Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Мар 19, 2024 1:56 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Николай Кошаревски - WARNING!!!
МнениеПубликувано на: Пет Фев 17, 2017 11:04 am 
Offline

Регистриран на: Пон Окт 03, 2016 2:32 pm
Мнения: 4
Име: Biser Tsanev
Здравейте,
Начинаещ парапланерист съм, който потърси в интернет курсове за парапланеризъм. Попаднах на сайта на Николай Кошаревски. Устройваше ме като цена и го започнах. Исках да разполагам със собствена екипировка, но като незнаещ се обърнах към инструктора си за помощ. Публикувам скайп комуникацията си с него на един малко по-късен етап отново с въпросният ми "инструктор" Николай Кошаревски.


[16:08:58] nonenope: Здрасти
[16:09:12] nonenope: Какво си ми продал за 1000 лева?
[16:09:19] nonenope: крило което е за бракуване
[16:10:20] nonenope: крло което е под границата за летене!!!
[16:10:27] nonenope: да се убия ли искаш?
[16:10:52] nonenope: тествах го в Сопот в скайномад
[16:11:06] nonenope: показателят му е 27

[16:13:48] niki-leteca: крилото лети идеално, плата му е в много добро състояние не е виждам никакъв проблем с парапланера. като съм го поръчвал не е било с тест за порьозност
[16:14:26] nonenope: плата е с ужасна пропускливост
[16:15:16] nonenope: в скайномад ми казаха че крилото е опасно за летене
[16:15:29] nonenope: податливо за срив
[16:15:46] nonenope: в по-термични условия

[16:16:46] niki-leteca: а тест полет правиха ли му
[16:24:36] nonenope: не
[16:25:00] nonenope: ства дума за надежност
[16:25:12] nonenope: то за летене дори и накъсано ще лети

[16:27:29] niki-leteca: като не са му правили тест полет защо се изказват какво би могло да стане или да не стане при еди какви си условия
[16:28:36] niki-leteca: надежноста идва с редвоното летене, всеки може да падне с всяко крило
[16:29:29] nonenope: за мен живота е най-ценното нещо
[16:31:19] nonenope: плата на атакуващият ръб е побелял от вътрешната страна
[16:31:36] nonenope: това бил признак за порозност

[16:32:32] niki-leteca: нямам намерение да споря
[16:33:34] niki-leteca: парапланерът лети нормално
[16:33:47] niki-leteca: напълва се и и злиза над главата нормално
[16:33:48] nonenope: но гушна едни бързи пари на мой гръб?
[16:33:54] nonenope: това не ти прави чест
[16:34:35] nonenope: аз ти се доверих максимално разчитайки на познанията ти

[16:34:49] niki-leteca: с шипинга и банковата такса превод пари за пребиране нямаше
[16:34:57] nonenope: а ти се възползва от моето незнание в областта да ме натовариш финансово
[16:35:19 | Edited 16:35:55] niki-leteca: и от нищо не съм се възползвал
[16:37:20] nonenope: най-вероятно съм единственият който е дал 1000 лева за крило което е за бракуване на 8 години "което летяло добре"
[16:38:18] nonenope: Какво ще кажеш тогава за последният ми летателен ден, който ти платих ... колко време ми обърна за обучение?
[16:39:29] nonenope: докато аз ти плащам за обучение очаквам такова, а не да си правиш през това време тандемни полети а аз да вися на баира в слънцето да чакам ...

[16:40:22] niki-leteca: и ти предложих да се преместим на друг баир и ти се отказа
[16:40:50] nonenope: след като си направи тандемните полети обаче
[16:41:20] nonenope: крайно съм възмутен
[16:41:25] nonenope: знаеш ли ...
[16:41:37] nonenope: аз ти прощавам ... дано и господ ти прости


От Скайномад бяха категоричени че крилото е за бракуване при тези замерени показатели


Върнете се в началото
  Профил    +13 / -4 
 
 Заглавие: Re: Николай Кошаревски - WARNING!!!
МнениеПубликувано на: Пет Фев 17, 2017 2:22 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Здравей, явно ти е станало скучно и чак сега си се сетил да пишеш. А защо след като в Скайномад са били толкова категорични, че крилото не става за летене ти продължи да летиш с него? Защо публикуваш хронология от скайп която е лична кореспонденция? Като скайномад са такъв велик център на Вселената защо издават документа от теста за порьозност на английски, а не на български език?


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -13 
 
 Заглавие: Re: Николай Кошаревски - WARNING!!!
МнениеПубликувано на: Пет Фев 17, 2017 3:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Окт 03, 2016 2:32 pm
Мнения: 4
Име: Biser Tsanev
Можеше да направя преразказ на чата, но така си е най достоверно. Не виждам нищо тайно и лично в тази кореспонденция.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -3 
 
 Заглавие: Re: Николай Кошаревски - WARNING!!!
МнениеПубликувано на: Пет Фев 17, 2017 5:45 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Помниш ли като дойде веднъж и ходи да повръщаш. Та тогава те питах дали си болен, а ти ми отговори че си махмурлия. Обясних ти, че е много опасно да се лети в такова състояние. И ти каза повече няма да идвам снощен. А на следващия път като дойде пак драйфане, пак по същата причина. Ама нямаше тогава надпис Biser Tsanev - WARNING!!!
Междудругото си спомням, че ти продадох и сбруя. Няма ли да се оплачеш и от нея? Не съм ти продал запасен парашут, ако някой друг не те е оборудвал имам един за продажаба.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -9 
 
 Заглавие: Re: Николай Кошаревски - WARNING!!!
МнениеПубликувано на: Пет Фев 17, 2017 7:12 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Изобщо не защитавам или коментирам Н. Кошаревски.

Прави обаче впечатление някакво противоречие в Бисер - от една страна хем "за мен живота е най-ценното нещо", хем го поверява на инструктор намерен от интернет. Курса преценява на база на "устройваща го цена" и си купува крило за 1000 лева на 8 години.

Мисълта ми е, че летенето е нещо сериозно, което може да те нарани или убие. Ако наистина държиш на живота си, трябва да вземаш сам решенията и да носиш отговорността за тях. Ясно е, че като начинаещ си уязвим в незнанието си, но можеше да подходиш по-предпазливо и да разучиш след колко време се бракуват крила, кои инструктори и училища се препоръчват в момента тук и тн. Успех занапред :)


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -2 
 
 Заглавие: Re: Николай Кошаревски - WARNING!!!
МнениеПубликувано на: Съб Фев 18, 2017 6:28 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Николай А. Кошаревски написа:
... Като скайномад са такъв велик център на Вселената защо издават документа от теста за порьозност на английски, а не на български език?


Все си знаех че нещо се върти около мен ама не подозирах че е толкова голямо...

А сега по темата - тестовете се правят по Швейцарска методика - изискването е всички документи да се издават на Английски.
Който иска - можем да издаваме сертификата и на Български - стойностите на сертификата не се променят с езика!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -1 
 
 Заглавие: Re: Николай Кошаревски - WARNING!!!
МнениеПубликувано на: Съб Фев 18, 2017 11:09 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Бисере, крилото си го купи ноември месец 2015 г. Сега сме февруари 2017 г. защо чак сега се сети да се оплаквш? Трудно е да се наречеш мой ученик. При мен имаш сумарно точно 10 полета от учебния баир. Така разрехани във времето, че в близкото десетилетие щеше да си на учебния баир. През седмица или през две идваше за да направиш по два полета. Като на предпоследното ти идване направи цели четири полета. След това те нямаше цели 7 месеца! И дойде юни месец 2016г. за последните си три полета. Въпросния си последен ден го разказа в първия си пост.
И след това не знам при кой си ходил да се доубочаваш, сам ли си се доубучл или пък с помощ от приятел. Как така изведнъж придоби увереност да летиш от високо? Ти не си мой ученик, а на някой друг. Аз съм те научил да излиташ, да завиваш и кацаш въпреки твоята "мотивираност" или "спортна форма". И съм горд с това. А след това си тръгна и някой друг те е доубучил.
Като си такъв ценител на живота, защо продължаваш да летиш с това крило?
Защо чак сега предупреждаваш хората, че съм лошият в българския парапланеризъм?
Сигурността в летенето идва с често летене, не само от високи места. Идва пролет с традиционно динамични условия. Дано имаш запасен парашут, дано знаеш как се ползва.

Колега съфорумец Viper_Weasel, имаше тема за бацометър там искам да си задам въпроса.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -9 
 
 Заглавие: Re: Николай Кошаревски - WARNING!!!
МнениеПубликувано на: Съб Фев 18, 2017 7:19 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Малко по темета и малко извън нея.
В момента летя с крило създадено през далечната 2004 година. С него летя вече 2 години. Когато го купих беше на не повече от 80 часа.
Няма да пиша на коя фирма е, за да не прозвучи като реклама, но днес на Мадара на наш колега му направи впечатление, че се предсташя много добре на базата на неговото крило което е ново, последен модел на друга марка. И двете са 2-ки. И двамата сме по средата на натоварване на крилата си. Според мен това, че едно крило което е на 8 години не значи, че е негодно за летене. Само трябва да се прегледа плата и дължината на вървите.
Специално за мой ученик купих крило за обучение, което е абсолютно издухано. Трудно за вдигане, трудно за кайтване. С него си игра на земята 5 дена. После му намерих крило, пак втора ръка, но много запазено. Лично го пробвах на Топола, а после със същото крило возих големия си син(17 кг.), за да му покажа, че крилото е ОК. По време на курса имаше много теория за всякакъв вид летене, влючително и термичното. Той попиваше всичко на момента. За една седмица момчето се научи да лети, след което беше на Кумините, Сопот, Монтана и други места. Има ученици които са родени с перушина, има и такива, които когато не могат да намерят причината за своите неуспехи в себа си, я търсят в други. Мисля, че този случай е един от този вид.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -3 
 
 Заглавие: Re: Николай Кошаревски - WARNING!!!
МнениеПубликувано на: Нед Фев 19, 2017 7:45 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Х А Р И написа:
Малко по темета и малко извън нея.
Според мен това, че едно крило което е на 8 години не значи, че е негодно за летене. Само трябва да се прегледа плата и дължината на вървите.


Никой не е казал че 8 годишни крила не стават за летене - но просто хората се предоверяват на външният вид.
За последните 5 години се сещам за поне един фатален за съжаление случай от летене със старо крило и опити за елементарни фигури - скъсване на вървите.
В клуба имаме крило което е с порьозитет от порядъка на 270 л/кв.м/мин. (около 20 секунди) - вървите му са относително в ред, излиза нормално и се напълва нормално - при полет обаче има тенденция да прави произволни изпарашутирвания при намаляване на въздушната скорост - бракувано е и го пазя за пример.
Тествал съм стари крила които са на над 10 - 15 години и изглеждат страхотно - плата е като нов, шумоли на пипане, дори порьозитета е в относително приемливи граници - на бетсометъра обаче някой от цветовете които са остарели по бързо се късат почти на 1/3 от номинала. Виждал съм крила които все още летят но платът им се къса на ръка!!!
Тествал съм и крила на които куполът е в безупречно състояние, но вървите започват да се късат при 10 кг натоварване при измерване на трима!

Истината е че летателната годност е копмлекс от параметри, но ако един от тях е =0 то крилото е негодно за летене.

Адски много хора са със много безотговорно отношение към крилата си - главата си е тяхна, лошото е петното по целия спорт като стане инцидент.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +14 / -1 
 
 Заглавие: Re: Николай Кошаревски - WARNING!!!
МнениеПубликувано на: Нед Фев 19, 2017 10:22 am 
Offline

Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 5:41 pm
Мнения: 163
Местоположение: varna
Предният пост на Viper_Weasel ме провокира и аз да драсна някой ред /може би защото днес не става за летене :) :) :)
Първо ще започна с това, което ми направи впечатление, не само в този пост, а и в много други по различни теми. А именно минусите и плюсовете, които се поставят. Според мен, този акт на отричане и одобрение не би трябвало да е анонимен. По един начин ще възприема минусовия упрек, ако е от пилот, който знам че си струва и по друг, ако е прохождащ да кажем. А и защо е тази анонимност.

В подкрепа на това, ще дам примерс минуса, който е поставен на горния пост... Аджеба с кое точно не е съгласен. Четах няколко пъти поста и не намерих нещо, което да провокира неудобрение.
Предложението ми към администратора е да изиска към участниците да си вписват името и снимката да е на съответния пилот. Ако трябва да се направи анкета, дали сме съгласни.


По въпроса за старите крила. Никога не съм си взимал 2-ра ръка, но от 4 сменени крила до сега имам следните наблюдения:
Тенденция в новите модели крила е, с всяка изминала година да стават със все по тънък плат и по бързо се сдухват /естествено за сметка на по-добрите летателни качества докато са нови/ Предното ми крило, след 3 години показа на теста 30 почти на всякъде /а аз си пазя екипировката/. Бях изумен... а си летеше бих казал като почти ново. Последният ми прелет с него преди продажбата беше 80 км. В същото време имам едно галванорско крило, което е 94г. и не си знае часовете, но на Сопот по-миналата год. отидох почти до Ботев и се върнах. Но нещото което ми направи впечатление, е че с това същото старо крило, след един по - голям колапс, доста се измъчих докато го оправя. На връщане с доста добра височина реших да направя голям колапс на същата страна за да видя дали всичко е ОК - доста съжелих за това си решение. Този полет ме отказа да летя с него. Тоест крилото е ок и лети бих казал добре, само да не се сгъне, че тогава няма нищо общо с нормално излизане от ситуацията. Това е мое наблюдение, добре е и друг да сподели за ситуация с много старо крило, а не за прекрасен полет със стария чаршаф.

Относно проблема Бисер-Кошаревски. Не го познавам, но четейки редовете си мисля, че ученика е натрупал гняв повече за това което е получил като обучение и на края теста с крилото му е дошло в повече.
Където и да е истината, то поне темата е градивна за тези, които тепърва започват да се учат и да купуват екипировка.

_________________
Георги Тодоров - Жоро
NOVA FACTOR 2 - EN C


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -1 
 
 Заглавие: Re: Николай Кошаревски - WARNING!!!
МнениеПубликувано на: Нед Фев 19, 2017 3:09 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
joro_prodanov написа:
Тенденция в новите модели крила е, с всяка изминала година да стават със все по тънък плат и по бързо се сдухват /естествено за сметка на по-добрите летателни качества докато са нови/ Предното ми крило, след 3 години показа на теста 30 почти на всякъде /а аз си пазя екипировката/. Бях изумен... а си летеше бих казал като почти ново. Последният ми прелет с него преди продажбата беше 80 км. В същото време имам едно галванорско крило, което е 94г. и не си знае часовете, но на Сопот по-миналата...



Въпреки че изместваме темата искам само да вметна няколко неща относно материалите.
Новите олекотени материали имат мнооого големи вариации откъм качество! Тези разлики идват основно от поръчката която производителя прави.
Примерно Скайтекс 40 може да бъде поръчан с няколко различни вида промазки - съответно и цената е много различна.

Виждал съм съвременни крила с олекотен плат които издържат около 50% по-малко от нормалните крила.
Виждал съм и олекотени платове които издържат с 50 % повече - пример - последното ми крило е олекотено, но на порьозиметъра изкарва няколко пъти по-високи стойности на 150 часа отколкото старото ми крило на същите часове.
Има и платове като Докдо които чупят представите за порьозитет дори след 300 часа, но всяко нещо е за сметка на друго - разлики разтегливоста на плата, разлики в кривата на стареене и тн.
Гелвенорът е нещо като дядото на Докдо - има изключително добри стойности на порьозитета през почти целият си живот, но за сметка на това е с много стръмна крива на стареене в края на живота му - тоест до 250 часа примерно е с много добър порьозитет, на 290 вече е за бракуване.

Изобщо темата с платове и промазки е доста обширна.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Николай Кошаревски - WARNING!!!
МнениеПубликувано на: Сря Мар 01, 2017 4:52 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2010 10:27 am
Мнения: 8
Местоположение: plovdiv
Може би това ще внесе яснота по въпроса: особено последният коментар

viewtopic.php?f=6&t=6022

_________________
●●●●●●●●●●●


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов