SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Колко е важно теглото? http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=1584 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Rossen Balabanov [ Чет Юни 07, 2007 9:02 am ] |
Заглавие: | Колко е важно теглото? |
Привет. Седя и смятам колко да отслабна и разбирам, че само си седя:) Искам да попитам, колко е важно теглото спрямо крилото и какви граници може да бъде претоварвано или ненатоварвано. Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг. Като прибавя и личното тегло става една... Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва? И така и така си говорим за теглото, ако не е проблем да ми кажете какво се случва и в обратния случай - личното тегло е по - долната граница на крилото. Благодаря |
Автор: | Simeon Podbalkanski [ Чет Юни 07, 2007 9:54 am ] |
Заглавие: | За теглото |
Здравей РОС:) Теглото е винаги много важно:) В парапланеризма под тегло се има изключително предвид така нареченото PTV- т.е. Пълно полетна маса- това включва твоята маса, на екипировката и на самото крило. По най-груби сметки това е твоето собствено тегло +от 16 до 22 кг екипировка (крило,сбруя,запасен,дрехи,обувки,електроника,каска и всичко друго което носиш в полет с теб:) Що се отнася до отслабването- не се мъчи хахах имам предвид че за всякакви килограми ще си намериш екипировка. Отслабването е само дотолкова че да не се изморяваш по бързо от катеренето на баира Пък и друго предимство по големите крила летят по-добре:)Що се отнася на натоварването на крилото-винаги е по добре да си му около горната граница+-5 кг.Ако си -5кг то тогава ще ти е малко по лесно при слаби условия ако+5 то ще ти е по лесно в по силни условия и ще летиш по-бързо:) Ако си доста по лек то тогава не е мн хубаво защото крилото има по-забавени реакции което както е хубаво в някои ситуации така е и мн лошо в други. Поздрави СИМО |
Автор: | Rossen Balabanov [ Чет Юни 07, 2007 12:20 pm ] |
Заглавие: | |
Благодаря ти Симо. Очаквах, че поне теглото на самото крило не се взима впредвид:) Имайки пвредвид, че 105 - 110 са най - разпространените крила трябва да си призная, че ме чака работа... Поне е приятна причина за орслабване:) |
Автор: | Hacko [ Чет Юни 07, 2007 6:19 pm ] |
Заглавие: | Re: Колко е важно теглото? |
ross_6a6 написа: Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг. По принцип за пълно полетно тегло, смятай собственото си тегло, плюс 20 кг. (сбруя, запасен, крило и др.) ross_6a6 написа: Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва?
Много важен въпрос задаваш. Крилото става крило от налягането в камерите му (иначе е шаршаф ). Колкото по-натоварено е крилото (в работния му диапазон, естествено), толкова налягането в камерите му е по-голямо, по-голяма е и скоростта му ... Стара истина е, че едно крило лети най-добре в горната част на позволеното натоварване. Някои пилоти дори летят с претоварени с по няколко килограма крила и това им се отразява добре. Макар че по принцип едно крило не бива да се претоварва, практиката сочи, че претоварване с 5-7 кг. не е проблем. При по-голямо претоварване обаче крилото вече проявява тенденция към по-лесно и по-ранно влизане в срив, както и към по-бурни реакции при колапси, тъкове и други. Във всички случаи, по-добре е едно крило да е леко претоварено, отколкото недонатоварено. |
Автор: | THE KITE [ Чет Юни 07, 2007 8:28 pm ] |
Заглавие: | :) |
ami mnogo e vajno slednoto ne6to to se nari4a + birobalastna masa koqto se prisaedinqva zavi isciao ot pilota ... treniraite .. |
Автор: | pesheva [ Пет Юни 08, 2007 2:06 pm ] |
Заглавие: | Re: Колко е важно теглото? |
ross_6a6 написа: Привет. Седя и смятам колко да отслабна и разбирам, че само си седя:)
Искам да попитам, колко е важно теглото спрямо крилото и какви граници може да бъде претоварвано или ненатоварвано. Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг. Като прибавя и личното тегло става една... Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва? И така и така си говорим за теглото, ако не е проблем да ми кажете какво се случва и в обратния случай - личното тегло е по - долната граница на крилото. Благодаря виж идеята е че за парапланеризма трябва да си нон стоп на бирена диета за да можеш да летиш качествено ..разбираш ли? ей сега ще ти я напиша първи ден 5 бири след летенето, като първите 2 задължително да са на екс втори ден 6 бири след летенето, като първата задължително да е на екс и така до 7мия ден .. после няма да имаш проблеми с нищо .. |
Автор: | Rossen Balabanov [ Съб Юни 09, 2007 8:40 am ] |
Заглавие: | Re: Колко е важно теглото? |
pesheva написа: ross_6a6 написа: Привет. Седя и смятам колко да отслабна и разбирам, че само си седя:) Искам да попитам, колко е важно теглото спрямо крилото и какви граници може да бъде претоварвано или ненатоварвано. Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг. Като прибавя и личното тегло става една... Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва? И така и така си говорим за теглото, ако не е проблем да ми кажете какво се случва и в обратния случай - личното тегло е по - долната граница на крилото. Благодаря виж идеята е че за парапланеризма трябва да си нон стоп на бирена диета за да можеш да летиш качествено ..разбираш ли? ей сега ще ти я напиша първи ден 5 бири след летенето, като първите 2 задължително да са на екс втори ден 6 бири след летенето, като първата задължително да е на екс и така до 7мия ден .. после няма да имаш проблеми с нищо .. E Това наистина не мога да го разбера... Идея си нямам колко време ще ми е необходимо да се натренирам, че да стигна ти такива висоти, но наистина не мога да го разбера... Как ги пиете тия бири БЕЗ МЕЗЕ? |
Автор: | pesheva [ Нед Юни 10, 2007 10:13 am ] |
Заглавие: | Re: Колко е важно теглото? |
ross_6a6 написа: pesheva написа: ross_6a6 написа: Привет. Седя и смятам колко да отслабна и разбирам, че само си седя:) Искам да попитам, колко е важно теглото спрямо крилото и какви граници може да бъде претоварвано или ненатоварвано. Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг. Като прибавя и личното тегло става една... Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва? И така и така си говорим за теглото, ако не е проблем да ми кажете какво се случва и в обратния случай - личното тегло е по - долната граница на крилото. Благодаря виж идеята е че за парапланеризма трябва да си нон стоп на бирена диета за да можеш да летиш качествено ..разбираш ли? ей сега ще ти я напиша първи ден 5 бири след летенето, като първите 2 задължително да са на екс втори ден 6 бири след летенето, като първата задължително да е на екс и така до 7мия ден .. после няма да имаш проблеми с нищо .. E Това наистина не мога да го разбера... Идея си нямам колко време ще ми е необходимо да се натренирам, че да стигна ти такива висоти, но наистина не мога да го разбера... Как ги пиете тия бири БЕЗ МЕЗЕ? питай Тъ Кайт той е мастър на бирената диета ...е па има мезе бре, облаци и люти чушлета |
Автор: | Viper_Weasel [ Нед Юни 10, 2007 8:56 pm ] |
Заглавие: | Re: Колко е важно теглото? |
pesheva написа: ...е па има мезе бре, облаци и люти чушлета Внимание:!: Насищането на облака с люти чушлета води до CB!!! |
Автор: | Rossen Balabanov [ Пон Юни 11, 2007 8:10 am ] |
Заглавие: | |
Като сме зачешали теглото хайде да обсъдим и запасния парашут. Бидейки новак си мисля, че ако парашута ми е за 20 кг. повече, ще падаме доста по - бавно. И най - вероятно е така. Но ако беше точно така нямаше да има нужда да се уточнява теглото и всички щяха да бъдат за по 200 кг, че и да има някакво четиво в джоба за да не скучаем докато слизаме с 1 мт/сек:) Явно има значение и то доста. Ще ми обясните ли? |
Автор: | Hacko [ Пон Юни 11, 2007 9:28 am ] |
Заглавие: | |
ross_6a6, не се кахъри, че със запасния ще падаш прекалено бавно. По-скоро се притеснявай от обратното. Вярно е, че ако беше толкова просто, всички щяха да летят със запасни за по 200 кг. но пък тук има друг ограничаващ фактор - обемът и теглото. Запасен за 200 кг. ще е естествено доста по-обемист и тежък. Освен това, запасен с прекалено голяма площ е доста по-нестабилен при снижението, а може и крилото ти да е все още отворено, тоест и то да поема част от тежестта. Тогава снижението ти със запасен и крило може да стане истински кошмар, защото парапланерът и запасният започват да си пречат взаимно и можеш съвсем буквално "от два стола да паднеш на земята". Така че най-вече преценявай си условията за летене така, че да не се налага да отваряш запасен. |
Автор: | Rossen Balabanov [ Пон Юни 11, 2007 12:16 pm ] |
Заглавие: | |
А дали теглото на запасния има някакво значение за скоростта на реакцията му т.е. отварянето? Ако например запасния е за доста повече килограми, значи ли, че ще се се отвори със забявяне спрямо запасен парашут с точните килограми? Предполагам ви изглеждат странни такива въпроси:) Дали когато и вие сте започвали е имало форуми за летене? |
Автор: | Hacko [ Пон Юни 11, 2007 12:33 pm ] |
Заглавие: | |
Естествено, че по-малкият запасен се отваря по-бързо от по-големия, но за отварянето много по-важни да други фактори - като скорост на струята при отварянето, начин и време на скатаване (един лошо скатан или скатан преди две години запасен може и изобщо да не се отвори), начин на съхранение (влагата е голям враг на запасните), начин, посока и момент на изхвърляне от пилота и т.н. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |