И двете неща са верни и правилни. Всичко зависи от подготовката ти, от уменията ти, от възможностите на крилото ти, от усета ти, от това, до колко владееш крилото си т.н....
Ако контрираш леко изпразнената част, ще излезеш от термиката, и крилото ще се оправи след това.
Ако вкараш тяло и управление в натоварената част, която е в термиката без да обръщаш внимание на започващият колапс, ще влезеш и завъртиш в термиката, и крилото пак ще се оправи. Така че всичко зависи от теб.
Виж ако летиш в прав полет и тогава крилото омекне от едната страна, преди да колапсира можеш да контрираш ЛЕКО омекналата страна за да избегнеш колапса. Ако изтървеш момента и крилото колапсира, то тогава е най-добре да пренесеш тежеста на НАТОВАРЕНАТА половина и да изчакаш да се оправи колапса. Ако вдигнеш ръцете и оставиш на мира параплана без да реагираш след колапса, крилото пак ще се оправи и то само, защото така е направено, (с изключение на компетишъните), като преди това ще се завърти на 90, или 180 градуса и ще загуби известна височина 10-20м в зависимост от класа си.
При всички случаи по-опасно е да ПРЕРЕАГИРАШ, отколкото ИЗОБЩО ДА НЕ РЕАГИРАШ, за това, много ВНИМАТЕЛНО и ПРЕЦИЗНО с действията при всяка ситуация.
Този съвет не е 100% валиден за компетишъните, защото там без реакция не можеш да минеш, но пък пререагирането там е страшно.