SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Избор на крило
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=1182
Страница 6 от 6

Автор:  Angel_Sim [ Пон Май 31, 2010 1:20 pm ]
Заглавие: 

pile написа:
Из "регламента по парапланеризъм" утвърден на 20 май:
"Предни колапси. Асиметрични и симетрични. Определение, опасности, разпознаване на признаците, избягване и излизане от ситуация."
От горното видео е ясно какво е колапс и какви са опасностите....Но кой ще ми обясни какви са признаците които да ме накарат да мисля, че ще получа колапс и как да го избегна.... или да изляза от ситуация....

Ами признаците ги пише на много места. Въпросът е, че дори да ги знаеш теоретично, няма гаранция че ще ги разпознаеш или дори да ги разпознаеш - че ще реагираш на време. кайтване на крилото на земята помага много. С времето и трупане на опит ще се научиш - въпроса е да си осигуриш това време. Няма гаранция, че първия колапс, който получиш няма да те убие. Шанса да се случи това е най-малък с крило DHV 1 (но този избор има и някои недостатъци). Преди два дена получих асиметричен колапс при натискане на спид системата (аз вече летя с 1-2ка :) ). с изненада установих, че реагирах машинално дори без да поглеждам крилото с пренасяне на тежеста и управление буквално на секунадата - нещо което на базата на теория и обмисляне на ситуацията няма как да стане.

Автор:  Димо [ Вто Юни 01, 2010 11:27 pm ]
Заглавие: 

Angel_Sim написа:
... е буквално на секунадата - нещо което на базата на теория и обмисляне на ситуацията няма как да стане.


Прилагайте премерено управления и/или пренасяне на тежестта така че да запазите избраната посока на движение. Разбира се, стремежа да се запази посоката на летене не трябва да е на всяка цена!
Това е.

Автор:  zgaddo [ Пон Юни 07, 2010 3:24 pm ]
Заглавие: 

Цитат:
..Но кой ще ми обясни какви са признаците които да ме накарат да мисля, че ще получа колапс и как да го избегна.... или да изляза от ситуация


Признаците за турбулентно време можеш да ги прецениш преди да излетиш. Познава се по това че има пориви с голяма амплитуда и смяна на посоката на вятър. След като излетиш може да е вече късно. Затова:
НИКОГА НЕ ИЗЛИТАЙ ПРЪВ, БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ОТ "ПРЕПОРЪКИТЕ" НА ПИЛОТИТЕ ОКОЛО ТЕБ.

Автор:  adit0 [ Пон Юни 07, 2010 5:18 pm ]
Заглавие:  крило

zgaddo написа:
Затова:
НИКОГА НЕ ИЗЛИТАЙ ПРЪВ, БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ОТ "ПРЕПОРЪКИТЕ" НА ПИЛОТИТЕ ОКОЛО ТЕБ.


В кръга на шегата,ако всички се водят по тази методика, няма да има летателен ден :D Винаги е добре по-опитен пилот да излети пръв, най-малкото защотото може да прецени по-добре условията и да информира чакащите и по-неопитни летци. По темата - понеже ставаше въпрос за избор на крило, аз летя от скоро, крилото е Ozone Vibe (DHV 1-2) и по мнение на доста опитни пилоти, както и производители, а също така и по мое лично мнение - много стабилно крило, реагира бързо при управление,излита лесно, лети добре. Не мога да кажа нищо за големи колапси,тъкове,сривове и други видове "сгъванки", просто защото все още не съм получавал такива. :) Цената му е добра.

Автор:  pesheva [ Вто Юни 08, 2010 1:25 pm ]
Заглавие:  Re: крило

adit0 написа:
zgaddo написа:
Затова:
НИКОГА НЕ ИЗЛИТАЙ ПРЪВ, БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ОТ "ПРЕПОРЪКИТЕ" НА ПИЛОТИТЕ ОКОЛО ТЕБ.


В кръга на шегата,ако всички се водят по тази методика, няма да има летателен ден :D Винаги е добре по-опитен пилот да излети пръв, най-малкото защотото може да прецени по-добре условията и да информира чакащите и по-неопитни летци. По темата - понеже ставаше въпрос за избор на крило, аз летя от скоро, крилото е Ozone Vibe (DHV 1-2) и по мнение на доста опитни пилоти, както и производители, а също така и по мое лично мнение - много стабилно крило, реагира бързо при управление,излита лесно, лети добре. Не мога да кажа нищо за големи колапси,тъкове,сривове и други видове "сгъванки", просто защото все още не съм получавал такива. :) Цената му е добра.



Гррр. не бих се качила на друг клас крило ако преди това не съм издърпала сама 20 тина яки колапси, някои и друг челен тък .. срив не е задължително да е преди следващото крило, защото се изисква опит и техническа информация.
Много неща са ми странни ... ама те се подразбират от горният пост.
Или може би са нормални неща, все пак сме в Гнездото

Автор:  adit0 [ Вто Юни 08, 2010 1:40 pm ]
Заглавие:  крило

Ами аз не съм се засилил изобщо към друг клас крило :) А защо не съм имал колапси - до тук тази 2010 година не е имало условия, които да предразполагат към такива. Просто условията са слаби, поне в източна България. (бях в Сопот - валя дъжд) Мисля, че обиграването на ситуации с колапси, които сам мога да си направя не е същото, като да не го очакваш и да те изплющи без да си подготвен. Както и да е, ще ми се случва със сигурност, лятото предстои.С горния пост исках просто да дам коментар за едно хубаво и стабилно крило за начинаещи пилоти (каквато е и темата) :)

Автор:  pesheva [ Вто Юни 08, 2010 2:00 pm ]
Заглавие:  Re: крило

adit0 написа:
Ами аз не съм се засилил изобщо към друг клас крило :) А защо не съм имал колапси - до тук тази 2010 година не е имало условия, които да предразполагат към такива. Просто условията са слаби, поне в източна България. (бях в Сопот - валя дъжд) Мисля, че обиграването на ситуации с колапси, които сам мога да си направя не е същото, като да не го очакваш и да те изплющи без да си подготвен. Както и да е, ще ми се случва със сигурност, лятото предстои.С горния пост исках просто да дам коментар за едно хубаво и стабилно крило за начинаещи пилоти (каквато е и темата) :)


1-2 крило не е за напълно начинаещи, а напреднали начинаещи.
1-чите от всички фирми, производство от 2004 година до днес са си супер не само за начинаещи, но и за пилоти, които не гонят рекорди, летят сравнително рядко, или просто такива, които държат на сигурността.

А колкото до обиграването, не си прав. Другите да ти кажат защо, ако не се досещаш.

Автор:  ВладиЧ [ Вто Юни 08, 2010 2:56 pm ]
Заглавие: 

Вайба на Озон си е доста кротко крило, за това не е имало пролеми момчето, а не поради условията. Те и без друго начинаещите пилоти не се мушат зорлем в "шамарите". :wink:
Аз около година и половина летях с Озон Октан преди години. Това беше ДХВ 2, но супер кротка и спокойна двойка. За времето през, което летях с Октана и направих близо 90-100 часа нямах нито един колапс, или фронталка, въпреки че колегите, с които летехме заедно често се оплакваха. :) После продадох Октана и купих Джин Зуум. Пак двойка, но малко по-остра... И си припомних веднага, какво е колапс и фронталка. :lol: :lol:
Така че, нещата не зависят само от условията, а и от вида и модела на крилото с което летиш. 50% на 50% може би.

Автор:  Angel_Sim [ Пет Юни 18, 2010 9:20 am ]
Заглавие: 

ВладиЧ написа:
Вайба на Озон си е доста кротко крило, за това не е имало пролеми момчето, а не поради условията. Те и без друго начинаещите пилоти не се мушат зорлем в "шамарите". :wink:

Веднъж на Рила имаше състезание на старта зад маркуджик две - за мен беше първи сезон и 7-8 полет от високо. Условията бяха много турболентни и организаторите отмениха деня. много хора с 1-2, 2, 2-3 се отказаха и тръгнаха пеша към лифта. други излетяха и си летяха без проблем. аз трябваше да реша какво да правя - с моя скай фидес2 dhv1. тогава си спомних какво ми каза инстр., когато решавах какво крило да си взема - "ако си вземеш единица може да летиш във всякакви условия стига да летят и други опитни пилоти (и да не измират) и да няма опасност да те зидуха назад, ако си вземеш 1-2 трябва да подбираш много внимателно условията в началото." И разпънах и летях. Беше много красив и напрегнат полет. Беше много интересно. крилото подскачаше във всички посоки и сбруята жално проскърцваше от резките претоварвания. аз работех усилено с управлянията и се чудех какво точно трябва да правя. изядох първите колапси. извъртях и няколко термики. единицата показа най-доброто от себе си. долетях си до кацалката. записах нов опит и незабравим полет. вечерта около огъня някои хора съжаляваха, че не са летяли други съжаляваха че са летяли. Естествено ако бях с 1-2 нямаша да летя ако бях летял не знам дали резултата нямаше да е трагичен. тук идва и въпроса с кое крило ще напреднете по-бързо (изцяло погрешна концепция - за напредването) с 1-2 като се пазите от шамарите или с 1 като шамарите не ви притесняват чак толкова по обективни причини... Едни са си кръстили единицата много готино - "бодигард".

Автор:  ВладиЧ [ Пет Юни 18, 2010 9:48 am ]
Заглавие: 

Беше много интересно. крилото подскачаше във всички посоки и сбруята жално проскърцваше от резките претоварвания. аз работех усилено с управлянията и се чудех какво точно трябва да правя. изядох първите колапси. извъртях и няколко термики... :wink:

Определено са били доста силни условията щом единицата е имала колапси... :lol:
Това, което е описано отговаря на усещанията за един нормален полета на крило ДХВ 2 в малко по-силни за летене условия.
А подобни неща и усещания са съсвсем нормални, за нормални условия, за ВСЕКИ полет на крило ДХВ 2-3.. :lol: :lol:

Автор:  Angel_Sim [ Съб Фев 18, 2012 5:01 pm ]
Заглавие:  Re: Избор на крило

Много полезно при избор на крило!
http://www.dhv.de/web/en/safety/article ... tey-check/

Автор:  plqmpa [ Пет Авг 31, 2012 11:42 am ]
Заглавие:  Re: Избор на крило

Здравейте от още едно младо пиле! Летя от скоро, по-активно от това лято иначе започнах да се заплесвам покрай брат мипреди година и повече. Все още летя от учебни (ниски) хълмове около Сф. Първите ми полети бяха с крилото на приятел, който ме учи Брайт 1. Брат ми даде неговото старо крило с уговорката никога да не пробвам да летя, само да влача, късам и евентуално кайтвам. Крилото е мн. стара двойка с долна граница 20кг. над мойте кила. Даже трудно излизаше, но за около скарата си ставаше. Мисля, че мъките с това крило са ми помогнали доста, за да мога сега спокойно да си вдигам и управлявам моето Vibe 1-2. Няколко пъти изглупях и излетях в ужасни условия от по-сериозни стартове, но крилото и Бог ми простиха, а и аз не им стоях де. Не съм сигурен, че ако бях с крило клас 1 щеше да е по-малко наси..що. Въпреки, че като чета коментарите Ви, сигерно е по-добър вариант още повече, че дори човека, който ме учи и му се доверявам напълно, определено разбира нещата и лети с 1, според него поради факта че лети рядко и за удоволствие. Надявам се преди да мина SIV курс, нищо от тези неща, които знам само на теория и се упржнявам и на сън как да действам да не ми се случват. Късмет и хубави полети на всички!

Автор:  Ivailo [ Пон Сеп 03, 2012 9:14 am ]
Заглавие:  Re: Избор на крило

Колега, приятеля ти от колко време лети, колко часа нальот има? Инструктор ли е въобще?
Защо си купи 1-2, а не 1?
И казваш, че НЯКОЛКО пъти си летял в сериозни условия - той не е ли бил там да те спре, или сам си летиш вече? И след като осъзнаваш грешката си защо продължаваш да я повтаряш?

Страница 6 от 6 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/