Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:53 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Кратък курс по равнино летене.
МнениеПубликувано на: Нед Дек 20, 2009 1:08 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Сега от тази снимка, която руснаци са пуснали в техният форум може да се реши една задача, която може да е от полза за много от летящите. :wink:
Задачата е следната. Вижте снимката:
http://paraplan.ru/forum/files/7873/1754693855.jpg
На къде трябва да лети пилота по нататък и защо така мислите?
Ще зададем и някои допълнителни условия. Крило, модел не повече от DHV 2. Късна пролет. Време, около 14-14.30 часа. Вятър, около 2-4 м/сек. Посока - ще определите по снимката.
:wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 20, 2009 2:49 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 30, 2006 8:25 pm
Мнения: 48
Местоположение: Горна Оряховица
Име: Николай Обрешков
Към най близкото капанче по главния път,ако не успея да стигна до плажа.

_________________
Николай Обрешков
GIN GLIDERS ZOOM /AVA Sport "Tangra Race"
SOL Torck
UP TRANGO XC GIN Genie Lite [color=#0000FF][/color]


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 20, 2009 2:57 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:59 pm
Мнения: 73
Местоположение: Бургас
Име: Петко Рачев
В дясно виждам се образува ново облаче, че и отдолу е застроено

П.П. Вятъра го виждам 5-6м/с С-З
На запад гледам е чисто т.е. отива на кацане


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 20, 2009 3:00 pm 
Чудесна идея са тези задачки! :)

Ако на снимката всичко нататък е само тайга то пилота трябва да си кръжи над чистото място (освен ако не е шампион по целно кацане и може да кацне между дърветата без да закачи крилото :lol: ).
Вятърът според мен духа под ъгъл отляво надясно на снимката. Приемам, че слънцето се намира по това време на деня в десният ъгъл и в такъв случай вятъра би трябвало да е И СИ. В в 2.30 по това време на годината би трябвало да работи доста добре, т.е. моят отговор е да кара надясно.
А какво има зад гърба му? Планина ли?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 20, 2009 4:35 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 07, 2008 8:06 pm
Мнения: 195
Местоположение: Варна
Име: Костадин Фердинандов
Не зная в случая дали посоката на вятъра е от голямо значение т.е дали е E,NE или W.Аз също бих тръгнал на дясно,1-во защото там са облачните улици,2-ро наляво е само гора-шанса за намирането на термики е по-малък,3-то вятъра видимо е от ляво на дясно на снимката,4-то вероятно на ляво е бриза от морето,което се вижда-Бриз=термикоубиец :).


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 20, 2009 9:28 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
NIKOBR написа:
Към най близкото капанче по главния път,ако не успея да стигна до плажа.

Вичо разправяше на някого за мен:
-Гледам едно крило лети към кръчмата и пее метъл! :D

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 21, 2009 9:23 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Няма море на тази снимка. Това в дъното горe в ляво е някаква река, или езеро. Така че бриз няма и всякакво определяне на И, СИ, З и т.н. е безпредметно. Вятъра казах че е 2-4 м/сек, а не 5-6 от СЗ. :wink: Слънцето е някъде в дясно над пилота, защото блести на върха на дясната му обувка.:wink:
Пилота видимо е на около 1000-1200 м над терена, малко под базата. Вятъра духа от ляво на снимката. В дясно има кумулуси и облачни улици, но те са на 3-4 км от пилота. Това са, около 8-10 минути полет. Значи, ако тръгне надясно, до като стигне там те ще са разпаднали, а и той ще е загубил височина.
Според мен трябва да лети точно към центъра на снимката и съвсем леко в ляво. Там са тригерите, които късат тези термики и правят кумулусите в дясно. Тригерите са краят на гората в ляво, населените места и ливадите. Ако успее там да хване следващият цикъл и се набере, то самата термика ще го изнесе надясно към облачните улици. Ако не успее, то ще кацне някъде на ливадите карай населените места. :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 21, 2009 1:49 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 29, 2008 6:42 pm
Мнения: 58
Местоположение: Атина, Гърция
Чудно какво е решил пилота в този момент? Отговор на задачката за един от възможните изходи от ситуацията..... че даже тестван! :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Дек 22, 2009 3:03 am 
Offline

Регистриран на: Съб Апр 29, 2006 7:07 pm
Мнения: 226
Местоположение: Шумен
Човека се е извадил. Следва да изръчка... кво се чудите толкова не разбирам.

_________________
Axis Mercury
AVA Sport - Sprinter


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кратък курс по равнино летене.
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 11, 2011 10:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 427
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Тоя викенд си бях по родните земи, намиращи се точно под голямата луна :-). И порих безгрижно въздуха с моторетката на братааааа (по известен като бартааа, но това на втората ракия :-) )
Сутринта докато отивах да ударя едно рамо за царевицата...умряяях от студ. Викам си ебааахти мотора аз, сопол ще хвана :-).
Но на връщане забелязах друго (не че вие 5-та скорост, то това ще се коригира тая зима - не е зор) :-):
1. Минавам покрай черна нива, а слънцето пече ама яко...пак ми е хладно.....
2. Минавам покрай почернели слънчогледи (от ляво :-)) и неожъната царевица (от дясно)...хубаво топло приятно
3. Пак черна нива, пак хладно
4. Пак слънчогледи и царевица (но тоя път разменени :-) ) пак топло

Накрая реших че тия ми ти растения задържат въздуха и той може по-хубаво да се нагрее (те са вече изсъхнали)
Как мислите ?

P.S. Или по - скоро да питам доктора от Шумен, че докато го зяпах вчера щях да се блъсна с колата :-)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кратък курс по равнино летене.
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 13, 2011 6:34 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Гошо, благодаря за споделените наблюдения. Това е част от летенето, дори когато не летим. Хубаво е да развием усет и наблюдателност за тези неща.
Както се досещаш освен възможността за нагряване на дадена повърхност, значение има и способноста за запазване и натрупване на нагретия въздух.
Не знам колко часа слънцегреене е имало докато си минал покрай нивите, но също е полезно да се знае че по-тъмните повърхности, освен че поглъщат по-добре слънчевата енергия, по-ефективно отдават топлина, като го няма слънцето.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кратък курс по равнино летене.
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 13, 2011 10:54 am 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 9:58 pm
Мнения: 182
Местоположение: България -София
Име: Еленко Божков
Малко не е в темата, ама и аз в неделя имах "аналогичен" случай..... На Витоша, на три пъти се спасявах от "удавяне" от около 900- 1000 м. с дежурната термика която е между начална лифтена станция и стръмната част в началото на седалковия лифт. И трите пъти миришеше яко на кебапчета, чак до хиледа и триста метра Направо можеше като Хитър Петър да си извадя комата хляб и да го напоя с миризмата. След това ме отнасяше през бай-Кръстьо към Вълчата скала и миризмата се губеше. Като контрапункт: Йотов разправяше веднъж, че като въртял над сметището на Карлово му меришело........... но на друго

_________________
Ozone - DELTA 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кратък курс по равнино летене.
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 13, 2011 11:35 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Има и друго. По-тъмните участъци обаче може и да са пропити с повече влага и затова да са по-тъмни, и пак да няма нищо над тях. Но могат да са причина около тях да се намери нещо, за което те да са помогнали да се откъсне. Така, че равнинното летене е голяма заигравка и много трябва да се мисли още докато си нависоко в базата, но не са малко случаите когато се вадиш от по-малко от 100 метра над поляната с яки шутове, и после въртиш готина термика когато набереш височина и стигнеш базата. Оппп, май се окапах!!!
Късмет все пак и там е необходим. Понякога има кризи които те свалят мъжката и след малко виждаш изостаналите крила как минават на глайд под базата и не губят височина. Така, че и да си в базата пак има много тактика. Случвало ми се е да реша да рискувам и да пресека синя дупка, по средата на която едва се забелязва малко кумулусче, и там една широка единица ме кара да катеря бавно, но сигурно и така докато стигна до следващата облачна улица. Който опита от равнинното летене след това разбира че много има за учене и познаване на облаците в най-малките тънкости. Дали са разлети или добре оформени дори и във височина, дали са с равни и тъмни дъна. Колко време са се задържали преди да стигнете до тях(това изисква и добра фотографска памет). Всички тези проблеми провят равнинното летене много по-интересно и вълнуващо.
А курса по равнинно летене е много муден процес и иска мноого летене. И после пак идва деня в който си викаш "Абе това трябваше да стане по друг начин" и се давиш.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов