Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:28 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Типична грешка
МнениеПубликувано на: Пет Яну 04, 2008 10:06 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
http://www.youtube.com/watch?v=BRYfbJSLAcE

Вижте това клипче. Според мен този пилот прави една много типична грешка която, за съжаление, дори "се преподава" в едно старо учебно филмче на DHV, което се върти у нас, а подобен "подход" съм виждал да се преподава и от някои инструктори.

Става дума за т.нар. "фаза на оглеждане", при която на челен старт пилотът трябва да огледа крилото си преди да се затича. То, оглеждането на крилото добре, ама обикновено тогава пилотът спира, крилото се разтоварва, омеква и го задминава ... а резултатът добре се вижда в клипа ...

Според мен, такова спиране "за оглед на крилото" е напълно излишно и е грешка, защото от такъв бегъл поглед могат да се видят само наистина най-големите проблеми, които така или иначе пилотът трябва да усети още при вдигането на крилото. А ако проблемът е малък (напр. леко заплитане на една-две върви), при този бърз "поглед нагоре" това така или иначе няма как да се види.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Яну 04, 2008 10:34 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
ами той си беше виновен
на тоя късия старт при наличие на някъкъв съвсем слаб полъх
и то не срещу старта (забележете лентичката до старта накъде се вее )
и при положение че крилото с излизането отгоре се завъртя на страни и почна да пада
беше най голямата глупост да се хвърлиш и да се надяваш че ще излетиш без проблеми :shock: :shock: :shock:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Яну 04, 2008 10:57 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
Не, че разбирам много, но ми се стори, че проблема беше не погледа нагоре, а че не спря крилото и то го изпревари.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Яну 04, 2008 11:24 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
ха,наистина като го гледах пак,Наско прав си,ако не беше се спрял
и погледнал нагоре имаше голям шанс да излети :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: fd
МнениеПубликувано на: Пет Яну 04, 2008 11:40 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
hmm da teka e no tova savsem ne zna4i 4e kontrolniq ogled e GRE6KA >

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Яну 05, 2008 12:11 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
да, и според мен контролният оглед не е грешка, но да спеш и да погледнеш си е грешно
просто трябва да се хвърли един поглед през рамо коато
вече си натоварил крилото, и наведен напред бягаш

и отзад да има 2-3 човека да викат -добре си.......добре си.................
...................ДОБРЕ ЛИ СИ :D :D :D :D :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Яну 05, 2008 12:42 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 03, 2006 4:23 pm
Мнения: 101
Местоположение: гр.Лом
Аз летя от скоро и точно това правя.Поставям човек да гледа крилото при челен старт /още повече при слаб вятар / не ,че не си правя труда да го погледна но така съм по сигурен.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Яну 05, 2008 1:56 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 2:24 am
Мнения: 113
Местоположение: Troyan / V.Turnovo
Аз също мисля че огледа не е грешка. според мен обаче трябва да стане малко преди да е дошло точно над главата :roll: май си е въпрос на усещане.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Типична грешка
МнениеПубликувано на: Съб Яну 05, 2008 1:57 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Hacko написа:
... То, оглеждането на крилото добре, ама обикновено тогава пилотът спира, крилото се разтоварва, омеква и го задминава ... а резултатът добре се вижда в клипа ...


Не съм казвал, че самото оглеждане е грешка. Грешка е начинът на оглеждане и спирането, покрай това. Тук Бончо е най-прав - хвърля се поглед през рамо когато вече си натоварил крилото, и наведен напред бягаш ... Така или иначе, най-важно е как усещаш крилото. Ако то те поема равномерно и сигурно, без да те тегли на някъде, няма какво много да го гледаш :wink: ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Яну 05, 2008 8:40 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
На туй отгоре са и германци. Така се смях на един друг клип, само дето не мота да го намеря. Мъчеха се няколко германеца на една поляна да вдигат крило, ама като са хванали всичките колани и тегляд здраво. Смях се със сълзи.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Яну 05, 2008 10:06 am 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 09, 2006 12:44 pm
Мнения: 220
Местоположение: Дупница
Наско, съгласен съм че в дадения случай контролния оглед беше грешка, ако при тези условия (късия старт и слабия вятър) пилота бе концентрирал вниманието си върху ускорението, можеби щеше да успее да излети.
Според мен за да вземеш решение да излетиш от такъв старт при такива условия, би трябвало да си се научил да чувстваш крилото и ако има проблем да си способен да прекратиш излитането при сигнал от другите пилоти на старта.
А относно контролния оглед, поне в тези филми който съм гледал, при контролния оглед тичането не спира, а просто започваш да правиш по големи крачки за да компенсираш забавянето и да подържаш крилото натоварено.
Така че, всеки трябва да си преценява условията при които може да излита, а ако не е способен да се върне в 1ви клас.
Много хора забравят да си припомнят АБВ-то, след като веднъж са литнали.

_________________
Колкото повече летя, толкова повече осъзнавам, колко повече трябва да летя, за да продължавам да летя !!!

Петьо Кюркчийски
Gin Gliders "Zoom" / Gin ''Gingo ll"
http://facebook.com/theskyhiker
Skype: sky-hiker


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Яну 05, 2008 10:11 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 20, 2006 6:09 pm
Мнения: 226
Местоположение: София
Абе пича си излетя перфектно :) просто рампата в дясно го изненада :lol: :lol: :lol: ... а що върви изпонаскъса

_________________
Еволюирай деградирайки !!!
I v rotor i v CB vse mi e dobre... CB TEAM
Emo :)
UP - Trango 3 (оранжево - сиво)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Типична грешка
МнениеПубликувано на: Съб Яну 05, 2008 10:18 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Hacko написа:
Ако то те поема равномерно и сигурно, без да те тегли на някъде, няма какво много да го гледаш :wink: ...

Абсолютно :wink:

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Яну 05, 2008 11:59 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
djubaca написа:
Цитат:
Не, че разбирам много, но ми се стори, че проблема беше не погледа нагоре, а че не спря крилото и то го изпревари.

много разбираш .. точно тва е проблема .. а не самия оглед


Хей Джубак, ти очевидно си голям разбирач. Само остава да кажеш как се спира крило при почти никакъв вятър, идващ под 90* спрямо посоката на излитане? Ако освен че много разбираш можеше и да гледаш, щеше да е добре. Тогава вероятно щеше да видиш лентичката как и накъде се вееше. Ама що ти трябва? По-важно да си кажеш компетентното мнение.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов