Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 5:26 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

какво разбирате под "старо крило"
над 3 години 14%  14%  [ 5 ]
над 5 години 46%  46%  [ 16 ]
над 7 години 23%  23%  [ 8 ]
над 10 години 11%  11%  [ 4 ]
над 12 години 6%  6%  [ 2 ]
Общо гласове : 35
Автор Съобщение
 Заглавие: какво разбирате под "старо крило"
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 12, 2006 8:11 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
предлагам анкета
какво разбирате под "старо крило","архивно крило", "бангия", "запазени издухалки" и т.н :shock: :shock: :shock: .

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 12, 2006 9:14 pm 
far4iloto ve4e e staro sled parvi polet ............


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 12, 2006 10:55 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Виждал съм двегодишни крила, които са толкова летяни, блъскани и драни по баирите, че вече за нищо не стават. Виждал съм и крила на над 5-6 години, които обаче не са летяни много и платът им е наистина много запазен. В стандартите в повечето случаи се говори за "полетни часове", а не за "години". Единственото изискване (в нормалните страни) е всеки две години (някъде и всяка година) крилото да минава на технически преглед, включващ проверка на вървите и пропускливостта на плата.

Мисля, че годините категорично не са единствен критерий за състоянието на крилото.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Мдаааа
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 13, 2006 1:17 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Напълно съм съгласен с теб, но...
Сигурен съм че в България 80 на 100 от пилотите немогат да правят разлика му крило летяно 50 и крило летяно 150 часа. Точно там се крие бедата на пилотите започващи сега да се обучават да летят. И затова всеки гледа годината не производство, което пък от своя страна също не е фактор защото може да се различава с годината на модела до около 2-3 години.
Това за задължителните прегледи на всеки 2 године е хубава работа. Вярвам че и тук в България това ще стане след като ни приемат в ЕС и се обърне внимание на леката авиация. Ще е хубаво при продажбата на крило да се изисква сертификат за преглед на крилото и там да се споменава степента на износване на плата и вървите.

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 13, 2006 5:42 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Преди известно време писах във форума по този повод, но май не ми обърнаха внимание. Сега пак ще го напиша същото.
По чуждите форуми бяха питали, колко е живота на едно крило , ако много се пази и малко се лети с него. Един специалист, който тества крила и е много наясно с нещата отговори така:
"Ако ИЗОБЩО НЕ ЛЕТИШ с чисто ново крило, сгънал си го много добре и го съхраняваш, точно, както трябва, то след 10 (десет) години можеш да го изхвърлиш като негодно"!!!!
А не да го продаваш след това, като "много запазено"!!!
И обикновенно тогава го купува някой, който все още си няма и понятие, за какво става въпрос!!!

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 13, 2006 5:59 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
ВладиЧ написа:
Един специалист, който тества крила и е много наясно с нещата отговори така:
"Ако ИЗОБЩО НЕ ЛЕТИШ с чисто ново крило, сгънал си го много добре и го съхраняваш, точно, както трябва, то след 10 (десет) години можеш да го изхвърлиш като негодно"!!!!


Владич, я ми дай координатите на тоя специалист или поне адреса на мястото, където си прочел таз мъдра мисъл. Щото иначе ми звучи малко като "тоя каза, че оня бил рекъл, че сестра ти била ...."

Не се правя на експерт (а и не съм такъв), ама всички които са имали що-годе малко работа с крила знаят, че материите на парапланерите, се износват основно от три неща:
1. UV лъчи (демек - слънце)
2. Многократно прегъване (демек - като си скатаваме крилата ги износваме повече, отколкото когато летим)
3. Динамични или статични претоварвания (демек - акро, спирали, сривове или падане на крилото по камери на земята)

Нещо не ми е съвсем ясно как едни синтетични материи (крилата са 100% синтетика) могат да остареят и да станат "негодни", както казваш, само от стоене в шкафа. Ако на някой му е ясно, нека ме светне.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 13, 2006 6:00 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
По принцип това може и да е така :shock:
Но този специалист ако не го каже това, за него няма да има хляб. Или поне не като тест пилот.
:lol: :lol: :lol:

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 13, 2006 6:03 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Еми аз пък взех, че му повярвах без да се напъвам особено. То вярно е, че българите сме специалисти по всичко, та затова и хала ни е такъв и крилата на които летим и всичко.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 13, 2006 6:10 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Владич, не се коркай. Искам просто да зная кой аджеба е казал това. Сашо е напълно прав - ако е някой тест пилот на PG производители, в негов интерес е да ти каже и че трябва да си сменяш крилото с ново всяка година, защото така вероятно е по-сигурно. Не е обаче съвсем в твой интерес да му вярваш ... Но ти си решаваш на кого и доколко да вярваш.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 13, 2006 6:17 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Вижте не искам да водя полемика. Специалиста не работи за конкретна парапланерна фирма и не си защитава фирмената продукция, нито работното място, но е правил независими тестове на много различни крила и определено е наясно с въпроса!
Който иска да си купува нови крила , а който иска само над 10-годишни и много запазени!

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 13, 2006 7:24 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Даааа.
Имаше един лаф за лудия, баницата и този дето му я дава :? :? :?

Номерът тука е да предпазим тези дето сега започват от пишман продавачи :idea:

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 13, 2006 9:04 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 20, 2006 6:09 pm
Мнения: 226
Местоположение: София
Като човек "преживял" едно такова, старо, но като ново крило, бих могъл да ви посъветвам само едно: Ако наистина ви се лети и ви се живее, едновременно, по добре се лишете от нещо, ако трябва от няколко неща, но си вземете някакво ново или почти ново крило (до 2,3 годишно примерно)
Крилото, което взех преди известно време (едно розово :twisted: )изглеждаше наистина като нелетяно. Още го пазя, защото не бих го подарил даже (освен ако не дължа много пари на някого :lol: ) и мога да ви го покажа. Плата е супер запазен и не е избелял грам на атакуващия ръб, няма една дупчица и излиза като по учебник.
Проблема не е само в остаряването на самото крило, но и на самата концепция !!!
Старите крила може и да летят супер в един момент, но са непредсказуеми.
100% подкрепям постинга на Владича и ако някои ученик чете форума по-внимателно, го съветвам да се вслуша в думите ми и да си намери крило, което да се грижи за него! (по мои лични наблюдения само ученици си пазаруват стари запазени крила)

_________________
Еволюирай деградирайки !!!
I v rotor i v CB vse mi e dobre... CB TEAM
Emo :)
UP - Trango 3 (оранжево - сиво)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 14, 2006 8:09 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 20, 2004 2:07 pm
Мнения: 36
Местоположение: Варна
Розови крила май не правят средата на деведесетте насам - значи представям си твоето какво ще е :P :shock: :twisted:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 14, 2006 8:39 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
emoo написа:
... Проблема не е само в остаряването на самото крило, но и на самата концепция !!! ...


Ама Емо, за това изобщо не става дума. Според мен спорът (ако изобщо има такъв) е за остаряването на плата.

За това, че едно крило от преди 10 години няма нищо общо с днешните стандарти за безопасност, няма спор и съм напълно съгласен, че крила "от миналия век" не бива да се продават, дори и да са напълно нови. Ако Владич това е имал предвид (остаряването на концепцията, а не на плата), то тогава бих се съгласил с него, че след 10 години в долапа крилото е наистина старо.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 14, 2006 8:39 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Ето ви сайта и независимите тестове на различни крила. Който иска да ги прочете. Може и своето да намери описано. :) Моето го има в тези тестове и аз се съобразявах с тях, когато го купувах. И не останах излъган, или разочарован. Всичко отговаря точно!! Един от тези тест пилоти е Алексей Тарасов ( ник -- ТЕОРЕТИК). Негово е изказването, което цитирах.
http://paraplan.ru/reports/

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов