Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:18 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Въпрос
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2007 10:32 am 
Offline

Регистриран на: Чет Авг 24, 2006 12:08 pm
Мнения: 55
Местоположение: София
Име: Slavi
Според съветите на Жером Дауст, преведени на български в azor.hit.bg той съветва:

"L2 - 1991/4/15
Ако силна термика вдигне единия край на крилото ви (сбруята се дръпва нагоре от едната страна), другата страна на крилото остава по-малко натоварена и може да колабира. Ще усетите също, че спирачката от страната, противоположна на вдигането омеква. В този момент трябва да дръпнете омекналата спирачка, за да увеличите ъгъла на атака и да предотвратите колапс. "

Някъде другаде съм чел, че в този случей трябва да се дръпне спирачката от страната на вдигането, като по този начин хем влизаш в термиката хем увеличаваш налягането от страната на вдигането и то се прехвърля и от другата страна.

Кое е правилно?- при еднакво налягане в спирачките изведнъж едната омеква:
1.Да дръпнеш другата(според мене).
2.Да дръпнеш омекналата, за да увеличиш ъгала на атака и при евентуален колапс да следваш процедурата.

_________________
NEVER STOP EXPLORER GRAVITY
---------------------------------------
Slavi
GIN Carrera


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :(
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2007 4:01 pm 
:( interesni texni taktiki i metodiki za onegativqvane hm...


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2007 4:30 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 2:24 am
Мнения: 113
Местоположение: Troyan / V.Turnovo
пък той и задника май си реагира първо :?: :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2007 5:41 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Xvar4ilotooo написа:
:( interesni texni taktiki i metodiki za onegativqvane hm...

Kik написа:
пък той и задника май си реагира първо :?: :lol:


Вместо да говорите глупости сама и само да се намирате на приказка, просто отговорете на въпроса (ако сте достатъчно компетентни де...), а ако не можете, то просто не пълнете темата с безмислици.

Чакам и аз отговор на по компетентни че и мен ме интересува.

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въпрос
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2007 5:42 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
slaviK5 написа:
Кое е правилно?- при еднакво налягане в спирачките изведнъж едната омеква:
1.Да дръпнеш другата(според мене).
2.Да дръпнеш омекналата, за да увеличиш ъгала на атака и при евентуален колапс да следваш процедурата.


СлавиК5, засягаш много принципен и важен въпрос.

Принципи в т.нар. активно пилотиране са
1. Да държиш непрекъснато крилото над главата си, и
2. Да поддържаш непрекъснато еднакво налягане в камерите както в крилото като цяло, така и между двете полукрила. Това, естествено се прави със спирачките. Трябва да ги обереш дотолкова, че да усещаш непрекъснато налягането в камерите и да се стремиш то да е постоянно и еднакво в двете полукрила.

Когато само едното ти полукрило влезе в термика, както неговият ъгъл на атака се увеличава, така и се повишава налягането в камерите му (спирачката се втвърдява). Обратно, полукрилото, което е извън термиката (а често то е и в турбулентната зона около термиката) намалява ъгъла си на атака и налягането в него се понижава (спирачката омеква). Всички знаем, че комбинацията от малък ъгъл на атака + ниско налягане в камерите = колапс! Още повече че, както вече казах, това полукрило вероятно ще е и в турбулентната зона около термиката, което е още по-зле.

Така че, според мен, правилно е да изтеглиш омекналата спирачка за да възстановиш налягането и да увеличиш ъгъла на атака на "външното" полукрило и така да предотвратиш колапса. Това най-вероятно ще те "изхвърли" от термиката, но пък кой ти пречи след това пак да си влезеш? :wink:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2007 6:31 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
И двете неща са верни и правилни. Всичко зависи от подготовката ти, от уменията ти, от възможностите на крилото ти, от усета ти, от това, до колко владееш крилото си т.н....
Ако контрираш леко изпразнената част, ще излезеш от термиката, и крилото ще се оправи след това.
Ако вкараш тяло и управление в натоварената част, която е в термиката без да обръщаш внимание на започващият колапс, ще влезеш и завъртиш в термиката, и крилото пак ще се оправи. Така че всичко зависи от теб. :) :)
Виж ако летиш в прав полет и тогава крилото омекне от едната страна, преди да колапсира можеш да контрираш ЛЕКО омекналата страна за да избегнеш колапса. Ако изтървеш момента и крилото колапсира, то тогава е най-добре да пренесеш тежеста на НАТОВАРЕНАТА половина и да изчакаш да се оправи колапса. Ако вдигнеш ръцете и оставиш на мира параплана без да реагираш след колапса, крилото пак ще се оправи и то само, защото така е направено, (с изключение на компетишъните), като преди това ще се завърти на 90, или 180 градуса и ще загуби известна височина 10-20м в зависимост от класа си.
При всички случаи по-опасно е да ПРЕРЕАГИРАШ, отколкото ИЗОБЩО ДА НЕ РЕАГИРАШ, за това, много ВНИМАТЕЛНО и ПРЕЦИЗНО с действията при всяка ситуация. :)
Този съвет не е 100% валиден за компетишъните, защото там без реакция не можеш да минеш, но пък пререагирането там е страшно. :lol: :lol:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :0
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2007 7:08 pm 
i po dva6ta na4ina na4inae6 6te se iznegativi kato stoi ta gledai kavi opravleniq kvi pompanici aul..... negativa ... reakciqta parvo e s tqlo naobratno pompane tova na da ne Zgavax ili FR-oo c c c c. se ste razbira4i mani mani
........


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2007 7:26 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Ако хвърчиш с "много запазено" крило от 94 год и без реакция и с реакция пак ще се изнегативиш, ама с реакция, след като се шибнеш в земята, поне ще ти остане удовлетворението, че си се опитал да направиш нещо. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2007 7:59 pm 
...


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2007 10:13 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 12, 2006 12:00 pm
Мнения: 244
Местоположение: Шумен
Мойто лично мнение е влизаш в термиката с тяло и управление, с две думи опъваш твърдата страна. Приколабирала страна, пак опъваш твърдата страна, защото другата виси, а като издърпаш здравата страна, част от въздуха се премества в омекналата страна и т. н. :D

_________________
www.shumen-xc.org Trafficant
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Мар 03, 2007 10:01 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
Тоя съвет на Дауст е от 91 г. Единствено бай Хаджи може да помни
как е оправял колапси по онова време с такива крила. :?:

_________________
В дългосрочна перспектива вероятността за оцеляване на всеки един спада до нула.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Мар 03, 2007 1:10 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Пачо, ти поне си печен пилот и не е добре да правиш такива подмятания. Ако не си съгласен с Дауст, кажи защо точно. Уверявам те, въздухът между 1991-ва и 2007-ма не се е променил много. Аеродинамиката - също ;-)

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Мар 03, 2007 1:30 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Не знам Дауст как го е правил, но аз го правя по следния начин:
От която страна ме повдигне, дърпам тя команда за да вляза във възх. поток, а противоположната я чуквам леко.

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Съб Мар 03, 2007 3:22 pm 
Nasko zabravi samo edno krilata sa se promenili ...........


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Мар 03, 2007 7:03 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 12, 2006 12:00 pm
Мнения: 244
Местоположение: Шумен
По-просто казано:
Термиката винаги се опитва да те избута на страни и ти казва-мръдни на ляво, а аз казвам нема пък ша влезна в теб, така, че няма кво да коментираме повече :D

_________________
www.shumen-xc.org Trafficant
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов