Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Авг 23, 2017 12:33 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 53 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Как се става парапланерист?
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 4:36 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1667
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Как се става парапланерист?

Какво трябва да направите, ако решите да се занимавате с парапланеризъм?
Откъде да започнете? Къде да отидете?… Въпросите са стотици. Ще се постарая да бъда максимално изчерпателна.

Най-важната стъпка е изборът на верния клуб и верния инструктор . Като се понаучите да летите, въпросите ще са милиони, и то все такива, за които сега не предполагате

Поинтересувайте се и разберете кои клубове по парапланеризъм се намират във вашия район. Най-лесно е да питате Google какво знае по въпроса. Открийте клуба и отидете на място. Намерете председателя на клуба и поговорете с него. По време на разговора, за вас е важно да добиете емоционална представа за инструкторите като хора.
Пилотът-инструктор, в чиито ръце ще оставите живота си, трябва да бъде спокоен, уравновесен, да не е нервняк, да не вика и т.н., чувството му за хумор е бонус .
Прекарайте известно време с този човек и с хората от клуба, преди да се запишете на курс. Наблюдавайте. Наблюдавайте го как работи, как води учениците си, как ги обучава, с търпение ли им говори или е нервен… и т.н. Вижте как се държи инструкторът ви с хората около себе си по принцип. Ако не се държи с хората наоколо според вашите представи за поведение, какво ви кара да мислите, че с вас ще се държи различно? Създайте си мнение за него като човек. Впоследствие ще имате възможност да си създадете мнение за него и като пилот-инструктор. Помолете го да се помотаете един ден покрай него, преди да решите искате ли да се учите да летите или не. Няма да ви откаже. Ако ви откаже – още по-добре за вас – няма да си загубите времето!

ИНСТРУКТОР! Това е ключовата дума, на която наблягам изключително силно. “От всяко дърво свирка не става”. И с парапланеристите е така – не от всеки пилот става инструктор, но обикновено инструкторите са най-добрите пилоти.
Попитайте го колко хора е обучил досега. С какво се занимава по принцип? Добре е, ако това е единственото му занимание. Колко часа теория предвижда курса? Ще гледате ли учебни филми? Колко често лети за собствено удоволствие? Инструкторите, които обучават интензивно ученици, летят малко за собствено удоволствие. Подложете инструктора си на кръстосан разпит. По-добре досаден, но жив и здрав. Никой не е пострадал, докато е питал и аз съм живото доказателство за това .

Поискайте тандемен полет. Първо, за да се уверите, че да летите ви харесва и второ, и по-важно, за да опознаете пилота си. Поискайте полет-тандем с бъдещия си инструктор.
Ако полетът ви хареса и не ви носи никакви, АМА СЪВСЕМ НИКАКВИ отрицателни емоции, мисли, усещания, съмнения и т.н., и хората ви допадат и печелят поне на първо време вашето доверие, запишете се на курс. По възможност се запишете на курс, който е непрекъснат, а не само събото-неделен. Събото-неделният курс не е удобен, защото не изгражда връзка с инструктора ви, а е важно вие да свикнете с него, както и той да ви опознае. Опознавайки ви, той знае вашите възможности и нагласа и може да предвиди в достатъчна степен вашите реакции. Това може да предпази от грешки и двама ви. Инструкторът ви носи отговорност за вас, докато трае курса. Дори след завършване на курса, вие няма да сте достатъчно опитен, за да летите без надзор от инструктор!!! Известно време след това, вашият инструктор ще продължава да се грижи за вас, да ви помага и да има по-правилна преценка за вас от вас самия.

Записали сте се на курс, но установявате, че нещо в инструктора ви ви притеснява – глас, нервност, усмивка, смях, поведение, …., каквото и да е – откажете се веднага и просто го сменете. Не сте длъжен да изкарате който и да е курс докрай.
В тази връзка – не си купувайте собствено оборудване, преди да сте завършили курс. Истинските клубове ще ви осигурят оборудване, с което да се учите, както и такова, което да наемате, за да можете да летите след това, докато купите свое. След курса, вие заедно с вашия инструктор ще прецените кое оборудване е подходящо за вашите умения и стил на летене.
Грешка, която допускат хората е да си купят оборудване, обвързано с “инструктор” и да не могат или да “нямат право” да сменят обучаващия ги. Не правете това! Който ви предлага да купите оборудване срещу обучение, преди да ви е видял що за човек сте, трябва да ви усъмни. Моля ви, съмнявайте се. Животът и здравето ви зависят от това!!!

Друга полезна стъпка е да отидете на някоя поляна с парапланеристи и да гледате. Местата за летене са обявени в интернет и са общодостъпни. Попитайте – ще ви дам линк. Не е нужно да познавате някой, за да отидете да ГЛЕДАТЕ. Но само, за да гледате. Не се съгласявайте инцидентно на полет с някого, когото не сте проверили по описания по-горе начин или не ви е бил препоръчан от човек, на когото бихте поверили живота си. Тандемен полет в неподходящо време или с неподходящ пилот, може да ви съсипе мечтата!!!

Мисля, че е излишно да казвам, че и дума не може да става да ходите на баир с летящ приятел, за да “пробвате” как става. С инструктор не сте застраховани от грешки, фалстартове и близки срещи с майката земя, та какво остава без него?!!?!?! Страхът е основен компонент на здравия разум. Ако не можете да откажете на подканянията на приятели “айде, пробвай” с друго, откажете с претекста “страх”.

Четенето на форуми не е излишно, но е нож с две остриета, защото нямате критерии за отсяване на мненията, а за съжаление, форумите са пълни с всякакви глупости и полезната информация се размива. Чела съм форуми, но имах късмета да имам кого да питам, докато чета. Ако нямате кого да питате, четете, но не взимайте всичко за чиста монета.

Хубавите неща стават бавно. Ако да летите е детската ви мечта, изпълнете я така, че да бъде истинска и вечна! Не бързайте! Чакали сте цял живот. В сравнение с това, месец, два или година са нищо време, в сравнение с оставащото ви за летене!

Дайте си време. Не бързайте. Хубавите неща стават бавно!

Летенето е удоволствие! Летенето е страст, мания и …. каквото се сетите, но все в положителния смисъл! Ако някой или нещо нарушава това идилично усещане - разкарайте го от живота си. Ако не можете да махнете него - махнете себе си, но усещането ви за летенето трябва да е чисто, красиво и неподправено. Никакъв компромис, дори и най-малкият, не е приемлив!

Източник: Интернет

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: !
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 6:46 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 20, 2005 3:33 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
източник е блога на дачи, който се намира ТУК!.

Мисля си, че беше уместно да посочиш адреса, и не само като автор на статията, но и защото там има доста писано по темата - линка, който съм дал е точно за раздел 'парапланеризъм'. А вярно или не е писано, това са си нейни лични виждания и впечатления. Но може да се почерпи от тях!

Ако нещо не съм догледал - извинявай! Но реакцията ми беше съвсем първосигнална, щото все още не знам 'Интернет' да се е проявил с написването на една дума, щракването на една снимка или правенето на филм или песен като 'Автор'. А и Дачи така или иначе си е част от летящите в БГ.

Респект!
И друг път давай линковете към първоизточника :)

_________________
Асен Баръмов, MAC Para, Eden III


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 8:03 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Аси, аз помолих Красьо да няма линк към блога. :oops:

Не е важен източника. Важно е да си бъдем полезни един на друг, доколкото можем.

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 9:05 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
Брей, аз през живота си сигурно не съм написал толкова много, а ако трябваше да прочета толкова преди първия ми полет, сигурно никога нямаше да се стигне дотам :lol: . Но ако трябва да се сме честни май досега не е имало толкова качествено написан материал на тази тема. Браво!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Дек 05, 2006 8:39 am 
Offline

Регистриран на: Пет Май 20, 2005 3:33 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
Съжалявам, Краси :) Току-що разбрах, че нашта мила Дачи е пооплескала нещата :))

Извинявай още веднъж!

_________________
Асен Баръмов, MAC Para, Eden III


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Дек 06, 2006 4:39 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
Предлагам този материал да бъде сложен на портала като перманентна важна тема с карта на България, в която са отбелязани инструкторите по региони и отдолу да са изведени телефони за връзка. Ако преди няколко години бях попаднал на нещо такова щях да си спестя много проблеми, а съм сигурен, че не съм само аз.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Дек 06, 2006 5:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 465
За Пазарджик пишете мен за инструктор,питайте Владич ,че мога да фарча.Освен тва пръв си заплюх района .
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 10, 2006 2:28 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
mitaka написа:
Предлагам този материал да бъде сложен на портала като перманентна важна тема с карта на България, в която са отбелязани инструкторите по региони и отдолу да са изведени телефони за връзка. Ако преди няколко години бях попаднал на нещо такова щях да си спестя много проблеми, а съм сигурен, че не съм само аз.


Митак, това решение трябва да го вземе Ники. Аз бих му помогнала с удоволствие, ако има нужда.

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 10, 2006 4:37 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1912
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
май чак след нова година ще съм свободен за новите проекти.
Дотогава м*н*н*а

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 20, 2007 8:41 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 26, 2007 4:29 pm
Мнения: 207
Местоположение: Варна
Абе да не правя нова тема,че ми хареса и заглавието.
Я кажете как се става парапланерист през 90-те?Няма курсове,няма инструктори...как се учи човек?Аз за почти всичко съм се учил сам,но тук не мисля да пробвам.Стана ми интересно сега летящите дето летят от +7 години как са проходили.

_________________
MacPara Eden 3
Червено и Сиво


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 20, 2007 10:49 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 526
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Мартине, през 90-те също имаше курсове и инструктори.
Може би те интересува как са проходили парапланеристите не преди 7 години, а преди 14-15г.
За официална година на парапланеризма се счита 1986г.
Когато се появиха "парапланерите" в края на 80-те в България, те наподобявах парашути тип"летящо крило" (именно този тип парашут е бащата на парапланера).
Нормално беше тогава към парапланеризма да се насочат бивши и настоящи парашутисти, които са скачали със спортни парашути. Година-две по-късно към парапланеризма започнаха да преминават и делтапланеристите.
А парашутистите и делтапланеристите имаха доста солидна подготовка по аеродинамика, метеорология и др. в системата на ОСО.
В началото на 90-те се създаде БАДП (Българска Асоциация по Делта и Парапланеризъм). На един семинар беше поканен инструктор от Швейцария да обясни някои тънкости в парапланеризма и да се подготвят първите инструктори (някои от тях в момента са в управителния съвет на БНАК и са действащи парапланеристи).
Асоциацията ежегодно провеждаше общи семинари и изпити за пилоти и инструктори.
Така, че и тогава (в началото на 90-те) начинаещите се учеха от по-напредналите. Имаше и курсове, имаше и инструктори.
Сега е лесно: Има школи, инструктори, учебници, хубави парапланери и т.н. Стига човек да има мерак.
Опитах се съвсем накратко да ти отговоря на въпросите.
Успех в подготовката!

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"
Изображение APCO Aviation Ltd. ...Изображение.....Изображение

Kites Maker Olds looking good!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 20, 2007 11:05 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 26, 2007 4:29 pm
Мнения: 207
Местоположение: Варна
Мда..явно съм имал предвид по-назад във времето.Благодаря за информацията ;)

_________________
MacPara Eden 3
Червено и Сиво


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2007 6:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 30, 2004 11:48 pm
Мнения: 299
Местоположение: haskovo
ЕЕЕЕ .... последните 4 реда са трепач!
(сещайсе за статията в началото на темата)

_________________
недей да летиш по-бързо от твоя ангел пазител (бяло-син Aspen)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Ах как искам да летя.....
МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2007 10:51 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1268
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Преведох един постинг от кубанският форум за парапланеризъм.
Той е от рубриката "За безумствата на храбрите ние пеем песни".
Ето постинга:
Искам да се науча да летя като Вас!!!
Намирам се в състояние на еуфоричен шок!
Вчера се прибрах от Елбрус и веднага започнах да търся парапланеристи...
Работата беше такава:
В края на ноември на пазара в Пятигорск купих "височинен парашут"( така го наричаше продавача), и даже ми показа снимки на това нещо в небето. Както после се оказа, това било параплан. Продавачът искаше 500 долара, но се спазарихме за 400.
Аз съм бивш десантчик и в жилите ми още кипи кръвта и любовта към небето!
У дома се опитах да се ориентирам как се скатава това нещо. Нищо не разбрах. За всеки случай вървите на управленията с дръжките ги завързах към коланите и ролките с капронови въженца, за да не се омотаят в другите върви. Съобразих че вървите се подреждат в джоба на раницата. Подредих ги на змейки и ги законтрих с малки ластичета. Куполът не искаше да влезе в джоба на сбруята по никакъв начин и аз разбрах, че не трябва да го слагам там. После си спомних някакъв филм, в който гледах как някакви парашутисти преди скока държаха парашута си в ръка.
И така през почивните дни взех раницата с "парашута" и тръгнах към Елбрус. Качих се над Бъчвите (това е височинен приют над 4500м нмв) и извадих от раницата своя летателен апарат. Дълго търсих висока скала, но не намерих. Не исках да се убивам, като скачам от ниска скала. Отсреща на Чегет видях подходяща скала, около 250м висока. След три часа бях на Чегет. Още три часа ми костваше изкачването на скалата. После подредих "парашута",като роза, хванах в ръка вървите, но още не можех да скоча. Силен насрещен вятър непрекъснато ме буташе назад и не ми даваше да се засиля. И тази роза, която държах действаше като платно на лодка и също ме дърпаше назад. А без засилване ме беше страх, че ще се ударя в скалите под мен...
На следващият ден ми провървя. Вятърът духаше към Елбрус и ме буташе в гърба при изкачването. Беше доста страшно. Едва не се отказах, но добре се засилих, скочих и хвърлих в страни от мен "парашута". Всичко беше СУПЕР! Той мигновено се напълни, мисля че падах 5-10 метра, а после ПОЛЕТЯХ! СТАНАХ ПТИЦА! Летях надолу по планината, скоростта на снижение ми се стори висока и за да не се блъсна в скалите трябваше да завия в страни. Както са ме учили хванах с двете ръце коланите на левите върви и силно ги дръпнах надолу. Част от купола се смачка и аз направих завой на тази страна.
Аз летях над деретата и виках от щастие. После пак по същият начин завих на дясно и така се научих да завивам. Главното е да хванеш момента, кога трябва да пуснеш коланите.
Аз летях почти 5 км надолу по планината и деретата, но накрая не можах да уцеля поляната за кацане и се приземих на една висока елха. Все пак, при завоите крилото доста се тресе и друса и губи много височина. Елхата после я отрязахме и всичко приключи добре благодарение на многото помощници наоколо. Някои от тях знаеха, че това не е парашут, а параплан и ме посъветваха да си намеря учител.
Прибрах се в къщи и в интернет научих за вашият сайт, и форум.
Пиша ви моите приключения и се надявам, че някой от Вас ще ми отговори и ще ме научи да летя!

Аз нямам коментар на тези приключения!!
Ако някой има да пише тук! :roll:
Но винаги съм знаел, че руснаците са най-откачените хора на планетата! :lol: :lol:

_________________
Лети с Element Air ... Жълто червен.
Моята първа цел е да се пазя здрав! Не ми пука за славата. Аз искам да занеса в къщи преживявания, които да ме обогатят! Райнхолд Меснер


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2007 11:03 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Владич, то какво ли да добави човек...
Освен че: Така се става парапланерист, ако оживееш, ако не... следващия луд, моля :)

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 53 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов