Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 8:10 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 37 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Задачка!
МнениеПубликувано на: Пон Яну 23, 2012 9:48 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
От темата "Новото ми крило не обича В срив".

Различни ли ще са според Вас натоварванията"g" при спираловидно пропадане от 18 м/с. в случай, че крилото в единия е с 20%, а в другия е с 50% крават?

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Пон Яну 23, 2012 10:06 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Х А Р И написа:
От темата "Новото ми крило не обича В срив".

Различни ли ще са според Вас натоварванията"g" при спираловидно пропадане от 18 м/с. в случай, че крилото в единия е с 20%, а в другия е с 50% крават?

Зависи с каква скорост се въртиш, иначе това нямаше да се продава: http://www.flyozone.com/paragliders/en/ ... ti-g/info/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Пон Яну 23, 2012 10:33 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Аз залагам на по-голямо претоварване при 20% крават. :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Пон Яну 23, 2012 10:40 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Лек бонус:
Помислете за точката на въртене и къде ще е тя в двата случая.
После ще има и още един бонус.

P.S. Не забравяйте, че скоростта на пропадане и в двата случая е една и съща.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Пон Яну 23, 2012 11:06 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Прекалено обширно зададен въпрос!

Претоварването зависи от множество фактори:
- дължина на вървите
- конструкция на крилото
- аеродинамика на крилото
и тн.

при 20% или 50% крават претоварването също ще зависи от гореизброените, както и от реакцията на пилота.

И при 20% и при 50% въртенето може да бъде негативно (точка на въртене междупилота и крилото - това за което намеква Хари) - но не е задължително!!!

Колкото по-голям ъгъла, по-бавно крилото и по-къси вървите толкова по-малко претоварването - също като при САТ.
При обратните условия -претоварването ще е най-голямо.

При незначително малки негативни ъгли претоварванията са най-големи.
При влизане в САТ за много кратък момент от времето (< 1 сек.) претоварването рязко нараства и след това също толкова рязко пада - това е причината и стари крила да не издържат на САТ.

При стръмна позитивна спирала, като под стръмна имам предвид много дълбока - с камерите надолу. Претоварванията са подобни.

Накратко кравата не определя претоварването в последвалата спирала, претоварването се определя от това в каква фигура точно ще попадне крилото и какви са параметрите му.

И при 20% и при 50% спиралата може да бъде както позитивна така и негативна - тоест има голяма варияция в точката на въртене, не е заължително да е отвътре. При скъсване на колан се наблюдава това на което му викат "Half way kill" виждал съм филмчета на които без един колан крилото продължава в чиста позитивна спирала със зверска скорост поради по-голямото натоварване на крилото.

Теоретично при 50% крават би трябвало крилото да има по-голямо съпротивление, респективно по-ниска скорост на въртене и съответно по малко претоваране, но тъй като в природата има баланс останалите 50% ще летят двойно по натоварени - тоест по-бързо.

При крило 1-чка с 50 % крават съм 99.9% сигурен че можеш да въртиш спирала и наобратно (ще пробвам напролет :))

Междудругото намерих си акселерометър (благодаря Обрешка) така че ще тествам и ще дам отговори в числа.

Накратко и с 2 думи - всичко е относително :)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Вто Яну 24, 2012 5:04 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Не смятаме колко точно е претоварването, а само дали има разлика, и ако я има, защо е така. Разглеждаме случая с еднакви крила, независимо от тяхното DHV, и една и съща фигура на въртене{негативна или нормална спирала}. Втория бонус е: Да не забравяме какво представлява системата пилот + крило. Отговора е МАХАЛО, с център някъде по средата. Бонуса е в това къде ще е той в двата случая. Другото което трябва да си представим е какъв ще е ъгъла между посоката на земното притегляне и посоката на претоварване"g" в двата случая. В стойността на този ъгъл се крие и решението на задачата. Да не забравяме все пак, че скоростта на пропадане трябва да е една и съща.

P.S. Някои крила с DHV 1 или 1/2 излизат от стръмна спирала по-трудно от крилата с DHV 2 и нагоре. Така, че внимавайте според мен. Това не е от задачата.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Вто Яну 24, 2012 1:19 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
при по-голяма летяща площ на крилото (като %) - претоварването върху пилота ще е по-голямо

и обратното :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Вто Яну 24, 2012 5:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Вто Яну 24, 2012 5:54 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Имаме една триетажна кооперация. На всеки етаж има по два апартамента с по една входна врата. На предната фасада всеки апартамент има по три прозореца и по една тераса....В задачата се пита.
На колко години е бабата на портиера? :roll:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Вто Яну 24, 2012 6:09 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Портиера е пенсионер и неговата баба е умряла отдавна. Годините и ги пише на камъка. Отиди и ги виж г.ВладиЧ. :D

А тази задачка дето съм я пуснал, е за да помисли човек какво се случва, когато си се завъртял яката и как да излезеш по-лесно от оаканото положение. Това е за да си премислил ситуацията долу, че да си подготвен горе и да не ти се налага да мислиш там, че то понякога няма време. А и от претоварването мисълта е тежка и тече бавно, а метрите намаляват. :roll:

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Вто Яну 24, 2012 8:15 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Простичко е решението....Като не се набутваш зорлем в лайната, няма да ти се налага, да се напъваш да измисляш как да се измъкваш от тях.... :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -3 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Сря Яну 25, 2012 3:03 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Боян и Даниел естествено стигнаха до правилния извод. Това е нормално, и когато знаеш какво да правиш и реакциите ти ще бъдат по-бързи и няма да се стига до тези претоварвания..

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Сря Яну 25, 2012 9:39 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
Уважаеми Хари, задачата е доста лесна ,ако се подходи по метода на абсолютизацията. Вместо 20 или 50 %, приемаме варианта за 0 и 100%. Логично е ,че претоварването ще е по-голямо при 100% площ, защото при 0% няма да има претоварване. Даниел е дал правилното математическо решение, а Невестулката ,правилното логическо обяснение. А Айнщай е дал верния отговор- всичко е относително...

_________________
В дългосрочна перспектива вероятността за оцеляване на всеки един спада до нула.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Сря Яну 25, 2012 11:14 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
От това следва, че е по-добре да си досмачкаме крилото за да може може по-лесно да хвърлим запасния. Но ако го сринем защо да хвърляме запасен? Не е ли нужно само да излезем от пълния срив? Всички тези въпроси за ако си на достатъчна височина. На ниско знаем, че той се хвърля без замисляне. Затова е и това обсъждане. Не да се яден един друг.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Задачка!
МнениеПубликувано на: Сря Яну 25, 2012 11:18 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
Моят отговор на задачката малко закъсня. Аз си го обяснявам малко по-различно. Претоварването е резултат от центробежните сили. Колкото по-голяма е скоростта толкова по-големи ще са центробежните сили и претоварването. Кравата какво прави? Прави съпротивление и понижава скоростта и съответно колкото по-голямо съпротивление (крават) толкова по-малка скорост центробежни сили и претоварване. Отговора идва от самосебеси че по-голямо претоварване ще имаме при 20% крават а при 50% по-малко.
Иначе поне според мен многото знаене по аеродинамика няма пряка връзка с успеваемостта в оакана итуация. Даже напротив който много знае малко лети и обратното.

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 37 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов