Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:07 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Полезно
МнениеПубликувано на: Вто Юли 13, 2004 6:29 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
Забелязъл съм, че отношението на повечето парапланеристи (особено на тези, които не са се занимавали с парашутизъм) към преодоляването на препятствия при приземяване, е меко казано пренебрежително, може би, поради факта, че инциденти при приземявания с изряден парапланер са редки. Но не трябва да се разчита само на късмета, но и на адекватна реакция от ваша страна.
От опит зная, че когато си летял на определено място често свикваш с "дежурните термики", които ще те извадят до една безопасна, за прелитането на даден участък височина. Но рано, или късно идва момента, в който този възходящ поток няма да е там, а на близо просто няма друг. Тогава най - разумното, е да намериш безопасно място за приземяване, а ако такова липсва да
се приготвиш за посрещане на това препятствие, за което се чувстваш най - подготвен. Според разпространеното, сред парапланеристите мнение, придървяването е един от по - безболезнените способи за прекратяване на полета, при екстремална ситуация. Започвам от него, понеже от началото на юли ми се наложи на два пъти да го използвам, поради занижено ниво на внимание и самокритичност при най - опасните части от полета - излитане и приземяване. За мой късмет и двата случая се разминаха, почти, без последици по крилото, и подкуполната система, но това не е повод за омаловажаване на тези инциденти.
Когато пилотът осъзнае, че му се налага да се приземи в гора, или на дърво, е абсолютно наложително да запази самообладание и да не мисли за крилото - в почти всички известни на мен случаи, при липса на поражения по пилота, такива отсъстват и от екипировката.
При приземяване в гора парапланеристът е длъжен на височина над 20метра да се обърне по посока на вятъра и да посрещне препятствието с цели стъпала, като на височина два до три метра над препятствието той трябва да пусне управленията и да предпази лицето си от удари в клоните на дърветата. За предпочитане е да имате, хоризонтална скорост, от порядъка на пет до десет километра в час, а не до последно да държите спирачките максимално обрани, за да може крилото да отиде напред и вървите му да се заплетат в клоните, при увисването. Всеки ще се съгласи, че е по - добре да скъсаш една - две върви, отколкото купола. Ако след увисването се намирате на височина, непозволяваща директно слизане от сбруята е разумно да отворите запасния парашут и да слезете по него, като внимавате, при слизането да не влезете в купола му, а ако летите без запасен парашут, като мен, се оправяте както можете. Свалянето на крилото не е трудно, но изисква немалко време, така че ако сте пушач, освен с търпение се екипираите с някоя и друга кутия. Следващата ситуация, в която можете да попаднете е приземяване върху жици. Немалко пилоти рискуват да прелитат на пределно малка височина над тях, само и само да си удължат полета с още някоя минута. Това си е техен проблем, но в такава ситуация може да попадне всеки. Когато осъзнаете, че шансът да ви се размине приземяването върху жици е безвъзвратно отминал най - добре е да се опитате да се отхвърлите от проводника с помощта на стъпалата, като предпазвате лицето и главата си от евентуални удари в проводниците или стълбовете. Ако падате по дължината на проводниците, е препоръчително да се обърнете под известен ъгъл, спрямо посоката на вятъра, за да се промъкнете между тях и да не допускате проводниците да попадат между краката ви. Най - добре е да "уцелите" телефонни жици, но междуселските с високо напрежение, не се различават особено от телефонните. Ако още смятате, че кацането върху жици е за пренебрегване, като малко вероятно, то ще ви напомня за линкът даден във форума: http://www.flywelshborders.org.uk/clee-hill-accident/ Обърнете внимание колко места за кацане има наоколо и сами си преценете дали си заслужава да изглеждате като това крило, заради не особено трезвата Ви преценка.
Ако пред вас стои реалната опастност от попадане на високи постройки, вие трябва да бъдете готови, веднага да се освободите от подвесната система. При попадане на средата на покрива вие трябва бързо да се освободите от нея и да се задържите за покрива на сданието. Откачането на единия карабинер има същия ефект.
Ако се приземите в края на покрива е най - удачно да не допускате погасяване на купола и по възможно най - бързия начин да се отделите от покрива.
При приземяване на стръмен наклон или пропаст в палнинска местност се изпълняват същите действия,както при приземяване на високи постройки.
Ако се сетите за още нещо, или забележите неточност пишете. Все пак целта е да се информират пилотите за предпоставки, които се пренебрегват от голяма част от тях.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 13, 2004 10:45 pm 
Ако пилотът се обърне по вятъра, скоростта му на сблъсък, придървяване или др. хич няма да е от порядъка на 5-10 км/ч. Най-малко 20-тина, защото колк ото и да опъва спирачките, ще има най-малко около 18-20 км/ч собствена скорост спрямо въздуха + скоростта на вятъра. Така ще се натроши, че няма да бъде истина. През май кацнах в безветрие в една гъста гора на един черен път между 20-метрови дървета. И с опънати "до дупка" управления няма да ти казвам с каква "космическа" скорост приближаваха дърветата :lol: .
В края на Април при един от поредните ми полети в Морската градина на Бургас, вятърът се усили внезапно и даже с "уши" и спид на 100% ме вкарваше навътре в градината. Така на заден ход продължавах да навлизам все по-навътре. В последния момент успях да се насоча макар и обърнат към едни елхички и точно преди да се придървя в тях се обърнах и ги " :D прегърнах".Много романтично :P .Само дето после до тъмно сваляхме крилото. Това беше второто ми (и най-меко) придървяване за две години летене.
По принцип в парашутизма е прието в случай когато скоростта на вятъра е по-голяма от хоризонталната скорост на парашута, всички останали правила и препоръки да отпаднат, т.е. по правило парашутистът трябва да се приземява срещу вятъра, даже и при особенни случаи (придървявания, приводнявания и др.). Обаче, при особенни случаи когато V na насрещния вятър е по-голяма от V на парашута, горното правило отпада и парашутистът посреща препятствията по вятъра, за да ги вижда и да може да ги посрещне (при придървяване или при сближаване със сграда) с крака.
Само, че според мен това неможе да се изпозва от парапланеристите, защото парапланерът има многократно по-висока хоризонтална скорост от парашута :wink: (за кръглите куполи говорим), следователно евентуалните последствия може да са трагични.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 13, 2004 10:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Горното е написано от мен!

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юли 14, 2004 11:58 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
Да Красьо, прав си, че скоростта ти може и да не е успокоително малка :D , но при хора, на които досега не им се е налагало, а и не са се интересували от придървявания ще се наберат на сприачките, само и само, да не пропуснат дървото, което им се е сторило най - зелено, меко, или каквато и да е там причината да си го харесат :D Сам можеш да си представиш как би се чувствал, ако си сринеш крилото на двадесетина метра над земята. А ако го държиш до няколко метра над земята със скорост от пет - шест, до десетина километра в час, ти почти със сигурност си изпаднал в парашутиране. Затова е удачно да се пуснеш по вятъра, че да не плъзгаш назад :lol: , а като пуснеш спирачките да си прикриеш лицето, за тези един - два метра крилото няма да успее да ти направи някоя особено кофти изненада, освен ако не си прецениш височината правилно и да ги пуснеш на десетина метра.Тогава със сигурност ще се нацепиш не както и където трябва :D . А за приземяването върху сгради може и ти да си прав. Там, все още нямам никъкъв опит и наблюдения, а нямам и особено желание, да се запознавам от близо с подобни случаи :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юли 14, 2004 2:50 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Досега (и надявам се никога) не съм имал случай да се блъсна в сграда (иначе познавам хора с такъв опит :D ). Наистина за парапланеристи-новобранци и особенно такива които не са карали парашутен курс ще им е доста неприятно при "особенни случаи" - получава се комбинация от страх и незнание.
Не знам ама ако опънеш управленията под критичния минимум, крилото ще влезе в постоянен срив, а не в парашутиране :wink: . По принцип парапланерът технически не е създаден да влиза в режим на парашутиране. В парашутиране влизат по-старите и "издухани" крила, които имат вече разтеглени връви, променена центровка и др. В Бургас имаме един "издухан" Paratech P50. Това крило като изпадне в парашутиране до земята не се оправя :roll: :oops: !

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: За придървяването...
МнениеПубликувано на: Сря Юли 14, 2004 7:50 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Струва ми се че решението да пусна крилото по вятъра ,ако ще кацам на дърво едва ли е правилно и удачно. По добре да го спра, срещу вятъра, все едно че си кацам нормално, за да ме постави леко върху дървото отколкото да го засилвам по вятъра, затова че ще кацам върху дърво. А колкото до държането на ръцете пред очите ,то това е добро решение и може да се направи в последният момент от кацането, даже без да пускаш спирачките. Колкото до краката предпочитам да не ги размахвам насам натам когато кацам в дърво ,а да се свия за да поеме удара бекпротектора, който е под задника ми ,а не краката. Той за това е предназначен.Освен това между него и тялото ми е пласмасата на седалката което също е препятствие между клоните и тялото ми. Парашутистите нямат бекпротектор нито седалка и така ги учат да използуват краката ,но при нас нещата не са точно като при тях.....Виж номерата с поемането на удара с краката и претълколването ( напред, назад, или в страни ) съм ги правил при бързи и не много удачни приземявания, но върху дървото те едва ли са нещо, което ще използувам.
А за кацане върху къща трябва да си много голям Марко Тотев и "голям" летател за да уцелиш точно покрива и тогава господ да ти е на помощ ,със сигурност няма да се отървеш леко..... :shock:. Освен ако не използуваш наклона на покрива за едно ново подлитане, докато слезнеш на земята.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Последна промяна ВладиЧ на Сря Юли 14, 2004 7:59 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юли 14, 2004 11:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
За кацането където и да е съм категоричен че трябва да кацаш срещу вятъра - просто така съприкосновението ще е с най-малка сила/енергия. Изключение е кацането във вода където крилото трябва да е по-далече от тебе да не те оплете и удави.
Чувал съм още че трябва да си кръстосаш краката като придървяваш (особено ако имаш топки :-). Предполагам че в зависимост от това коя част на дървото ще уцелиш, трябва да избереш дали да се групираш за удара или да пробваш да се хванеш за някой клон или стъблото. Когато кацнах на дърво успях успешно да се хвана за един клон и така не увиснах напълно на крилото т.е. предпазих го от по-сериозни повреди.
Ако имаш възможност също по-добре е удара в дървото да бъде симетричен т.е. да целиш центъра, а не периферията му, защото несиметричните завъртания могат да причинят по-големи махове, завъртания, изтърсвания и удари.

А кацанията на покриви ( и по-прави ) не трябва да се пренебрегват и съветите които даде мисля че са полезни, само че едва ли ще успея да разкопчея сбруята в последния момент. Някои парашутисти съветват по-време на удара в покрива да се опиташ да пробиеш покрива с крака (с допълнителен удар) за да успееш да се задържиш и да не свлечеш от високо :idea:

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юли 15, 2004 12:34 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
ВладиЧ, обърни внимание на факта, че немалко хора летим без бекпротектори, а дори и да има такъв, той, поне по мое мнение, не трябва да влиза в употреба, a още по - малко да свикваш с неговото присъствие и да разчиташ на него. Според мен, най - доброто, което можеш да направиш при всяко едно приземяване, свързано с проблемна ситуация е да групираш тялото си по начин, осигуряващ максимално безболезнено посрещане на земята. Ако бекпротектора помогне още нещо - много хубаво, но той не е проектиран да замества коректните действия от страна на пилота, както смятат немалко начинаещи пилоти. А за приземяването върху сграда, съм напълно съгласен с теб. Предлагам на всеки, който е станал свидетел на подобна ситуация или още - по добре - участник :D :D :D :D :D да даде малко информациая, за характерни моменти в подобен инцидент и съвети, свързани с деиствията в подобни ситуации. :shock:


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полезно
МнениеПубликувано на: Сря Ное 02, 2011 5:20 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Окт 18, 2011 8:12 pm
Мнения: 31
Местоположение: Sofia
naistina stra6no mnogo me valnuva edno neshto... citiram: "а ако летите без запасен парашут, като мен, се оправяте както можете." zashto nqkoi izob6to bi letql bez zapasen i v slu4aq go pravi..??

_________________
PUGSSLEY


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Полезно
МнениеПубликувано на: Пет Ное 04, 2011 10:48 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
ЗА КАЦАНЕ НА ПРОТЕКТОР!

При тестване и сартифициране (ДХВ) на протектор на збруя - протектора трябва да поеме енергията от теглото на тялото, но без теглото на краката. тоест ако тежите 90 кг примерно се приема, че краката ви тежат 30 кг (не знам колко е точно) протектора се тества с 60 кг. Така се тестват нашите протектори. Приема се, че краката са ви са разбили преди тялото и нищо не тежат. протектора защитава гръбнака не краката. Краката се жертват. Протекторите имат ограничен капаците да ни предпазят от гръбначни травми и инвалидация. Ако някой е решил да рискува гръбначния си стълб за сметка на краката, трябва да има в предвит, че след това е възможно те само да му пречат. Краката могата да поемат много тежки удари без последствия.

За мен кацането директно на протектор е пълна простотия, по-добре кацайте директно на каска като мене :)


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Полезно
МнениеПубликувано на: Нед Ное 06, 2011 10:06 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Angel_Sim написа:
ЗА КАЦАНЕ НА ПРОТЕКТОР!

От сайта на Кортел Дизайн:
"Помнете, че краката са все още най-добрият протектор за парапланериста!"

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов