Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Авг 20, 2017 7:51 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 53 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2007 12:23 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
Никак не се бих се учудил, че това се е случило!!!

Би ми било интересно да прочета как са се учили и първите български пилоти:)

Сигурен съм, че все някой се е опитвал да прави същото:)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2007 2:48 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Изкушавам се да пусна тук един цитат от Валерката, който преди години ходил в да лети в Хималаите: "Ами аз имах само два полета и нямаше особено значение дали ще литна от 50 или от 5000 метра - и без това нищо не разбирах. Пък и нямаше кой да ми каже." :D

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Съб Дек 08, 2007 8:23 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 961
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
По-миналата седмица бяхме у Габи на по ракия, и той разправяше (разправяше не е точната дума, който не знае, историите на габровеца са по завладяващи от холивудска мегапродукция), та той разправяше как са се учили първите години, историите са много и дълги но все интересни.
Мога само да се възхищавам на хората които са летели в началото на 90-те.
Междудругото една от историите беше за подобно BASE изпълнение, ама не искам да споменавам имена, по интересно беше как Габи викал пожарната при първото си закачане на дърво :lol: .
Накратко мога да кажа, невежеството е блаженство но в малки количества (както се казва "ако можехме да виждаме въздуха в нестабилен ден нямаше да помислим за летене") :wink: , човека от историята е мислел доста логично, бил е парашутист, купил си е "височинен парашут" най-логичното е с парашута да скочиш :).
Незнам каква е била ситуацията в началото на 90-те но предполагам че първият парапланерист в българия е знаел само че си е купил парапланер и вероятно как се излита, останалото - късмет, упорство и голямо желание за летене! (ЕВАЛА ЗА КОЕТО!)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: ...
МнениеПубликувано на: Съб Дек 08, 2007 9:04 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Viper_Weasel написа:
... Незнам каква е била ситуацията в началото на 90-те но предполагам че първият парапланерист в българия е знаел само че си е купил парапланер и вероятно как се излита,


Леко уточнение: Първите парапланеристи в България се литнали доста преди началото на 90-те. Някъде още преди средата на 80-те. А ако приемем за летене подлитванията и реенето по склонове с парашути - даже и още по-рано. Някои от тези хора и досега летят и ако искат, могат доста да разкажат.

Първият парапланерист в България, доколкото ми е известно, изобщо не си е купил парапланер, а сам си го е ушил, но да не влизам в подробности, да не объркам нещо. Все пак не съм бил пряк свидетел на това.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Съб Дек 08, 2007 9:41 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 961
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Говорех образно, но все пак благодаря за уточнението. А това с ушиването е още по авантюристично :)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 09, 2007 2:54 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 526
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Насе, аз ще ти кажа за първия ушит парапланер в България!!!
Става въпрос за едно крило (подобие на GeniAir и парашут тип "Летящо крило") ушито от плат "шушляк", а върви от спортен парашут.
"Парапланерът" го уши една "мацка" от Шумен, вече и забравих името по поръчка на ... да са еба в пияната тиква и неговото име забравих... но и беше любовник и в периода 1989-1992г. беше инструктор по парашутизъм в Шумен. Сега е някъде из Канада на възраст над 60г. Здрав пич.
От същия плат е ушит (от същата "мацка") и първият ми гащеризон (оня с кръста), който все още съществува и го предлагам за пипане срещу почерпка... и с който летя през топлите сезони на годината.
Та с първия парапланер в България (родно производство) се извършиха 4 "полета". Един от старта над Сопот (траещ няколко секунди - стигна се малко до под първа лифт станция), един от Шуменското плато (траещ тоже няколко секунди - до големите салкъми) и 2 от могилата край с.Коньовец (траещ още по-малко секунди - ей до там на...)...
Та...лично аз съм го виждал, пипал и присъствал на "полетите" му от могилата край с.Коньовец (Шуменско).
Па то си беше чиста проба по-голям парашут тип "летящо крило", само, че от шушляк.
И всичко това стана през лето 1987-о.
Преди това нищо подобно не се е случвало.
За историците искам да кажа, че първият истински парапланер в България бе показан от ЕМО (балона). Беше омагьосъл някакви партийни другари и те дадоха пари за закупуването му.
Подробности вече не си спомням...да съ еба в дъртата кратуна...
Остарявам веке и ми убягват подробностите...
Чета там някъде из редовете, че първите са знаели как се излита :roll: нищо подобно брато...нищо не знаеха (знаехме)...
През 1987г. нищо не знаехме.
Първата ми среща с "парапланер" беше именно на могилата край с.Коньове през 1987г. с този наш Български парапланер... но първият ми полет се осъществи едва през 1993г. на същото място, но с истински парапланер.
Ееееееех времена.... а колко пички имаше.... две броеници няма да стигнат...

А ти Viper_Weasel, попитай кога и защо Габи беше караул около едно дърво (цяла нощ) в морската градина на Бургас, докато другите купонясваха! И като го питаш това, му кажи: "Имаш много поздрави от Бай Хаджи" :D :D :D

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"
Изображение APCO Aviation Ltd. ...Изображение.....Изображение

Kites Maker Olds looking good!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 09, 2007 12:10 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Хаджията написа:
Става въпрос за едно крило (подобие на GeniAir и парашут тип "Летящо крило") ушито от плат "шушляк", а върви от спортен парашут. "Парапланерът" го уши една "мацка" от Шумен, вече и забравих името по поръчка на ... да са еба в пияната тиква и неговото име забравих... но и беше любовник и в периода 1989-1992г. беше инструктор по парашутизъм в Шумен. Сега е някъде из Канада на възраст над 60г. Здрав пич.


Хаджи, по моя информация първи е ушил парапланер в България Стоян Войводов и това е било доста преди 87-89. Може обаче и да греша с дадите, защото не съм бил пряк свидетел. Както казах, има хора, които още летят и тогава са летели с този "шушляк". Би било добре да споделят.

Снимка на един от въпросните шушляци може да се види тук: http://store1.data.bg/azor/teamBG.html (черно-бялата снимка под "Крилати фрази").

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 09, 2007 2:25 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 961
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Хаджията написа:
А ти Viper_Weasel, попитай кога и защо Габи беше караул около едно дърво (цяла нощ) в морската градина на Бургас, докато другите купонясваха...


Знам я и тая история, кофти история, ама и вие сте били големи гавраджии. :roll:

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 09, 2007 7:33 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 526
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"
Изображение APCO Aviation Ltd. ...Изображение.....Изображение

Kites Maker Olds looking good!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: fd:)
МнениеПубликувано на: Нед Дек 09, 2007 7:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
е сега на края какво стана кое и кога е парвото вапросно не6то това дето е разли4но от кпполка :)вапросниq пра6ут с индекс на планиране или аиродинами4но ка4ество глаид или както там му името 1-2 ama ne DHV ihaihaihaih та за таиоа пара6ут дуаме ко стана коq година не ли 88 та това тоq пара6ут ти q истински пионери бре е то нали от историqта знаем ихаихаихаихааихихаих 4е на4алото на 7десете 4ак десет години да 4акали на6те млади кумунqги или от опузициqта о6те пе луди ихаихаих ихаиха кво пак сте за4епкали Еии сдуьаниqци раздуьаите малко кво сте се здуьали не става за фар4ене и дукк фар4ане из форому еиии не здуьваите бе ...еии втаq форма написане пове4е без е

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 10, 2007 12:31 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Малееее, Хвърчо. Не дей писа след пълен срив. Опасно е. Сам се измести от първото място по писане на шлюкавица. Някой да не ти е разбъркал копчетата на клавиатурата? Тук и Ра4о не мой да помогне :D. Направо ужас.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 10, 2007 5:30 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 2:24 am
Мнения: 113
Местоположение: Troyan / V.Turnovo
Брат Фърчи по нахъсан пост няма6! :lol: тоз път не издържам и отивам да се негатива в твоя чест и на тея с шушляците :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 10, 2007 9:00 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
Хайде де поотвържете малко торбата с историите.

Не казвайте имена. Идва зима какво ни остава....


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: PARA
МнениеПубликувано на: Сря Дек 12, 2007 2:52 am 
1987 г внесох от Франция и фирмата Lа Моуеttе няколко делтапланера, 2 мотоделтапланера и 2 парапланера за клуба на ГУП. през август опитахме парапланерите от Разник. Имаха качество по-лошо от учебния делтапланер - и естествено ги забравихме. Мисля, че бяха национализирани от няколко алпиниста - членове на делтаклуба - но следата им се губи. По това време Емил Карлев - първия свободно летящ в България беше пристъпил към производство на делтапланери и оборудвал фабричка в Студентския град, както и беше успял да внесе дуралуминиеви тръби от Швейцaрия, както и дакрон в количества за производството. Което така и не започна. Помогнаха му родни псевдо летящи да не успее. Тони Воиводов се облажи като закупи за жълти стотинки тръбите и дакрона. Направи няколко собствени крила. Едното от тях едва не уби Ангел Кацарски от Враца, които след излитане от Коняво прави tuck и пада без парашут от 70 м. За късмет - само със счупен глезен. Крилата на Воиводов се оказаха не безопасни и нямаше кой да купува. Той се преориентира да прави платна за сърфове и мачти, както и покривала и навеси. Може би в този период да се е опитал да ушие и парапланер. Спомням си, че се говореше за ушито крило в Шумен, което така и не видях по това време - предполагам Хаджията все още има спомен - когато пиенето го отпусне


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 53 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов