Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:44 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

FREEX FLAIR DHV 1-2 като първи парапланер - за или против?
ДА 12%  12%  [ 3 ]
НЕ 31%  31%  [ 8 ]
Има и други начини да си строшиш главата! 58%  58%  [ 15 ]
Общо гласове : 26
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 12, 2009 8:24 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
jilata написа:
Виж какво браточка. Ти май си решил да изкараш курс за наченаещи онлайн ....няма да стане така. Събери си парички, отиди в град Сопот (близо е до Карлово) поразпитай каде е клуба "Скайномад" намери Николай Йотов и му кажи че искаш да се научиш да летиш............Само не му давай съвети кое как става, просто слушай и изпълнявай и след седмица си готов да летиш сам, в безветрие :wink: ок? понял? ааааааа и Успех :wink:



Еми то и аз това се опитвам деликатно да намекна на човека, но той нали чете много форума, пък то нали знаеш че така всичко изглежда супер лесно и безпасно.
Ако можеше така аз вече да съм акро пилот


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 12, 2009 9:19 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 15, 2007 8:19 am
Мнения: 79
Местоположение: Varna
нема да се плашиш ще летиш ниско и бавно и нямаш проблеми :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 12, 2009 10:39 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 03, 2006 4:23 pm
Мнения: 101
Местоположение: гр.Лом
Въпреки ,че не съм опитен парапланерист ще си позволя да взема отношение по темата.Виж ivanoff не искам да се правя на интересен но немога да не се съглася с мненията , които те съветват да не се занимаваш с това крило , защото просто и аз минах по този път.
През 2006г изкарах курс за първоначално обучение в клуб "Скайномад".Още преди да се запиша на курса направих грешка и си купих старо крило модел 1993г ДХВ 2 от "приятел".Всички хора в Сопот ме посъветваха просто да приема ,че нямам крило.Първоначално не ги разбирах , крилото беше летяно малко и във видимо отлично състояние.И така след курса взех крилото и право на учебния старт до с. "Бистрица".След чисто новото учебно крило в "Скайномад" повярвай ми започнах да разбирам къде е проблема с моето крило а именно:С много по малък ход на спирачките крилото влизаше в доста по затворен завой от учебното .Сравнение с учебното се държеше адски нервно , доста по трудно излиташе и най-вече , че в 2 случая моето крило прави малки колапси а за сравнеие имаше на старта едно момче Пешо с нов Адванс ДХВ 1-2 той нямаше тези проблеми.Така бързо стигаш до момент в , които губиш доверие в крилото си.Другите се кефят с новаи крила а теб започва да те хваща първо яд ,че си се прецакъл а впоследствие и страх от летенето с това старо крило.Това ,че летиш със старо крило а нямаш опит започва да ти тежи ако искаш чисто психологически.В моя случай приятелите от курса дето веднага си купиха по нови крила напреднаха адски бързо а аз спрях да се развивам.Така стоят нещата при мен!
Виж можеби всеки случай си е индивидуален но аз искам да съм коректен с теб и затова ти разказвам моята история. Горчивата истина е ,че човек ако иска да се развива ,учи и кефи максимално на парапланеризма трябва да си приготви не малко пари.

_________________
Скочи, за да разбереш имаш ли криле.
Живей на ръба, но недей да падаш!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 13, 2009 10:16 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Брато иванофф. сгъни много внимателно крилото сложи го в торбата и под леглото .. и го извади след още 11 години за да го изхвърлиш. Другия вариант е да го направиш на лентички и да сложиш по стартовете дето ходиш. :-)

Слушай хората, какво ти казват и лети с ново (или относително ново) крило. помисли само 8 години е седяло сгънато в торбата - аз не бих летял с такова крило. за съжаление не мога да ти кажа нищо за плата и вървите на крило щото нямам време да чета тия работи .... ама все пак 8 години.

Знам пилоти дето искат да си продадат DHV1ците от миналата година модел. Ако се интересуваш да те насоча.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Май 14, 2009 2:38 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 3:48 pm
Мнения: 111
Pi4, negi slu6ai te nerazbirat, az poznavam edin instruktor pri koito s tova krilo 6te si otli4nik, ako iska6 6te te svarja s nego, vikat mu jungliora.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: djubaca
МнениеПубликувано на: Чет Май 14, 2009 3:03 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Хора, престанете да оригиналничите. Човекът пита най-нормално, а от цялата врява, единствено в постинга Данчо се съдържат конкретни аргументи защо това е "крило тип обиец" (Фърчи, да се свети името ти! :lol: ).

