Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 11:18 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: За да няма инциденти
МнениеПубликувано на: Съб Май 28, 2005 12:36 am 
Текста по-долу е част от инструкцията на Бумеранг 4. Смятам че в тези две странички е синтезирано всичко което един пилот трябва да знае за базопасното "комуникиране" с крилото във въздуха! Тези съвети в пълна сила важат за всички съвременни крила! Оригиналния текст е тук.

Ускорено летене
Веднъж, след като сте свикнали да летите с вашето крило, можете да го правите използвайки спийдсистемата, което позволява подобрено качество при насрещен вятър и по-добро пробиване при силни условия. Използвайте спийдсистемата натискайки постепенно с крака степенката и. Бъдете готови да контролирате клатенето настрани използвайки промяна на тежестта и клатенето напред/назад с промяна на положението на степенката. Поддържайте много лек натиск на управленията за да чувствате купола. Избягвайте да летите ускорено близо до земята и внимавайте като използвате акселератора при турбулентност. В случай на пропадане докато използвате акселератора, незабавно отпуснете управленията и спийдсистемата изцяло преди да предприемете каквито и да е други коригиращи действия, както е описано по-долу.

Активно летене
Съвременните крила имат високо вътрешно налягане, добра устойчивост на колапси и базово ниво на пасивна безопасност. Въпреки това е препоръчително да практикувате активен стил на летене. Това ще Ви помогне почти изцяло да избегнете колапсите при турбулентни условия. Ключа за активно пилотиране е да се държи парапланера над главата през цялото време. Ако той пада зад вас, отпуснете управленията. Ако е пред вас го обирайте докато не започнете да контролирате гмуркането. Ако почувствате загуба на налягане от някоя от страните на купола оберете плавно управлението и прехвърлете тежестта на здравата страна докато почувствате, че налягането се възвръща. При всички случаи поддържайте адекватна скорост и избягвайте пререагиране.

При турбулентност
Колапсиране на купола може да се появи при силна турбулентност. Крилото ще се възстанови в повечето случаи и само, но е препоръчително да го отворите контролирайки с помощта на управленията. Желателно е да следвате съветите по-долу, за да помогнете крилото да се възстанови по-бързо.

Асиметричен колапс
В случай на силна турбулентност и асиметричен колапс (пропадане на една от страните), крилото се стреми да се възстанови само, но ще се завърти към колапсиралата страна. Това може да е нежелано ако сте близо до земята или други парапланери. Поддържайте курса чрез прехвърляне на тежестта към здравата страна. Това действие може да е допълнено от леко обиране на управлението на здравата страна. Това обикновено е достатъчно колапса да се възстанови. Понякога обаче е необходимо да се изпомпа колапсиралата страна със силно и равномерно движение. Оставете парапланера да възстанови скоростта си на летене след като се е възстановил. Ако имате голям колапс –особено при ускорено летене трябва да съблюдавате за следното:
При голям колапс поради разликата в тежестите и инерцията на купола и на пилота, пилотиращия ще продължи да се движи напред, а купола ще остане зад него, особено при ускорено летене. Трябва да изчакате докато направите мах назад и се озовете под купола преди да действате и внимателно да спрете здравата страна на купола. Ако реагирате прекалено рано рискувате да сринете колапсиралия купол изцяло и ситуацията може да стане неконтролируема. Когато имате голям колапс при ускорено летене трябва първо да отпуснете веднага спийдсистемата. Останете в неутрална позиция по отношение на прехвърлянето на тежестта и оберете леко здравата страна. Оставете парапланера да се завърти, ако имате достатъчно пространство.Това е оптималното действие, за да се избегне негатив или срив и спомага вашият парапланер да се възстанови по най-бързия начин.

Симетричен колапс
Един симетричен (фронтален) колапс обикновено се отваря сам без силна намеса на пилота. Парапланера ще възстанови скоростта си с леко гмуркане напред. Ако използвате управленията, внимавайте да не пререагирате или да ги използвате твърде рано, когато купола е все още зад вас – има опасност от срив.

Връзване
Връзването се получава вследствие на сериозен колапс и когато ухото на купола попадне между вървите. Това може да се случи обикновено след много голям колапс или след поредица от ситуации. Оберете и/или прехвърлете тежестта на здравата половина и изпомпете с управлението завързаната страна. Повечето съвременни крила имат отделна връв (стабилизатор) стигаща до ухото, която тръгва от колана „B” или „C”. Тази връв може да се използва в случай на връзване. Дръпнете я надолу докато усетите че е напълно обтегната и би трябвало връзването да се оправи.

Негатив
По време на нормален термичен полет, вие сте много далеч от границите на негатива. Независимо от това, ако той се случи просто отпуснете управленията и изчакайте докато купола скочи напред, спирайки го с управленията, ако се гмурне твърде много. Никога не използвайте управленията, когато купола е зад вас, и винаги се опитвайте да контролирате купола с управленията, когато той е над или пред вас.

Поредица от ситуации
Много отваряния на запасен парашут стават вследствие на поредица от пререагирания от страна на пилота. Имайте в предвид, че пререагирането почти винаги е по-лошо от това да не се реагира изобщо.


Върнете се в началото
     +2 / -0 
 
 Заглавие: За да няма инциденти.
МнениеПубликувано на: Съб Май 28, 2005 9:03 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
А така!!! Кратко, ясно и точно.
В тези няколко реда са синтезирани основите на летенето с парапланер.
Благодарим на GIN за инструкцията!
Благодарим на DVD,че я преведе и вкара във форума!

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Май 29, 2005 9:13 am 
Благодарим :)


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 20, 2007 8:12 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 26, 2007 4:29 pm
Мнения: 207
Местоположение: Варна
Те тава си е за гнездото ;)
И аз да благодаря(2 години по-късно)!

_________________
MacPara Eden 3
Червено и Сиво


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2007 7:54 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Сиреч, както беше казал някой по повод едно клипче.
- Не пречи на крилото да лети.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2007 9:31 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 03, 2006 4:23 pm
Мнения: 101
Местоположение: гр.Лом
И аз се включвам към благодарностите.Браво DVD.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За да няма инциденти
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2007 10:30 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
DVD написа:
Имайте предвид, че пререагирането почти винаги е по-лошо от това да не се реагира изобщо.


Специално внимание!

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов