SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

колапс
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=10512
Страница 1 от 1

Автор:  Тихомир [ Нед Мар 15, 2020 5:43 am ]
Заглавие:  колапс

Колапс е способността на крилото да се смачква. Това явление се случва в 3 различни случая:
1. във камерите на крилото. При обстоен анализ се оказва, че при полет в страничен вятър и турболенция пограничния слой в близост до камерите има способност да засмуква въздух, което води до загуба на въздушно налягане в крилото.
2. във шарнирната връзка (връвите) между пилота и крилото. При порив, турболенция, страничен вятър е възможно относително преместване на позицията на пилота спрямо крилото. При което тежестта намаля до 0 и крилото губи налягане. В случая са критични площа на крилото при ъгъл спрямо потока. Сила на вятъра и промени в скоростта. Теглото на пилота, като критични са и двете крайни стойности. Настройки на сбруята и скоростта на крилото.
3. във камерите и шарнирната връзка. Това е възможно най-невидимото обстоятелство, което причинява колапс и е най-опасно.
Колапсите са два вида:
Симетричен (челен тък) и Несиметричен
При страничен вятър и леки поклащания и движения на крилото това е сигурен знак че то е склонно да колапсира.

Несиметричен

Контрира се със лека команда на спирачки или завой към вятъра, промяна центъра на тежестта.
Колапсира отдалечената страна от тази на вятъра. Команда на управленията, едно за запазване на посока прав полет и друго за изпомване на колапсиралата страна.

Симетричен (челен тък)

Цялото крило колапсира подобно на пълен срив.
Крилото колапсира така основно в турболенция около термики и големи низходящи. В маневри при силен вятър.
Летене със спеед система.

Ако получите такъв колапс е нужно да си центрирате тежестта. Крилото отива леко назад. Нужна е бърза (не много) и средна команда на управленията колкото да отворят крилото.
Възможно е да последва гмурване на крилото. Необходимо е да се спре достатъчно.

По качество се оценяват от 0 до 100% взависимост от колапсиралата площ.

Автор:  radoair [ Сря Мар 25, 2020 9:38 am ]
Заглавие:  Re: колапс

Почти всичко в поста е невярно или не е добре описано (описани са и несъществуващи явления).
Под "почти" , имам предвид че единствените верни неща са:
- колапсите са симетрични и несиметрични
- при летене с натисната спийд система се увеличава вероятността от симетричен колапс на цялото крило (челен тък)

Автор:  Тихомир [ Сря Мар 25, 2020 2:52 pm ]
Заглавие:  Re: колапс

нямаш качествен коментар

Автор:  radoair [ Сря Мар 25, 2020 8:21 pm ]
Заглавие:  Re: колапс

За съжаление от първия пост се вижда че нямаш представа как летят крилата, нито как и защо се получават колапсите! Бих ти препоръчал малко теоретична подготовка за да избегнеш неприятни изненади във въздуха.
До модераторите: мисля че темата стана по-скоро за "Маняна"

Безаварийни полети на всички! :)

Автор:  Тихомир [ Сря Мар 25, 2020 8:22 pm ]
Заглавие:  Re: колапс

Георги Бенковски

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/