В крайна сметка човекът е прав:

ivanoff написа:
Аргументиране е да се обясни ЗАЩО така мислиш, а не какво ще стане. Това крило не е добро поради някаква специфична причина ли? Или всички по-стари крила не са добри? Или ако е износен плата или вървите не добре? Или изобщо ЗАЩО? ...


Това че за повечето от нас отговорите на тези въпроси изглеждат очевидни, не значи че всички са длъжни да знаят това. И затова питат ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Май 14, 2009 8:03 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
За всяко крило може да се каже че е тип убиец,даже и на последен модел 1ца.Според мен , много зависи дали ще е убиец крило или носещо радост крило, от това, какво прави пилота седнал да дърпа управленията на определеното крило . Разни хора , разни идеали !!!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 15, 2009 9:16 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
За да няма спекулации кое крило е убиец или не, има едно просто и "елегантно" решение. Както е на запад, на всяко продавано крило втора употреба, да му се направи повторен DHV тест или нещо от сорта:wink:. До колко е възможно обаче това в БГ е друг въпрос. :arrow:

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 15, 2009 11:42 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Mериш пропускливоста на плата
Намираш схема с дължината на вървите и ги измерваш
Правиш един час граундхендлинг
После излиташ крилото от някое ниско баирче 20-30м

Ако всички тези неща са ок, значи крилото става за 50-100часа летене.
Това всичко, при условие , че имаш изкаран курс и някъкъв лиценз, и способности да извършваш самостоятелни полети. Ако не, то бягай при някой инструктор да те научи!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 15, 2009 1:22 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 8:18 am
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Име: Радослав Савов
А ти Бончо, виждал ли си FreeX Flair? Аз съм виждал. Виждал съм как в спокойно време прави негативна и човека си чупи рамото от твърдото приземяване.

_________________
Седењето го зголемува задникот
------------------------------
Радослав Савов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 15, 2009 1:48 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Момчета, хайде стига. Бончо каза какво трябва да се направи и съм сигурен, че всички биха казали същото ...

zgaddo, аз пък съм виждал на Олюдениз как с FreeX Flair едно нашенско девойче от Благоевград скриваше шайбата на "печените пилоти" и в термиките ги гледаше все отгоре :wink: . Известен е и случая от Дърманци, когато на метри над поляната се срива чисто нов Gradient Golden 2 (според коментарите в paraglidingforum, безусловно най-доброто DHV 1-2 което някога е правено).

Така че крилото е важно, но много по-важно е това, което виси отдолу на крилото ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 15, 2009 9:01 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
zgaddo написа:
А ти Бончо, виждал ли си FreeX Flair? Аз съм виждал. Виждал съм как в спокойно време прави негативна и човека си чупи рамото от твърдото приземяване.

Радо, не съм виждал Flair на живо, и чесно казано на снимката от Пара 2000, не ме кефи изобщо. Но за мен всяко крило е произведено за летене, а не за претрепване. Друг е въпроса кой как го лети( хайде не ми казвай че крилото от самосебе си е направило негатив). Аз скоро пострадах от същия проблем, изнегативих си крилото при кацане в безветрие(боля ме врата един месец), и този проблем е редовен, оня ден нашия Беньо почти си срина крилото пак при кацане в безветрие, добре че го усети навреме и се размина само с болки в гъзът.Общо взето по нашия край всички са свикнали да кацат при вятър, и когато някой път се наложи да кацаш при безветрие оставаш учуден , защо крилото неще да спира , и дърпаш все по вече и по вече.............. май се отплеснах от темата.

Та мисълта ми беше, че ако едно крило отговаря на изискванията за летателна годност, защо да не се лети с него. Друг е въпроса , кой как ще го лети!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 16, 2009 9:08 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
djubaca написа:
.. иначе голдъна наистина е много добро крило .. и аз продавам едно ако иде реч за реклама :) :) :) :) :)


Само че аз вече не продавам, ако иде реч за реклама ... :lol: :lol: :lol:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Какво е мнението Ви за парапланер FREEX FLAIR DHV 1-2?
МнениеПубликувано на: Чет Фев 17, 2011 11:11 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 26, 2009 1:08 pm
Мнения: 59
Местоположение: Велико Търново
Име: Георги Петров
Абе какво става с това момче? Жив ли си колега?

_________________
Георги Петров


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов