Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:30 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Конвергенция
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 18, 2007 3:00 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Какво е това, кога и как се образува, как се отразява на летенето. Особености на летенето в конвергентна зона.

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :0
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 18, 2007 6:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Da4i ima podforum Meteo pusni gi tam :))) Van4o laifa kato nai kopmetenten meterolog vav foruma 6te iskaje svoeto kompetentno stanovi6te po vaprosa...

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 18, 2007 10:42 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 15, 2004 2:26 pm
Мнения: 392
Местоположение: Sofia
Дачи, извинявай но трябва да обясна "научно" за да разбере и Фърчилката :)

Движението на отделните въздушни маси е пряко свързано с движението на цялата земна атмосфера. За да вникнем по-подробно в този процес, трябва да разберем и природата на движещият се във височина въздух.

На около 3000 метра височина, въздуха следва движението на Земята от запад на изток с леко вълнообразен път. На показаната схема на движението на Земята от височина над Северният полюс, ясно се вижда вълнообразното движение на въздушният поток във височина. Издадените изпъкналости в точките от A до E са причинени от неочаквано затопляне, което се е разпространило над сушата. Движението на въздуха около Земята се подчинява на законите на движение на тяло по кръгова траектория, като един от тях гласи, че колкото въртящата се маса се движи по-далеч от центъра на въртенето, толкова по-забавено е нейното предвиждане. От това следва, че въздуха движейки се по кръгов път около земната ос и отдалечавайки се от нея, забавя своето движение, и обратното, приближавайки оста на въртене, ускорява своя ход.

Изображение

Проследявайки пътя на въздушният поток, то от точка A завивайки на юг до точка С той забавя постепенно движението си. След като завие на север, то той започва постепенно да се ускорява, като достига по-бързо движещият се въздух в точка Е. Фактически всички точки, в които потокът е по-близо до Северният полюс, съдържат по-бързо движещ се въздух, докато по-отдалечените от полюса точки съдържат по-бавно движещ се въздух. Нека да проследим процесите в точки В и D. Както казахме по-горе при движението между точка A и точка С въздуха забавя своя ход. Идващите от зад въздушни маси поради по-голямата си скорост започват да се натрупват и компресират така, че в точка В налягането върху повърхността се увеличава. Компресирането на въздуха в точка В се нарича Конвергенция и общият ефект е че въздуха се натрупва във височина.

Обратният ефект може да се наблюдава в точка D. Поради ускоряването на движението на потока между точки С и Е, въздуха в точка D започва да изтънява като ефекта от това е че там се създава район с ниско атмосферно налягане. Този процес се нарича Дивергенция.

От това следва, че истинската причина за създаване на области с високо и ниско налягане върху земната повърхност, са процесите възникващи при движение на въздушният поток във височина. Проследявайки тези процеси, може да се каже че около районите с високо налягане преобладава ясно безоблачно време, докато въздушните маси с ниско атмосферно налягане са предимно облачни. Обяснението за това е много просто - конвергенцията в горната атмосфера причинява постепенно падане ( потъване ) на въздуха, който след това се стича до земната повърхност. Падащият въздух се нагрява от компресирането си и затова не се образуват облаци, а изобилстват термики. От друга страна, въздухът в областите с ниско налягане постепенно се издига на горе и от охлаждането и кондензирането си се образуват масивни облачни системи.

http://www.geocities.com/vancho1955/masi_bg.html


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: bjh
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 19, 2007 7:57 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Van4o na men tezi ne6ta sa mi predelno qsni samo deto ne sam sigoren dali pilcite 6te razberat moje da dade6 konkreten primer s nimki tova e prekaleeno ma6tabno obqsnenie po tezi ti pisaniq sam sigoren 4e ako Da4i vidi konvergentna ulica pred centralno bilo v stara planina ili kadeto ida bilo to tq po ni6to nqma da rabere >>. Sa6to ne si obqsnil za sreza na konvergenciqta :000

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 24, 2007 12:41 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Благодаря ви за научния отговор, но искам още.
Умишлено не съм я пуснала в "Метео", а тук, защото има особености, които се проявяват на "местна почва" и аз искам тях да изясните.
Как да разпознаеш конвергенцията, докато си хвъркаш около Сопот, да речем.. На какъв принцип се формират конвергентните зони над планините, в равнините и т.н. ...
Кое е приятното на летенето в такава зона? А неприятното?
А опасното?
Повече практически описания от личен опит ми се иска да прочета :)

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 24, 2007 6:13 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
THE KITE написа:
конвергенцията Da4i izlita6 leti6 samo napred i kateri6 na gore po pravata oblacite sa s rexava struktora i sa izneseni ot pred pred biloto ... slu4va se kogato e 4elograb severoiug /...pak za sopot primer kogato duxa sever toi izmestva termi4nite komini napred kam ravninata ....vika me mu konvergenciq...конвергенцията ima i silno torbulentna zona tam kadeto se sre6tat vqtara i termi4niq komin ...Van4o Laifa teka li ili barkam ......Da4i razgledai snimkite v meteo ...

П.С. Това е за тук, затова го местя :)

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: OK
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 24, 2007 6:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
OK no i ti be6e popitala tuk
:)
parvopri4inosta e tvoia :)

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: KONVERGENZIA
МнениеПубликувано на: Съб Окт 06, 2007 12:50 am 
В най-ясно изразена конвергенция сам летял на 2 места - Югоисточна Франция - когато термирното вдигане се събра с бризовя вятър, повдигнат от склона. Образуваха се облаци с две бази - с различна височина. Аз катерех зад по-ниската и бе невероятна гледка и усещане. След което поех задачата и напуснах конвержентната зона. Второто подобно и уникално конвержентно преживяване имах в Южна Швеция.
Letiah s isto4en viatar i pristignah na zapadnia briag - tam brisat se sblaskvashe s idvashtia ot vatreshnostta viatar i az se noseh nad i pokrai kraibrejieto s 0 ka4vane ili propadane.
Стигнах аероклуб, над които се разхождах 30 минути в конвержентната зона, за да кацна пред столовата им и да получа чаша кафе и адмирации. Колкото до България - ето какво може да се усети като конвергенция там. Най-добрият източник на конвержентно вдигане е този, който се формира, когато анабатичния поток от двете страни на хълма или планината се среща на върха. Проблемът с използването на на тази форма на вдигане е, че трябва да да сте над планината, за да го използувате. Ако има вятър, той ще наклони зоната на поддържане. Ако вятърът е много силен - той ще промени конвержентното проявление до до такова, при което поддържане се получава само от едната страна на планината, а от другата, подветрената, ще се получи ротор. Това сам преживявал над Сопот. При северен вятър излетях на южна термика, набрах над вр.Левски и виждах ясно конверженцията наклонена от северния вятър - като инверсна граница. Там така ме раздруса, че за единствен път ударих с крака кила на крилото си. Избягах моментално на юг, влязох във вдигащата част на ротора и я проследих без загуба на височна почти до Розино. Друга форма на конвержентно вдигане възниква, когато катабатичните - духащи надолу по склона на планината ветрове от срещуположните страни на долината се срещат по средата и се издигат нагоре. Това сам изживявал над розовата долина, когато късно следобяд с 1000 м прелетях от Карлово почти до Розино, откъдето се върнах обратно до Сопот, без да спирам и крaжя. И по пътя срещнах ято щъркели. При срещата се завъртяхме да се огледаме, аз ги заснех с камерата си, те ме запомниха вероятно. Дано не съм ви оттегчил!


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов