Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 8:40 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Колко е важно теглото?
МнениеПубликувано на: Чет Юни 07, 2007 9:02 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
Привет. Седя и смятам колко да отслабна и разбирам, че само си седя:)

Искам да попитам, колко е важно теглото спрямо крилото и какви граници може да бъде претоварвано или ненатоварвано.

Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг.

Като прибавя и личното тегло става една...

Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва?

И така и така си говорим за теглото, ако не е проблем да ми кажете какво се случва и в обратния случай - личното тегло е по - долната граница на крилото.

Благодаря


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: За теглото
МнениеПубликувано на: Чет Юни 07, 2007 9:54 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 06, 2006 11:47 am
Мнения: 90
Местоположение: Varna
Здравей РОС:)
Теглото е винаги много важно:)
В парапланеризма под тегло се има изключително предвид така нареченото PTV- т.е. Пълно полетна маса- това включва твоята маса, на екипировката и на самото крило. По най-груби сметки това е твоето собствено тегло +от 16 до 22 кг екипировка (крило,сбруя,запасен,дрехи,обувки,електроника,каска и всичко друго което носиш в полет с теб:) Що се отнася до отслабването- не се мъчи хахах имам предвид че за всякакви килограми ще си намериш екипировка. Отслабването е само дотолкова че да не се изморяваш по бързо от катеренето на баира :oops:
Пък и друго предимство по големите крила летят по-добре:)Що се отнася на натоварването на крилото-винаги е по добре да си му около горната граница+-5 кг.Ако си -5кг то тогава ще ти е малко по лесно при слаби условия ако+5 то ще ти е по лесно в по силни условия и ще летиш по-бързо:) Ако си доста по лек то тогава не е мн хубаво защото крилото има по-забавени реакции което както е хубаво в някои ситуации така е и мн лошо в други.
Поздрави
СИМО

_________________
GO into The Sky:)
UP Edge


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 07, 2007 12:20 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
Благодаря ти Симо.

Очаквах, че поне теглото на самото крило не се взима впредвид:)

Имайки пвредвид, че 105 - 110 са най - разпространените крила трябва да си призная, че ме чака работа...

Поне е приятна причина за орслабване:)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колко е важно теглото?
МнениеПубликувано на: Чет Юни 07, 2007 6:19 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
ross_6a6 написа:
Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг.


По принцип за пълно полетно тегло, смятай собственото си тегло, плюс 20 кг. (сбруя, запасен, крило и др.)

ross_6a6 написа:
Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва?


Много важен въпрос задаваш. Крилото става крило от налягането в камерите му (иначе е шаршаф :wink: ). Колкото по-натоварено е крилото (в работния му диапазон, естествено), толкова налягането в камерите му е по-голямо, по-голяма е и скоростта му ... Стара истина е, че едно крило лети най-добре в горната част на позволеното натоварване. Някои пилоти дори летят с претоварени с по няколко килограма крила и това им се отразява добре. Макар че по принцип едно крило не бива да се претоварва, практиката сочи, че претоварване с 5-7 кг. не е проблем. При по-голямо претоварване обаче крилото вече проявява тенденция към по-лесно и по-ранно влизане в срив, както и към по-бурни реакции при колапси, тъкове и други.

Във всички случаи, по-добре е едно крило да е леко претоварено, отколкото недонатоварено.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Чет Юни 07, 2007 8:28 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
ami mnogo e vajno slednoto ne6to to se nari4a + birobalastna masa koqto se prisaedinqva
zavi isciao ot pilota ... treniraite ..

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колко е важно теглото?
МнениеПубликувано на: Пет Юни 08, 2007 2:06 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
ross_6a6 написа:
Привет. Седя и смятам колко да отслабна и разбирам, че само си седя:)

Искам да попитам, колко е важно теглото спрямо крилото и какви граници може да бъде претоварвано или ненатоварвано.

Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг.

Като прибавя и личното тегло става една...

Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва?

И така и така си говорим за теглото, ако не е проблем да ми кажете какво се случва и в обратния случай - личното тегло е по - долната граница на крилото.

Благодаря


виж идеята е че за парапланеризма трябва да си нон стоп на бирена диета за да можеш да летиш качествено ..разбираш ли? ей сега ще ти я напиша

първи ден
5 бири след летенето, като първите 2 задължително да са на екс

втори ден
6 бири след летенето, като първата задължително да е на екс

и така до 7мия ден .. после няма да имаш проблеми с нищо ..


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колко е важно теглото?
МнениеПубликувано на: Съб Юни 09, 2007 8:40 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
pesheva написа:
ross_6a6 написа:
Привет. Седя и смятам колко да отслабна и разбирам, че само си седя:)

Искам да попитам, колко е важно теглото спрямо крилото и какви граници може да бъде претоварвано или ненатоварвано.

Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг.

Като прибавя и личното тегло става една...

Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва?

И така и така си говорим за теглото, ако не е проблем да ми кажете какво се случва и в обратния случай - личното тегло е по - долната граница на крилото.

Благодаря


виж идеята е че за парапланеризма трябва да си нон стоп на бирена диета за да можеш да летиш качествено ..разбираш ли? ей сега ще ти я напиша

първи ден
5 бири след летенето, като първите 2 задължително да са на екс

втори ден
6 бири след летенето, като първата задължително да е на екс

и така до 7мия ден .. после няма да имаш проблеми с нищо ..



E Това наистина не мога да го разбера...

Идея си нямам колко време ще ми е необходимо да се натренирам, че да стигна ти такива висоти, но наистина не мога да го разбера...

Как ги пиете тия бири БЕЗ МЕЗЕ? :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колко е важно теглото?
МнениеПубликувано на: Нед Юни 10, 2007 10:13 am 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
ross_6a6 написа:
pesheva написа:
ross_6a6 написа:
Привет. Седя и смятам колко да отслабна и разбирам, че само си седя:)

Искам да попитам, колко е важно теглото спрямо крилото и какви граници може да бъде претоварвано или ненатоварвано.

Аз посмятах то сбруята, запасния и още нещо си прави 10 кг.

Като прибавя и личното тегло става една...

Та може ли да се лети с крило с по - ниски килограми от реалните? И ако може какъв ще е ефекта? Ще е по тромаво крилото ли? И до каква степен е разумно да се претоварва?

И така и така си говорим за теглото, ако не е проблем да ми кажете какво се случва и в обратния случай - личното тегло е по - долната граница на крилото.

Благодаря


виж идеята е че за парапланеризма трябва да си нон стоп на бирена диета за да можеш да летиш качествено ..разбираш ли? ей сега ще ти я напиша

първи ден
5 бири след летенето, като първите 2 задължително да са на екс

втори ден
6 бири след летенето, като първата задължително да е на екс

и така до 7мия ден .. после няма да имаш проблеми с нищо ..



E Това наистина не мога да го разбера...

Идея си нямам колко време ще ми е необходимо да се натренирам, че да стигна ти такива висоти, но наистина не мога да го разбера...

Как ги пиете тия бири БЕЗ МЕЗЕ? :D


питай Тъ Кайт той е мастър на бирената диета ...е па има мезе бре, облаци и люти чушлета :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колко е важно теглото?
МнениеПубликувано на: Нед Юни 10, 2007 8:56 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
pesheva написа:

...е па има мезе бре, облаци и люти чушлета :lol:


:!: Внимание:!: Насищането на облака с люти чушлета води до CB!!! :lol:

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 11, 2007 8:10 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
Като сме зачешали теглото хайде да обсъдим и запасния парашут.

Бидейки новак си мисля, че ако парашута ми е за 20 кг. повече, ще падаме доста по - бавно. И най - вероятно е така. Но ако беше точно така нямаше да има нужда да се уточнява теглото и всички щяха да бъдат за по 200 кг, че и да има някакво четиво в джоба за да не скучаем докато слизаме с 1 мт/сек:)

Явно има значение и то доста. Ще ми обясните ли?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 11, 2007 9:28 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
ross_6a6, не се кахъри, че със запасния ще падаш прекалено бавно. По-скоро се притеснявай от обратното.

Вярно е, че ако беше толкова просто, всички щяха да летят със запасни за по 200 кг. но пък тук има друг ограничаващ фактор - обемът и теглото. Запасен за 200 кг. ще е естествено доста по-обемист и тежък. Освен това, запасен с прекалено голяма площ е доста по-нестабилен при снижението, а може и крилото ти да е все още отворено, тоест и то да поема част от тежестта. Тогава снижението ти със запасен и крило може да стане истински кошмар, защото парапланерът и запасният започват да си пречат взаимно и можеш съвсем буквално "от два стола да паднеш на земята". :cry:

Така че най-вече преценявай си условията за летене така, че да не се налага да отваряш запасен. :wink:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 11, 2007 12:16 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
А дали теглото на запасния има някакво значение за скоростта на реакцията му т.е. отварянето?

Ако например запасния е за доста повече килограми, значи ли, че ще се се отвори със забявяне спрямо запасен парашут с точните килограми?

Предполагам ви изглеждат странни такива въпроси:)

Дали когато и вие сте започвали е имало форуми за летене?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 11, 2007 12:33 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Естествено, че по-малкият запасен се отваря по-бързо от по-големия, но за отварянето много по-важни да други фактори - като скорост на струята при отварянето, начин и време на скатаване (един лошо скатан или скатан преди две години запасен може и изобщо да не се отвори), начин на съхранение (влагата е голям враг на запасните), начин, посока и момент на изхвърляне от пилота и т.н.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов