Този форум се е превърнал в индкубатор на ниско прелитащи въгледодуби
.Никой не вниква в това което се пише но пък професионалисте сякаш умират от кеф да разрушават начинанията ни или може би се опитват да предотватят злополуки .Какъв всъщност е проблема ?Хаиде Ba4o поспочи ми грешките от това което качих по горе за аиродинамиката и подемната сила?! Кое по точно смяташ ,че е грешно и опасно ,и нетрябва да се разпространява ,хайде посочи ми?
Зачи усновните физични ,аиродинамични и метеорологични принципи написани в този учебник ,са вече стари, сподели ни новите?!
Може би начините за разпъване , скатаване на крилото и съхраняването му, които са описани в учебника са вече стари-хаде сподели ни новите?!
Да вземем тема метеорологията от учебника. Сигурно вече по -новите учебници на CUMULUS казват STRATUS?!
Да разгледаме темата за опасности по време на полет.
Да везмем например обяснението за изпадане в парашутиране.
ПРИ СПИРАНЕ НА СКОРОСТА НА КРИЛОТО ТО ИЗПАДА НАЙ-НАПРЕД В ПАРАШУТИРАНЕ-ПРОФИЛЪТ Е НАПЪЛНЕН , ОСОБЕННОСТА Е ЧЕ Е МЕК. И ИЗОСТАВА .ПОНЯКОГА КУПОЛА СЪЗДАВА ПРЕДПОСТАВКИ ДА СЕ ПЛЪЗНЕ НАЗАД ПРИ КОЕТО Е ВЪЗМОЖНА СКОРОСТ НА ПРОПАДАНЕ 3/6 М. С.
ПРАВЕЛНИ ДЕЙСТВИЯ-СПИРАЧКИТЕ СЕ ОСВОБОЖДАВАТ,НО НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ОТУСКАТ ТВЪРДЕ БЪРЗО,ЗАЩТОТО ИМА ПРЕДПОСТВАВКА КУПОЛЪТ ДА СЕ ИСТРЕЛЯ НАПРЕД !!!ОБСЪДЕТЕ ПОДРОБНОСТИТЕ С ВАШИЯТ ИНСТРУКТОР.
Предпоставки пр. крилото планира със прекалено обрани спирачки това може да се далжи на погрешната преценка на пилота ,че като намали скороста ще се задаржи по дълго време във въздуха.
Следва порив които спира парапланера пилотат отпуска рязко спираяките има голяма вероятност купола да се изтреля пред-а недай си боже и под пилота.
Може би има остаряло и грешно обяснение за динамичен срив,
ето какво пише:
При всеки полет има поне един динамичен срив-при кацането.По време на полет на височина която не позволява нормално кацане този срив е доста опасен!При рязко издърпване на спирачките ефектът на люлене се услилва.Ако спирачките се отуснат рязко още по-време на обратното залюляване на пилота, куполат може да се истреля пред и под пилота!!За това е важно да се изчака стабелизирането на крилото и едва тогава да се отпуснат плавно спирачките за да може крикото да влезе в нормално планиане.Обсъдете детаилите на тзаи ситуация с вашият инструктор
Хаиде да видим какво пишат сега за полет в термични условия
Полетите в термични условия са опасни за начинаещите парапланеристи защтото около и в самите термики бушува турболентност планирането не е плавно както в спокоини условия и има резки промени на възходящи и нисходящти пориви.Пилотат трябва да е изградил уменията да стабелизира крилото посредством "активно управление"
Вихрите отдолу,увелияават ъгала на атака,при бавен полет възниква голяма вероятност от срив на крилото (частичен/пълен)
Пилотът разпознава тази ситуация в изоставането на крилото, рязко намаляване на скороста.Активните реакции на пилота трябва да са обсъдят с инструктора!!!
Вихър отгоре,следва бързо намаляне на ъгала на атака.Крилото реагира с изпреварване.Активните реакции на пилота трябва да са обсъдят с инструктора!!!
Техника на центриране позволява престоя в добрите точки на възходящия поток като се извършват последователни виражи в една и съща посока.
Правило за намиране на ядрото (най-добро издигане)
* издигането се увеличава-по голям радиус на виража
* издигането намалява-по малък радиус на виража.
*постояно издигане - запазва се радиусът на виража.
издигането и пропадането в термика бързо променят позицията на парапланера.
Други опасности:
да се внимава от зблъсаци с други парапланеристи!!!
Всеки парапланерист които влезе пръв във дадена термика задава посоката на виража която изрично трябва да бъде спазвана и от последвалите го пилоти.
При изкачването трябва да се следи за базата на облъка в непредвиден случай трябва по-най бърз начин да се напусне термиката!!! Никога не допускускайте издигането ви да продалжи в облъка!!!!
Обсъдете подробностите на тези ситуации с вашият инструктор!!!
ако не сте подготвен за такъв вид полети ,полетът ви може да стане опасен за вас и пилотите около вас!!!
Знам ,че ситуациите които следват в такивa случаи са много и бързото им коригиране зави както от нивото на подготовка на пилота така и от класа на крилото .Тук хората просто са се опитали да ги направят малко по предвидими за начинаещият пилот или поне да му дадат основа с която може адекватно да отправя запитвания към инструктора си!
Хаиде Ba4o направих ти скромни извадки от това което имам посочи кое точно е устарялото и опасно-неточното ?!
Ето един повод да обсъдим този вид ситуации в полет!
Евала на Бай Хаджи които направи най-смислено и пълноцено изказване в целата тема досега.
Бай Хаджи е много прав като казва ,че матерялът е сух,като всяка теория.Колкото и стар да е това е основното теоретично познание
за летенето, което и до днес не е променено и точно това го прави полезен за четене+това всяко ново допълнение си е просто дпоълнение към основата на този матерял и ще бъде доплълвано впоследствие .Знам ,че днес има много нови конструкции на летателни апарати,които обаче не са сменили основните физични зависимости в летенето които се градят от времето на братя Райд.Учебникът съдържа важни елементи в парапланеризма и летенето като цяло.
Пък може да го направим и като предистория на по-новите издателства .
Май никой не чете какво се казва и просто си играе на котка и мишка.
Ba4o сега каво да правя да гледам надолу и да се чувствам виновно или какво ще ми предложи мадрата ти главица?щом е стар значи е грешен или какво всъщност те тормози?