Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Апр 20, 2024 1:28 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 65 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 1:00 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Это по-подробно писание, пак е на English, ама какво да се прави, като в БГ не пишат по въпроса :-)

http://regenpress.com/

Интересно е началото, в което се цитира един известен учен-аеродинамик да казва: "Когато говориш на технически неграмотни хора, трябва да прибягваш до благовидна ( правдоподобна) лъжливост, вместо да им казваш трудната истина"
В този смисъл мога да приема теориите на Баи Хаджи за неговите ученици, но все пак е добре да им се казва че истината е доста по-сложна и няма как да се обясни в краткия курс на обучение. :D :D :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 1:14 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
krassi написа:
N bai Hadji da mu otgovoria :

[edit] Equal transit-time

An illustration of the equal transit-time fallacy.One misconception encountered in a number of popular explanations of lift is the "equal transit time" fallacy. This fallacy assumes that the parcels of air that are divided above and below an airfoil must rejoin behind it. The fallacy states that because of the longer path of the upper surface of an airfoil, the air going over the top must go faster in order to "catch up" with the air flowing around the bottom.[15] Although it is true that the air moving over the top of a wing generating lift does move faster, there is no requirement for equal transit time. In fact the air moving over the top of an airfoil generating lift is always moving much faster than the equal transit theory would imply.[16]

A further flaw in this explanation is that it requires an airfoil to have thickness and curvature in order to create lift. In fact, thin flat plate wings and sails create lift under a range of angles of attack. If lift were solely a result of shape, then it would not be possible to fly inverted; paper aircraft and many radio-controlled aircraft would also find it impossible to fly since they employ thin flat plate wings.

This explanation has gained currency by repetition in populist (rather than technical) books. At least one common pilot training book depicts the equal transit fallacy, adding to the confusion


Краси що объркваш хората бе? Че и Уикипедия копирал ... Ти не си ли чувал, че Уикипедия може де се редактира от всеки, и в нея, освен бая спорни твърдения, има е някои направо неверни?

Това което си копирал е мнения на някой си, при това то изобщо не отрича теорията със Закова на Бернули и асиметричния профил. Тоя дето го е написал сам си противеречи: "A further flaw in this explanation is that it requires an airfoil to have thickness and curvature in order to create lift. In fact, thin flat plate wings and sails create lift under a range of angles of attack." Ами да, на плоска повърхност й трябва ъгъл на атака за да съдаде подемна сила. Въпросът е, че на асиметричния профил не му трябва ъгъл на атака, и при ъгъл на атака нула, пак създава подемна сила. Това как става? (ако смея да попитам)
И още : "If lift were solely a result of shape, then it would not be possible to fly inverted". Е кой е къде е твърдял, че подемната сила е единствено резултат от профила?
Що трябва да спорим за азбучни истини?

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 1:16 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Цитат:
Краси, какво крило имаш предвид? За да лети едно крило по гръб както казваш, то това крило е с двойно изпъкнал профил или плоско изпъкнал, но пак под ъгъл на атака и пак действат същите принципи.
Кое крило конкретно имаш предвид?

Нови - стари...аеродинамиката е една. Физичните закони са все още същите. Ако има някакви нови теории за аеродинамиката, давай - публикувай ги.


Баи Хаджи, наи-старите делтапланери, т.нар. Рогала, имат крило, което се състои от един тънък плат, които е извит, изкорубен нагоре ( сечение на конична повърхнина). Ако потока следва повърностите на това крило отдолу и отгоре, ще измине едно и също разстояние . По онази логика за различния път изминат за едно и също време, тия делти нямаше да могат да летят . Да не говорим за всичките тия хвърчила, дето ти ги произвеждаш и продаваш, дето са направени от единичен плат, опънат върху рамка...те как летят ?
ДА!, Физичните закони са все още същите, само че се прилагат по-различно


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 1:25 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
krassi написа:
Это по-подробно писание, пак е на English, ама какво да се прави, като в БГ не пишат по въпроса :-)

http://regenpress.com/

Интересно е началото, в което се цитира един известен учен-аеродинамик да казва: "Когато говориш на технически неграмотни хора, трябва да прибягваш до благовидна ( правдоподобна) лъжливост, вместо да им казваш трудната истина"
В този смисъл мога да приема теориите на Баи Хаджи за неговите ученици, но все пак е добре да им се казва че истината е доста по-сложна и няма как да се обясни в краткия курс на обучение. :D :D :D


Хе-хеее, сега видях тоя сайт .... направо покъртителен .... човекът и написал книга: "Stop Abusing Bernoulli!" - $17.00 я продава, сам си я продава, на собствения си сайт ... Даваш 17 долара и ти се светва аеродинамиката, а Бернули яде репички ... Направо сърцето ми се къса :lol:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 1:47 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
а Бернули яде репички ... Направо сърцето ми се къса

И къде го видиа Бернули да яде репички ве, Наско ?????

Бернули си е Бернули, просто принципа му се прилага малко по-различно от опростенческото твърдение за "Equal-transit time"" . Прочети малко по-добре и недеи да си касаш сърцето, че ще ми тежиш на съвестта, задето го пуснах този линк :-)))

А на баи Хаджи по повод на Wikipedia ще кажa, че: , Да, всеки може да си пише каквото си иска, и то затова накрая се стига до истината каквато е за момента. Недеи да критикуваш Wikipedia, щото се изказваш неподготвен меко казано.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 1:52 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Извиниаваи Баи Хаджи, това последното беше за Наско, просто сам го взел за тебе, ...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Леле Леле-ВЪЙ
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 3:21 am 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 2:56 am
Мнения: 25
Местоположение: Burgas
--------------------------------------------------------------------------------

Моите извинения.Когато отворих темата споменах изрично ,че получих учебник със диск по пощата и че ще преведа темите ,и всеки ден ще качвам по една в блога.Първият човек който ми писа беше FBK .Той ми предложи да ми изпрати матеряла който има,сметнах за добре да пусна тези теми докато преведа учебника а и снимките, определено имах нужа от време и реших,че това е добре да има теми за четене.Това ,че FBK e Изтрил името на редактора им и въпреки,че е знаел че информацията не е актуална, и все пак ми е предложил матеряла показва, че това е човек без грам морал ,който търси развлечения като прави интриги без да мисли ,че това е опасно за всички нови .А за това което показва кой е авотра на темите в блога а не на темата като цяло не е по моя вина ,пък и автора е бил изтрит предварително . извенете ме за конфузната ситуация в която бях подведен.
Вие можете да ме опреквате колкто си искате аз изтрих всичко след като видях какво става тук.Сега е момента на всички които се опитват да саботират хората с добри намерения,че в момента с мой приятели резработваме нова интернет страница и то със лични средства която ще е напълно свободна за всички без клишета и опити за правене на пари.Всяка тема ще си има и автора и преди да бъде качена в саита ще бъде удобрявана от момчетата от AIRWORKS с който подържаме връзка.Същто така ще се допитваме и от Комисията по парапланеризъм В БГ и едва тогава темите ще се побликуват на сайта.
И ще докажем, че когато искаме нещо, го правим с цел и в полза на всички!!! И тези които създадоха тази интрига ще разберат , че пред добрите и полезни намерения са БЕЗСИЛНИ и че ние нямаме навика да си губим времето в празни приказки и меланхолично да говорим глупости очакваики дните за полети НИЕ РАБОТИМ ИСТЕНСКИ И В ПОЛЗА НА ВСЕКИ МЛАД ПАРАПЛАНЕРИСТ и НЯМА ДА СЕ ПОВЛИЯЕМ ОТ НАПАДКИ НА ФИТИЛАДЖИИ.Тази приказка сме я чели .Дават ни матерял и после крадеца вика дражте крадеца.Пиша това и нека всеки един го прочете,от сега нататък единствените хора с които ще кореспондираме относно форома и темите са хората от AIRWORKS и Българската комисия по парапланеризъм.Искате сертификате и легетимност имате я.Нещо което оцъства в 90% от хората който така упорито ни опрекват без дори да знаят защо се е стигнало до там без дори да попитат да се поинтересуват .Но в краина сметка вие сте си в свои води жалко е само за младите парапланеристи и като гледам как се базикате с инструкторите които се опитват да правят нещо В БГ направо ми става жално.Иначе всички от компетентни по компетенти а вместо да обсипват младите парапланеристи със сладките песни на познанието,те обикновенно не правят нищо друго освен да грачат каращи се като лишояди над мърша от един на друг по компетентни,БОЖЕ БОЖЕ.Извиняваме се на всеки който съме засегнали с този блогИзвиняваме се за това ,че обзетй от разработването на новият сайт с които смятахме да иненадаме всички не се съобразихме да се допитаме до комисията и пуснахме матеряла без да имаме представа, че това ще засегне някои и пак казваме не сме си присвоявали нищо !Ние сме над това и дребните душици ще разберат, че за разлика от тяжх ние работим единно легално и в полза на всеки които иска да разбере нещо за парапланеризма в даждовните и неподходящи дни колко от вас загрижени такива влагат от личните си пари в полза на всички нас,колко,Колко от вас пък взимат пари за обучение и то нелегално колко колко от вас продават екипировка без да е минала каквато и да е проверка колко???? Иначе за упреци сме ненадминати ?!
Като не ни помагате поне не ни пречете :!:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 7:22 am 
Offline

Регистриран на: Съб Апр 29, 2006 7:07 pm
Мнения: 226
Местоположение: Шумен
ибаааахти, сега пък съм искал да ти навредя ли? :shock:

Това което ти пратих ми заприлича отчасти на 1вата статия, исках да ти спестя време и нерви с превеждането. whatever
Сигурен съм че някой ден ще ти мине параноята че има заговор срещу теб и ще довършиш започнатото със същия хъс.
Никакво име не съм трил, от 3 години имам на някакъв диск със снинки въпросния матрял, не помня как е попаднал в мен(макар че знам откъде е взет преди това), както и не помня из основи съдържанието.


Hacko написа:
Хаджията написа:
Hacko написа:
И още нещо, ако позволиш: Публикуваното в блога ти на адрес http://freexl.blog.bg/viewpost.php?id=276876 е абсолютна глупост, която не е и никога не е била в сила, а въпросната БАДП изобщо не съществува.


БАДП не съществува вече, но съществуваше до 1998-99г.
А тези изисквания... ами така беше в средата на 90-те. Е дали са се спазвали е друг въпрос.
Насе, че те част от управата на БАДП бяха в управата на БНАК. Не знаеше ли?


Това от цитатите и аз не го знаех, но не съм и чел точно тази част от материала, ако трябва да съм честен.
По-нагоре в темата хората ти казаха откъде да почерпиш адекватна към момента информация.

Има обаче и качествен материял - метеорология, аеродинамика и т.н.

Дай де що ти попадне информация да я публикуваш?!
Отсявай материалите и съветите и се придържай към стойностните.
Пак ти повтарям, не съм искал по никакъв начин да ти навредя. Това имах - с това се опитах да помогна.

Казвам ти още веднъж, че начинанието ти е похвално и ти се извинявам, че неволно "съм ти навредил"!


п.с. вместу да се цупиш, използвай тази тема за да разбереш кое не е наред и го оправи.

Цитат:
From Wikipedia, the free encyclopedia


An Internet forum, or message board, is an online discussion site.[1] It is the modern equivalent of a traditional bulletin board, and a technological evolution of the dialup bulletin board system.[2][3] From a technological standpoint, forums[note 1] or boards are web applications managing user-generated content.[4][5]

People participating in an Internet forum can build bonds with each other and interest groups will easily form around a topic's discussion, subjects dealt within or around sections in the forum.

_________________
Axis Mercury
AVA Sport - Sprinter


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Теория на парапланеризма
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 7:48 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Петре,
едно от нещата, които ще ти помогнат в летенето са търпението, спокойствието и последователността.

Не е редно да сменяш името на темата, когато ти скимне, защото от едно място нататък хората не знаят какво четат.
Кое е важно за теб - Теория на парапланеризма или това, че си останал без думи ;)

Мисля, че първото и затова върнах името на темата.
Бих върнала и коментара, с който я започна и който смени 3 пъти поне, но за жалост не съм си го записала.

Моля те, вслушай се в думите на Наско за това как се цитира и копира информация, намерена в Интернет.

Петър и Останалите: с тези кавги правите темата невалидна. Дайте по едно мнение за съвет и продължете спокойно, без да се карате, иначе ще заключа темата :)

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 9:47 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
Преди Да4и да е заключила темата, да си кажа и аз мнението.
Предисловие:
Как се обучават американските и българските пилоти на самолети???
В Щатите ловат някое 18 годишно цигане, 3 месеца му обясняват кое копче за какво е(червеното пуска бомбата) и след тва му дават самолет и гориво, та човека прави 500 часа въздух.
В БГ ловат някое 18 годишно цигане и 5 години му обясняват какво е аеродинамика, как лети самолета,метеорология и защо Ленин е велик.
След тва му дават самолет и човека прави 5 часа годишно.
Въпросът е ??? кой може да лети повече???
Извода:
Всичко зависи от количеството водка.

_________________
В дългосрочна перспектива вероятността за оцеляване на всеки един спада до нула.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 10:23 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
krassi написа:
Баи Хаджи, наи-старите делтапланери, т.нар. Рогала, имат крило, което се състои от един тънък плат, които е извит, изкорубен нагоре ( сечение на конична повърхнина). Ако потока следва повърностите на това крило отдолу и отгоре, ще измине едно и също разстояние . По онази логика за различния път изминат за едно и също време, тия делти нямаше да могат да летят . Да не говорим за всичките тия хвърчила, дето ти ги произвеждаш и продаваш, дето са направени от единичен плат, опънат върху рамка...те как летят ?
ДА!, Физичните закони са все още същите, само че се прилагат по-различно


Здравей Краси,
Та да ти кажа как летят хвърчилата с плат опънат на конструкция.
ВСИЧКИ ХВЪРЧИЛА СА С ОКАЧВАНЕ ПОД ЪГЪЛ НА АТАКА именно защото са един опънат плат. Ако не са под ъгъл те никога няма да полетят.
И именно чрез този ъгъл се получава разликата в пътя на частиците обтичащи горната и долна част на плата (конструкцията).
Колеги, моля, не пишете неподготвени и в името на спора!

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 12:48 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Може да лети, като най-вече зависи от профила. Снощи Sa6о ми рисува разни схеми и обяснения как става това. Все пак е човек с авиационно образование и нека най-добре да даде компетентно обяснение как става това.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 2:57 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Аз специално съм летял със 36 км/час НАЗАД с параплана... :roll: Не е особено приятно... Пропада малко повече от обикновено. :lol:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 15, 2009 3:12 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Баи Хаджи, и Петар,
не исках тази тема да заприлича на заяждане и спорове заради самия спор. Единствената ми забележка беше ( погледнете първия ми пост) , че начина по които принципа на Бернули e въвлечен във публикуваните от Петър обяснениа за подемна сила, е научно необоснован и практически погрешен. Аз не казвам че няма принцип на Бернули, просто теориата за различния път на въздушните частици е стара и опростенческа. Ако не вярвате, направете си една супа
( мое и шкембе чорба ) поръсете я с червен пипер и си движете лъжичката във нея с подходящ ъгъл на атака и вижте какво става с частиците червен пипер зад лъжичката, като особено наблегнете на това дали частиците се събират отново при иcxодящиа ръб на лъжичката. Ако не искате с лъжица, изкривете си една ламаринка с формата на крилен профил и пробваите. Мисълта ми беше единствено да предпазиа новите хора от изграждане на опростенческа картина за подемната сила, нищо повече.
Които има желание да се рови в литературата, ще открие че наистина процеса е доста по-сложен и изисква доста по-високо ниво на познания във физиката и математиката и наи-важното, пилота няма нужда да разбира напълно процеса, за да лети ( така както ние няма нужда да познаваме устроиството на телевизора, за да гледаме ТВ ) За пилотите е по-важно да знаят че има подемна сила,и че тя е свързана със скоростта и ъгъла на атака в определени зависимости и т.н.
Направих си труда да преведа един пасаж от учебник за парапланериста на Мике Меиер, които обръшта внимание на този факт. Цитирам:



Да се варнем кам аеродинамиката, е, как крилото създава подемна сила ?
Ако сте чели ниакои аавиационна книга или сте учили аеродинамика въобште, вероятно сте чули ниаколко различни обяснениа за това. Едно от наи-популярните в книгите по темата се свързва с Принципа на Бернули, които постулира че там където въздуха се ускорява, налягането пада. Типичната авиационна книга продължaва с референции за нормалната форма на крилото в разрез, която е извита отгоре и по-плоска отдолу, и твърди че въздушните частици които минават отгоре на крилото трябва да се ускорят, за да изминат по-дългата дистанциа по горната извита повърхност за съштото време, и поради това налягането отгоре спада и подемната сила е създадена.

Проблема е че това обяснение не показва как едно такова крило може да лети твърде добре обърнато по гръб, при което "по-късата" долна повърхност се пада отгоре ? Факт е че крилата могат и летят съвсем доволнo и във обърнато състояние. ( Планера Grob 103 Twin Аcро е един добар пример;неговото качество е всъщност по-добро при някои скорости когато е обърнат, отколкото когато лети нормално. Традиционното обиаснение с Бернули не може също така да обясни източника на подемна сила при симетрични крила
( профили) , и симетричните профили саздават подемна сила съвсем доволно и при разумна ефикасност.

Проблема не е че Бернули е грешен, а в това че обяснениата чрез Бернули , които са насочени кам нивото на разбиране на аеродинамиката , изисквано от пилота , са прекалено опростенчески, толкова много, че всъщност те стават неправилни. Освен това, тези обяснениа са ненужни за разбирането на пилота. Между другото, в момента в които проумеете Бернули, истинския учен-аеродинамик ще доиде и ще ви каже , че освен ако вие сте наясно с меxаниката на цирцулационната теориа свързана с правоъгълeн вортеkc пръстен,, то тогава вие не разбирате как крилото създава лифт.
Нека да го оставим така:
Крилото създава подемна сила като отклониава въздуха надолу.Силата на реакциа върху крилото, която е резултат от крилото натискащо въздуха надолу, е въздуха, бутащ нагоре, и това е което крилото изпитва като подемна сила.
Също, крилото създава подемна сила наи-ефикасно ( с наи-високо отношение на подемна сила към създадено съпротивление ) , когато потока на въздуха над крилото е колкото може по-гладък ( smooth). Всички онези огромни усложнениа на теxническиа процес на проектиране на крилото ( и това е един процесс на изклиучителна сложност ) в края на краищата се свеждат до тези съображения: как да направим едно крило, което да избутва въздуха надолу без да създава големи нарушениа на потока около него.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 65 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов