SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Въпрос
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=1416
Страница 1 от 2

Автор:  slaviK5 [ Пет Мар 02, 2007 10:32 am ]
Заглавие:  Въпрос

Според съветите на Жером Дауст, преведени на български в azor.hit.bg той съветва:

"L2 - 1991/4/15
Ако силна термика вдигне единия край на крилото ви (сбруята се дръпва нагоре от едната страна), другата страна на крилото остава по-малко натоварена и може да колабира. Ще усетите също, че спирачката от страната, противоположна на вдигането омеква. В този момент трябва да дръпнете омекналата спирачка, за да увеличите ъгъла на атака и да предотвратите колапс. "

Някъде другаде съм чел, че в този случей трябва да се дръпне спирачката от страната на вдигането, като по този начин хем влизаш в термиката хем увеличаваш налягането от страната на вдигането и то се прехвърля и от другата страна.

Кое е правилно?- при еднакво налягане в спирачките изведнъж едната омеква:
1.Да дръпнеш другата(според мене).
2.Да дръпнеш омекналата, за да увеличиш ъгала на атака и при евентуален колапс да следваш процедурата.

Автор:  Xvar4ilotooo [ Пет Мар 02, 2007 4:01 pm ]
Заглавие:  :(

:( interesni texni taktiki i metodiki za onegativqvane hm...

Автор:  Kik [ Пет Мар 02, 2007 4:30 pm ]
Заглавие: 

пък той и задника май си реагира първо :?: :lol:

Автор:  Александър [ Пет Мар 02, 2007 5:41 pm ]
Заглавие: 

Xvar4ilotooo написа:
:( interesni texni taktiki i metodiki za onegativqvane hm...

Kik написа:
пък той и задника май си реагира първо :?: :lol:


Вместо да говорите глупости сама и само да се намирате на приказка, просто отговорете на въпроса (ако сте достатъчно компетентни де...), а ако не можете, то просто не пълнете темата с безмислици.

Чакам и аз отговор на по компетентни че и мен ме интересува.

Автор:  Hacko [ Пет Мар 02, 2007 5:42 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос

slaviK5 написа:
Кое е правилно?- при еднакво налягане в спирачките изведнъж едната омеква:
1.Да дръпнеш другата(според мене).
2.Да дръпнеш омекналата, за да увеличиш ъгала на атака и при евентуален колапс да следваш процедурата.


СлавиК5, засягаш много принципен и важен въпрос.

Принципи в т.нар. активно пилотиране са
1. Да държиш непрекъснато крилото над главата си, и
2. Да поддържаш непрекъснато еднакво налягане в камерите както в крилото като цяло, така и между двете полукрила. Това, естествено се прави със спирачките. Трябва да ги обереш дотолкова, че да усещаш непрекъснато налягането в камерите и да се стремиш то да е постоянно и еднакво в двете полукрила.

Когато само едното ти полукрило влезе в термика, както неговият ъгъл на атака се увеличава, така и се повишава налягането в камерите му (спирачката се втвърдява). Обратно, полукрилото, което е извън термиката (а често то е и в турбулентната зона около термиката) намалява ъгъла си на атака и налягането в него се понижава (спирачката омеква). Всички знаем, че комбинацията от малък ъгъл на атака + ниско налягане в камерите = колапс! Още повече че, както вече казах, това полукрило вероятно ще е и в турбулентната зона около термиката, което е още по-зле.

Така че, според мен, правилно е да изтеглиш омекналата спирачка за да възстановиш налягането и да увеличиш ъгъла на атака на "външното" полукрило и така да предотвратиш колапса. Това най-вероятно ще те "изхвърли" от термиката, но пък кой ти пречи след това пак да си влезеш? :wink:

Автор:  ВладиЧ [ Пет Мар 02, 2007 6:31 pm ]
Заглавие: 

И двете неща са верни и правилни. Всичко зависи от подготовката ти, от уменията ти, от възможностите на крилото ти, от усета ти, от това, до колко владееш крилото си т.н....
Ако контрираш леко изпразнената част, ще излезеш от термиката, и крилото ще се оправи след това.
Ако вкараш тяло и управление в натоварената част, която е в термиката без да обръщаш внимание на започващият колапс, ще влезеш и завъртиш в термиката, и крилото пак ще се оправи. Така че всичко зависи от теб. :) :)
Виж ако летиш в прав полет и тогава крилото омекне от едната страна, преди да колапсира можеш да контрираш ЛЕКО омекналата страна за да избегнеш колапса. Ако изтървеш момента и крилото колапсира, то тогава е най-добре да пренесеш тежеста на НАТОВАРЕНАТА половина и да изчакаш да се оправи колапса. Ако вдигнеш ръцете и оставиш на мира параплана без да реагираш след колапса, крилото пак ще се оправи и то само, защото така е направено, (с изключение на компетишъните), като преди това ще се завърти на 90, или 180 градуса и ще загуби известна височина 10-20м в зависимост от класа си.
При всички случаи по-опасно е да ПРЕРЕАГИРАШ, отколкото ИЗОБЩО ДА НЕ РЕАГИРАШ, за това, много ВНИМАТЕЛНО и ПРЕЦИЗНО с действията при всяка ситуация. :)
Този съвет не е 100% валиден за компетишъните, защото там без реакция не можеш да минеш, но пък пререагирането там е страшно. :lol: :lol:

Автор:  Xvar4ilotooo [ Пет Мар 02, 2007 7:08 pm ]
Заглавие:  :0

i po dva6ta na4ina na4inae6 6te se iznegativi kato stoi ta gledai kavi opravleniq kvi pompanici aul..... negativa ... reakciqta parvo e s tqlo naobratno pompane tova na da ne Zgavax ili FR-oo c c c c. se ste razbira4i mani mani
........

Автор:  ВладиЧ [ Пет Мар 02, 2007 7:26 pm ]
Заглавие: 

Ако хвърчиш с "много запазено" крило от 94 год и без реакция и с реакция пак ще се изнегативиш, ама с реакция, след като се шибнеш в земята, поне ще ти остане удовлетворението, че си се опитал да направиш нещо. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Автор:  Xvar4ilotooo [ Пет Мар 02, 2007 7:59 pm ]
Заглавие:  ...

...

Автор:  saber1972 [ Пет Мар 02, 2007 10:13 pm ]
Заглавие: 

Мойто лично мнение е влизаш в термиката с тяло и управление, с две думи опъваш твърдата страна. Приколабирала страна, пак опъваш твърдата страна, защото другата виси, а като издърпаш здравата страна, част от въздуха се премества в омекналата страна и т. н. :D

Автор:  pa4o [ Съб Мар 03, 2007 10:01 am ]
Заглавие: 

Тоя съвет на Дауст е от 91 г. Единствено бай Хаджи може да помни
как е оправял колапси по онова време с такива крила. :?:

Автор:  Hacko [ Съб Мар 03, 2007 1:10 pm ]
Заглавие: 

Пачо, ти поне си печен пилот и не е добре да правиш такива подмятания. Ако не си съгласен с Дауст, кажи защо точно. Уверявам те, въздухът между 1991-ва и 2007-ма не се е променил много. Аеродинамиката - също ;-)

Автор:  Хаджията [ Съб Мар 03, 2007 1:30 pm ]
Заглавие: 

Не знам Дауст как го е правил, но аз го правя по следния начин:
От която страна ме повдигне, дърпам тя команда за да вляза във възх. поток, а противоположната я чуквам леко.

Автор:  Xvar4ilotooo [ Съб Мар 03, 2007 3:22 pm ]
Заглавие:  :)

Nasko zabravi samo edno krilata sa se promenili ...........

Автор:  saber1972 [ Съб Мар 03, 2007 7:03 pm ]
Заглавие: 

По-просто казано:
Термиката винаги се опитва да те избута на страни и ти казва-мръдни на ляво, а аз казвам нема пък ша влезна в теб, така, че няма кво да коментираме повече :D

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/