Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 9:53 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 07, 2008 4:33 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 2:10 pm
Мнения: 497
Местоположение: Varna
Аз пък съм останал с едно впечатление
слушайки разкази на парапланеристи за първите си полети
как при дадена ситуация питат по радиото а сега какво се прави
сигурен сам че всеки първо минава някаква теория
кой повече кой по-малко
Аз като човек дето не е карал курсове сигурно 3 месеца преди
това съм чел и разпитвал и преди да се затичам доста неща знаех
на теория.
Идеята ми е че преди да ти се случва нещо от сорта реакцията ти трябва да си я запаметил каква трябва да ти е.

_________________
Ozone Mantra M6
Element Air4+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: uhi
МнениеПубликувано на: Пон Яну 07, 2008 5:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
offffff aman......

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 07, 2008 5:53 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Този номер със спирането и разглеждането на крилото при челен старт, доста пречи на летателите с по-малък опит. :roll: :roll: Не стига че не могат да видят малките връзвания, ами и изостават, изпразват крилото, и нарушават ритъма на излитане. И мен така са ме учили, ама аз много много не се оглеждах, а се хвърлях здраво с тъпата си глава напред. :roll: :roll:
Сега стартирам с гръбен старт и си подреждам, и оглеждам подробно крилото, още преди да е минало над главата ми и да съм тръгнал да излитам.
Когато няма вятър и се налага понякога, (което ми се случва доста рядко) да излетя с челен старт, или гледам сянката на крилото, или включвам всички "сензори" по тялото дали ме тегли добре и равномерно и усетя ли, че нещо не е наред веднага стопирам излитането. Но пак избягвам да поспирам и да се оглеждам, над и зад мен при излитането и да губя ритъма, защото това обикновено не води до нищо добро... :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 07, 2008 6:23 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Ееее фърчи ... търпение, търпение ти требе :D

jifree, правилна ти е идеята, но в многото случаи тука реакцията е ууууу... гледай го тоя... абе кой го е учил... и т.н.

В действителност кадрите, които си заснел са много добри и поучителни, но няма кой да гледа.
Инцидент няма в случая, а има предпоставка за такъв. Самите инциденти се получават, когато се натрупат 3 и повече предпоставки за инцидент. Това е статистика от 10-ки години в авиацията и е безпогрешна!
През 1985г. изпитах на гърба и задника си сбора от такива предпоставки.
В случая има 2 такива. Едната е видима, а другата не.
Видимата е, че Смайло излетя с вързан стабилизатор, при гръбен старт той побърза да се обърне и да излети. Това е грешката, а не дали после се опитваше да оправи връзването със спирачките или не. Както в последствое се видя взе правилното решение и всичко беше ОК.
Невидимата предпоставка на клипа е по-лошата, за която постоянно му мърморя на Смайло.
Аз съм го учил и много добре го познавам.
Смайло е голям нервак и е много припрян при първото излитане за деня. Това доста често води до неoглеждания, фал стартове и т.н.
Но съм наблюдавал много пилоти с тенденцията да бързат да излетят, като че ли идва свършекът на света... и естествено фалстартовете и псувните са в изобилие.
Точно тука е главната предпоставка за инциденти. Бърза се, не се оглежда обстановката и условията не само около старта, а и зоната за полети, не се извършва старателен оглед на екипировката, няма прецизен контрол в/у крилото и т.н. Настроението е приповдигнато (бързо, бързо...давай че другите вече въртят...)човек е разконцентриран и точно в този момент вземането на правилно решение не е гарантирано.
Излитането с нестабилно крило си е винаги грешка на пилота. И съм убеден, че всички сме го правили понякога.

Има едно правило при подготовката за полети: "Човешки фактори - кондиция и контрол". Нека всеки сам си отговори, дали винаги е бил в отлична физическа и психическа форма преди да се затича за излитане!

Владич... Olds looking good! :wink: :wink: :wink:

P.S. Е... то вярно, че да си нормален и да летиш са две несъвместими неща, но все пак... :lol: :lol: :lol:

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 07, 2008 6:33 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
При ситуацията със Станислав, стабилизаторът на крилото може да се оправи с уши. Това зависи и от сложността на връзването.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Верно думаш дяд Хаджи
МнениеПубликувано на: Пон Яну 07, 2008 8:07 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Добре си го написал, Хаджи. Аз съм забелязал и друго, бързат да излитат предимно неумели в кайтването пилоти, сякаш да се оттърват от трудната част. А си е голям кеф да си кайтнеш 20-30 секунди, па обърни се, па мазничко си излети с кеф.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 07, 2008 9:10 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 03, 2006 4:23 pm
Мнения: 101
Местоположение: гр.Лом
Ха точно така прав си.Да си призная и на мен ми се случва понякога.
Старая се да обръщам повече внимание на кайтването но все още не съм добър .Днес ходих да кайтвам на едно поле но не беше много подходящо.Яко премръзнах ,защото не си взех ръкавиците. :?

_________________
Скочи, за да разбереш имаш ли криле.
Живей на ръба, но недей да падаш!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Пон Яну 07, 2008 11:42 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Съгласен съм с мнението че към кравата трябва да се подхожда чрез връвта на стабилизатора, въпреки че миналата година имах 3 кравата (от които единия беше около 30-35% след брутално и асиметрично пусната негативка) и 3-те излязоха с яко, идиотско и настойчиво помпане, това обаче го считам за голям късмет (излизането чрез помпане де). Според мен основното в случай на крават е да се контролира посоката на полета. Ако е възможно да се запази траекторията, при достатъчна височина има доста варианти за опити за възстановяване (дърпане на стабилиото, предизвикване на колапс, ухо, срив).
Относно поглеждането по време на челен старт, проблема според мен идва от това че челен старт обикновенно се използва или от ученици или от всички при безветрие. При учениците проблем не би трябвало да има ако има вятър, ако си наведен напред и поддържаш темпото на бягане гледай през рамо колкото си искаш. Проблема идва при излитането при безветрие когато всяко намаляне на скороста се отразява в разтоварване. Съгласен съм и с Бормата за кайтването, контрола на земята е не по маловажен от контрола в небето, за съжаление аз съм от онея халтавите дето като видят че всичко е наред и крилото е излязло без връзвания просто хукват :roll: , но го отчитам като грешка.
За съжаление съм ставал свидетел на BASE изпълнения и при наличие на вятър и гръбен старт, когато пилота спира за прекалено дълго време да огледа за пореден път крилото.
Аз лично при челен старт се старая хем да надникна зад врата си хем да съм нащрек как излиза крилото и евентуално дърпа ли нанякъде, обаче невинаги успявам да погледна и затова се старая да се концентрирам върху усещането.
И все пак най-сигурният вариант при челен старт си остава, да имаш доверен човек на старта който да хвърли обстоен поглед и да потвърди чрез едно "ОК" или "СПРИ" (разбира се това не те освобождава от отговорността за излитането), за съжаление, обикновенно в такива моменти или не се намират хора или пък те не са много надежни :roll: .

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Яну 08, 2008 10:01 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Вярно. Най-добрата схема при челен старт е някой от страни да гледа и да ти вика, ако има нещо не в ред. Естествено това трябва да е парапланерист, а не случаен кибик, който нищо не разбира от летене. :lol:

Колкото до краватчето на Смайло, колкото и малко да е, не може да се оправи с управления и помпи. Иска си дърпане на крайната най-външна връв на Б-редицата, която води към края на ухото. При много параплани тя е с различен цвят точно поради тази причина да не я объркаш с друга, когато оправяш крават. В ситуацията при Смайло, може би можеше да се оправи и с голямо ухо, понеже беше малък кравата, но не беше сигурно. Но пък, ако не се оправи винаги можеш да направиш голямо ухо от другата страна и по този начин стабилизиран да отидеш да кацнеш. :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Яну 08, 2008 12:14 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Ако краватчето беше по-голямо и го теглеше наляво да направи ухо от дясната страна и да каца долу съм съгласен, ама то в случая беше безобидно. Не разваляше профила на крилото кой знае колко. Можеше и да си лети спокойно с него и да си кацне горе на поляната зад старта. Мое мнение. Ако бъркам за конкретния случай ме поправете.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов