Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:13 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Активно летене при натисната "speed" система
МнениеПубликувано на: Нед Авг 07, 2011 9:51 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Здравейте, интересувам се как се прави тъй нареченото активно летене при натисната "speed" система. Ясно е че може да се ползва самата "speed" система за "pitch" контрол. Чувал съм че много по-бързо и ефективно е да се ползва леко подръпване на задните колани, ако примерно ако едната страна омеква. Нещо като на аналог на поддържането на еднакво налягане в двете управления, когато не е натиснат "speed". Чувал съм и абсолютно противоречиви мнения от опитни пилоти за използването на управленията при натиснат "speed". Едните казват "абсолютно грешно - разваля се профила", за другите това не е проблем.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Активно летене при натисната "speed" система
МнениеПубликувано на: Вто Авг 09, 2011 8:07 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
kara6 sas stabilata ihaihaihih pitai Savov

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Активно летене при натисната "speed" система
МнениеПубликувано на: Вто Авг 09, 2011 10:28 am 
Offline

Регистриран на: Съб Фев 05, 2011 3:02 pm
Мнения: 81
Местоположение: Алпите
Име: Ивайло Митев
Здравей ppountchev.

В DHV-Форума излезе същата тема преди два дена, Кликни ме. :wink:
Та ще се опитам малко да я обобщя за тези които не шляпат немски.

Темата е: Дърпане на управленията при натисната „speed“ система(ускорител)

Да речем, че си летиш с напълно натиснат ускорител и при това дръпнеш рязко управленията около 25 %. Резултатът като начало е по-голян ъгъл на атака, което от своя страна ще доведе до ускоряване на крилото нагоре и следователно рязко намаляване на ъгъла на атака на крилото което пък от своя страна може да доведе до затваряна на камерите на атакуващия ръб. Ако обаче дръпнем управленията плавно, то тогава не се получава това рязко ускоряване на горе. И може би крилото няма на колабира.

При някой крила може да се получи колапс и от стационарен полет с дръпнати управления и ускорител.
Причината за това е преместването на приложната точка на всички сили спрямо крилото(не знам българската думичка немската е Druckpunkt или точка на налягане или точка на прилагане, но "центропалан" от Петьо ми харесва най-много) назад по профила, което се получава така и така при ускорено летене. Това ще рече, че предната част на крилото по време на ускорен полет допринася по-малко за създаването на подемната сила, което от своя страна означава по-малко натоварване на А вървите.

Чрез дръпване на управленията(макар и плавно и равномерно) тази приложна точка се измества още по-назад което може да доведе даже и до още по-голямо намаляване на атакуващият ъгъл на крилото(защото управленията повдигат задната част на крилото).

Това беше горе долу обяснението на състоянието на крилото по врене на ускорен полет. Основно съм превел отговора на pipo.

Как да го управляване има много отговори но основното е с тегло, ако стане гав излизане от ускорителя и тогава оправяне. При турбулентни условия стабилизиране чрез ускорителя, тъй като това не е много лесно и изисква много тренировки основно остана управление и усещане на крилото по време на ускорен полет чрез C или D вървите зависи от крилото. Така се усеща най-добре налягането на крилото и ако ги държи човек под определена сила на опън и не се пререагира, крилото се стабилизира почти автоматично при малки турбуленций.

това беше надявам се да помогне.

Приятни полети и меки кацания,
Ивайло.

П.П.: Темата преведена през Google.

_________________
Крило: 777 - Rook2 S - Lilac....................................XContest - Ivko
Сбруя: Woody Valley GТО Light - S......................... Страницата на Клуба ни.


Последна промяна Ivko на Сря Авг 10, 2011 9:15 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Активно летене при натисната "speed" система
МнениеПубликувано на: Вто Авг 09, 2011 5:08 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Благодаря за превода, определено нямаше да се оправя с немския :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Активно летене при натисната "speed" система
МнениеПубликувано на: Вто Авг 16, 2011 9:28 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
чисто практически, така като аз разбирам нещата...

спийда намалява ъгъла на атака, управлението го увеличава, няма смисъл да ги използваш едновременно, не че не може. Има смисъл ако тръгне да става нещо на спийд да от/пуснеш спийда и да направиш корекция с управление за много кратко време - това при по рязко отпускане на някой от карабинерите, ще рече в силна турболенция част от крилото омеква рязко и има голям шанс да колапсира или да тъкне.

другия вариант е да използваш стабилото, курса се променя плавно без загуба на височина. Връвта се отмества леко с 1 пръст навън примерно на около 5-8 см. може и повече но няма смисъл .. все пак гониш лека корекция на курса.

трети вариант е с най задните ти колани, при мен C, при други крила D или B даже. намаляваш подемната сила и скоростта на дадената страна на крилото.

и 4тия вариант е със спийда без да пипаш колани и управления. леко с крака местиш както си натиснал спийда наляво надясно и ще видиш. половината от крилото се ускорява мааалко повече и съответно крилото завива.

за това се сещам аз, ако бъркам някъде ще се радвам да ме поправите. :-)

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Активно летене при натисната "speed" система
МнениеПубликувано на: Вто Авг 16, 2011 6:32 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Ное 28, 2008 6:38 pm
Мнения: 69
Местоположение: Пловдив
Четвъртият вариант ми хареса. Не се бях замислял, че може и така да стане. Ще го тествам. :)
Малко извън темата: когато правим "уши" как завиваме?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Активно летене при натисната "speed" система
МнениеПубликувано на: Вто Авг 16, 2011 6:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 8:46 am
Мнения: 153
Местоположение: Тетевен
С тяло Diogen,с пренасяне на тежестта;)

_________________
TETEVEN PARAGLIDING TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Активно летене при натисната "speed" система
МнениеПубликувано на: Вто Авг 16, 2011 7:44 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
HAWK написа:
С тяло Diogen,с пренасяне на тежестта;)


и на спийд така може .. но крилото накренява, нормално, и е възможно да загубиш повече височина отколкото искаш.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Активно летене при натисната "speed" система
МнениеПубликувано на: Вто Авг 16, 2011 8:41 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Diogen написа:
Малко извън темата: когато правим "уши" как завиваме?

С тандема понякога правя леки корекции и става много добре като обирам повече "ушичките" към връвта за Ушите :wink:

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Активно летене при натисната "speed" система
МнениеПубликувано на: Пон Авг 22, 2011 9:12 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Ное 28, 2008 6:38 pm
Мнения: 69
Местоположение: Пловдив
Изпробвах четвърта точка на Иракли - т.е. ламинарен вятър без никакви резки промени.
Ефективността е малка и много бързо се изморява натоварения крак. Същата комбинация плюс тяло може би ще върши работа.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Активно летене при натисната "speed" система
МнениеПубликувано на: Нед Авг 28, 2011 11:09 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Diogen написа:
Изпробвах четвърта точка на Иракли - т.е. ламинарен вятър без никакви резки промени.
Ефективността е малка и много бързо се изморява натоварения крак. Същата комбинация плюс тяло може би ще върши работа.



е няма да въртиш термики така .. ще правиш корекция на курса. :-)

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов