

Автор:  Rossen Balabanov [ Чет Юни 07, 2007 9:02 am ]
Заглавие:  Колко е важно теглото?

Привет. Седя и смятам колко да отслабна и разбирам, че само си седя:)

Искам да попитам, колко е важно теглото спрямо крилото и какви граници може да бъде претоварвано или ненатоварвано.

Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг.

Като прибавя и личното тегло става една...

Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва?

И така и така си говорим за теглото, ако не е проблем да ми кажете какво се случва и в обратния случай - личното тегло е по - долната граница на крилото.

Благодаря

Автор:  Simeon Podbalkanski [ Чет Юни 07, 2007 9:54 am ]
Заглавие:  За теглото

Здравей РОС:)
Теглото е винаги много важно:)
В парапланеризма под тегло се има изключително предвид така нареченото PTV- т.е. Пълно полетна маса- това включва твоята маса, на екипировката и на самото крило. По най-груби сметки това е твоето собствено тегло +от 16 до 22 кг екипировка (крило,сбруя,запасен,дрехи,обувки,електроника,каска и всичко друго което носиш в полет с теб:) Що се отнася до отслабването- не се мъчи хахах имам предвид че за всякакви килограми ще си намериш екипировка. Отслабването е само дотолкова че да не се изморяваш по бързо от катеренето на баира :oops:
Пък и друго предимство по големите крила летят по-добре:)Що се отнася на натоварването на крилото-винаги е по добре да си му около горната граница+-5 кг.Ако си -5кг то тогава ще ти е малко по лесно при слаби условия ако+5 то ще ти е по лесно в по силни условия и ще летиш по-бързо:) Ако си доста по лек то тогава не е мн хубаво защото крилото има по-забавени реакции което както е хубаво в някои ситуации така е и мн лошо в други.
Поздрави
СИМО

Автор:  Rossen Balabanov [ Чет Юни 07, 2007 12:20 pm ]
Заглавие: 

Благодаря ти Симо.

Очаквах, че поне теглото на самото крило не се взима впредвид:)

Имайки пвредвид, че 105 - 110 са най - разпространените крила трябва да си призная, че ме чака работа...

Поне е приятна причина за орслабване:)

Автор:  Hacko [ Чет Юни 07, 2007 6:19 pm ]
Заглавие:  Re: Колко е важно теглото?

ross_6a6 написа:
Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг.


По принцип за пълно полетно тегло, смятай собственото си тегло, плюс 20 кг. (сбруя, запасен, крило и др.)

ross_6a6 написа:
Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва?


Много важен въпрос задаваш. Крилото става крило от налягането в камерите му (иначе е шаршаф :wink: ). Колкото по-натоварено е крилото (в работния му диапазон, естествено), толкова налягането в камерите му е по-голямо, по-голяма е и скоростта му ... Стара истина е, че едно крило лети най-добре в горната част на позволеното натоварване. Някои пилоти дори летят с претоварени с по няколко килограма крила и това им се отразява добре. Макар че по принцип едно крило не бива да се претоварва, практиката сочи, че претоварване с 5-7 кг. не е проблем. При по-голямо претоварване обаче крилото вече проявява тенденция към по-лесно и по-ранно влизане в срив, както и към по-бурни реакции при колапси, тъкове и други.

Във всички случаи, по-добре е едно крило да е леко претоварено, отколкото недонатоварено.

Автор:  THE KITE [ Чет Юни 07, 2007 8:28 pm ]
Заглавие:  :)

ami mnogo e vajno slednoto ne6to to se nari4a + birobalastna masa koqto se prisaedinqva
zavi isciao ot pilota ... treniraite ..

Автор:  pesheva [ Пет Юни 08, 2007 2:06 pm ]
Заглавие:  Re: Колко е важно теглото?

ross_6a6 написа:
Привет. Седя и смятам колко да отслабна и разбирам, че само си седя:)

Искам да попитам, колко е важно теглото спрямо крилото и какви граници може да бъде претоварвано или ненатоварвано.

Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг.

Като прибавя и личното тегло става една...

Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва?

И така и така си говорим за теглото, ако не е проблем да ми кажете какво се случва и в обратния случай - личното тегло е по - долната граница на крилото.

Благодаря


виж идеята е че за парапланеризма трябва да си нон стоп на бирена диета за да можеш да летиш качествено ..разбираш ли? ей сега ще ти я напиша

първи ден
5 бири след летенето, като първите 2 задължително да са на екс

втори ден
6 бири след летенето, като първата задължително да е на екс

и така до 7мия ден .. после няма да имаш проблеми с нищо ..

Автор:  Rossen Balabanov [ Съб Юни 09, 2007 8:40 am ]
Заглавие:  Re: Колко е важно теглото?

pesheva написа:
ross_6a6 написа:
Привет. Седя и смятам колко да отслабна и разбирам, че само си седя:)

Искам да попитам, колко е важно теглото спрямо крилото и какви граници може да бъде претоварвано или ненатоварвано.

Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг.

Като прибавя и личното тегло става една...

Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва?

И така и така си говорим за теглото, ако не е проблем да ми кажете какво се случва и в обратния случай - личното тегло е по - долната граница на крилото.

Благодаря


виж идеята е че за парапланеризма трябва да си нон стоп на бирена диета за да можеш да летиш качествено ..разбираш ли? ей сега ще ти я напиша

първи ден
5 бири след летенето, като първите 2 задължително да са на екс

втори ден
6 бири след летенето, като първата задължително да е на екс

и така до 7мия ден .. после няма да имаш проблеми с нищо ..



E Това наистина не мога да го разбера...

Идея си нямам колко време ще ми е необходимо да се натренирам, че да стигна ти такива висоти, но наистина не мога да го разбера...

Как ги пиете тия бири БЕЗ МЕЗЕ? :D

Автор:  pesheva [ Нед Юни 10, 2007 10:13 am ]
Заглавие:  Re: Колко е важно теглото?

ross_6a6 написа:
pesheva написа:
ross_6a6 написа:
Привет. Седя и смятам колко да отслабна и разбирам, че само си седя:)

Искам да попитам, колко е важно теглото спрямо крилото и какви граници може да бъде претоварвано или ненатоварвано.

Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг.

Като прибавя и личното тегло става една...

Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва?

И така и така си говорим за теглото, ако не е проблем да ми кажете какво се случва и в обратния случай - личното тегло е по - долната граница на крилото.

Благодаря


виж идеята е че за парапланеризма трябва да си нон стоп на бирена диета за да можеш да летиш качествено ..разбираш ли? ей сега ще ти я напиша

първи ден
5 бири след летенето, като първите 2 задължително да са на екс

втори ден
6 бири след летенето, като първата задължително да е на екс

и така до 7мия ден .. после няма да имаш проблеми с нищо ..



E Това наистина не мога да го разбера...

Идея си нямам колко време ще ми е необходимо да се натренирам, че да стигна ти такива висоти, но наистина не мога да го разбера...

Как ги пиете тия бири БЕЗ МЕЗЕ? :D


питай Тъ Кайт той е мастър на бирената диета ...е па има мезе бре, облаци и люти чушлета :lol:

Автор:  Viper_Weasel [ Нед Юни 10, 2007 8:56 pm ]
Заглавие:  Re: Колко е важно теглото?

pesheva написа:

...е па има мезе бре, облаци и люти чушлета :lol:


:!: Внимание:!: Насищането на облака с люти чушлета води до CB!!! :lol:

Автор:  Rossen Balabanov [ Пон Юни 11, 2007 8:10 am ]
Заглавие: 

Като сме зачешали теглото хайде да обсъдим и запасния парашут.

Бидейки новак си мисля, че ако парашута ми е за 20 кг. повече, ще падаме доста по - бавно. И най - вероятно е така. Но ако беше точно така нямаше да има нужда да се уточнява теглото и всички щяха да бъдат за по 200 кг, че и да има някакво четиво в джоба за да не скучаем докато слизаме с 1 мт/сек:)

Явно има значение и то доста. Ще ми обясните ли?

Автор:  Hacko [ Пон Юни 11, 2007 9:28 am ]
Заглавие: 

ross_6a6, не се кахъри, че със запасния ще падаш прекалено бавно. По-скоро се притеснявай от обратното.

Вярно е, че ако беше толкова просто, всички щяха да летят със запасни за по 200 кг. но пък тук има друг ограничаващ фактор - обемът и теглото. Запасен за 200 кг. ще е естествено доста по-обемист и тежък. Освен това, запасен с прекалено голяма площ е доста по-нестабилен при снижението, а може и крилото ти да е все още отворено, тоест и то да поема част от тежестта. Тогава снижението ти със запасен и крило може да стане истински кошмар, защото парапланерът и запасният започват да си пречат взаимно и можеш съвсем буквално "от два стола да паднеш на земята". :cry:

Така че най-вече преценявай си условията за летене така, че да не се налага да отваряш запасен. :wink:

Автор:  Rossen Balabanov [ Пон Юни 11, 2007 12:16 pm ]
Заглавие: 

А дали теглото на запасния има някакво значение за скоростта на реакцията му т.е. отварянето?

Ако например запасния е за доста повече килограми, значи ли, че ще се се отвори със забявяне спрямо запасен парашут с точните килограми?

Предполагам ви изглеждат странни такива въпроси:)

Дали когато и вие сте започвали е имало форуми за летене?

Автор:  Hacko [ Пон Юни 11, 2007 12:33 pm ]
Заглавие: 

Естествено, че по-малкият запасен се отваря по-бързо от по-големия, но за отварянето много по-важни да други фактори - като скорост на струята при отварянето, начин и време на скатаване (един лошо скатан или скатан преди две години запасен може и изобщо да не се отвори), начин на съхранение (влагата е голям враг на запасните), начин, посока и момент на изхвърляне от пилота и т.н.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/