Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Апр 17, 2024 1:08 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 64 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Ужас!!!
МнениеПубликувано на: Вто Апр 14, 2009 10:45 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Данчо написа:
Единствената сила която вдига крилото е ....


Точно и ясно...
Тази сила според мойте преподаватели по динамика на полета е т.нар. "засмукваща сила "

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 14, 2009 11:00 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Имам други въпросчета.

Како става с парапланера като се прави завой с тяло? Какво го кара да завива?
Каква е разликата при завой с тяло с крило с центарална камера (вътрешните върви са захванати от двете страни на тази камера) и без централна камера (вътрешните върви от коланите са захванити на едно ухо)?
Как влияе сбруята (седяща, Лежаща) на завоя с тяло?

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 15, 2009 10:20 am 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
Ами според мен, Всеки знае защо парапланера нее прав като дъска а е с формата на неправилна дъга. Когато нарушиш симетричната форма на крилото с изнасянето на тежеста в едната страна въздуха под крилото изтича не равномерно (в смисъм изтича повечеот не натоварената страна). Това води до редица фактори които променят подемната сила на двете части на крилото. С 2 думи променят се качествата на двете полукрила и не натоварената, изпреварва натоварената част. Подчертавам това е моето лично мнение.

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 15, 2009 11:12 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 4:41 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Име: Петър Трупчев
И/или с промяната на ъгъла по крена векторът на подемната сила се пренасочва.

Контра въпрос: защо при завой само с управление парапланерът все пак се накренява. Огъването на изходящия ръб не е ли еквивалентно на елерон при самолетно крило? Ако е така въртенето по оста на крена не би ли трябвало да е в ОБРАТНА ПОСОКА?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 15, 2009 3:39 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Много добър вапрос...
Моето мнение е че управленията по скоро действат като спирачка. От там опънатото полукрило се забавя, другото е с по голяма скорост , подемната сила също расте и крилото се накренява към опънатата страна. Подобна работа вършат интерцепторите на крилото а някои самолети.
Мисля че тука влияе и силно изразената махална система. При рязко опъване на едното управление, пънатата част се забавя, крилото се завърта около оста си , но пилота е с инерция и прави един мах, а крилото се накренява...

и те така...

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 15, 2009 3:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 4:41 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Име: Петър Трупчев
...или по-скоро вследствие центробежната сила, вече след влизането в завоя масовият център се измества?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Как завиваме
МнениеПубликувано на: Сря Апр 15, 2009 6:56 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Добро обяснение на силите в завой - на френски но с картинки:

http://bio-air-technologies.com/dossier ... tourne.pdf

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 15, 2009 6:57 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 9:45 am
Мнения: 137
Местоположение: Велико Търново
Име: Никола Янков
съгласен съм със сашо.само малко разсъждения на темата. ще съм благодарен ако някой потвърди или отрече :)

та на въпроса: опъваме дясно управление, профилът се променя и в първият момент подемната сила нараства както и ъгъла на атака, в същото време се увеличава съпротивлението (drag) и започва да пада скоростта. От там лявото полукрило започва да изпреварва дясното, защото е останало с предишната скорост и парапланера влиза в завой.

Това което ми е интересно - ако и двете полукрила имат тяга и могат да запазят скоростта си константна, дали крена ще е в обратна посока?

_________________
Advance Epsilon 7

every passing minute is another chance to turn it all around


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Как завиваме
МнениеПубликувано на: Сря Апр 15, 2009 8:01 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Данчо написа:
Добро обяснение на силите в завой - на френски но с картинки:

http://bio-air-technologies.com/dossier ... tourne.pdf


Това може ли някой да го преведе. Много интересни картинки :D

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 15, 2009 8:29 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 06, 2006 11:47 am
Мнения: 90
Местоположение: Varna
Може ама много дълго :oops:

_________________
GO into The Sky:)
UP Edge


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Аеродинамика и динамика на полета
МнениеПубликувано на: Сря Апр 15, 2009 10:38 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 15, 2009 10:30 pm
Мнения: 12
niki написа:
Миналата година се срещнах с един мой учител от военно въздушното училище, който сега работи в областта на парапланеризма. .............................

Нека не летим в бели полета или черни дупки :twisted:


Ники кой от даскалите се занимава с това да не е Валери Савов?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 16, 2009 4:38 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Църов?

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 08, 2009 7:31 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Един въпрос към Данчо
Всички знаем че съвременният парапланер има вдлъбнато-изпъкнал профил. Какво ще стане ако се направи с двойно изпъкнал, като при крилата на повечето самолети? Как ще лети и се управлява този парапланер?

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Профили
МнениеПубликувано на: Пет Май 08, 2009 7:57 am 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Повечето съвременни парапланери са с двойно изпъкнал профил. Това повишава стабилността, но намалява качеството.

Вида на профила е определящ за "характера" на едно крило. С помоща на спиида и тримерите формата на профила се изменя за постигане на желания резулат - скорост, стабилност, пропадане....

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 09, 2009 6:33 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
10x :)

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 64 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов