SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Какво става с недонатоварено крило?
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=5263
Страница 1 от 1

Автор:  sirius [ Сря Юли 13, 2011 11:21 am ]
Заглавие:  Какво става с недонатоварено крило?

Какви проблеми мога да очаквам ако съм 15-на кила под долната граница на крилото?
Все още ли ще се държи като за ДХВ1 ?

Автор:  ВладиЧ [ Сря Юли 13, 2011 11:48 am ]
Заглавие:  Re: Какво става с недонатоварено крило?

Държи се даже, като по-нисък клас от DHV 1. Става бавно, мудно крилото и вятъра започва да те вее като есенна шумка насам натам. :wink:
Можеш да си вземеш баласт и да го докараш до долна граница. По-добре ще лети.

Автор:  SamiG [ Сря Юли 13, 2011 5:25 pm ]
Заглавие:  Re: Какво става с недонатоварено крило?

Ще летиш като лайняна хартийка :lol:

Автор:  Hacko [ Сря Юли 13, 2011 6:13 pm ]
Заглавие:  Re: Какво става с недонатоварено крило?

Недонатоварено крило е по-лошо (и то много по-лошо) от претоварено. Освен това, пълна легенда е, че ненатоварено крило лети повече. Точно обратното е. А с цели 15 кила под долна граница си е направо опасно, защото крилото изобщо не може да влезе в летателните режими, за които е проектирано ...

Автор:  Х А Р И [ Сря Юли 13, 2011 6:31 pm ]
Заглавие:  Re: Какво става с недонатоварено крило?

Производителите имат полза от това да правят крила с по-голям диапазон на товарене(вместо да шият 5 размера ще шият 2-3), но не го правят защото имат някаква причина. Само от тази гледна точка човек трябва да се замисли, защо трябва да се лети в границите дадени от производителя.
От друга страна недонатовареното крило лети бавно и налягането в него е по-малко от необходимото. Така в термични условия колапсите се получават много лесно. Личен опит.
Има и куп други причини, но те са свързани с аеродинамиката, а тя е хубаво да се обясни от инструктор, а това не е за форума или на старта.

Автор:  joro_prodanov [ Съб Авг 06, 2011 8:01 am ]
Заглавие:  Re: Какво става с недонатоварено крило?

Летиш с Gin Bolero-3 (М: 85-105кг) ако си 15 кг. под долната граница, това е 70 кг. минус 20 кг. екипировка се получават 50 кг.
Излиза, че си 50 кг. пилот и летиш на крило /85-105/ това или не е вярно или е крайно откачено :)

Автор:  pba [ Съб Авг 06, 2011 9:36 am ]
Заглавие:  Re: Какво става с недонатоварено крило?

Може би приятелката му иска да пробва някой друг полет с неговото крило

Автор:  sirius [ Нед Авг 07, 2011 2:05 pm ]
Заглавие:  Re: Какво става с недонатоварено крило?

Сега се измерих с заедно с раницата със всичко, включително и крилото - 84кг.
Или ако крилото е 6кг, значи ще летя с към 7кг под долна граница.

Автор:  joro_prodanov [ Сря Авг 10, 2011 6:52 pm ]
Заглавие:  Re: Какво става с недонатоварено крило?

Полетното тегло е цялостната екипировка + твоето тегло, тоест 84 кг. ти е полетното тегло - точно на долна граница си. - не е 15 кг. под долна граница, но все пак е добре да летиш с баласт особено в по динамични условия.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/