Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:20 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Грешки на растежа
МнениеПубликувано на: Чет Ное 16, 2006 12:15 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Предлагам тук да споделяме грешките си, преживявания, пропуски и т.н. - неща, които имаме нужда да бъдат коментирани от опитните птици.

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 28, 2006 9:49 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Да споделяш грешките си с останалите е трудно, но е полезно и за тях и за теб самия.
При последния си полет направих две грешки, които бяха компенсирани от късмета ми, но това не ги оправдава. Първата е, че седнах прекалено рано в сбруята. Имаше добра поддръжка и излетях без проблеми, но...
Втората пък е, че се забавих с излизането от сбруята при кацане. Отново нямаше проблеми, но ...
Коментирах и двете грешки на дълго и широко с инструкторите, които ме водеха тогава, и в крайна сметка за себе си разбрах истинската причина и за двете грешки. А тя е, че не закачих сбруята предварително в клуба, за да си я настроя. Летях с чужди настройки, които не ми бяха удобни.

--------

Вие сте наред! Не е чак толкова трудно ;)

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 10, 2006 12:20 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 03, 2006 4:23 pm
Мнения: 101
Местоположение: гр.Лом
Сега и аз ще споделя един гаф.Значи преди 20тина дена бях на Бистрица с гаджето.Идеята е аз да летя а тя да ми оправя крилото и да ми се радва.Като цяло имах само 2 часа ,защото после децата ме чакат /аз уча дечица да играят акробатика/.Та в края на моето време за летене излезе супер ветрец и исках да си полетя повечко.Почнах да правя бързи ротаций /излитане кацане и бегом горе без почивка/.И в бързината тамън да си направя последния полет и направих фалшстарт.Супер кофти ми стана и бързо събръх крилото и горе /бързам ,защото автобуса до Дървеница минава през 40 мин и като го изпусна край/.Сръчках гаджето да го оправи за норматив прегледах връвите на бързо (горе едната спирачка ми беше откопчана) и ДАВАЙ!.Излитам аз без голям зор ама усещам ,че нещо дясната спирачка не е баш как трябва да бъде.Както и да е грешка е ,че не прекъснах излитането,но погледнах накоре към крилото и всичко беше ОК.
Значи излитам си аз и тамън дръпнах от баира и вече усетих възходящия поток пред хълма от свежия ветрец.Разбира се правя ляв завой за да дръпна 2-3 тигела пред склона и всичко си беше много приятно докато не опитах десен завой.Пак нещо спирачката хич я нямаше /тоест никакъв ход/ и взех да се чудя и оглеждам къде е проблема.И може би вече се досещате спирачката се беше вързълъ на зъл възел.
Аз имам един приятел дето все ми викаше пробвай завой само с тяло и този път нямах друг избор.Значи прехвърлих се целия в дясно (прехвърляне на тежестта с крак върху крак съм гледал от фиума по Ринг тв за SKYNOMAD) .Отначало Астрата съвсем мудно започна завоя но в последствие си стана добър завой само с тяло.За зло или добро бавния завой стана голям и излязах от възходящия поток и започнах бавно да губя височина.До земята направих още един ляв и един десен завой /този път само на 90 градуса за да изляза срещу вятъра/ и кацнах без проблеми.
ИЗВОДА.След всеки фалш старт преглеждай всичко внимателно.Аз не очаквах,че за двете минути между фалшстарта и старта ,че ще има проблем и не прегледах обстойно връвите но за напред това ще ми виси като обица на охото.
Приятели проверявайте спирачките и връвите при всички ситоаций ,защото после ще се чудите какво да правите!!!!!!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 10, 2006 9:51 am 
Иво,обикновено управлението може да се разплете в полет(ако просто е оплетено около коланите.Възел на управлението никога не съм имал).Ако пък не успееш да го раплетеш-можеш да управляваш крилото ,хващайки връвта на управлението над заплитането или използвайки D-колана .


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Дек 21, 2006 8:54 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 29, 2006 1:09 pm
Мнения: 159
Местоположение: Gabrovo
Име: Евгений Гичев
Иво,

Аз съм също доста начинаещ, но искам да изкажа мнение по въпроса. Вече се е обсъждало за и против четенето на литература при подготовката.
Аз лично горещо препоръчвам "The Art of Paragliding". Там например играта с предни и задни колани, използвайки ги за управление - бързо сриване без подхвърляне назад, гмуркане, завои и т.н. е препоръчителна част от наземните упражнения.
Много добре са обяснени и някои странични ефекти като промяната на перспективата с височината, когато правиш грешка да я оценяваш вертикално надолу, а не напред с подходящия ъгъл...

Та по темата - добрата теоретична + практическа подготовка е само плюс.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: разговор по тел преди полет- !!! внимавайте!!!
МнениеПубликувано на: Вто Дек 26, 2006 10:15 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 17, 2005 4:30 pm
Мнения: 43
Местоположение: ST.Zagora
Реших да споделя и аз.Летя от година -две и съм 4ел и слу6ал за излитане по невнимание с разкоп4ан колан или не6то подобно. Когато ги 4етях си мислех "а стига бе,да излети6 с разкопчан колан- надали ще ми се слу4и на мен",но ето на слу4и се.
На Сопот съм,окоп4ан до уши,точно 6те излитам и ми звъни тел. Звънят ми служебно за глупости "колкото да ми развалят полета",та разкопчах си левия бедрен колан ,за да си извадя тел. от джоба,докъто говоря се сещам,4е може да забравя да го закопчея,но продължавам да говоря.Свършвам разговора,прибирам тел. и се обръщам,а то то4но за излитане ,вдигам крилото затичвам се и- излитам ,но усе6там ,4е не6то десния ми крак е свободен :D Разбрах веднага какво е станало,но се успокоих,4е е само единият колан,запазих самоубладание и се изнесох напред от старта.На достатъчна висо4ина,много внимателно успях да си закопчея колана и се отпуснах в збруята. Добре ,че е от автоматичните колани,ако бях със старата сбруя,щях да си летя и да си кацна не закоп4ан. После си полетях пък много приятно близо 2ч и 30 мин.
Та с две думи :звъни ли ви тел. когато сте закопчани : разкопчавайте всички колани и говорете, или хич не говорете !


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов