Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:03 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Пред-полетна проверка !!!
МнениеПубликувано на: Съб Фев 26, 2011 1:17 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Ха сега всички дето четете напишете 100 пъти "Аз проверих шпилките на запасния, бедрените колани, гръдния колан, и карабинерите"

Предлагам тук да опишете неща, които поради еднаа или друга причина сте пропуснали да проверите преди полет и сте установили това във въздуха :oops:

Аз ще започна първи, въпрек и че знам колко е важна предполетната проверка, до сега ми се е случвало да излетя с разкопчани или по точно с незакопчани бедрени колани, с разкопчан гръден колан, с незаключена вратичка на карабинера и колан висящ на зъба му и с измъкната шпилка на запасния и втора готова да изскочи.

Ще направя кратък разбор на причините, довели до гореспоменатите доста опасни пропуски от моя страна.
Първо за бедрените колани. Както е добре известно, от съществена важност за безопасноста ни, след поставянето на каската и ръкавиците, следващото действие е мятането на сбруята на гърба и последващото закопчаване на бедрените колани.
Защо е толкова важно да закопчаем първо бедрените колани :?: Ами защото при излитане, ако сме закопчали само гръдния колан, има вероятност да се изхлузим от сбруята и да тупнем на земята от 5 - 10 метра, което не е никак здравословно. Ако придобием лошия навик, да закопчаваме първо гръдния колан, това ни дава една измамна сигурност, ,че сме се закрепили ьа подвесната и поради една или друга причина може да забравим за бедрените колани. Разбирасе при новите модели подвесни системи, неата са така конструирани, че дори и да не закопчаем бедрените колани, има колан който минава между краката и не позволява на пилота да се изхлузи от сбруята, и все пак това не е приятно, особено в по динамично време или при начинаещи пилоти.
Най - често се случва да забравим за бедрените колани на учебния баир, когато се налага да катерим с крилото нагоре и за по удобно разкопчаваме единия или двата бедрени колана, за да можем по лесно да се придвижим нагоре по баира. Имено такъв беше и моят случай.

С разкопчан гръден колан излетях наскоро, проблема може да изглежда по маловажен от този със забравените бедрени колани, но ми се случи да излетя от труден старт в много динамично време и получих колапс още при излитането, а голямото разстояние между карабинерите поради разкопчания гръден колан ми причини изключителен дискомфорт и доста усложни ситуацията. До това се стигна, защото закопчавайки гръдния колан, бях преплел коланчето на кокпита в неги и го разкопчах от едната страна за да го оправя, в следващия момент дойде порива от термиката и воала, побързах да не я изпусна :oops:

Това с незаключения карабинер беше много кофти тръпка, аз ползвам самозаключващи се карабинери на Аустриан Алпин от тези с бутончето. Изглежда някаква клечица се е навряла точно там където не трябва и вратичката не се е затворила напълно. Когато излетях, това беше на склон със силен ветрец, веднага се изстрелях право нагоре и на 30 - 40 метра височина над старта с ужас видях, че колана е понечил да се изхлузи и виси захванат единствено от зъбчето на карабинера, като половината от него вече е излязла навън. Прихванах внимателно колана с едната ръка и веднага се насочих към един близък водоем и когато зстанах отгоре, се опитах да натикам колана обратно вътре. това се оказа доста трудно и се наложи с едната ръка да дърпам колана надолу, докато с другата повдигам карабинера на горе, като същевремено съм пренесъл максимално тежеста си на другата страна, за да мога да освободя напрежението от откопчания карабинер. В крайна сметка успях да го закопчая и се върнах обратно на склона.

Последната изцепка е от вчера, със шпилката на запасния, която проверих преди да излетя, или по точно да се опитам да излетя. Последва фалстарт с окичване на близкото дърво и се наложи да смикна подвесната и да сваля крилото. Добросъвестен зяпач ми помогна, като премести сбруята малко, която все още беше закачена за крилото за да не оплета коланите. Понеже бях зает с разкачването на крилото, не съм обърнал внимание къде точно е хванал човека сбруята, след като свалих крилото набързо го оправих и пак с закачих готов за полет. И хоп изненада, тъкмо се позакрепих на склона и с ужас открих че ръяката на запасния ми се мандахерца с едната шпиилка вън и другата на път да я последва. Не ми се мисли какво щеше да стане ако ми се беше отворил запасния на този отвесен склон с вятър 7+ метра :roll:

Така че, проверка му е майката и проверка на проверката :!:

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пред-полетна проверка !!!
МнениеПубликувано на: Съб Фев 26, 2011 10:34 am 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 08, 2008 9:09 pm
Мнения: 85
Местоположение: Sofia
Здравей Петьо,
абе ти не спиш ли бе човек (1:17am): :roll:
Та по темата : Стремя се преди излитане да правя всичко в една и съща последователност .Така вероятноста да се пропусне нещо е по-малка. В идеален ден за летене без да бързам за никъде уж направих всички проверки и излитам.Погледнах нагоре всичко си е ОК
Още при вдигането на крилото проследих вървите всичко е ОК. Пред старта ме поразклати и убрах управленията и едната страна тръгна да негативи. Реагирах на момента но при следващ опит да изтегля управленията се повтори същото.Вдигам пак глава -крилото си е екстра .На пръв поглет вървите също .Обърнах по сериозен преглед на управлението откъм проблемната страна. Предполагам още като съм слагал ръкавиците или след излитането когато го пуснах за да наместя с ръка степенката то е минало през една от вървите.но така се беше преметнало ,че вървите нагоре си излизаха и само при дърпане настрани виждаш как едната връв се отделя от другите.Ако дърпаш право надолу ,въобще не се забелязва.Кой ще ти гледа при възела на самата ръкохватка.Интересно че при старта и първите 50-100 м нямаше никъкъв проблем .После как се беше превързало това управление така и неразбрах.Сега вече гледам и там .

_________________
Александър Игнатов
не робувам на марка- летя с каквото ми падне


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пред-полетна проверка !!!
МнениеПубликувано на: Сря Мар 02, 2011 9:16 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Позволихи си да копирам тук постинга на колегата rusi56. Много показатело видео за това как се увисва при незакопчани бедрени колани !!! Благодаря за споделянето, и моля ви не пишете в ИНЦИДЕНТИ за неща, който не са инциденти по настояще, всеки път настръхвам като видя че има ново съобщение Изображение

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Пред-полетна проверка !!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 05, 2011 11:07 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
http://www.paraglidingbg.com/2009/08/31/check-lists

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов