SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Da izletish ili ne?
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=40
Страница 1 от 1

Автор:  Krassi [ Пон Мар 15, 2004 5:15 am ]
Заглавие:  Da izletish ili ne?

Predlagam tema za obsajdane:
Reshenieto da izletish ili ne?
Kakvi obstoiatelstva biha vi nakarali da se otkajete da izletite?
( primerno-zabravih si sbruata :P , ili viatara stana 10m/s graben...)
A ima li prichini , poradi koito nepremenno bihte izletiali?
Temata e goliama i ima bezbroi mnenia, vseki ima svoi sobstveni kriterii
za bezopasno letene, neka spodelim misli...

Автор:  niki [ Пон Мар 15, 2004 7:06 am ]
Заглавие:  ще го бъде или не

Аз вземам решението за полет на старта. На старта съм отишъл заради някакви прогнози за вятър и др. Ако на старта условията са едни а прогнозата е за други, чакам да видя дали има тенденция за подобрение. Ако има слаби 2-4 м/с отклонения във формата на гръб или страничен вятър, чакам с надеждата някоя термика да пусне гювеч за излитане. Обикновено се изисква голямо познание на местните условия за да си сигурен какво чакаш и в какво излиташ.
Така в слабия гръбен вятър може да дреме един голям ротор, който трябва да имам предвид като излитам.
Често съм се отказвал да излитам при силен (над 9-10 м/с) и много поривист челен вятър - преценявал съм че старта няма да е безопасен за турбуленцията която ме чака.
Едно от разковничетата ми е че съм си приготвял по-бързо екипировката си от останалите, после излитам а другите цял ден чакат да отслабне усилия се след мене гръб. Хубавото време се чака на старта и докато дремеш и се припичаш трябва да държиш под око нещата, да се слееш със старта и да хванеш влака в подходящия момент.

Автор:  misho [ Пон Мар 15, 2004 8:33 am ]
Заглавие:  според зависи

За мене това, дали да излетиш или не, е вапрос на лична преценка.Обаче, за мене вапросът е:можеш ли да прецениш кога да излетиш и трябва ли да се подвеждаш по другите, които са вече във ваздуха?Аз мисля, че трябва да дискутираме тези теми, защото по темата на Краси сме слушали много и различни мнения, особено от хората с по-малък опит.От по-стари пилоти съм чувал едно златно правило: "Ако имаш дори и малко напрежение преди старта, по-добре не стартираи, защото във ваздуха става още по-гоямо".

Автор:  ВладиЧ [ Пон Мар 15, 2004 9:47 am ]
Заглавие:  Сам си решаваш и си носиш кръста!

При слаб вятър, или при безветрие, или при слаб равномерен гръб почти няма проблеми. Проблемите са при силният вятър ,или какво всеки смята за силен вятър ,защото оценката е много субективна при условие ,че нямаш ветромер.
По рано съм излитал в силен вятър с чужда помощ. Примерно 1 или 2-ма държат крилото ,а друг ме държи за сбруята, защто не мога да удържа параплана и когато ме пуснат излитам ,като тапа от шампанско право нагоре,за да станат хубави полети. Обаче имах и няколко много неприятни инцидента при подобни условия, и вече имам желязно правило за подобни случаи което спазвам. И то е :
НЕ МОЖЕШ ЛИ САМ ДА СИ ОПРАВИШ ОБУРУДВАНЕТО БЕЗ ЧУЖДА ПОМОЩ, И ДА ИЗЛЕТИШ ,ЗНАЧИ ВЯТЪРА Е СИЛЕН И НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ЛЕТИ!

Автор:  Skyhiker [ Съб Фев 26, 2011 12:18 am ]
Заглавие:  Re: Da izletish ili ne?

Да излетиш или не ? :roll:
Според мен има наколко основни фактора с които трябва да се съобразим при вземането на това важно решение.
На първо място е чувството за самоотценка и преценка на МТО условията.
На второ място, възможностите на пилота.
На трето място, възможностите на екипировката.

Разбира се тези фактори са по скоро индивидуални и варират според опита и познанията на пилота, но има и редица други, които са свързани с особеностите на мястото от което се излита, както и с особеностите на микроклимата за раьона и те в никакъв случай не бива да се пренебрегват, без значение колко опитен е пилота и с какво лети.

В началото ми беше трудно да преценявам кога е подходящо за мен и кога не, и се осланях на мнението на по - опитните пилоти, но това на няколко пъти ми е изигравало лоша шега.
Поради факта че, от гледна точка на по опитния пилот условията са прости, съм бил подтикван да взема решението да излетя, особено следвайки "принципа на стадото", когато виждайки че, всички са излетели, дори и по неопитни от мен, но пренебрегвайки фактора "екипировка" съм ял калая.

Това ме накараа да преосмисля някои решения, които съм вземал и да вземам решение винаги в полза на по - безопасното а имено "По добре да си там долу и да мечтаеш да си горе, отколкото да си там горе и да се молиш да си долу"

Разбирасе това само по себеси не е решение на задачата Да излетиш или не ?
Истината е някъде по средата и откриването и не винаги е толкова просто, а тук вече освен преценката има и изестна доза късмет, а късмета е нещо на което трябва най - малко да се осланяме в Парапланеризма,, и все пак е добре човек да го има :wink:

Като заключение, ще споделя какво правя аз, понеже през по голямата част от времето ходя сам, не че искам, просто така се случва, ми се налага да вземам решението сам, без да се влиая от другите пилоти, защото такива наоколо няма. По принцип наличието на други крила във въздуха, освен че ти дава доза успокоени, ти помага и чисто визуално да определиш динамиката на МТО обстановката, и както казах, понеже съм сам, тази динамика определям чрез наблюдение поне 1 час на старта, това в комбинация с МТО прогнозата ми помага да добия възможно най - реална представа за това какво ме чака във въздуха.
Ако съм на ново и непознато място, търся съвет от някой който е летял там, най добре да е местен пилот по възможност, ако мястото е ново като старт въобще, се съветвам с някой, за който знам че има опит в летенето на такива места, неведнъж съм звънял на Ники Йотов да го питам товаа онова, докато същевремено съм се приготвил и дебна подходящия момент,както казва Той.
Разбира се ако се чувствам несигурен в себеси или в екипировката, предпочитам да не излитам, защото вече самата психическа нагласа е негативна и от този полетт удоволствие едва ли ще изпитам. Неколкократно съм слизал пеш от стартове до които съм се качвал за 2 часа, и не съм пестил от билетче Надолу за лифта в Сопот.

И все пак всичко е въпрос на индивидуално решение и най - добре е то да си е такова :!:
Ето и нагледен пример,http://vimeo.com/20353868 където гореспоменатите фактори са в пълна сила, заедно с късмета да не ми се самоотвори запасния преди да кацна :wink:

Автор:  Angel_Sim [ Съб Ное 26, 2011 12:31 am ]
Заглавие:  Re: Da izletish ili ne?

Аз много пъти не съм излитал и до сега не съм сгрешил. Иска се голяма смелост и мъжество обаче човек да не излети още повече, когато други летят. Много по-лесно решавам да летя или не когато няма никой. Винаги решавам според собствената си преценка, никога не се ръководя от добри пилоти. Гледал съм как добър пилот при източен вятър излита на юг на Сопот. Гледал съм как след него излита "папагал" и се размазва в терена (потрошен) при условие, че има перфектни условия за излитане на изток (100 м по-нагоре). Никога не отивам да излетя, винаги отивам да видя да погледам и ако пък е добре и да полетя. Има стартове, които позволяват дори да е силно човек да се потъркаля - Витановци примерно - или ако е слабо да покастри храсти - пак там. Има стартове които само чакат при малко по-неподходящи условия да ни ............................... да ама аз предпочитам биричка.

Автор:  Х А Р И [ Съб Ное 26, 2011 6:40 pm ]
Заглавие:  Re: Da izletish ili ne?

Angel_Sim написа:
Има стартове, които позволяват дори да е силно човек да се потъркаля


Днес на Мадара стана точно така. Усили доста след като излетя Доктора и после с Боне направихме по няколко опита, но все неуспешни без да стават усложнения. После се преместихме на долния старт и си полетяхме с кеф. А след това изядохме по една сгряваща чорба.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/