Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:29 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Кои са спасителите на удавника?
МнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2008 6:09 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 2:24 am
Мнения: 113
Местоположение: Troyan / V.Turnovo
удавници удавници та удавници.... кои са вашите спасители и как превеждате езика им :?: себеподобни, облаци, терени, птици...............
P.S Моля без отговори просто като "термиката" например


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2008 9:40 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
В Шумен имаме и друг вид спасители за удавниците. Викаме им "жълти термики". За да дойдат е нужно да се обадиш на един обикновенно лесен номер и термиката не закъснява повече от 5 минути. От двете страни на термиката има ленти на черно-бели квадрадчета, на покрива има дълга показалка оказваща посоката на термиката :roll: и се задвижва с около 4 лева. При по-добра оферта можете да получите и термика с по-добро качване. :lol:

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2008 10:16 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
плащаш на 20ина циганина , даваш им по 10ина димки, и им казваш да се пръснат по раьона където ще летиш, и да палят димки
по пушаците най лесно се ориентира човек :D :D :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2008 3:41 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 2:24 am
Мнения: 113
Местоположение: Troyan / V.Turnovo
Благодаря за отделеното време и компетентните мнения.
Мислех си че може да стане интересна тема като се има в предвид колко различен може да бъде един кумулус например нооооо.............. :evil:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Фев 07, 2008 3:54 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
да кофти е наистина но сам виждаш че никой не го е.е
форума май по-вече се използва за караници и нападки, което е много жалко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Вто Фев 12, 2008 10:46 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Лично за мен правилото за ориентир, е гледай това до което си по близко, по-близко до базата - следиш облаците и формата на базата, по-близо до земята - следя контраста релефа и вятъра, по средата - следиш всичко и най вече вариото :wink: .

А сега относно базиците. Подкрепям Кик напълно, кофти е някои да се опитва да пуска тема която може да бъде полезна ако не за всички то поне за начинаещите, и тя да бъде омаловажавана и стъпквана моментално. Хари - нищо лично, говоря по принцип. И аз самият понякога спамя и не се сдържам да изръся някоя глупост, но ако ще е само глупост гледам да не го правя, ако искате да пуснте някой базик, кажете си мнението по темата пък след това каквото ви е кеф. В paraglidingforum.com подобни мнения се трият много бързо, или просто не се пускат, темата на Кик не е някоя безмислена глупост (каквито обаче в paraglidingforum има доста и въпреки това се развиват).
Моля не приемайте думите ми като укор не искам да засягам никой, просто да запазим мястото за базиците в маняната или в края на постовете които са по темата (пък и винаги има ЛС). Все пак форума е за да се развиваме, да питаме, и да отговаряме ако можем, и е едно от малкото неща които топлят душата в дъждовното или снежното нелетателно време (каквото е то в нашия край в последната седмица и половина.)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2008 3:12 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 2:24 am
Мнения: 113
Местоположение: Troyan / V.Turnovo
За да не остана недоразбран искам да поясня че в интерес на истината тези неща най-добре се разбират в полет или от разказите на всеки за всеки отделен полет при конкретните условия, идеята ми бе за нещо като съветите на Jerome Daoust ама от много хора :roll:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2008 7:46 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Извинявам се че наклоних темата към Маняна. Просто погледнах от веселата старана. В Шумен за тези работи кой как се е извадил миг приди да е стъпил на земята говорим по стартовете.

Щом става дума за удавяне според мен е по-важно да се пише за терена оттдолу и посоката на вятъра, отколкото да се пише за облаците. Те в случая не могат да помогнат на един начинаещ. Вида на терена и посоката на вятъра биха подсказали откъде могат да се очакват термики и балони които биха помогнали на един начинаещ да се извади от 50-100 метра над полето. Ако горе има кумулси те биха ти подсказали какво да очакваш и има ли изобщо какво да очакваш от дадения терен, но в по-голям мащаб.

Пишете, тази тема може да стане много интересна не само за начинаещите. Хубаво би било да се включи и снимков материал с показани видове терени и какво маже да се очаква от тях. От коя страна на колектора да се очакват качвания и кое играе ролята на спусък на една термика. Каква роля играе скороста на вятъра за различните видове термики, ако той долу е поривист или ламинарен. По какъв начин самите облаци биха ни подсазали какви са били условията долу преди определено време. Аве може да стани много интересно.

P.S. Не съм летял вече става около 10 дена и ще превъртя. Май ставам само за Маняна. Може и за там да не ставам вече. :D

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: мдааа
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2008 9:25 am 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Познаване на крилото и смелост. Десетки пъти съм се питал един и същ въпрос - да завъртя ли това балонче на 3 метра над дърветата. Отговорът му е променял дните ми от ядене на семки на кацалката, до не лоши прелети.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2008 12:30 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 30, 2006 8:25 pm
Мнения: 48
Местоположение: Горна Оряховица
Име: Николай Обрешков
Миташки по добре да ядеш семки отколкото да откачаш съдрано крило от дестина петнадесет метрово дърво

_________________
Николай Обрешков
GIN GLIDERS ZOOM /AVA Sport "Tangra Race"
SOL Torck
UP TRANGO XC GIN Genie Lite [color=#0000FF][/color]


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2008 6:21 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Ама помниш ли, Обрешка, като с Данчо се вдехме от боровете на Скалско, а всички се бухаха помежду ни във вече очертаната термика... И после от де ме прибира...? :wink:

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2008 7:04 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Зен и изкуството на Кръговете част 1ва ;-)
Зен и изкуството на Кръговете част 2ва ;-)

бях написал един дълъг дълъг пост вкратце на тези линкове горе ама се сгъбяса форума (cannot connect to database) та сега реших да ви постна направо линковете.

имаш 5 звездички - слънце, вятър, облаци, пилета и пилоти, релеф.
Колкото повече събираш от тях на едно място, толкова по добре за теб ... ако не ги събираш зле.

П.С. На теория ми е много ясно, но на практика темата ще ми е интересна, особенно ако се изкаже некое животно ;)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2008 9:24 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Много умни работи са казали, те всичките са големи летатели.
Първата термика след старта е една от най-важните! За нея обаче схемата я гласиш още на земята преди излитането. Гледаш посоката и силата на вятъра, силата на слънцето, скали, ръбове, дерета, моабетите на тези, които разбират повече от теб и горе долу хващаш, къде да летиш в първите 2-5 минути. Ако има крила във въздуха да покажат, какво става и къде, още по-добре... След това започваш да следиш цикъла на зараждане точно на тази първа термика. Това е много важно, защото трябва да излетиш в началото на цикъла, а не в края му и до като дойде следващият цикъл вече да си ниско долу...
След като всичко си предвидил изчислил и измислил поне за първите 5 мин, излиташ. Караш по схемата и се ослушваш. Вариото започва да пищи. Не вкарваш веднага крилото в боен завой, а продължаваш направо, като леко обираш дзингийте за по-голяма подемна сила. Все по-силно пищи...Караш направо. Звука започва да намалява интензитета си. Тогава вече правиш завой на тази страна на която те тегли повече, или натам на където ти е по-удобно. :wink: Колкото по-силно е било максималното вдигане, което си подминал толкова по-накренваш крилото. След 180 градуса схемата от по-горе се повтаря. След два 360 градусови завоя вече трябва да си наясно колко голяма и силна е термиката, с какъв наклон е, и накъде те води... От там нататък седиш в нея, до като свърши. Да напускаш термиката предварително, особено ако е силна не е никак добро решение. Освен че няма да използваш цялото и вдигане, ами може и да те намачка, когато я напускаш преждевременно. Когато свърши гледаш къде си и вземаш решение, какво по-нататък да правиш.
Толкова от мен...Надявам се да съм ви бил полезен с моя скромен опит.
:wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2008 10:48 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Статиите на XC Mag са много добри и полезни. Подкрепям и поясненията на Владич, като искам да добавя че според мен те не важат с пълна сила за състезателното летене и конкретнно часта за използването на цялата термика до края, все пак на състезание се гони време и ред други причини, нооо ние не говорим за състезателно летене.
Относно термиките, много добри разяснения има във филмите на Jocky Sanderson - Speed to Fly и Performance flying. Изключително важно е да не се подценяват слабите вдигания, но и същевременно с това да се различават ненужните малки и тесни балони, които ако се опиташ да обработиш най-много да те доудавят. Много често при полет, особенно в планината както и при по-силни условия се наблюдава грешно "свикване" със силата на термиката, какво имам предвид:
да речем излитаме от старт с прилична денивилация примерно СОПОТ, хващаме си първата термика пред старта която е вече оформена (поради факта че е на прилична височина), с ясно изразено ядро, центрираме я и започваме да я въртим(говорим за идеализирани условия, изключваме явления от типа на нанесени термики и тн.). Въртим термиката тя се дооформя, започваме да изцеждаме ядрото хванали сме най-доброто вдигане, вариото пищи със звук който гали душата и плаши птиците и така до облака. Стигаме базата и пускаме в произволна посока, примерно към следващият облак и тн., но в един момент плановете ни са се прецакали и осъзнаваме че сме на път към удавяне, започваме да стържем над дежурното място (пр. боровата гора над кацалото) и изведнъж упоритостта ни се възнаграждава, чуква ни някакво +0.1 и тук се появява ефекта на "свикването" за което говоря. Допреди малко сме въртяли мощна добре оформена термика с хубаво ядро от +3,5 и сега трябва да въртим това +0.1, явлението се наблюдава при начинаещи пилоти какъвто съм и аз но смятам че съм успял да се очистя от този навик, та какво става всъщност тръгваме да въртим това слабо вдигане както сме въртяли силното допреди малко, да ама не, колкото по се мъчим да изцеждаме да центрираме и тн., толкова по го губим и затъваме. Накратко това което искам да кажа е че при спасяване от удавяне приоритетно трябва да се стремим преди всичкода се задържим във вдигането а не да се опитваме да му търсим недооформеното ядро, трябва да се абстрахираме от факта че земята е близо, да се отпуснем и да се опитаме да се задържим в балона максимално дълго време докато набере скорост за да го обработим.
Една от причините които могат да доведат до удавяне също е пропускането и подценяването на вдигания. Разсъждения от типа на "Пфф, досега въртях +3, к'во да и се занимавам на тая 1-ца", водят предимно надолу (отново мисля че не важи за състезателно летене).
Това е и една от причините масово прелетите да завършват около 20 км. граница. Ако трябва да цитирам Jocky Sanderson и да допълня Владич :"Може би най-важната термика след първата за полета, е втората." :wink:
Най-добре се свиква да се въртят 0-ли като си на прелет (личен опит).
НЕнакратко :roll: :lol: това е моето мнение. Дано нещо да ми се разбира че нещо не съм в ред от толкова нелетене :? :roll: .

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Фев 15, 2008 11:41 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Колкото по-силна е термиката, толкова повече можеш да крениш крилото. Слаби термики, около и под +1 въртиш плоско и внимателно с минимално пропадане. Когато летиш не пропускаш нищо във въздуха. В смисъл като има +3, +5 вдигания, за какво да въртя +1... Голяма грешка... И +0.1 да е, пак въртя щом става за въртене...Щото по-нагоре ще е повече вдигането... Ако не става за въртене ( още преди да си направил и 90 гр завой спира вдигането), тогава караш на осморки и пак стоиш във вдигането.
Когато свърши термиката, стигнал си примерно до базата и се чудиш на къде да хванеш, по-добре пускай по вятъра. Така ще минеш с по-висока скорост по-голямо разстояние и съответно ще имаш по-голяма възможност да намериш следващата термика.
Само с една термика не можеш да направиш 20 км маршут. Трябва да се качиш поне на 2700 м и крилото ти да има качество, около 10. Ако все пак, по някакво чудо успееш да го направиш и после 20 км не хванеш друга термика, то това означава само, че има още много да се учиш... :wink: :lol:
И накрая да кажа че тези съвети, дето ви ги дадох не важат за състезателното летене, но този тема не е пусната за състезатели нали? :lol: :lol:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов