Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 23, 2024 5:51 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 37 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Сря Яну 25, 2012 12:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2297
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Мисля, че има различни видове претоварване. Ако говорим за нормалното, то е отношението между подемната сила и силата на тежестта (ny=R/G)
Силата на тежестта е постоянна и е различна от силата на теглото (реакцията на опората/седалката).
Така при увеличаване на подемната сила се увеличава претоварването и обратното.
Ако сравняваме 20% и 50% крават при спирала с едно и също пропадане, трябва да изчистим някои въпроси.
Наприм ако пропадането е едно и също, това означава ли че има едно и също производство на подемна сила? Звучи логично и при двата кравата да има едно и също производство на подемна сила, като при по-големия, намалената площ се компенсира с по-бързо въртене.
Ако снижението от 18 м/с е в следствие на едно и също производство на подемна сила, то би трябвало и в двата случая да има едно и също нормално претоварване.
.....
Мисля че подобни теми са за "Гнездото" , където трябва да се връщаме от време на време.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Сря Яну 25, 2012 1:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
pa4o
Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 01, 2006 2:49 pm
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 440
Край на крилото вързан във вървите
- крават (от френски "Cravate" - вратовръзка).
Имате крават и не можете да контролирате въртенето на крилото, дори има опасност да изпаднете в негативна спирала. Това е различна ситуация от прехвърлени върви през купола. Тя може да се предизвика от неконтролиран колапс или подкова. Ако ситуацията е лоша, отворете запасен. Ако решите да не ползвате запасен и имате височина, направете следното: Направете едностранен асиметричен колапс чрез дърпане на А-колана от страната на кравата. Направете Големи уши, за да стабилизирате крилото. Изпълнете пълен срив с надеждата, че при възстановяването на крилото краватът ще се оправи.
Jerome Daoust-съвети
Ключовата дума Хари, в червеното изречение е "надежда" .....а надежда е дума от теорията на вероятностите и значи,че или ще се оправи или няма да се оправи :D
Преди години такъв случай съм го преживявал на Добростан. Правих някакви глупости, вързах се , сринах го ,ама си остана вързано... Претоварване нямаше ,защото падах като с хеликоптер. Причината е ,че срива убива енергията на крилото и не се въртиш в некви адски спирали. Моя случай завърши със запасен...

_________________
В дългосрочна перспектива вероятността за оцеляване на всеки един спада до нула.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Сря Яну 25, 2012 3:18 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Ясен Христов написа:
Даже напротив който много знае малко лети и обратното.

Интересно. Не знаех че Доктора, Даниел, Йотов, Бончо и др. толкова малко разбират от аеродинамика.
===============
Взе да става нормална дискусия.
Когато системата крило/пилот се въртят в спирала около дадена ос с по-малко нарушаване или никакво на целостта на крилото да кажем че претоварването е 4g. Тогава остана въртене е някъде по средата.
Ако целостта на крилото е нарушена повече, освен, че оста на въртене се измества към крилото се получава и и едно следване на крилото след пилота. Ъгъла м/у земното притегляне и натоварването е по-малък. Оттам идва и по-малкото натоварване. Това е отчасти според мен.

Моля да пишат само хора които искат да дискутират по темата. Благодаря на Хаос, Viper_Weasel, Даниел, pa4о и Ясен че се включиха.
============================
P.S. На ВладиЧ меда е разкошен(хапнах си от него при Юли в Банско), само включването в темата е кисело.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Последна промяна Х А Р И на Сря Яну 25, 2012 4:51 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Сря Яну 25, 2012 3:54 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
Х А Р И написа:
Ясен Христов написа:
Даже напротив който много знае малко лети и обратното.

Интересно. Не знаех че Доктора, Даниел, Йотов, Бончо и др. толкова малко разбират от аеродинамика.


Нямах напредвид точно тези лица.

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Сря Яну 25, 2012 10:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Radvate Vsi4ki ... po mnogo ..

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Сря Яну 25, 2012 10:16 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
ina4e Hari povervqai mi s 50-setaka se zasvetka pove4e

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Сря Яну 25, 2012 10:27 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
niki написа:
Ако снижението от 18 м/с е в следствие на едно и също производство на подемна сила, то би трябвало и в двата случая да има едно и също нормално претоварване.
.....
Мисля че подобни теми са за "Гнездото" , където трябва да се връщаме от време на време.

DVD написа:
при по-голяма летяща площ на крилото (като %) - претоварването върху пилота ще е по-голямо

и обратното :)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
iii vie li 6te me ispitvate za tandemen pilot ihaihaihaih :lol: q se okravete s 85 il ostanete na edna kamera no vsa6tnost ostavete tova nai malkoto ne razbirate nieto edna ot tezi sili vie s te cirkaji i 4e6i ezici ne pravite vrazka nikakva no i niqma kak preklaniqm se i se izviniqvam

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Чет Яну 26, 2012 9:49 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Бреее Хвърчи как можа всичкото това да го събереш само в три поста. Браво.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Чет Яну 26, 2012 12:59 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
Многоуважаеми г-н Кайт (Фарчило, Светльо и т.н.), изключително се радвам ,че се пресъединихте към нашта малка ъ-ъ-ъ-ъ-ъ дискусия. Вашият опит е изключително важен за решаването на тази дилема, но бихте ли внесли малко яснота на съжденията си, подкрепени с формули, леми и теореми от аеродинамиката, както и на скици в pdf формат.Ще съм Ви благодарен и на малка лекция на тема "Динамика на флуида във вакум".
ihaihaihaih - rakiqqqqqqq :)
пс
поздрави на г-ца Томанова

_________________
В дългосрочна перспектива вероятността за оцеляване на всеки един спада до нула.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Чет Яну 26, 2012 1:47 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Това нелетателно време е много подходящо за подобни задачки. Някои може и да се замислят какво се случва с крилото над главите ни, други просто ще си чешат пръстите по клавиатурата - все полезни занимания :)

Хари малко ни подвежда с условието на задачата, но все пак има добри отговори. Най ми хареса обяснението на Пачо, но е много пестелив на думи :oops: . Затова ще се опитам малко да допълня отговора му:

100% летящо крило - за да се увеличи двойно скоростта (9м/с трим до 18м/с спирала), натоварването на единица площ трябва да се увеличи 4 пъти! След като не можем да увеличим общото тегло изпивайки водния баласт, остава да завъртим стръмна спирала с камерите надолу. Крилото не знае къде е горе и къде долу, а само реагира на приложената сила от вървите. Така се получава полет към центъра на Земята със скорост 18м/с и четворно претоварване :shock:
0% летящо крило - нещо сме се омотали и вместо крило имаме само безформена топка от плат и върви над главата. Свободното падане ще ни ускори до изравняване на силите от съпротивление и теглото ни. Някъде около 18м/с и никакво претоварване.

Разбира се че между тези две крайности може да ни се случат най различни интересни неща :wink:

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Чет Яну 26, 2012 5:27 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Bravo 4i4o Dan4o.........

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Пет Фев 03, 2012 6:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2297
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Данчо, не спирай толкова загадъчно. Искаме продължение!

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Пет Фев 03, 2012 6:56 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Това са двете крайни точки и наистина условието на задачката е подвеждащо. Общо взето най-важното се разбра, а именно каквото и да става, да не позволим на крилото да влезе във нормална или негативна спирала като първа задача, а после да решаваме как да реагираме, а именно дали да хвърлим запасен или да се опитаме да оправим крилото. Оттам се подразбира, че това зависи на каква височина сме. Ще е интересно да има продължение в обсъждането на задачата, за да могат да се тренират тези ситуации, както се казва "на сухо".

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Съб Фев 04, 2012 3:01 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
Данчо написа:
Това нелетателно време е много подходящо за подобни задачки. Някои може и да се замислят какво се случва с крилото над главите ни, други просто ще си чешат пръстите по клавиатурата - все полезни занимания :)
Разбира се че между тези две крайности може да ни се случат най различни интересни неща :wink:

Г-н Данчо, аз много мразя да мисля и поради тая причина, силно се надявам хора като Вас да мислят какво се случва с крилото над главата ми. Мислете, изчислявайте, пробвайте,шиите... правете крила за които човек да не мисли, а да си лети,зяпа пайзажа,яде фафли или си бърка в носа.

_________________
В дългосрочна перспектива вероятността за оцеляване на всеки един спада до нула.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Съб Фев 04, 2012 3:08 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Трудна задача е да ти угоди на тебе човек Пачо.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 37 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов