SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Пред-полетна проверка !!!
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=4840
Страница 1 от 1

Автор:  Skyhiker [ Съб Фев 26, 2011 1:17 am ]
Заглавие:  Пред-полетна проверка !!!

Ха сега всички дето четете напишете 100 пъти "Аз проверих шпилките на запасния, бедрените колани, гръдния колан, и карабинерите"

Предлагам тук да опишете неща, които поради еднаа или друга причина сте пропуснали да проверите преди полет и сте установили това във въздуха :oops:

Аз ще започна първи, въпрек и че знам колко е важна предполетната проверка, до сега ми се е случвало да излетя с разкопчани или по точно с незакопчани бедрени колани, с разкопчан гръден колан, с незаключена вратичка на карабинера и колан висящ на зъба му и с измъкната шпилка на запасния и втора готова да изскочи.

Ще направя кратък разбор на причините, довели до гореспоменатите доста опасни пропуски от моя страна.
Първо за бедрените колани. Както е добре известно, от съществена важност за безопасноста ни, след поставянето на каската и ръкавиците, следващото действие е мятането на сбруята на гърба и последващото закопчаване на бедрените колани.
Защо е толкова важно да закопчаем първо бедрените колани :?: Ами защото при излитане, ако сме закопчали само гръдния колан, има вероятност да се изхлузим от сбруята и да тупнем на земята от 5 - 10 метра, което не е никак здравословно. Ако придобием лошия навик, да закопчаваме първо гръдния колан, това ни дава една измамна сигурност, ,че сме се закрепили ьа подвесната и поради една или друга причина може да забравим за бедрените колани. Разбирасе при новите модели подвесни системи, неата са така конструирани, че дори и да не закопчаем бедрените колани, има колан който минава между краката и не позволява на пилота да се изхлузи от сбруята, и все пак това не е приятно, особено в по динамично време или при начинаещи пилоти.
Най - често се случва да забравим за бедрените колани на учебния баир, когато се налага да катерим с крилото нагоре и за по удобно разкопчаваме единия или двата бедрени колана, за да можем по лесно да се придвижим нагоре по баира. Имено такъв беше и моят случай.

С разкопчан гръден колан излетях наскоро, проблема може да изглежда по маловажен от този със забравените бедрени колани, но ми се случи да излетя от труден старт в много динамично време и получих колапс още при излитането, а голямото разстояние между карабинерите поради разкопчания гръден колан ми причини изключителен дискомфорт и доста усложни ситуацията. До това се стигна, защото закопчавайки гръдния колан, бях преплел коланчето на кокпита в неги и го разкопчах от едната страна за да го оправя, в следващия момент дойде порива от термиката и воала, побързах да не я изпусна :oops:

Това с незаключения карабинер беше много кофти тръпка, аз ползвам самозаключващи се карабинери на Аустриан Алпин от тези с бутончето. Изглежда някаква клечица се е навряла точно там където не трябва и вратичката не се е затворила напълно. Когато излетях, това беше на склон със силен ветрец, веднага се изстрелях право нагоре и на 30 - 40 метра височина над старта с ужас видях, че колана е понечил да се изхлузи и виси захванат единствено от зъбчето на карабинера, като половината от него вече е излязла навън. Прихванах внимателно колана с едната ръка и веднага се насочих към един близък водоем и когато зстанах отгоре, се опитах да натикам колана обратно вътре. това се оказа доста трудно и се наложи с едната ръка да дърпам колана надолу, докато с другата повдигам карабинера на горе, като същевремено съм пренесъл максимално тежеста си на другата страна, за да мога да освободя напрежението от откопчания карабинер. В крайна сметка успях да го закопчая и се върнах обратно на склона.

Последната изцепка е от вчера, със шпилката на запасния, която проверих преди да излетя, или по точно да се опитам да излетя. Последва фалстарт с окичване на близкото дърво и се наложи да смикна подвесната и да сваля крилото. Добросъвестен зяпач ми помогна, като премести сбруята малко, която все още беше закачена за крилото за да не оплета коланите. Понеже бях зает с разкачването на крилото, не съм обърнал внимание къде точно е хванал човека сбруята, след като свалих крилото набързо го оправих и пак с закачих готов за полет. И хоп изненада, тъкмо се позакрепих на склона и с ужас открих че ръяката на запасния ми се мандахерца с едната шпиилка вън и другата на път да я последва. Не ми се мисли какво щеше да стане ако ми се беше отворил запасния на този отвесен склон с вятър 7+ метра :roll:

Така че, проверка му е майката и проверка на проверката :!:

Автор:  Letiasht [ Съб Фев 26, 2011 10:34 am ]
Заглавие:  Re: Пред-полетна проверка !!!

Здравей Петьо,
абе ти не спиш ли бе човек (1:17am): :roll:
Та по темата : Стремя се преди излитане да правя всичко в една и съща последователност .Така вероятноста да се пропусне нещо е по-малка. В идеален ден за летене без да бързам за никъде уж направих всички проверки и излитам.Погледнах нагоре всичко си е ОК
Още при вдигането на крилото проследих вървите всичко е ОК. Пред старта ме поразклати и убрах управленията и едната страна тръгна да негативи. Реагирах на момента но при следващ опит да изтегля управленията се повтори същото.Вдигам пак глава -крилото си е екстра .На пръв поглет вървите също .Обърнах по сериозен преглед на управлението откъм проблемната страна. Предполагам още като съм слагал ръкавиците или след излитането когато го пуснах за да наместя с ръка степенката то е минало през една от вървите.но така се беше преметнало ,че вървите нагоре си излизаха и само при дърпане настрани виждаш как едната връв се отделя от другите.Ако дърпаш право надолу ,въобще не се забелязва.Кой ще ти гледа при възела на самата ръкохватка.Интересно че при старта и първите 50-100 м нямаше никъкъв проблем .После как се беше превързало това управление така и неразбрах.Сега вече гледам и там .

Автор:  Skyhiker [ Сря Мар 02, 2011 9:16 am ]
Заглавие:  Re: Пред-полетна проверка !!!

Позволихи си да копирам тук постинга на колегата rusi56. Много показатело видео за това как се увисва при незакопчани бедрени колани !!! Благодаря за споделянето, и моля ви не пишете в ИНЦИДЕНТИ за неща, който не са инциденти по настояще, всеки път настръхвам като видя че има ново съобщение Изображение

Автор:  songbird [ Съб Мар 05, 2011 11:07 am ]
Заглавие:  Re: Пред-полетна проверка !!!

http://www.paraglidingbg.com/2009/08/31/check-lists

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/