http://www.willswing.com/Articles/Artic ... onditions#
Tova izglejda kato edna skuchnovata statia, obache sadarja mnogo pravilen savet kam pilotite na para- i hang- glideri. Dava se i edin citat ot Paul MacCready, izvesten teoretik i practik na leteneto.
"Strong winds, with strong solar heating, over rough terrain, is simply not an acceptable hang glider flight situation. … By unsafe we do not maintain that you cannot do the flight, but that the flight will be uncomfortable, and that if you give nature many opportunities to cause you severe trouble, she will eventually oblige you. … Twenty knot winds, which are often utilized to permit slope soaring, turn out to be beyond the safe limit for all but the most conservative flying at ideal sites. … A hang glider cannot be flown really safely unless the turbulence is considerably smaller than its lowest flight speeds. This would limit flight to winds of ten knots, and sometimes even less."
"Silni vetrove, sas silno slanchevo nagriavane, varhu presechen teren, e prosto edna nepriemliva letatelna situacia za hang glider....Kato nebezopasna situacia imame predvid ne tova che ne moje da letite, no che poleta shte bade nekomforten, i ako davate mnogo shansove na prirodata da vi sazdade tejki problemi, nakraia tia shte vi vaznagradi....20 vazela viatar, koito chesto se izpolzva za sklonovo reene, se okazva otvad bezopasnata granica za vsichko osven nai-konservativen polet na idealni mesta....Edin deltaplaner ne moje da bade letian naistina bezopasno osven ako turbulenciata e znachitelno po-malka ot negovata minimalna skorost na letene. Tova shte ogranichi poletite do vetrove ot 10 vazela, i poniakoga dori po-malko."
Po-natatak Mike Meier obiasniava che tezi sajdenia , makar da sa praveni prez 1970te, sa vse oshte validni i osobeno vajni i za paraglederite.
oshte malko prevod:
"Molia zabelejete che nie ne se opitvame da kajem na nikogo kakvo da pravi ili da ne pravi. Nie viarvame v svobodata na izbora. Nie ne sme osobeno zagrijeni za piloti, koito vzemat edno neinformirano i saznatelno reshenie da priemat znachitelen risk v zamiana na neshto, koeto te vazpriemat kato edna znachitelna otplata.( ...) Tova koeto ni bezpokoi e, che pilotite po princip imat tendencia da gledat na kakvoto e napraveno ot drugite-v oblastta na vzemane na reshenia ot pilotite-kato na edin standart za tova kakvo e pravilno i preporachitelno.
V interest na tova da zagubim kolkoto moje po-malko priateli v badeshte ( i nie priemame vseki pilot za priatel)
nie prosto iskame da posochim che po nashe mnenie tvarde mnogo piloti sa, ponastoiashtem, dalech zad liniata na bezopasnost v smisal na viatar i uslovia za letene v koito te izbirat da letiat ( i, v mnogo sluchai, maniovrite koito si izbirat da praviat)
Blagodarim za izslushvaneto.
PS. Prevoda mi e malko darven, no zapazva sashtnostta na texta. Znam che moje da se kaje i po-kratko i po-elegantno, ama za bez pari tolkova:-)))
Misalta mi e, osobeno za "zaicite" da razberat neshto, koeto niakak si ne se nabliaga pri obuchenieto im. Skorostta na viatara ne e vajna samo v smisal dali stava da se "probie" s paraplanera ili dali shte vi izduha zad sklona...( tova sashto de). Mnogo po-vajno e da se razbere che goleminata na aerodinamichnite sili raste sas kvadrata na skorostta, ( vijte v tefterite si formulata za podemna sila) t.e. turbulenciata stava mnogo po-silna s usilvaneto na viatara i riskovete stavat mnogo po-golemi. Zatova ne mislete che triabva nepremenno da si "merite onaia rabota" s niakoi piloti, koito se praviat na veliki i letiat v slojni uslovia. Vzemaite si reshenia za sebe si baziraiki se na pravilnata teoria.
Dano ne se povtariam s neshta koito sa kazani veche niakade iz tozi forum. Prosto reshih che triabva da spodelia tezi misli.