Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 2:00 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 88 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Избор на крило
МнениеПубликувано на: Сря Ное 15, 2006 11:57 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Как пилетата да си изберат крило, когато му дойде времето?
Кои са съществените параметри, на които трябва да се обърне внимание задължително?
Ново или старо?
DHV 1 или DHV1-2?
В коя част на тегловия диапазон на крилото трябва да е пилотът?
До каква степен сривната скорост на крилото е критерий за избор?
... и всичко друго, за което не се сещам да попитам, а е важно да се знае... :)

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Последна промяна dachy на Чет Ное 16, 2006 12:36 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 16, 2006 12:27 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Дачи, много хубави въпроси си задала, но вместо да чакаш да се излеят куп от нерационални писания, направо напиши отговорите, та "младите" да не се лутат.
Ей на...и това мое писание е излишно :)

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 16, 2006 12:31 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
не, аз искам вашите отговори. особено на въпроса за сривната скорост. наистина. до колко трябва да тежи като параметър при избора на крило. при равни други параметри, коя 1-ца да си избера: тази със сривна скорост 19 км/ч или тази с 23 км/ч? Доколко този параметър има истинско значение?

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 16, 2006 12:34 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Естествено, че мин.скорост 19км/ч е по-добра от 23.

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 16, 2006 12:39 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Основно правило е: Като прибавиш на пилота в гол вид 15-18кг, да е в средните граници на крилото.
Всички тестове се правят при тези изисквания.

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 16, 2006 7:45 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
тестовете да, обаче аз летях една година на старото ми крило в горна и над горна граница, 2-3 кила. е според мен това помага да не се стресираш в първите си часове във въздуха. :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 16, 2006 8:05 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
songbird написа:
аз летях една година на старото ми крило в горна и над горна граница, 2-3 кила. е според мен това помага да не се стресираш в първите си часове във въздуха. :D


Моля те, обясни какво точно имаш предвид под "стресиране" във въздуха.

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 16, 2006 8:19 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
когато си по лек на крилото то е по-"шавливо", което не означава че няма да лети добре. просто при балони, пресичане на от един поток в друг, реагира малко по-бавно/като му тежиш повече/. което пък ви дава време да го контрираш навреме.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 16, 2006 11:31 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
ИДЕАЛНОТО КРИЛО !!!
Минимална скорост - 15км/ч.
Тримувана скорост - 40-45км/ч.
Максимална скорост - 70км/ч.
DHV - 0

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Ако си в долната граница на крилото ще си 6 на склоново реене и при слаби условия.
Ако си в горната граница ще си 6 на термично реене и силни условия.
Ако си в средата??? Ами златната среда си е :twisted: :twisted: :twisted:

ЗАКЛЮЧЕНИЕ!!!
Идеален вариант няма и няма защо пилетата и пиленцата да го търсят!
В авиацията работят без да се уморят физични закони.
Аеродинамиката не спи! Имаш квадратура, имаш килограми имаш още куп известни!!! За да намериш неизвестните?!...има формули.

Дачи, уважението ми към дамите край няма!
Не прекалявай с въпросите и темите. Това е съвет породен от уважение към тебе!
Има школи, инструктори, литература и т.н.
С прекаленно голямото си желание да намериш изчерпателни отговори на редица въпроси, може да се получи обратния ефект - да настъпи пълно объркване на пилета и пиленца.

За разбиране на много от отговорите се изисква време на узряване!

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 17, 2006 8:18 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Съгласна съм с теб, особено с това!!!

Хаджията написа:
.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ!!!
Идеален вариант няма и няма защо пилетата и пиленцата да го търсят!
В авиацията работят без да се уморят физични закони.
Аеродинамиката не спи! Имаш квадратура, имаш килограми имаш още куп известни!!! За да намериш неизвестните?!...има формули.
...
Има школи, инструктори, литература и т.н.
....

За разбиране на много от отговорите се изисква време на узряване!


Но именно това е и целта. мисля, е всяко пиле трябва да се научи да пита, да търси, да намира и да преценява. и да разбере, че отговорите са милион и половина и че трябва сам да осъзнае отговорите и да стигне до правилните за себе си. това провокира мислене, според мен.

/Едва ли съм единственото пиле в Гнездото, но само аз питам. Дано не ви дразня прекалено :oops: , защото ако е така - мога и да мълча/

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Криле
МнениеПубликувано на: Пет Ное 17, 2006 12:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Избора на крило е най-труден и отговорен при събирането на първата екипировка.

Вариант 1 - не сте изкарали курс - започвате при добър инструктор и той ви осигурявя подходяща екипировка. Ако ви закачат без каска на издухано спортно крило от преди 10 години - сменете инструктора.
Ако не усетете още при първите 5-6 полета "тръпката" - по-добре сменете спорта.

Вариант 2 - изкарали сте курс - съберете няколко оферти за крила с DHV 1/2 модел след 2001 г. Консултирайте се с опитни и незаинтересовани финансово пилоти преди да купувате. Въпроси като минимална скорост, качество, пропадане, управляемост и т.н. запазете за второто си крило след като сте направили поне 50 часа във въздуха.

Вариант 3 - подарили са ви старо "запазено" крило - виж вариант 1 и 2.

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Starite krila
МнениеПубликувано на: Нед Ное 19, 2006 11:29 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 2:10 pm
Мнения: 497
Местоположение: Varna
Dobre ot vsiakade vsi4ki trabiat "staro ne, staro ne" a puk sumati i narod
leti sus stari krila (taka si mislia) i po tozi povod si mislia sled kato
se nau4ih da letia sus staro krilo i produlzavam da letia s nego
tova kakvo zna4i da o4akvam vseki moment da se brebia ili ?
I konkreten vupros imam:
Ima li edna takava rabota 4e ima "po-stari4ki" krila koito sa izraboteni
ot po-izdrazlivi materii i respektivno "novite" ka4estveni da uvehtiavat
dosta po-burzi4ko?
Da ne se razbira 4e ne bih si kupil novo ako imah vuzmoznost
Nadiavam se na kompetentni otgovori :!:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 20, 2006 10:00 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
Вярно е, че старите материали са по - издържливи, но за сметка на това са и по - тежки и с по - лоши характеристики. Новите материи са достатъчно издържливи да изпълнят заводски дадения им нальот в часове и дотам. Ако с крилото е боравено от опитен пилот, който не го е лашкал по разни поляни, за да се учи да кайтва тогава пак може да е много запазено и след, да кажем 300 часа ресурс на материята.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2006 6:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 03, 2006 4:23 pm
Мнения: 101
Местоположение: гр.Лом
Вижте аз като начинаещ парапланерист ще кажа,че е хубаво тук да се поместят и обявите на всички крила за продан ДХВ 1 или 1-2 подходящи за новобранци дето старите щъркели знаят ,че се добри. .Просто разберете когато си новобранец всеки ти предлага нещо и вероятността да се прецакаш е голяма поради причината ,че нищо не знаеш а ти казват ,че това е зделката на века..Аз лично бих си купил крило което е обявено за продан тук и което всички сте коментирали.
Надявам се да ме разберете правилно ако смятате,че нещо форума се претоварва моля модератора да делне това мнение.

И още нещо от къде да си купя карабинери за парапланеризъм?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2006 9:16 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Ivo27 написа:
Вижте аз като начинаещ парапланерист ще кажа,че е хубаво тук да се поместят и обявите на всички крила за продан ДХВ 1 или 1-2 подходящи за новобранци дето старите щъркели знаят ,че се добри. .Просто разберете когато си новобранец всеки ти предлага нещо и вероятността да се прецакаш е голяма поради причината ,че нищо не знаеш а ти казват ,че това е зделката на века..Аз лично бих си купил крило което е обявено за продан тук и което всички сте коментирали.
Надявам се да ме разберете правилно ако смятате,че нещо форума се претоварва моля модератора да делне това мнение.

И още нещо от къде да си купя карабинери за парапланеризъм?


Не мисля, че тук е мястото да се обявяват крила за продан. Във форума има подфорум за екипировка, а също и такъв с обяви. Тук е мястото да се коментират конкретни крила. Например: "Какво мислите за Skywalk Tequila 1-2?", при това с молба да коментират само тези, които са го летяли. Мисля, че тук трябва да коментираме принципни неща, от които зависи изборът на крило - като параметри, материя и т.н. Питай още, ако съм пропуснала нещо :oops:

Относно сделката на века: аз лично, без някой да е длъжен да споделя това мнение, при купуване на крило, бих се допитала до инструктора, който ме е обучавал и наблюдавал.

Въпросът за карабинерите е полезен и ако отговорите станат много ще го отделя в нова тема.

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 88 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов