Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 2:18 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 88 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 24, 2007 9:46 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
FKB написа:
Маневрен е и при влизане във възходящ поток има едно особено свойство - да се "навира" към ядрото(чувал съм за още 2-3 модела крила с тая особеност, като единия май беше на Jin което пак си е ЕDEL).

От това поколение крила има доста други които имат същата "склонност".

Цитат:
поне плата му знам че държи здраво!


Сейбъра както и други крила на Едел по това време са изработени от Toray (тежък 45г/кв.м, но много здрав плат), който отдавна вече не се произвежда.

Впрочем Edel Saber е най-произвежданото крило откакто съществува парапланеризма.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 24, 2007 9:52 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Тороея е много здрав плат. Паратеч също го използваха на времето. Лошото му е, че продължава да шумка, като нов, и след като окончателно се е скапал, и диша като тензух... :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 24, 2007 10:24 am 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 12, 2006 12:00 pm
Мнения: 244
Местоположение: Шумен
Така си е Краси, но не знам защо е спрян тоя плат, можеби за олекотяване на парапланите :?:
Иначе плта му е мноо здрав :D

_________________
www.shumen-xc.org Trafficant
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: gvc
МнениеПубликувано на: Сря Окт 24, 2007 10:28 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Doki ne 4e nevqrvam na 6umenci naprotiv no prosto tova sa mnogo 4asove iskate da kajete 4e kriloto si super dano da e teka no 6te e dobre da go razbubedite pi4a 4e kriloto ne e...

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 24, 2007 10:46 am 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 12, 2006 12:00 pm
Мнения: 244
Местоположение: Шумен
Хвърчилка, Докито малко скромничи с часовете, но по това време бяхме на старта от 8 яаса до мръкване, а тука става всеки ден, така, че смятай...
Имаше дни в които летяхме по 10 часа :wink:
И запомни че тук имаме стартове за всички посоки на вятъра, та даже в някои случаи можеш да избираш и според силата на вятъра...
Изводите са си за теб! :D

_________________
www.shumen-xc.org Trafficant
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: sa
МнениеПубликувано на: Сря Окт 24, 2007 11:06 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
znam 4e e tai :) i vi se radvam za koeto :) pozdravi :)

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 24, 2007 12:10 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 12, 2006 12:00 pm
Мнения: 244
Местоположение: Шумен
Eла и виж, не бой се мина ми, аз бързо паля и бързо гасна :D
Айде със здраве...

_________________
www.shumen-xc.org Trafficant
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: dfs
МнениеПубликувано на: Сря Окт 24, 2007 12:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
aihaihaihaiihaihihaih :) 6te doida sabiram pari da platiq na bodigardite i idvam ihaihihaaihaihaihaihaihaihaihaihaihaihaihaihaihaihaaih :)_))

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 24, 2007 12:45 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 12, 2006 12:00 pm
Мнения: 244
Местоположение: Шумен
По добре на пролет, че тогава почва летенетоооо :twisted:

_________________
www.shumen-xc.org Trafficant
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: das
МнениеПубликувано на: Вто Яну 29, 2008 9:18 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Май 01, 2007 7:42 pm
Мнения: 6
Местоположение: Шумен
4o4o_SAN написа:
THE KITE написа:
da ti dadem nadejada za normalni poleti s tova krilo e kato te pojelam leka ti prast....drugo iska6 li ???


О.К. Може би не съм се изразил както трябва.

Интересуваше ме ЗАЩО не става? и евентуално КАКВО му има? мога ли да направя нещо, за да намаля риска с ТОВА КРИЛО. И не ми казваите да си купя ново, защото на всички (дори и на новаците като мен) е ясно доколко това е възможно при българските условия.
А не знам дали е валидно за всички, но аз си мечтая за мое крило от 12 години, откакто за пръв път опитах. мерак! та за съжеление (дано не на мой гръб) особенно без да знам какво му е толкова кривото на saber-чето, такива коментари..трудно ще ми влязат в главата.

все пак благодаря за коментара kite! оценям мнението, колкото и да не мога да го разбера.
Аз също съм летял малко с такова крило.Голям кеф е!Не е последен писък на модата,но с него са едни от най-щастливите ми полети.Малко пришляпва,но се оправя много бързо.Не ми се е случвало да се наложи му помагам много.Има и тешкари,които ще ти кажат,че за нищо не става,но не е така.Вервай ми!При положение,че си човек със скромни финансови възможности изборът ти не е лош.Колкото до това дали става за първо крило,то това зависи от акъла на пилота и в известна степен от неговия късмет.Ставали са инциденти и с далеч по-стабилни крила.Ако си намериш добър инструктор и го слушаш вярвам проблеми няма да има.Ако пък въпреки съветите на инструктора ти ,решиш да се правиш на тешкар,при евентоален инцидент не обвинявай нито инструктора нито крилото.Все се намира и по някой такъв умник.Между другото ,ако имаш някакви въпроси пробваи тук http://forums.shumen-xc.org/index.php?showforum=16 .В повечето случаи не отговаряме с цъкания.Желая ти много и безаварийни полети.Не се плаши от крилото.Лети разумно и всичко ще е наред,пък като пораснеш голям ще си купиш ракета. :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: A?
МнениеПубликувано на: Вто Яну 29, 2008 11:47 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
A? e da po4nete da letite i po malko da pi6ete ne se napravaite na mene :) az i dvete gi praviq iaihaihihaihaih :lol: :lol: :lol: :lol:ihaihaihaih

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Ех тва Saber-че
МнениеПубликувано на: Пет Яну 16, 2009 2:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 12:25 am
Мнения: 99
Местоположение: Пловдив
Еми май се оказа, че или аз имах голям късмет цял сезон, или крилцето се оказа доста добро:)
Мерси на тези, които миналата година казаха по някоя добра дума.
Учих се и си го летях от Март до Август миналия сезон на Сопот и то почти всеки ден. Ходих и на SIV курса на Копринка с него...много съм доволен...ако му бях и малко по-тежък, че да се държи малко по-динамично...

Но като цяло излезе добро хварчило. Ял съм и много големи колапси и съм си предизвиквал сам...супер си е:)

Определено обаче си е много важно и кой и как ще те учи да летиш. Аз съм щастлив че попаднах на инструктор с който говорехме на един език.

Надявам се да се видим отново и този сезон някаде из небето!!!

Поздрави

_________________
Чаво

дилър за България на Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Fides 2 dhv 1
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2009 4:46 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Аз почнах да се уча с Fides 2 - dhv1 www.sky-cz.com. Много съм доволен.
Когато щях да си копувм крило се двоумих дали да не си взема dhv 1-2, но в крайна сметка се спрях на DHV1 и не съжалявам (поне до сега). Имах някои ситуации, които в предвид опита и уменията ми тогава, изискваха точно такова крило. Може би ако бях с 1-2 също щях да се оправя, но честно казано според мен не си заслужава риска.
Преди да си купя крилото споделих терзанията си с един швейцарец и той беше много озадачен, че въобще ми идва на акъла да си купувам 1-2. Явно швейцарската школа е така - първо крило 1-ца.
Инач Фидесчето е мног приятно крилце, много повратливо и доста агилно, подходящо за първи стъпки в акрото - има си динамика, катери много добре, за склоново реене е много добре пригодено. За термично летене е супер. За крос кънтри не му достига качество (малко повече качество му трябва за да се чуства уверен човек), но става ако има условия. При пълен спид е стабилно - човек може спокойно да работи със спида.

Аз бях приятно изненадан, колко добри полети може да прави човек с дхв1 крило.

Гледам сега, че нивиук имат нова единица koyot, която като качество е като дхв 1-2 (от времето когато гледах такива - 2005 г), както и advance Alpha (предполагам че и други).

http://www.niviuk.com/eng/glider_product.asp?prod=koyot
http://para2000.org/wings/index.html
http://advance.ch/ALPHA.425.0.html?&L=1

което означава, че начинаещ парапланерист е напълно безмислено да поема по голям риск скачайки на 1-2 заради по-доброто качество. Има ситуации при летенето, за които човек разбира как ще се справи едва когато реално се сблъска с тях и тези ситуации изглеждат по различен начин под 1-ца и под 1-2-ка. Залогът е голям. разгледай внимателно:
http://home.comcast.net/~stipakb/xrays.html

Истинската безопасност и удоволствие идва, когато човек овладее крилото си, чуства се безопасно и конфортно под него и може спокойно да реагира и взима решение. Излита и каца без напрежение. За да се случи това трябва да мине време, да се натрупа опит. Когато човек е под 1-ца това със сигурност се случва по-рано, от колкот когато е под 1-2-ка.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 12, 2009 10:46 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
1цата е най добре да летиш в началото на обучението, за да научиш какво е колапс, челен тък, срив, уинг овър и прочее неща. Но 1цата те и спъва в определен момент, не можеш да излиташ на по силен вятър, по-бавна, по-малък глайд по малка скорост на спийд. а това са неща, които ти трябват при прелет. 1цата е за да придобиеш рефлекс, които да ошлайфаш с нея и да пренесеш опита на крило от малко по-висок клас. Няма лошо да започнеш от 1-2 крило. малко по-добро при горе долу същия клас сигурност.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 88 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов