Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 5:47 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Налягане
МнениеПубликувано на: Сря Май 02, 2012 3:41 am 
Offline

Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:14 am
Мнения: 11
Местоположение: Стара Загора
Име: Николай Колев
Здравейте приятели, имам огромното (ама наистина огромно) желание да стана парапланерист. Височините не ме плашат, даже напротив, привличат ме. Но преди да започна курса ме гвожди един въпрос. Как влияе налягането от навинтване на тъпанчето на ухото? Може да ви се стори малко смешен въпрос, но на мен ми е правена операция преди 5 месеца (декември) на пукнато тъпанче (timpanoplastica), и точно това ме притеснява сега :roll: От операция имах месец забрана да се качвам на самолети, след като мина този месец се качих на самолет Италия-България и смея да твърдя, че нямах никакви проблеми с въпросното тъпанче. Обаче, самолет е едно, парапланер е друго. Точно за това питам вас дами и господа (приятели) които сте летели и знаете от опит оказва ли влияние навинтването на тъпанчетата и ако да-до каква степен ?
Благодарности за отделеното внимание :)

_________________
Винаги се опитвай да изравниш броя на излитанията с броя на кацанията.

UP Makalu3


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Сря Май 02, 2012 8:22 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
Щом си бил на 10К, 2-3 няма да ти никакъв проблем с парапланер


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Сря Май 02, 2012 8:45 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Общо казано, ако летиш по брега на морето примерно Албена, няма да имаш никакви проблеми. Ако се качваш до вр.Мусала или Вихрен и това не ти създава проблеми можеш да си летиш на по-големи височини, но не много по-високо от вр. Ботев. Разходи се до вр.Мусала и така ще разбереш дали не е рисково да летиш до 3000 метра. В равнината рядко има възможност да се премине тази граница. В Шумен от 2007 година до сега не сме имали възможност да я преминем. Така, че летенето по брега на морето и равнинното летене няма да са проблем за слуха ти.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Сря Май 02, 2012 11:22 am 
Offline

Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:14 am
Мнения: 11
Местоположение: Стара Загора
Име: Николай Колев
Благодаря ви много, то повече ме притесняваше не факта, че ще се издигна на 2-3хил. метра, защото е вярно, че самолета лети горе долу на 10К, а самото навинтване, доколкото четох из форума това се случва с 3-4м/с. То сигурно и самолета се изкачва с толкова, де да знам :D

_________________
Винаги се опитвай да изравниш броя на излитанията с броя на кацанията.

UP Makalu3


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Сря Май 02, 2012 11:39 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
Със пътнически самолет се качваш средно с 10-15м/с с миг 29 можеш с около 100м/с до 300м/с максимума ; )


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Сря Май 02, 2012 1:55 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Мар 04, 2007 11:23 pm
Мнения: 30
Име: Иван Бахчеванов
В салона на пътническия самолет се поддържа налягане еквивалентно на 1500-2000 м. надморска височина и дума не може да става да се усети влиянието на 10к метра или пък скоростта на изкачване на самолета.
По-добре се консултирай с лекаря си относно летенето.
От друга страна, ако започнеш сега да се обучаваш, ще минат няколко месеца преди стигнеш до летене на 2-3 хил. метра.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Сря Май 02, 2012 10:19 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 9:58 pm
Мнения: 182
Местоположение: България -София
Име: Еленко Божков
Извинете ме за нахалството г-н Бахчеванов, но Вие на кой точно месец от кариерата си на пилот се "навинтихте" на 3000 м. н. в.? Споделете моля.
А сега сериозно към модераторите: как се борите със спамовете?

_________________
Ozone - DELTA 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Сря Май 02, 2012 10:33 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 223
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
Струва ми се, че дискусията се отклонява в грешна посока.
В случая с тъпанчето проблема е в скоростта на изменение на нялагането, а не толкова в абсолютната му стойност.
Тялото си има механизми да изравнява налягането, но процеса все пак отнема някакво време.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Сря Май 02, 2012 10:40 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 31, 2010 1:27 pm
Мнения: 221
Местоположение: София / Пловдив
Име: Кирил Недев
Еленко в случая твоят пост е спам, ако питаш как се борим мога да го изтрия. Може да е сгрешил в част от поста си но по добре да напишеш какво мислиш ти по въпроса отколкото да спамиш. Относно другата част на поста му съм съвсем съгласен, самолетите са херметически запечатани и да летиш със самолет на 10 000 метра не е като да летиш с парапланер на 10 000.

Иначе според мен варианта да се консултира с лекар както писаха по-горе като че ли е най-правилният

_________________
Лети с: Нисан примера :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Сря Май 02, 2012 10:49 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:14 am
Мнения: 11
Местоположение: Стара Загора
Име: Николай Колев
То аз така и ще направя, ще се консултирам с лекар, но си мисля че ще ми кажат, че няма да има проблем. След операцията ми забраниха само за 30 дена да се качвам на самолет, щом след този период няма проблеми предполагам, че няма да има никакъв проблем. Е аз ще се консултирам за всеки случай. Благодаря още веднъж на всички отзовали се, мисля че няма какво повече да се каже по тази тема . Наздраве от мен :)

_________________
Винаги се опитвай да изравниш броя на излитанията с броя на кацанията.

UP Makalu3


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Чет Май 03, 2012 6:42 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Имам позната, на която й е забранено да се качва по планини изобщо. Тя ми е казвала, че от бързо слизане/качване е влизала в болница. Заради бърза промяна на въздушното налягане и някакви подобни на твоите проблеми - не помня обаче точно какви. Може би хубав тест ще е лифт. Но преди това питай лекар може ли да се качиш на Боровец например с лифт. А преди лифта - направи го пеш. И ако ти става зле дори и пеш - намалявай скоростта на изкачване/спускане, давайки си почивки за приспособяване към атмосферното налягане.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Чет Май 03, 2012 8:55 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Фев 24, 2012 8:42 pm
Мнения: 14
Име: acta
По - добре е това упражнение да се направи с кола,защото ако се почувства зле ще може да се прекрати .Лифта в това отношение не е добра идея.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Чет Май 03, 2012 9:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:14 am
Мнения: 11
Местоположение: Стара Загора
Име: Николай Колев
То със самолета пак си е предизвикателство, все пак налягането там се усеща доста при изкачване най-вече. И с кола съм се изкачвал по планина, също се усещаше налягане, но не се случи нищо. А и то тъпанчето ми беше пукнато от доста време и преди операцията също съм се качвал на самолет, проблеми не съм имал. Тоест с две думи искам да кажа, че нито ми прилошава нито ми вреди изкачването със самолет и кола, с лифт не съм пробвал, но не мисля че ще е толкова сериозно налягането (поне така мисля). Но с парапланер предполагам ще е по-различно и точно за това се допитвам до вас, които сте летели и сте се издигали в термики с 3-4-5 м/с . А вие когато се издигате усещате ли налягане в ушите ?

_________________
Винаги се опитвай да изравниш броя на излитанията с броя на кацанията.

UP Makalu3


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Чет Май 03, 2012 9:29 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
честно никакво усещане пълна скука, друго си е самолета


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Налягане
МнениеПубликувано на: Чет Май 03, 2012 10:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
При изкачване не се усеща нищо. Само при бързо слизане от примерно 3000м до 700 м за 5-10 мин ушите заглъхват все едно че са запушени.Но това се оправя лесно като си стиснеш носа с пръсти и се напънеш да се издухаш през ушите. И проблеми няма :D

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов