Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 10:34 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Как се научих да летя на парапланер
Сам съм се научил без ничия помощ 11%  11%  [ 11 ]
Научил ме е приятел който каза, че е летял и му се доверих 3%  3%  [ 3 ]
Научил ме е приятел активно летящ 33%  33%  [ 33 ]
Научил ме е сертифициран инструктор 53%  53%  [ 52 ]
Общо гласове : 99
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 19, 2008 10:34 am 
Offline

Регистриран на: Съб Апр 29, 2006 7:07 pm
Мнения: 226
Местоположение: Шумен
ITV Merak бяло-розово-синьото си е DHV 2, но от старите DHV2, които пак са си доста "противоустойчиви". Е, Хари да каже :)

_________________
Axis Mercury
AVA Sport - Sprinter


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 19, 2008 11:41 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Да де. Това беше малко по-източено 5.1 с 43 камери! Егати и двойката! И непрекъснато държеха спирачките 60-70 см опънати! :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 19, 2008 3:33 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 30, 2006 8:25 pm
Мнения: 48
Местоположение: Горна Оряховица
Име: Николай Обрешков
Имам чувството, че тоя пич въобще не подозираше какво може да му
се случи особено когато го вдигна малко по високо.Той се люлееше
от долу като прани гащи а останалите се радваха като че ли пускат
хвърчило.Това във никакъв случай не може да се оприличи като самоубучение а като самоубйство.

_________________
Николай Обрешков
GIN GLIDERS ZOOM /AVA Sport "Tangra Race"
SOL Torck
UP TRANGO XC GIN Genie Lite [color=#0000FF][/color]


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 19, 2008 9:29 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
Аз летя малко повече от година. Учих се при Фози и Ники.

Преди да изкарам курса четях като побъркан. От упътвания как да се справяш с колапси преди да съм пипвал крило до метеорология за пилоти.

След курса спрях да чета. Както знаете курса е само 6-7 дни. Какво можеш да научиш за 6-7 дни? Най -най- най -най основни неща.

Дали се научих да летя тогава? Не бих казал. Но тогава покрай тях - всички Сопотски пилоти като Фози, Емо, Ники, Ицо се запалих по летенето.

Те ми предадоха тяхната искра и ми отговаряха и на най-идиотските въпроси доста сериозно.

Най - много научих от коментарите на ГРЕШКИТЕ МИ от същите пилоти. Най - добронамерени. Целящи да ми помогнат да летя по-добре и реципрочно по - безопасно.

Това е нещото, което най - много ми липсва сега. Пилоти, които не само с комерсиална цел помагат на не толкова добрите и летящите отскоро пилоти като мен да летят по - добре и най - вече по - безопасно.

Случи ми се наскоро да бъда на честотата на инструктор, който викаше истерично на първи - втори висок полет от високо на ученика си. Незнам дали има сертификат, но се води от много опитните.

Радвам се, че не се учих при него. Защото какъвто и опит да има при такова поведение даже и букет от сертификати нямаше да ме накара да продължа да летя.

Осъзнавам, че съм имал по - скоро късмет да попадна на хора, които ме дозапалиха да летя (благодаря Дачи:).

Така, че като тръгнете да се учите разходете се по стартовете, четете форумите и събирайте мнения.

Не винаги най - добрите пилоти са добри инструктори.

Много съм щастлив, че продължавам да летя ( ух само малко да отпусне времето...).

Успех на всички


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 22, 2008 10:08 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Наистина с ITV-Merak летях с мерак. То е второто ми крило и все още може да лети. Мноко качектвена изработка на франсетата, макар че само с това мога да ги похваля. Като хора не стават. При едно излитане от рампите на Околчица имах скъсани върви и пак си летя 2 часа с кеф. Стар модел от 1994 г. но пък лети. Наистина е 2-ка за времето си, но всяко нещо с времето си. С него направих и първите си 50 километра. Фирмата произвежда крила предимно за мотопара и са първенци от световна класа в тази насока.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Самообучение
МнениеПубликувано на: Сря Ное 09, 2011 5:09 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Окт 18, 2011 8:12 pm
Мнения: 31
Местоположение: Sofia
абе аз май си плеснах Х-са на грешното място... хахаха

_________________
PUGSSLEY


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Самообучение
МнениеПубликувано на: Чет Ное 10, 2011 9:43 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Незнам дали въпроса "Научил ме е сертифициран инструктор" е особено приложим за нашата географска ширина, за това цъкнах на "Научил ме е активно летящ" или по-точно дал ми е основните познания и ме е предпазвал от прибързани решения и грешки, когато съм бил най-уязвим!
Не отричам, че човек може да се научи сам, но определено рисковете са доста по-голими. Има дребн детайли, който е по-добре да ни покаже някой отколкото сами да научаваме по трудния начин, рискувайки да си нанесем травми или да изпитаме негативни емоции от летенето.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Самообучение
МнениеПубликувано на: Чет Ное 10, 2011 6:26 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 03, 2011 9:16 pm
Мнения: 36
Местоположение: София
Име: Георги Гълъбов
Skyhiker написа:
Незнам дали въпроса "Научил ме е сертифициран инструктор" е особено приложим за нашата географска ширина, за това цъкнах на "Научил ме е активно летящ" или по-точно дал ми е основните познания и ме е предпазвал от прибързани решения и грешки, когато съм бил най-уязвим!
Не отричам, че човек може да се научи сам, но определено рисковете са доста по-голими. Има дребн детайли, който е по-добре да ни покаже някой отколкото сами да научаваме по трудния начин, рискувайки да си нанесем травми или да изпитаме негативни емоции от летенето.


Има го и другия момент! Не всеки може да се научи сам. Самоуките хора ... на тези на които се отдава ... притежават едно малко по-различно мислене, умения за попиване и прилагане на информацията и така. Но такива хора са малко, даже много малко!
Та от тая гледна точка, НЕ средностатистическия човек не може да се самонаучи без да пропусне както казваш дребни детайли, пък и не толкова дребни и покрай това съществува риска при самоучение да има трагични последици.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Самообучение
МнениеПубликувано на: Пет Ное 11, 2011 1:11 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
Не можах да реша какво да цъкна от анкетата. В началото съм бил на курс при инструктори ама те бяха пълни аматьори без летателен опит.Летяха много рядко само на прав полет от горе до долу.Стигало се до комични ситуации обучаемия да се справя по-добре от инструктора.Как да очакваш да те научи човек който сам себе си не е научил.През 2002-2003г. беше пълно с инструктори . Който се понаучи що годе да каца и излита търчеше да става инструктор пари да изкарва. Сега вече има някъкъв контрол и поне самозванците понамаляха.Може би най опасното е човек да тръгне да лети сам след като е бил на курс с самочувствието че може да лети . И при мен е било така точно след курса съм преживял най-рисковите случки. Започнах да се замислям че всъщност не мога да летя и обучението ми едва сега започва.Е аз имах голям късмет че оцелях но други не са имали такъв късмет. Започнах да чета и да се интересувам да разпитвам други летящи. Не се записах на нов курс защото прецених че има голяма вероятност пак да си дам парите за нищо.
Обучението ми е продължило дълги години.Учила ме е практиката и грешките, мойте и тези на другите.Не мога да кажа че вече съм се научил защото все още допускам грешки въпреки че се занимавам вече 8-9г. В този спорт човек се учи цял живот. Някъде го бях чул и си е точно така.
Има и много летящи който дълги години си стоят в начално ниво без да напредват защото ги е страх да предприемат рискове.Да така е по-безопасно но няма начин човек да се развива без да рискува!

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Самообучение
МнениеПубликувано на: Пет Ное 11, 2011 7:04 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 19, 2011 4:43 pm
Мнения: 7
Име: Владимир Кривцов
Здравейте, нов съм тук и това май е първото нещо, което ще напиша, надявам се да не изям големи упреци, затова и се поколебах дали да споделя каквото мисля с вас, но все пак:

Това е не знам кой поред екстремен спорт, с който се занимавам. Както и във всеки друг, за да станеш наистина добър, трябва да проумееш кое как работи, кога и защо не работи както се очаква, да вникнеш във физиката и поведението на "играчката" - била тя ски, борд, колело, унисайкъл, сърф, dirtsurf, kitewing, яхта, кънки, скейтборд, ролери, скибайк или както в този спорт - крило. Изпускам още няколко от нещата, с които съм се занимавал, но във всяко от тях съм изпитвал удовлетворение - че проумявам как работи "играчката" и мога да се наслаждавам далеч над средното за масите ниво (с изключение на вятърните спортове само, за съжаление)

Летенето обаче е различно - респектира ме, плаши ме и не мога да излетя без аз да съм сигурен какво прави крилото, къде се намира, как завива, излита и каца. И дори с инструктор до мен няма да ми е комфортно да излетя, като разчитам само на гласови команди. Затова избрах много по-бавното начало, което никак не беше скучно и протяжно - повече от месец при всяка възможност и различни ветрове излизах на поляната и кайтвах, докато контрола върху крилото ми стана такъв, че да мога да преценя дали го контролирам аз или то мене. Има и още интересни неща да уча на земята, просто не съм имал време да ги тренирам, но както казах - не бързам. Все пак от 10 години ми се върти в главата как и кога да започна да летя, още няколко седмици не са нищо.

От там нататък стартовете ми станаха песен още от първия, със съветите на тези, които ме контролират и ми помагат на старта. Това е само първата крачка, но съм уверен в себе си без да се надценявам надявам се, и смятам да продължа също така бавно и подплатено с много теория, филми, разговори с приятели и напътствия по станцията когато съм във въздуха.

В този спорт променливите са страшно много, и виждам, как колкото повече научавам, толкова повече се появяват неща за учене. А си мисля че още нищо не съм "видял"...
А, гласувах с третата точка, и мисля че тя е единия от двата "верни" отговора, когато познаваш активно летящия.

И не на последно място - на хълма чувах какво представляват инструкциите по време на излитането (в голям % фалстартове - според мен от недостатъчно кайтване) и по време на полетите - радвах се, че не съм минал по този път. Наземният инструктаж също беше само върху част от нещата, които много пъти вече бях чел и си набивах в главата от месец. 7 дни за този курс са абсурдно малко - мозъка ни има нужда от време за сработване на връзки в него, моторика на движения и създаване на полезни навици. Хубаво е, че не всички курсове са такива.

Много ми хареса една малка смешка от една голяма книга - попитали стоножката как точно тича с толкова много крака без да се спъва, тя се замислила и не могла да направи и една крачка повече.

Вероятно ще усетя сам нуждата от по-професионална помощ в даден момент, и тогава ще си я потърся с удоволствие, знаейки какво търся.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Самообучение
МнениеПубликувано на: Нед Ное 13, 2011 7:25 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 14, 2004 9:57 am
Мнения: 90
Местоположение: НОВИ ПАЗАР
е да се вкюча и аз в темата
колкото и да ви звучи самохвално съм се учил почти сам и то на крило компетъшън но не отричам че съм се съветвал от другите пилоти.много съм благодарен на съветите на колегите няма да споменавам имена защото мога да пропусна някой и с това да ги обидя,и до сега летя на такива имал съм и по нисък клас крила но са ми като че съм се качил от кон на магаре.
така че ако се преценява трезво обстановката си се лети на кеф.

_________________
които търси намира, който пита разбира


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Самообучение
МнениеПубликувано на: Нед Ное 13, 2011 7:27 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 14, 2004 9:57 am
Мнения: 90
Местоположение: НОВИ ПАЗАР
а и още нещо има една приказка каквото и да ви говорят става въпрос за пари

_________________
които търси намира, който пита разбира


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re:
МнениеПубликувано на: Пет Яну 13, 2012 2:34 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
songbird написа:
edinstweniq sertificiran dokolkoto znam kym momenta e Ico Slivkov... prawete mu smetkata :-)


Pomo6tnik tekav...... pravi mu smetka

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов