Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:00 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Мокро крило
МнениеПубликувано на: Чет Юни 14, 2007 12:45 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Летиш и завалява дъжд. Излетял си сух, кацаш мокър.

Как точно се променят летателните характеристики на крилото, когато то се намокри?

Кое трябва да се вземе предвид и на какво трябва да се обърне особено внимание за безопасното кацане?

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: fd
МнениеПубликувано на: Чет Юни 14, 2007 2:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
da4i mnogo zavisi ot kriloto ima krila koito si far4at kato stoi ta gledai ako 6te ot voda gi izvati i posle s tiax izleti oba4e primerno nqkoi sportni krila sa tolkova isto4eni 4e malko daj im triabva i po4vat da paru6utirat ..kakvo to4no se promeniq ihaaihi ne mislq 4e 6te ima nqkoi kompetentno mnenie v toq forum koi i to4no kak se promeniat i to pri edi kvi si usluloviq obarni se kam proizvoditelite napi6i im pisma na vsi4ki i vsi4ki 6te ti kajat za vseki podel si e razli4no :)

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :) можещите повече да допълват
МнениеПубликувано на: Чет Юни 14, 2007 3:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 20, 2005 3:33 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
мокрото крило излиза по-трудно при излитане.

в полет: при повечко вода в камерите му се променя центровката накъм по-задна. от там и по-голямата склонност за парашутиране, както каза фърчилката :) чувал съм, че и по-трудно се възстановява при колапс.

в полет и при кацане - винаги гледаш крилото да има енергия и скорост. спираш го по-малко, не правиш уши (за което румбата ми шока кестена миналата неделя :).

_________________
Асен Баръмов, MAC Para, Eden III


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 14, 2007 10:24 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Как ще кацаш мокър бе Дачи, нали си под крилото, то те пази ... само гледаш да не ти капе във врата от изходящия ръб ... :lol:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: cf
МнениеПубликувано на: Пет Юни 15, 2007 8:22 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
ihaihiha abe Naskooo tova moje6e da e moi otgovor no ne i tvoi ihaihaihihaihaihaihihihaihihaaih:)))))) pak ida se namokri6 to vse si duxa barzo 6te isaxne6 pak sled daj vinagi e slan4evo tai4e spoko :))))))) ihihiiiiiiiii

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: :) можещите повече да допълват
МнениеПубликувано на: Пет Юни 15, 2007 8:59 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Мерси, Хвърчилка.
Едва ли ще се юрна да пиша на производителите баш сега ;) макар че идеята не е лоша :wink:

На мен ми беше интересно да споделите личен опит.

Като това, което казва Аси

thefly написа:
...
спираш го по-малко, не правиш уши (за което румбата ми шока кестена миналата неделя :).


Обясни това за ушите още малко :) моля

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 15, 2007 10:27 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Ами идеята е, че не е добра идея да правиш, каквито и да са фигури с мокро крило, защото може да си остане затворено...
Иначе качествата му на летене не се променят особено, аз поне не съм забелязал... Няколко пъти съм летял в дъжд, а даже и в сняг, и не ми е направило впечатление да лети по-зле крилото. Отделен е въпроса, че това летене, едва ли може да се нарече удоволствие. Повечето крила имат специална водоустойчива пропитка и самият плат не се мокри.
Имаше известен шум преди 2 години за крила на Суинг и то от ниският клас 1 и 1-2, които при намокряне започват да парашутират, а не да летят, но Суинг не използват платове скайтекс и гелвенор, а тороей и може би това е била прчината.
След изсушаване вървите се свиват в известна степен, а това трябва да се има предвид, защото се променят дължините им, от там се променя центровката, а това вече дава чувствително отражение на летенето на крилото.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Пет Юни 15, 2007 11:12 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Vladi4 kato stana na vapos za sniag na bansko imam bezbroi poleti pri koito kamerite otvatre sa bili palni 10-20 % sniag a nqkoi i pove4e varti si termiki pravi figori e figori kalateniq i spirali ...........v edin obilen snegovalej pri vidimost 50 metra maksimum si spomniam minala godina be6e polet 6us po prava ot pista tomba no vapreki vsi4ko stano tromovavo na opravleniqta baq pove4e ot predi i na kacaneto be6e malko zor trudno reagira6e nai interesnoto e be6e toplo i snega direktno se tope6e po kupola no si lete6e no za malko neznam pri polet prez sniag v toplo vreme 20- min. primerno kavo 6te se slu4i ??/ ta Da4i do krilo si e :)

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 15, 2007 2:17 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Да де при сняг се влошават нещата, защото започва да тежи на изходящият ръб и може да срине крилото. Когато кацнах и изпразних крилото от него изпадна повече от една кофа сняг... :roll:
Но това случайно се получи, аз не съм имал намерение да летя в снеговалеж, заваля ме във въздуха...
А колкото до дъждът, то той се оттича през шевовете и от атакуващият ръб ми е текло по главата, като от стреха на къща, но не съм бързал да прекратявам полета и да кацам, като при снега. :lol:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юни 16, 2007 12:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Наскоро в Сопот имаше случай на сриване на много мокро крило в следствие на завой при заход за кацане. Според пилота завоят е бил нормален - тоест крилото не лети нормално, когато е мокро щом се срива от обикновен завой. В последствие при полет със същото крило, но сухо пилота забеляза повишена тенденция за сриване на крилото при по-резки завой - тоест някой крила са с по-голяма склонност към сриване и парашутиране от други. Мокренето може да засили разликите в стабилността и поведението на различните крила.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :ytyt
МнениеПубликувано на: Съб Юни 16, 2007 1:09 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
zna4i na kratko si do samoto krilo ?/..

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов