Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Апр 20, 2024 12:15 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 88 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 12, 2009 3:05 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 8:18 am
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Име: Радослав Савов
Има едно хубаво филмче Dynamic decisions където няклоко германци обяснават разликата между категорийте крила.

_________________
Седењето го зголемува задникот
------------------------------
Радослав Савов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 12, 2009 4:43 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 18, 2007 11:16 pm
Мнения: 139
Местоположение: София
Име: Кирил Венев
Ето го и самото филмче - Dynamic Decisions.
Трябва да се гледа и по-важното - да се анализира и разбере от всички начинаещи пилоти.

_________________
Current Wing - Element AIR :: Harness - AVA Sport Tangra Side :: Rescue - Aeros OK-38 :: Helmet - Independence Hi-Tec


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 04, 2009 3:57 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
DHV 1-2

http://www.youtube.com/watch?v=kvgm7JdStFs


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 05, 2009 8:44 am 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Е че той сам си го досрина, след като се завъртя.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 05, 2009 9:11 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 06, 2006 4:38 pm
Мнения: 28
Местоположение: София
И аз съм привърженик на 1-цата. Когато си купувах крило доста съвети изслушах че нямало смисъл. Засега съм си супер доволен от крилото - стабилно е, лесно за управление а пък и скороста му никак не е лоша - миналата неделя на коняво си мислех, че ще имам проблеми но се оказа, че пробивам без проблеми без спиид. Може би има полза и че съм му в горната граница де, но все според мен за начинаещ пилот чисто нова 1-ца е най-добрия вариант.

_________________
Mac para Muse II


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 10, 2009 11:07 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Ето едно DHV-1-ца с много добри показатели
http://www.sky-cz.com/n/en/products/gli ... nical-info

Мисля че са най-добрите в момента.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 10, 2009 11:17 am 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 18, 2007 11:16 pm
Мнения: 139
Местоположение: София
Име: Кирил Венев
Angel_Sim написа:
Мисля че са най-добрите в момента.


Чак пък най-добрите в момента... Спорен е въпроса ;).

Виждал ли си характеристиките на Windtech Zephyr? Според моето не експертно мнение, това е най-добрата 1-ца в момента (без да съм го летял - само "на хартия").

_________________
Current Wing - Element AIR :: Harness - AVA Sport Tangra Side :: Rescue - Aeros OK-38 :: Helmet - Independence Hi-Tec


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 10, 2009 11:20 am 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
От Искъро по-дълбоко нема!

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 10, 2009 11:28 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
"Чувал съм също и за пилоти, които си купуват крило, ... сравнявайки върховите скорости по каталожните данни. Сигурна рецепта за катастрофа!."

Роб Уитол

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 10, 2009 3:09 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 29, 2006 1:09 pm
Мнения: 159
Местоположение: Gabrovo
Име: Евгений Гичев
1-2 класа е доста широко понятие. Въведе се "долен" и "горен" клас 1-2 (Скайуолк Текила и Чили например). Тъй като има най различни показатели много по добре е да се свали DHV или LTF или CEN репорта от тестването и да се види по кой точно показател е 2-ка и по кои 1-чка.

Sky ATIS2 L например
http://www.sky-cz.com/n/en/get/1288-Ati ... cation.pdf

е 1 (А) по всичко освен 2 неща - минималната скорост на пълно натоварване е над 25 км/ч и пропадането при много стръмен завой с голям крен след 2 витки е 14 м/с.

стария модел ATIS L :
http://www.dhv.de/DHVonlineDB/source/te ... &item=3641
има обаче по-висок клас във режимите на влизане в негативна и дълбока спирала.

Така че има какво да се чете и избира на вкус... :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 10, 2009 11:31 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Ba4o Kiro написа:
Виждал ли си характеристиките на Windtech Zephyr? Според моето не експертно мнение, това е най-добрата 1-ца в момента (без да съм го летял - само "на хартия").

Зефирът е с източеност 5.4 и хич не може да попадне в графата на "единиците" :wink:

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 11, 2009 9:12 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
За Zephyr попитайте Смайло - Станислав Инджов. Той лети със Зефир. Иначе е 1-2 (B) защото:
Zephyr XS min. weight B (2 B) / max. weight B (2 B)
Zephyr S min. weight B (3 B) / max. weight B (3 B)
Zephyr M min. weight B (2 B) / max. weight B (3 B)
Zephyr L min. weight B (3 B) / max. weight A

Единствено L размера в горна граница е чиста 1ца.

http://www.windtech.es/news/2008/09.html

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 11, 2009 1:50 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 18, 2007 11:16 pm
Мнения: 139
Местоположение: София
Име: Кирил Венев
Димитър Илиев написа:
От Искъро по-дълбоко нема!


И от Витоша по-високо нема ;)... И да те поправя, не се пише "дълбоко", а "дЛибоко" :D...

Hacko написа:
"Чувал съм също и за пилоти, които си купуват крило, ... сравнявайки върховите скорости по каталожните данни. Сигурна рецепта за катастрофа!."

Роб Уитол


Това никога не ми е бил критерий за оценка между две крила, може би защото летенето с парапланер като състезателна дисциплина не ме влече, пък и обикновено подбирам условията в които летя да са такива, че да не ми се налага да натискам спийда до дупка (какво да правиш - до преди известно време бях "съботно неделен парапланерист", а напоследък само си мечтая да съм "съботно неделен" :? :( ).

Красьо написа:
Зефирът е с източеност 5.4 и хич не може да попадне в графата на "единиците" :wink:


И ти си прав, но не заради източеността на Zephyr-а ;).

Реално и двете обсъждани крила не са "единици", а са 1-2 (EN-B) - моя грешка, че ги "класирах" при "единиците" :oops:. Реално и Anakis-а не е "единица" и от там започнах да "умувам" над крило в същият клас доколкото ми се удава :D.

Тъй като не съм имал удоволствието да летя на двете крила, мога само да съпоставям EN тестовете на двата модела в един и същи теглови диапазон при 110kg полетно тегло (доколкото разбирам за да ги съпоставям де ;) ). В този диапазон двете крила са сертифицирани като EN-B (~DHV 1-2). Гледам този теглови диапазон, защото аз влизам в него и съответно - всеки си гледа от неговата камбанария :D.

Sky Anakis - L/90-110kg@110kg - EN Flight test report

Windtech Zephyr - M/90-105kg@110kg - EN Flight test report

Според резултатите от тестовете двата модела в конкретният теглови диапазон получават еднакъв брой "B"-та (по три, но с някои разлики в тестовете при които получават съответната оценка).

Zephyr-а получава първото "B" заради "гмуркане" при излизане от пълен срив (между 30 и 60°), при Anakis-а "гмуркането" е по-малко от 30°.

Zephyr-а получава две "B"-та, а Anakis-а едно "B" заради поведението им при излизането от 75% асиметричен колапс със и без спийд (Zephyr-а получава "B" в двата случая , а при Anakis-а при излизане без ползването на спийд).

Anakis-а получава по едно "B" заради скоростта на пропадане над 14ms при остър завой след две "витки" и заради "гмуркане" при излизане от фронтален колапс.

В общи линии според тестовете крилата са горе долу на едно равнище като ниво на безопасност. Това което би ме накарало да избера Windtech-а в случая е по малката скорост на пропадане, съотвтно по-високото качество на планиране и не на последно място - по-ниската минимална скорост.

От друга страна Anakis-а е с над килограм по-лек от Zephyr-а, което си е голямо предимство ако ходиш по трудно достъпни стартове ;)...

Това са моите лаишки разсъждения по въпроса и не нагажирам никого с мнението си :). Предполагам, че по-запознатите могат да посочат и по-добри крила в този клас и теглови диапазон, но за сега аз не съм открил крило в клас 1-2 до 110kg с по-балансирани характеристики и по-хубава цена.

_________________
Current Wing - Element AIR :: Harness - AVA Sport Tangra Side :: Rescue - Aeros OK-38 :: Helmet - Independence Hi-Tec


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 25, 2010 1:36 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
1-2 прави колапс
http://picasaweb.google.com.tr/orhantul ... 9985891234

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 25, 2010 3:15 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2009 6:06 pm
Мнения: 75
:)


Последна промяна pile на Чет Дек 09, 2010 8:31 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 88 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов