Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:31 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

FREEX FLAIR DHV 1-2 като първи парапланер - за или против?
ДА 12%  12%  [ 3 ]
НЕ 31%  31%  [ 8 ]
Има и други начини да си строшиш главата! 58%  58%  [ 15 ]
Общо гласове : 26
Автор Съобщение
 Заглавие: Какво е мнението Ви за парапланер FREEX FLAIR DHV 1-2?
МнениеПубликувано на: Пет Май 08, 2009 5:56 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 08, 2009 5:12 pm
Мнения: 12
Местоположение: Пловдив
Здравейте! :D

Какво мислите за парапланер FREEX FLAIR M DHV 1-2? :shock:

http://www.para2000.org/wings/freex/flair.html - това е линк с характеристиките на този модел от производителя. :o Как ще ги коментирате? Добър избор ли е за пъври "нискобюджетен" парапланер? :?:

Каква друга екипировка (сбруя, запасен парашут, шлем) ще препоръчате за човек 180 см, 90 кг?

http://www.airbase.uk.com/reviews/swfl.htm - това е линк с някогашен Flight Test на Freex Flair-а - на който му е интересно може да го прочете и да коментира. :idea:

http://www.freex.co.uk/eng/flair.htm - а това е сайтът на производителя. :roll:

Очаквам вашите коментари и съвети! Благодаря предварително!

_________________
Когато ти опре яйцето до дупето, провери дали не са две!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 08, 2009 6:44 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 06, 2006 11:47 am
Мнения: 90
Местоположение: Varna
Здравей,
Първото което се набива на очи е годината на модела. Това е много стара концепция крило изготвено с материали които отдавна не се ползват широко за производството на крила. Според мен има много по добри и удачни оферти за първоначална екипировка. Полетните характеристики на това крило се различават съществено от тези на съвременно крило със същия клас на хомологация. Другото което е че теста който четеш е много стар и съм сигурен,че не отговаря на реалното състояние на крилото което би купил. Трябва да знаеш че плата Карингтон е много корав и много си запазва външния вид, но не и въздухопропускливостта. Тоест може да изглежда като нов, но да не е пригоден вече за летене.
Най-добре да кажеш какъв ти е бюджета, за да ти дадем ориентир за всичко останало, а най-добре е да поговориш с инструктора си или ако не си говорил с такав да намериш...
Успех и ако имаш въпроси питай....

_________________
GO into The Sky:)
UP Edge


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 09, 2009 12:14 am 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
Виждам че си от Пловдив вземи се занеси до Първенец, намери селския гумажия Митко (Жилата)да си побъбрим и да те насоча в правилния път. Не бързай да купуваш каквато и да е екипировка преди да си взел на серьозно думите на инструктора си който все още нямаш. Ако имаше щеше да си на ясно с тези неща. А ако случайно имаш инструктор в този случай, разкарай се от него по бързо.

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Единодушни отговори.. :P
МнениеПубликувано на: Съб Май 09, 2009 9:25 am 
Offline

Регистриран на: Пет Май 08, 2009 5:12 pm
Мнения: 12
Местоположение: Пловдив
Здравейте и благодаря за отговорите. Засега сте доста единодушни. За щастие или нещастие (по-скоро второто до момента :(), това крило е в мое притежание и ще трябва да полети поне малко.. Да се надяваме, че с повече внимание и разумни действия (покупката му явно не е била такова :shock:), няма да има неприятни моменти. Колкото до останалата екипировка, ще се вслушам в инструктора (още нямам такъв, но по някое време ще трябва да имам) - явно това е най-добрият начин да се набавят правилните неща (май в моя случай е добре запасният парашут да е нов :D). Между другото като тежа 90 кг, запасният до 100 кг ли трябва да е, или до 120 кг? От сбруите гледах и тези на Аваспорт, защото ги правят в България - има един модел Tangra Basic, който на вид ми харесва и като цена по принцип е ок (като са нова сбруя). Митак, като минавам край Първенец, ще ти се обадя да попбъбрим, може и да взема крилото да ти го покажа поне. Симеоне, мерси и на теб за изчерпателната информация - за плата и останалите неща. Всичко е experience, все пак! :) До скоро :!:

_________________
Когато ти опре яйцето до дупето, провери дали не са две!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: гф
МнениеПубликувано на: Съб Май 09, 2009 1:11 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
ivanoff Иванов купил си крило тип обиец а дали тричбва или не триябва да полети поне малко 6то си дал пари няма да ти плати 4упениата няма да нау4и6 на ни6то с това фар4ило а даже точно обратното 6те ти даде тотално погре6ни представи ... успех

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: до Kite
МнениеПубликувано на: Съб Май 09, 2009 6:18 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 08, 2009 5:12 pm
Мнения: 12
Местоположение: Пловдив
Интересно и крайно мнение - за жалост без аргументация и доста неграмотно написано :roll:. Думата "успех" накрая не се връзва с нищо, освен с иронията, която се опитваш да вкараш, но и нея не поднасяш много успешно.

Не смятам, че крилото е чак убиец :evil:, по-скоро е морално старо и наистина управлението и начинът, по който ще се държи във въздуха ще е различно от това на новите крила. Идеята е, че дори и да е запазено, както един приятел се изрази, е все едно да караш запазен Москвич :o.

Нямам нищо против крайни изказвания, но само с необходимата към тях аргументация. В противен случай, това, което се опитваш да кажеш е просто едно нищо..

_________________
Когато ти опре яйцето до дупето, провери дали не са две!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 09, 2009 6:41 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 9:45 am
Мнения: 137
Местоположение: Велико Търново
Име: Никола Янков
не сравнявай крилата с автомобилите. С колата си на земята и дори да не можеш да спреш, винаги можеш да избереш канафката или нивата до пътя. Ако стане нещо във въздуха....... можеш ли да направиш това... и не ми казвай ...."нали имам запасен" :)

_________________
Advance Epsilon 7

every passing minute is another chance to turn it all around


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: до Нянков и др.
МнениеПубликувано на: Съб Май 09, 2009 7:32 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 08, 2009 5:12 pm
Мнения: 12
Местоположение: Пловдив
Виж сега, Nyankov, повтаряш стила на KITE, в малко по-различна форма. Нека да съм по-конкретен, за да не ви е неясно оттук нататък.:shock:

Аз, а и други като мен, които по една или друга причина са си взели по-старо крило :o , сме наясно, че тази наша постъпка крие известни рискове и т.н. Идеята на тази тема е вие, като по-опитни и по-наясно с нещата в парапланеризма :roll:, а и, евентуално, по-добре познавайки различни видове крила и техните характеристики, да дадете по-ясна представа на нас "пиленцата в гнездото":shock:, какви аджиба са рисковете, които поемаме с тези по-стари крила, а и от какво са породени тези рискове? Когато вашата идея е просто да се правите на интересни, да гледате с ирония на нещата и да си пишем глупости, то тогава цялата дискусия е излишна и безполезна.

Забележи, Nyankov, първите два отговора на моите въпроси - от тях наистина научих по нещо важно. От твоя отговор - само някакво оригиналничене. Ако беше прочел по-внимателно, щеше да разбереш, че не аз сравнявам колите с крилата, това го казва един приятел, който междувпрочем от доста време се занимава с парапланеризъм(предполагам той може да си го позволи). Аз също съм се занимавал с един друг спорт, който е различен от парапланеризъм, но също се изпълнява във въздуха и съм наясно колко е отговорна цялата тая работа и че знанията, опитът, реакциите и екипировката играят ключова роля в много ситуации.

Нека да пишат хора, които могат да кажат нещо конкретно по темата, да анализират характеристиките на парапланера (към тях съм публикувал линкове), или да дадат съвет като се аргументират.

Ако искате да сте оригинални и забавни, или да се правите на велики (защото примерно имате някакъв опит и ново крило), може би не това е най-удачното място..

_________________
Когато ти опре яйцето до дупето, провери дали не са две!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Варна
МнениеПубликувано на: Съб Май 09, 2009 9:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
По кротко момчета....

Тези крила имат проблем с материала на тънките върви. Лично съм сменял доста скъсани върви от управленията на същия модел. Ако крилото е това, (с произход Варна или Синьо Небе) по-добре е да не го летиш. Защо не попита преди да вземеш крилото? Има доста добри оферти за учебни крила втора ръка произведени след 2004.

Намери си добър инструктор и успех!

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: до Данчо
МнениеПубликувано на: Съб Май 09, 2009 9:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 08, 2009 5:12 pm
Мнения: 12
Местоположение: Пловдив
Данчо, това за вървите някъде съм го срещал из материалите, които изчетох тези дни. Изброени са няколко модела на freex, които имат такъв проблем (от по-старите преди 2004 г.) - там специално не видях Flair, но нищо чудно да е така. След 2004 г. те изцяло сменят концепцията си, доколкото разбирам.

Крилото е с произход Германия, летяно е с него 2 сезона и оттогава се съхранява на тъмно и проветриво място, по информация на продавача. Той също така смята, че крилото е много запазено и че може да се лети с него без проблеми, както и че е подходящо за начинаещи пилоти (предполагам като продавач е нормално да му направи реклама).

Ще огледам внимателно вървите, когато го взимам. Въпреки всичко се надявам да са запазени. Покупката беше малко импулсивна, но по принцип наистина е по-добре първо човек да се посъветва.. Ще я карам по-внимателно, разбира се, и дано всичко да е наред! :D

_________________
Когато ти опре яйцето до дупето, провери дали не са две!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Май 10, 2009 7:47 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 9:45 am
Мнения: 137
Местоположение: Велико Търново
Име: Никола Янков
ivanoff, това което написах преди, беше съвсем приятелски, и изобщо не е било опит за оригиналничене.

А това, че ти в всяко мнение търсиш упрек към теб, говори само по себе си достатъчно.

Аз също не се занимавам, кой знае от кога с летене (4 години) и съм минал през същите въпроси и решения. Лично аз избрах да предпочета да си купя нов парапланер, макар и на изплащене. Летях го 3 години, но на няколко пъти съм бил благодарен на всички, които ми помогнаха да взема това решение.

Така, че ти преценяваш дали това, което ти пиша е оригиналнечене или просто съвсем приятелско мнение.

Успех!

_________________
Advance Epsilon 7

every passing minute is another chance to turn it all around


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: za
МнениеПубликувано на: Нед Май 10, 2009 2:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
:lol: :lol: Оставете го п..........явно му е голияма и са му ясни не6тата а араргоменти хаихиаиха пази ги за доктора в болницата е това е краино исказване :idea: отворковец иска савет не тарпи критика успех

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Единодушни отговори.. :P
МнениеПубликувано на: Нед Май 10, 2009 8:42 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
ivanoff написа:
Здравейте и благодаря за отговорите. Засега сте доста единодушни. За щастие или нещастие (по-скоро второто до момента :(), това крило е в мое притежание и ще трябва да полети поне малко.. Да се надяваме, че с повече внимание и разумни действия (покупката му явно не е била такова :shock:), няма да има неприятни моменти. Колкото до останалата екипировка, ще се вслушам в инструктора (още нямам такъв, но по някое време ще трябва да имам) - явно това е най-добрият начин да се набавят правилните неща (май в моя случай е добре запасният парашут да е нов :D). Между другото като тежа 90 кг, запасният до 100 кг ли трябва да е, или до 120 кг? От сбруите гледах и тези на Аваспорт, защото ги правят в България - има един модел Tangra Basic, който на вид ми харесва и като цена по принцип е ок (като са нова сбруя). Митак, като минавам край Първенец, ще ти се обадя да попбъбрим, може и да взема крилото да ти го покажа поне. Симеоне, мерси и на теб за изчерпателната информация - за плата и останалите неща. Всичко е experience, все пак! :) До скоро :!:







Защо първо не отидеш да полетиш в някой клуб, така ще ти се изяснят нещата и ще си наясно какво точно ще ти трябва да купиш, а не преди това .. направо БЕЗУМИЦА!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: до Данчо
МнениеПубликувано на: Нед Май 10, 2009 8:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
ivanoff написа:

Ще огледам внимателно вървите, когато го взимам. Въпреки всичко се надявам да са запазени. Покупката беше малко импулсивна, но по принцип наистина е по-добре първо човек да се посъветва.. Ще я карам по-внимателно, разбира се, и дано всичко да е наред! :D



един въпрос, как ще разбереш, че вървите са добре или не?
аз май нещо не зацепих, ти преди това летял ли си? или за първи път ще виждаш парапланер?!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Pesheva & Nyankov
МнениеПубликувано на: Пон Май 11, 2009 3:49 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 08, 2009 5:12 pm
Мнения: 12
Местоположение: Пловдив
Pesheva, не е чак такава БЕЗУМИЦА! :D, недей да се палиш толкова. Относно проверката на вървите, във форума има много информация по този въпрос и смятам да я използвам. Ще ги натоваря и ще видя дали ще издържат, мисля, че има различни начини това да се направи, за да не се случи във въздуха. Гледал съм и снимки на дефектни върви, така че мога да рапозная някои видими дефекти. Дали съм летял ли? Не точно! :P

Nyankov, приел съм мнението ти за приятелско, чак до толкова не съм се засегнал. Търпя критика. Точно от истинска критика се интересувам и то не към мен или моите представи за нещата, а към крилото, за което става въпрос. Ако имаш някаква информация или идея защо е опасно това крило (без стандартните отговори, че е морално старо, остаряла концепция, може би не е в добро състояние), ами нещо, което може да е полезно от чисто практическа гледна точка, с удоволствие ще го приема, както и от всички останали. Поздрави! 8)

_________________
Когато ти опре яйцето до дупето, провери дали не са две!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов